hundeposer
Fra : Ralph

Dato : 28-08-09 18:48

I en anden tråd nævner Benny at det ofte kan være svært at finde
skraldespanden hos husejer hvis ens hund har skidt på fortovet, der er
samlet op og skal smides væk(ikke fortovet - bæen)

Det opfordrer jeg også min kone til når det (dagligt) sker at hundene
besørger, det samles selvf. op - men så ophører enigheden, konen slæber det
hele vejen hjem, jer mener at man godt kan låne skraldespanden der hvor der
er skidt.

Hvad mener gruppen.

--
Ralph

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 28-08-09 19:04

Ralph skrev den 28-08-2009:
> [...]
> hele vejen hjem, jer mener at man godt kan låne skraldespanden der hvor der

Hip som hap, men jeg går ikke ind på folks matrikel, kun hvis
skraldespanden står helt ude ved vejen.
Kai

Fra : Benny Mortensen

Dato : 29-08-09 12:32

"Fister Løgsovs" <None@invalid.za> skrev i en meddelelse

> Hip som hap, men jeg går ikke ind på folks matrikel, kun hvis
> skraldespanden står helt ude ved vejen.
> Kai

Tja, man burde jo nok kunne bruges folks skraldespande.
Selv om nogle bliver temmeligt sure

M.V.H....Benny..

Fra : Pwh

Dato : 29-08-09 14:38

Fister Løgsovs, skrev:

> Hip som hap, men jeg går ikke ind på folks matrikel, kun hvis
> skraldespanden står helt ude ved vejen.
> Kai

Samme her, man kan ikke tillade sig at gå ind på folks grund.
Min egen skraldebøtte står helt ude ved vejen så folk frit kan afbenytte den .

/Jens

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 30-08-09 08:04

"Ralph" <rwr@post6.tele.dk> writes:

> [...]
> hele vejen hjem, jer mener at man godt kan låne skraldespanden der hvor der

Hvis der ikke er offentlige skraldespande, slæber vi posen med hjem.
Vi er flere gange blevet skældt ud for at bruge folks skraldespande,
så vi synes ikke vi gider risikere det igen.

Men vores skraldespand står helt ude til vejen og folk er velkomne til
at bruge den - både til hundelorte og slikpapir.

Mvh Trine

Stor brugskunstforretning med fuldt sortiment i de søde Gjøltrolde

Fra : /Peter

Dato : 30-08-09 19:44

> [...]
> besørger, det samles selvf. op - men så ophører enigheden, konen
> slæber det hele vejen hjem, jer mener at man godt kan låne

Man bruger sgu ikke andre folks skraldesapnde medmindre man er gæst, og
det er du sandsyligvis ikke,
at din hund skider på fortovet er dit problem og ikke matrikelejerens.
Tag din lort med hjem!

Fra : Tove Krieger

Dato : 30-08-09 20:08

In news:h7958k$f3r$1@aioe.org,
Ralph <rwr@post6.tele.dk> typed:
> [...]
> besørger, det samles selvf. op - men så ophører enigheden, konen
> slæber det hele vejen hjem, jer mener at man godt kan låne

Selvfølgelig har din kone da ret. Hvis din hund har besøget på en anden
mands fortov, er det efter min mening uhørt at bruge denne mands
skraldespand selv om den skulle stå ude ved vejen. Det kan man altså bare
ikke.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Pwh

Dato : 30-08-09 20:11

Tove Krieger, skrev:

> [...]
> anden mands fortov, er det efter min mening uhørt at bruge denne mands
> skraldespand selv om den skulle stå ude ved vejen. Det kan man altså

Hvorfor dog ikke om jeg må spørge

/Jens

Fra : /Peter

Dato : 30-08-09 20:22

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor dog ikke om jeg må spørge

Det er der nok lige så mange forskellige svar på som der er
matrikelejere,
og de fleste svar er sikkert meget ens, tror du ikke.

Er din hund klogere end dig?

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 30-08-09 20:17

/Peter skrev:

> Er din hund klogere end dig?

Hvilken én af dem?
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : /Peter

Dato : 30-08-09 20:28

> Hvilken én af dem?

