Slutte 2 routere sammen
Fra : Robert

Dato : 31-08-09 01:36

Hej gruppe

Jeg har problemer med at anvende mit trådløse netværk i hele huset, og
håber at kunne finde en løsning via anvendelse af de 2 trådløse
routere som jeg allerede har.

Jeg har således en D-link DI-524UP samt en D-link DI-624. Jeg synes at
have læst at man kan slutte dem sammen via et netværkskabel, men kan
de også kobles sammen via det trådløse netværk så jeg ikke skal trække
kabel hele vejen?

Findes der på nettet evt. en god vejledning i en opsætning hvor 2
routere skal virke sammen?

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 31-08-09 08:44

Robert <robert.marcussen@gmail.com> crashed Echelon writing news:8e90546c-
ecc0-4a76-8b4d-afe6bb23c386@k26g2000vbp.googlegroups.com:

> [...]
> have læst at man kan slutte dem sammen via et netværkskabel, men kan
> de også kobles sammen via det trådløse netværk så jeg ikke skal trække

Kun hvis routerne understøtter at være repeater eller WDS.

--
Bjarke Andersen

Fra : Morten

Dato : 03-09-09 17:31

> [...]
> kabel hele vejen?
>
> Findes der på nettet evt. en god vejledning i en opsætning hvor 2

En vejledning... bum bum. Men det du skal gøre er at give den ene router en
fast IP i det samme range som den anden HDCP server.
Altså, den med et IP andet end 1 skal være slave. I den slår du også
DHCP-serveren fra i.
Du skal naturligvis stadig sætte den trådløse del op i slaven. Giv den et
andet navn end masteren.
Nu skulle begge gerne kunne bruges som accesspoint til dit internet.

Om det lige vil lykkes afhænger lidt af dine routere. Men der er ikke andet
at gøre end at prøve :)
Men har set lign løsninger, så helt umuligt er det ikke.

Mvh
Morten

Fra : Robert

Dato : 04-09-09 06:29

On 3 Sep., 18:30, "Morten" <tilt_uz...@hotmail.com> wrote:

> [...]
> at gøre end at prøve :)
> Men har set lign løsninger, så helt umuligt er det ikke.

Ja jeg har prøvet det med DHCP og alt muligt andet uden at det
virkede.

Lige nu er de forbundet med et netværkskabel fra router 1's LAN-port
til router 2's "input-stik" og de virker trådløst begge to. Det eneste
minus er at jeg manuelt skal skifte netværksforbindelse alt afhængig
af hvor i huset jeg befinder mig (altså hvor signalet er bedst) men
det er ikke noget stort problem da jeg mest befinder mig det ene sted.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 04-09-09 13:37

Robert <robert.marcussen@gmail.com> crashed Echelon writing news:85bbbd56-
3fbe-47e5-a6c0-db49a9f8785d@j4g2000yqa.googlegroups.com:

> [...]
> af hvor i huset jeg befinder mig (altså hvor signalet er bedst) men
> det er ikke noget stort problem da jeg mest befinder mig det ene sted.

- Router 1 skal være DHCP server
- Router 2 skal have en IP adresse i samme range som Router 1 anvender på
sit LAN, og du skal selvfølgelig sikre dig at Router 1 ikke har mulighed
for at tildele denne via DHCP
- Du forbinder routerne sammen via LAN portene
- Sætter evt SSID og kryptering til at være præcist det samme hvis du
ønsker mulighed for at roame.

Sværere er den ikke. Det sværeste er at du skal lære dit udstyr at kende.

--
Bjarke Andersen