race?
Fra : Ralph

Dato : 29-08-09 12:00

På gågaden idag mødte jeg en turist der hverken kunne dansk, engelsk eller
tysk, men han havde en sød hund, så spurgte til hvilken race det var, og han
sagde Michelin? Det har jeg aldrig hørt før, og Google er ikke megen hjælp,
kan I hjælpe?

Ligner en (lidt mindre) Cairn/australsk terrier, men med en langhåret
dværgschnauzer hale (altså en stor flot bue over ryggen) Mørkebrun
ensfarvet.

Jeg kom lige til at tænke på, at det jo kunne være han sagde hundens navn.

--
Ralph

Fra : battlefields

Dato : 29-08-09 12:08

> [...]
> ensfarvet.
>
> Jeg kom lige til at tænke på, at det jo kunne være han sagde hundens navn.

Hej Ralph
Pyha, det er ikke let.
Men prøv f.eks. at løbe denne raceliste igennem, der er også racernes
oprindelige navne, så kan det jo være du kan genkende det:
http://www.dansk-kennel-klub.dk/files/pdf/Gruppeliste~.pdf

Hilsen Vibeke

Fra : Ralph

Dato : 29-08-09 13:22

"battlefields" <battlefield@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Pyha, det er ikke let.
> Men prøv f.eks. at løbe denne raceliste igennem, der er også racernes

Tjah, det er en mellemting mellem disse:

Størrelse og ansigt:
http://www.google.dk/search?q=Norfolk+Terrier&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:da:official&client=firefox-a

og her har vi halen:

http://www.youtube.com/watch?v=foxukSmMapM&feature=related

Den kommer nok nærmest Affenpinscher. Men den var lidt mere terieragtig og
havde ikke det der pussenussede ansigt.

Det nævnte jeg ikke før, da jeg ikke kunne finde nogen Pinscher der lignede
overhovedet, så det syntes jeg ville være lidt pinligt(er medlem af dansk
Schauzer/Pinscher klub), men min kloge kone sagde - inden jeg spurgte - at
hun troede det var en Pincsher, det spurgte jeg så turisten om så lavede han
den der "lige-ved-og-næsten" gestus med hånden (stritter med tommel og
lillefinger og vipper hånden op og ned) og siger Michelin.

http://www.dspk.dk/
racestandarder/affenpinscher ligner IKKE.

--
Ralph

Fra : battlefields

Dato : 29-08-09 17:06

> [...]
> lillefinger og vipper hånden op og ned) og siger Michelin.
>
> http://www.dspk.dk/
> racestandarder/affenpinscher ligner IKKE.

Hej Ralph

Mon ikke turisten har ment at det var en blanding (altså næsten en Pincher)?
Jeg synes ikke rigtigt beskrivelsen passer på nogen race, måske kalder han
den blanding for Michelin
Hilsen Vibeke

Fra : JB

Dato : 29-08-09 18:05

> [...]
> Pincher)?
> Jeg synes ikke rigtigt beskrivelsen passer på nogen race, måske kalder han

Han har nok sagt Mischling, det betyder blanding på tysk.

Hilsen
Jytte

Fra : battlefields

Dato : 29-08-09 18:32

"JB" <vingekattenfjern@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Han har nok sagt Mischling, det betyder blanding på tysk.
>
> Hilsen
> Jytte

Hej Jytte
Jamen så er der vel ingen tvivl længere, det må da have været det han har
sagt.
Hilsen Vibeke

Fra : Pwh

Dato : 29-08-09 19:35

JB, skrev:

> Han har nok sagt Mischling, det betyder blanding på tysk.

Det vil jeg for eftertiden kalde mine i stedet for labblandinger,
det lyder meget flottere

/Jens

Fra : Ivan Madsen

Dato : 29-08-09 19:40

On Sat, 29 Aug 2009 20:35:13 +0200, "Pwh" <kkkjhh@email.dk> wrote:

>Det vil jeg for eftertiden kalde mine i stedet for labblandinger,
>det lyder meget flottere

Kald dem Old English Labdogs, så bliver de virkelig imponerede )

Fra : JB

Dato : 29-08-09 19:39

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse

> Det vil jeg for eftertiden kalde mine i stedet for labblandinger,
> det lyder meget flottere
>
> /Jens
Du siger bare, det er mischlinger ikke at forveksle med mislinger.

Hilsen
Jytte

Fra : Ralph

Dato : 29-08-09 20:26

"JB" <vingekattenfjern@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Han har nok sagt Mischling, det betyder blanding på tysk.

Mange tak, det var da det han sagde, men ÆV så finder jeg nok ikke een magen
til.

--
Ralph

Fra : Ralph

Dato : 29-08-09 22:59

"JB" <vingekattenfjern@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Han har nok sagt Mischling, det betyder blanding på tysk.

Rart med kloge meddebattører - tak for hjælpen.

--
Ralph

Fra : JB

Dato : 30-08-09 06:59

> "JB" <vingekattenfjern@mail.dk> skrev i en meddelelse
>
> Rart med kloge meddebattører - tak for hjælpen.
>
> --
> Ralph
Selv tak, det var så lidt.

Hilsen
Jytte

Fra : Hm

Dato : 30-08-09 20:29

"JB" <vingekattenfjern@mail.dk> skrev i en meddelelse

..Han har nok sagt Mischling, det betyder blanding på tysk.

Hilsen
Jytte

Jytte, du er simpel hen genial

Hanne/ som aldrig havde fundet ud af dette