Var det dig jeg spurgte?
Men du er sandsynligvis er dummere end dem begge tilsammen.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 30-08-09 20:25

/Peter skrev:

> Var det dig jeg spurgte?

Nej, så skulle jeg da ta meget fejl

> Men du er sandsynligvis er dummere end dem begge tilsammen.

A hwaba?
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 30-08-09 20:26

/Peter har bragt dette til os:
> "Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse

> Var det dig jeg spurgte?
> Men du er sandsynligvis er dummere end dem begge tilsammen.

Find lige et pænere sprog frem, hvis du forventer at blive læst, her i
gruppen.
Kai

Fra : /Peter

Dato : 30-08-09 20:36

> /Peter har bragt dette til os:

> Find lige et pænere sprog frem, hvis du forventer at blive læst, her i
> gruppen.
> Kai

Du læser da fint....og svare da også

Fra : Hm

Dato : 30-08-09 20:24

Nu er jeg så heldig at min aldrig ville besørge på et fortov, men gerne på
grus eller græs, jeg samler altid op og slæber gladeligt på min store (tit
blå) skrældepose hele vejen hjem.

Det gør jeg da også når vi går tur ved stranden.

Hanne

Fra : Pwh

Dato : 31-08-09 05:05

/Peter, skrev:
> [...]
> matrikelejere,
> og de fleste svar er sikkert meget ens, tror du ikke.

For at bruge din egen høflige vending, var det dig jeg spurgte ???

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 30-08-09 21:10

In news:4a9aceee$0$332$14726298@news.sunsite.dk,
Pwh <kkkjhh@email.dk> typed:

> Hvorfor dog ikke om jeg må spørge
>
> /Jens

Fordi Jens at det gør man altså bare ikke. Jeg skal nok selv fylde min
skraldespand op. Det behøver jeg ikke andre til. Man kan da ikke bare
benytte en andens faciliteter efter forgodtbefindende. Du må altså
undskylde, men er det ikke almindelig høflighed ?

Nu står min skraldespand ca. 8 meter inde i min indkørsel, så her vil det
aldrig blive aktuelt.

Fra : Pwh

Dato : 31-08-09 05:12

Tove Krieger, skrev:
> [...]
> benytte en andens faciliteter efter forgodtbefindende. Du må altså
> undskylde, men er det ikke almindelig høflighed ?

Ikke helt enig, kan ikke se noget problem i at man hjælper hinanden
ved lade hundeluftere smide en lortepose i skraldespanden.
Vi får så også tømt hver uge, så det burde ikke give et kapacitetsproblem.
Der er aldrig nogen der har sagt et ondt ord til mig fordi jeg har benyttet
deres skraldespand, self går jeg ikke ind på deres grund, men kun hvis
den står ude ved vejen.
Vel også alm høflighed at man hjælper hinanden lidt, er det ikke

> Nu står min skraldespand ca. 8 meter inde i min indkørsel, så her vil
> det aldrig blive aktuelt.

Det skal man også respekterer.

/Jens

Fra : /Peter

Dato : 31-08-09 06:34

> Ikke helt enig, kan ikke se noget problem i at man hjælper hinanden
> ved lade hundeluftere smide en lortepose i skraldespanden.

Hvorledes hjælper DU matrikelejeren, når nu du ligefrem påstår at i skal
hjælpe hinanden?

> [...]
> den står ude ved vejen.
> Vel også alm høflighed at man hjælper hinanden lidt, er det ikke

Jeg tror ikke matrikelejere ser det, at hundeluftere rydder op
efter sig som en høflig tjeneste, men en nødvendighed.

> Det skal man også respekterer.

Du er sørme høflig at du respektere andres ejendom!

Fra : Benny Mortensen

Dato : 31-08-09 07:23

"/Peter" <pgh@wer.nn> skrev i en meddelelse
> [...]
> efter sig som en høflig tjeneste, men en nødvendighed.

> Du er sørme høflig at du respektere andres ejendom!

Jamen det gør jeg da... Ligger der 3 i forvejen, og min hund gør der...
Jamen så samler jeg da ikke bare den min laver op, men tager dem,
der kan være i posen... For jeg kan jo med al tydelighed se, at han
gør det jo ikke selv, altså har han brug for hjælp... Gjorde han det
selv, ville min hunds, jo ikke blive nummer fire, men nummer et.

M.V.H....Benny..

Fra : Pwh

Dato : 31-08-09 17:18

/Peter, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorledes hjælper DU matrikelejeren, når nu du ligefrem påstår at i
> skal hjælpe hinanden?

Jeg er såmænd ikke bleg for at række folk en hjælpende hånd hvis det er.

> Jeg tror ikke matrikelejere ser det, at hundeluftere rydder op
> efter sig som en høflig tjeneste, men en nødvendighed.

Jo lettere det er for folk at komme af med deres lorteposer
des mere tilbøjelige bliver de nok også til at samle op efter sig.

Men forklar mig nu det store problem i at man smider
en lortepose i en skradespand hvor der er god plads.
Personligt har jeg ingen probs med at folk gør det hos mig.

/Jens

Fra : /Peter

Dato : 31-08-09 17:32

> Jeg er såmænd ikke bleg for at række folk en hjælpende hånd hvis det
> er.

Dvs. mens din hund skider, hjælper du lige med hækken?

> Jo lettere det er for folk at komme af med deres lorteposer
> des mere tilbøjelige bliver de nok også til at samle op efter sig.

De har sgu bare at samle op og tage ders lort med sig...
det kan aldrig nogensinde være andres problem!

Fra : /Peter

Dato : 31-08-09 17:34

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse
> /Peter, skrev:
>
> Jo lettere det er for folk at komme af med deres lorteposer
> des mere tilbøjelige bliver de nok også til at samle op efter sig.

Uanset hvad du selv tror eller synes er din status som ejer af hund
der skider på andres domæne, meget meget langt nede.
Jeg tror ikke nogen husejere, vil drage nytte af din "hjælp" til gængæld
for en hundelort .

Fra : Benny Mortensen

Dato : 01-09-09 08:33

"/Peter" <nospam@no.mail> skrev i en meddelelse
> [...]
> der skider på andres domæne, meget meget langt nede.
> Jeg tror ikke nogen husejere, vil drage nytte af din "hjælp" til gængæld

Nu var det jo så også Jens, der fik bæ'en....

Hvis man hellere vil have bæ'en liggende udenfor sin indkørsel
frem for i sin skraldespand.... Jamen så for min skyld da ingen alarm.
Nu begynder jeg at forstå dem, der ikke samler dem op....
Der er jo faktisk større problemer med den i posen, end der var
på fortovet )))

M.V.H....Benny..

Fra : /Peter

Dato : 01-09-09 09:23

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse

> Hvis man hellere vil have bæ'en liggende udenfor sin indkørsel
> frem for i sin skraldespand.... Jamen så for min skyld da ingen alarm.

> Nu begynder jeg at forstå dem, der ikke samler dem op....

Du har sikkert også stor forståelse for fartsyndere og spritbilister,
og i det hele taget er der for dig altid en "god" undskyldning for ikke at
overholde love og regler.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 01-09-09 09:11

/Peter skrev:

> Du har sikkert også stor forståelse for fartsyndere og spritbilister,
> og i det hele taget er der for dig altid en "god" undskyldning for
> ikke at overholde love og regler.

Hvilken lov byder hundeejere at samle deres hundes afføring op?
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : /Peter

Dato : 01-09-09 09:32

> Hvilken lov byder hundeejere at samle deres hundes afføring op?

Nu henviser jeg ikke til nogen lov om at man skal samle op, men at det ikke
lovligt at lade hunden skide.
Jvf. lov om krænkelse af privat område, men du kan spørge i jura gruppen
hvis du er i tvivl
som bekendt giver ukendskab til loven ikke strafrihed.

Men det er bestemt heller ingen rettigheder at tilllader hunden skide på en
andes matrikel.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 01-09-09 09:32

/Peter skrev:

> [...]
> som bekendt giver ukendskab til loven ikke strafrihed.
>
> Men det er bestemt heller ingen rettigheder at tilllader hunden skide

Nu indleder trådstarter med at skrive:

"I en anden tråd nævner Benny at det ofte kan være svært at finde
skraldespanden hos husejer hvis ens hund har skidt på fortovet"

Men fortovet er da ikke - som du formulerer det: "en andes matrikel", eller
tager jeg fejl?
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : /Peter

Dato : 01-09-09 11:07

> Nu indleder trådstarter med at skrive:
>
> "I en anden tråd nævner Benny at det ofte kan være svært at finde
> skraldespanden hos husejer hvis ens hund har skidt på fortovet"

Hvorfor tror han så han kan gøre brug af matrikelejerens affaldsspand- så må
han jo bruge kommunens!

Fra : /Peter

Dato : 01-09-09 11:22

> [...]
> skraldespanden hos husejer hvis ens hund har skidt på fortovet"
>
> Men fortovet er da ikke - som du formulerer det: "en andes matrikel",

Mit modificerede svar er´i tråden før eller efter denne. herover.

Men mit umiddelbare svar er:
Går idioten ligefrem på jagt efter matrikelejerens skraldesspand dvs.
krænker privat område,
for at komme af med sine hundelorer han har svinet offenlige område til med,
så er man satme ikke for klog!!!

Fra : Benny Mortensen

Dato : 02-09-09 10:11

> [...]
> krænker privat område,
> for at komme af med sine hundelorer han har svinet offenlige område til

Nej, der tror jeg sgu Peter har ret... Jeg er ikke for klog...
Faktisk har jeg præsteret, at bede en meget fortørnet villaejer
om at låne hans kost og skovl.... Det fik jeg lov til....
Så spurgte jeg, om jeg måtte låne hans skraldespand....
Det måtte jeg ikke... Så jeg skovlede en hests efterladenskaber
op i en bærepose, og satte posen på min bils sidespejl....

Hvortil han spurgte ganske forbløffet, og jeg kendte hesten...
Det gjorde jeg nu ikke, men jeg slap for at høre mere, på
mandens brok....

Så du har ret Peter... Jeg er sgu ikke for klog....

Men så set fra en anden side... Er du klog og normal...
Så er jeg slet ikke så utilfreds med at være tosset ))

M.V.H....Benny..

Fra : /Peter

Dato : 01-09-09 09:39

> Hvilken lov byder hundeejere at samle deres hundes afføring op?

Men da du er så gumpetung, at du, hvis der bliver indført hundekørekort,
ville du være een af dem der dumper.
For du er ikke modtagelig for logik og fornuft, hvorfor du aldrig ville
kunne forståe en simpel lovtekst, som du ganske givet ville blive stillet
overfor.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 01-09-09 09:34

/Peter skrev:

> [...]
> For du er ikke modtagelig for logik og fornuft, hvorfor du aldrig
> ville kunne forståe en simpel lovtekst, som du ganske givet ville

Ja, dét kan der være noget om!

Droppede - af samme årsag - ud af jurastudiet for mange år siden!
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 02-09-09 08:04

> [...]
>
> Du har sikkert også stor forståelse for fartsyndere og spritbilister,
> og i det hele taget er der for dig altid en "god" undskyldning for ikke

Tja, hvad skal jeg sige om det... Fartsyndere, er vi vel alle af og til...

Spritbilister... Det ved jeg ikke, prøv at køre herfra i påvirket tilstand.
Så opdager du min holdning til den slags )

Jamen der er noget du misforstår, jeg har ingen undskyldninger...

Jeg undskylder ikke, hvad jeg gør... Og jeg gør det, fordi jeg
ser det som mindst lige så rigtigt, som det loven siger....

Jeg kører ofte lidt for stærkt i følge loven.....
Men aldrig " For stærkt "....
Det er jo beviseligt, at der er rigtigt mange,
der ikke kører for stærkt i følge loven...
Men " ALT FOR STÆRKT " ud fra deres evner som bilist.

Hvem af er, er så den farlige ????

M.V.H....Benny..

Fra : Pwh

Dato : 02-09-09 08:20

Benny Mortensen, skrev:
> "/Peter" <pgh@wer.nn> skrev i en meddelelse

> Tja, hvad skal jeg sige om det... Fartsyndere, er vi vel alle af og
> til...

Benny, det er forhåbentligt gået op for dig at du ligge og diskuterer
med en Troll (Peter), han gider ikke engang prøve at benægte det.

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 02-09-09 10:04

> Benny, det er forhåbentligt gået op for dig at du ligge og diskuterer
> med en Troll (Peter), han gider ikke engang prøve at benægte det.
>
> /Jens

Hej Jens

Jamen der er jo et gammelt ordsprog der siger,
At selv blind høne, kan finde guldkorn.

Hvis han tror på, at en der lufter hund trådløst,
ubetinget bryder loven....
Absolut generer flere, end han selv gør, uden hund..
Så fred være da med staklen...

Han har stadig ikke fattet, at den der lufter trådløst
ikke nødvendigvis efterlader mere, end den der
lufter i snor.... De fleste uheld langs hække og i
indkørsler, sker som regel af hunde i snor.

Det er så for mit vedkommende, åbenbart også forkert,
at jeg bare fjernede efterladenskaberne, uden brok.

Så hvad der er rigtigt og forkert, afhænger ikke altid
af hvad der bliver gjort, men hvem det gøres af )

M.V.H....Benny..

Fra : Pwh

Dato : 02-09-09 10:15

Benny Mortensen, skrev:
> [...]
>
> Hvis han tror på, at en der lufter hund trådløst,
> ubetinget bryder loven....
> Absolut generer flere, end han selv gør, uden hund..

Ved godt du er en gammel mand Benny, men så dårlig
kan din hukommelse vel heller ikke værer at du ikke
kan huske at Peter efter en lang diskussion sidst skrev
at han var ligeglad med om vi to luftede trådløst.
Peters eneste mål er at provokere folk ud i en
endeløs formålsløs diskussion, det man kalder en Troll.

Jeg vil anbefale dig og andre at ignorerer hans indlæg.

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 02-09-09 11:25

> [...]
> endeløs formålsløs diskussion, det man kalder en Troll.
>
> Jeg vil anbefale dig og andre at ignorerer hans indlæg.

Hej Jens

Nej da, det har jeg skam ikke glemt...

Men af mange af hans indlæg, kan jeg jo se, at det har han )

M.V.H....Benny..

Fra : /Peter

Dato : 02-09-09 09:39

> [...]
> Det er jo beviseligt, at der er rigtigt mange,
> der ikke kører for stærkt i følge loven...
> Men " ALT FOR STÆRKT " ud fra deres evner som bilist.

Det er DU - du er en uberegnelig narrehat, der tolker loven efter
forgodbefindende,
hviklet uden tvivl en dag vil gå ud over en uskyldig..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 02-09-09 11:21

> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse

> Det er DU - du er en uberegnelig narrehat, der tolker loven efter
> forgodbefindende,
> hviklet uden tvivl en dag vil gå ud over en uskyldig..

Hej Peter

Jeg kan da ikke udelukke, at det en dag, kan gå ud over en uskyldig.
Selv om jeg ikke lige kan se, hvordan det skulle kunne lade sig gøre.
Lad mig sige det på den måde, at gennem de sidste mange år, har
folketinget i gennemsnit, vedtaget 500 nye love pr år, lige før de tog
på sommerferie... D.V.S.... At på 3 år, er der kommet 1500 nye
love.... Selv om jeg fik 10 år til det, ville jeg næppe kunne komme
i tanker om 1500 love... Selv om jeg så fik lov til, at tage selv de
mest banale med.... Så kan jeg overholde loven overhovedet ???
Selv vil jeg sige Nej... Det er og vedbliver at være UMULIGT.

Men skulle det, som du siger, gå ud over en uskyldig, så kan jeg
stadig godt se mig selv i øjnene.... For jeg ved, jeg har gjort hvad
der stod i min magt, for at undgå det... Og det er i givet fald, så
sket, på grund af en beslutning, som jeg har taget, som så måske
senere viste sig, ikke at være så god. Det er den risiko man må
løbe alle vegne....

Men sådan som du ser på det, så skulle jeg altså, hvis jeg ser en
person, der er ved at drukne... Så vægte det skilt der står på
bredden, hvor der står badning forbudt højere, og bare lade
personen drukne.... Er det sådan, du mener jeg skal overholde
loven... Eller skal jeg gøre det, som jeg ville finde naturligt...
Nemlig at svømme ud og hente personen i land....
Hvis jeg ikke må det, vil jeg da omgående indlevere mine
Frisvømmer beviser, og da straks vende beredskabet ryggen.

M.V.H....Benny..

Fra : /Peter

Dato : 02-09-09 11:50

> [...]
> mest banale med.... Så kan jeg overholde loven overhovedet ???
> Selv vil jeg sige Nej... Det er og vedbliver at være UMULIGT.

Ukendskab til loven fritager stadig ikke for straf.
Men at du bevidst tilsidesætter - for dig kendte - love,
er vel symptomatisk for dig.

> [...]
> sket, på grund af en beslutning, som jeg har taget, som så måske
> senere viste sig, ikke at være så god. Det er den risiko man må

Nej, hvis du er skylf di i en ulykke pga. af en bevidst lovovertrædelse,
så er der gudhjælpemig ingen undskyld for det.

> [...]
> person, der er ved at drukne... Så vægte det skilt der står på
> bredden, hvor der står badning forbudt højere, og bare lade

At du ikke kan kende forskel på det at bade og redde en person
fra druknedøden, siger en hel del om hvilket niveau du befinder dig på.

> [...]
> Hvis jeg ikke må det, vil jeg da omgående indlevere mine
> Frisvømmer beviser, og da straks vende beredskabet ryggen.

Bliv endelig ved med at udstille dine tåbeligheder i fuld offentlighed...

Fra : Benny Mortensen

Dato : 02-09-09 12:50

> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse
>>

> Ukendskab til loven fritager stadig ikke for straf.
> Men at du bevidst tilsidesætter - for dig kendte - love,
> er vel symptomatisk for dig

Det har jeg da vist heller aldrig påstået....
Jamen det indrømmer jeg blankt, hvis det at overholde loven
i en given situation, forekommer mig i modstrid med sund logik
så overtræder jeg gerne loven.

> Nej, hvis du er skylf di i en ulykke pga. af en bevidst lovovertrædelse,
> så er der gudhjælpemig ingen undskyld for det.

Jamen jeg søger stadig ikke en undskyldning....
Indtil videre, er jeg vist kommet helt godt igennem.....
Jeg står til fulde ved, hvad jeg gør, og hvad jeg har gjort.
Og jeg kan stadig se mig selv i øjnene...
Og jeg har stadig ikke været skyld i nogen ulykke
heller ikke, når jeg bevidst eller ubevidst, tilsidesatte loven.

> At du ikke kan kende forskel på det at bade og redde en person
> fra druknedøden, siger en hel del om hvilket niveau du befinder dig på.

Jamen vi snakkede om loven... Og den ellers sunde fornuft...
Nu må jeg pludseligt godt bryde loven, fordi det er sund fornuft...
Jeg kan ikke svømme, uden også at bade, så rent teknisk, er det
et brud på loven.... Loven er ikke skrevet for at være retfærdig.
men for at kunne placere ansvar & skyld...

> Bliv endelig ved med at udstille dine tåbeligheder i fuld offentlighed...

Jamen det gør jeg også... Men jeg har lige bevist, at du flyttede dig over
på min side af loven... For stadig... Hvordan var det du sagde....
En lov er en lov.... Og jeg må under ingen omstændigheder,
omgå den.... Nu er jeg tåbelig, fordi jeg giver dig en situation,
hvor det nærmest ville være kriminelt, hvis jeg IKKE brød den.

Så spørgsmålet er... Er vi så pokkers uenige, når alt kommer til alt
eller er du bare alt for fokuseret på en hundelort ????

M.V.H....Benny..

Fra : Pwh

Dato : 01-09-09 19:40

Benny Mortensen, skrev:

> Nu var det jo så også Jens, der fik bæ'en....

--------------------------
/| /| | |
||__|| | Please don't |
/ O O\__ feed |
/ \ the trolls |
/ \ \ |
/ _ \ \ ----------------------
/ |\____\ \ ||
/ | | | |\____/ ||
/ \|_|_|/ | __||
/ / \ |____| ||
/ | | /| | --|
| | |// |____ --|
* _ | |_|_|_| | \-/
*-- _--\ _ \ // |
/ _ \\ _ // | /
* / \_ /- | - | |
* ___ c_c_c_C/ \C_c_c_c____________

Fra : /Peter

Dato : 31-08-09 07:33

> [...]
> den står ude ved vejen.
> Vel også alm høflighed at man hjælper hinanden lidt, er det ikke

PHW, du får dine - også tidligere - åndsvage svar, til at lyde som du som
hundejer har nogle særlige rettigheder, men det har du ikke, du har derimod
nogle særlige forpligtelser, som du skal overholde.

Fra : Pwh

Dato : 31-08-09 17:23

/Peter, skrev:

> PHW, du får dine - også tidligere - åndsvage svar,

Lær at modererer dit sprog eller gør mig den tjeneste at
putte mig i dit killfilter, gider ikke diskuterer på dit infantile niveau.

/Jens

Fra : /Peter

Dato : 31-08-09 17:35

> Lær at modererer dit sprog eller gør mig den tjeneste at
> putte mig i dit killfilter, gider ikke diskuterer på dit infantile
> niveau.
>
> /Jens

Du kan putte mig skråt op, hvis det er det du måtte ønske...

Fra : Pwh

Dato : 31-08-09 17:42

Pwh, skrev:

> Lær at modererer dit sprog eller gør mig den tjeneste at
> putte mig i dit killfilter, gider ikke diskuterer på dit infantile
> niveau.
> /Jens

*LOL*
Der var jeg for hurtig på tasterne, kan se at du er den Peter
der fik lokket mig og Benny ud i en lang diskussion i tråden
om hundeloven, og dit eneste formål indrømmede du til sidst var
bare at lave rav i den, du fik mig sgu igen, men gider ikke en gang mere

Så en advarsel til jer andre.
--------------------------
/| /| | |
||__|| | Please don't |
/ O O\__ feed |
/ \ the trolls |
/ \ \ |
/ _ \ \ ----------------------
/ |\____\ \ ||
/ | | | |\____/ ||
/ \|_|_|/ | __||
/ / \ |____| ||
/ | | /| | --|
| | |// |____ --|
* _ | |_|_|_| | \-/
*-- _--\ _ \ // |
/ _ \\ _ // | /
* / \_ /- | - | |
* ___ c_c_c_C/ \C_c_c_c____________

Fra : /Peter

Dato : 31-08-09 18:08

> [...]
> om hundeloven, og dit eneste formål indrømmede du til sidst var
> bare at lave rav i den, du fik mig sgu igen, men gider ikke en gang

Hvilket stadig ikke giver dig særlige rettigheder som hundeejer,
men tværtom giver dig særlige forpligtigelser - husk det!

Fra : Pwh

Dato : 01-09-09 05:07

/Peter, skrev:

> Hvilket stadig ikke giver dig særlige rettigheder som hundeejer,
> men tværtom giver dig særlige forpligtigelser - husk det!

Er det ikke en smule sygeligt at ødelægge usenet på den måde.
Kunne grine af det første gang, men nu er det ikke sjovt med
dit trolleri mere Peter.
Fis hellere helt af med dig, der er sgu da ingen der gider tage
dig alvorligt mere.

/Jens

Fra : /Peter

Dato : 01-09-09 06:01

> [...]
> dit trolleri mere Peter.
> Fis hellere helt af med dig, der er sgu da ingen der gider tage

Du både "LOL" ' da af det, og tager det alvorligt, siden du gider kommentere
hele tiden...

Fra : Pwh

Dato : 01-09-09 19:50

/Peter, skrev:

> Du både "LOL" ' da af det, og tager det alvorligt, siden du gider
> kommentere hele tiden...

Nu skulle jeg jo lige have placeret dig først, har ikke en liste over
samtlige særlinge på usenet liggende fremme.
Nu er jeg bare nysgerrig over hvorfor du øver hærværk på denne gruppe,
er det larm og ballade du vil have er der muddergruppen til det samme.

/Jens

Fra : /Peter

Dato : 01-09-09 20:34

> Nu er jeg bare nysgerrig over hvorfor du øver hærværk på denne gruppe,
> er det larm og ballade du vil have er der muddergruppen til det samme.

Fordi nogle er jer tror i har særliger rettigheder, måske netop fordi i
har hund,
og stiller nogle tåbelige spørgsmål, som selv den mest tumpede hundeejer
ville kunde svare på.

Jeg er sikker på det er jer sviner denne gruppe til, ved at udstille jer
som tåbelige og dårlige eksempler
på hunde-ejere.

Respekter dog andres ejendom, det gælder også jeres tåbelige og
arrogante mening om løsgående hunde.

Fra : Pwh

Dato : 01-09-09 20:40

/Peter, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse

> Fordi nogle er jer tror i har særliger rettigheder, måske netop fordi
> i har hund,

Rigtigt nok, men det skal vel ikke gå ud over resten af gruppen.
At du ikke vil argumenterer seriøst har du jo selv pointeret
i den sidste tråd vi kørte, og altså kun larm fra din side.
Vel ikke fair af dig at pisse på alle de seriøse hundeejere
i denne gruppe bare for at generer mig og benny
eller fordi du skal træne dit "tofingersystem"

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 02-09-09 09:42

> [...]
> på hunde-ejere.
>
> Respekter dog andres ejendom, det gælder også jeres tåbelige og arrogante

Altså nu syntes jeg jo det er dig, der har nogle ret så utroligt arrogante
holdninger....

At vi F.eks lufter hunde trådløst, betyder ikke, at vi bryder loven.
At vi lader vores hunde skide midt på folks fortove, uden at fjerne det.

Jeg lufter hunde trådløst, 4 stk... Og jeg skammer mig ikke engang.
Men jeg gør stadig, hvad jeg kan, for ikke at genere andre.
Og altså, bare til din orientering, det er fuldt ud lovligt...

Egentligt kan jeg slet ikke forstå, hvorfor du egentligt har så travlt med
at finde steder, hvor andre måske generer dig....

Find dog de steder, hvor du generer andre, og når du har fundet dem,
vil du sikkert opdage, at du næppe har nogen grund til at brokke dig.

Men det er så billigt, når nogle angriber folk, på et område, hvor
man F.eks ikke kan checke, om de ville være en skid bedre selv.
Skolebørns forældres klagede over trafikken ved skolen.
Tja, da Politiet så tog klagerne op... Var det minsandten forældrene
selv, der røg i fælderne... Og en enkelt lærer, mistede kørekortet
på grund af for lidt blod i spritten...

Til din store glæde, kan jeg da oplyse, at dem der skider i folks
indkørsler, eller langs deres hæk, efter min erfaring, alle er hunde
der føres i snor.... Den hund der skider på din græsplæne.......
Er oftest din egen )

M.V.H....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 01-09-09 08:00

"/Peter" <nospam@no.mail> skrev i en meddelelse
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilket stadig ikke giver dig særlige rettigheder som hundeejer,
> men tværtom giver dig særlige forpligtigelser - husk det!

Ork Manner....

Jeg har også været meget ansvarlig lige siden....

Før bed mine, alle de pensionister der kom her ude på vejen....

Men siden, har de kun bidt hinanden....

M.V.H....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 31-08-09 07:21

> [...]
> den står ude ved vejen.
> Vel også alm høflighed at man hjælper hinanden lidt, er det ikke

Uh, jeg ved snart ikke...

Da jeg boede i lejlighed, det har været fra ca 1975 - 84, havde vi jævnt
ofte en hund på ferie... Vi boede i et kvarter, der dengang var meget
sparsommeligt udstyret med offentlige affaldsspande... Dengang, fik man et
meget anerkendende nik, når man samlede det op, og der var heller ingen
problemer med at anvende folks skraldespande, heller ikke selv om den stod
langt inde på grunden.... Men det skal man da godt nok ikke gøre i dag...
Jeg ved ikke, hvad der har gjort folk så fjendtligt indstillet, og folk så
private. så de bliver skrækslagne hvis andre ser dem.... Hvad sker der, går
folk nøgne i køkkenet nu om dage ????

M.V.H....Benny..

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 31-08-09 19:27

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> writes:

> Hvad sker der, går folk nøgne i køkkenet nu om dage ????

Ja. :)

Men køkkenet kan ikke ses fra vejen, så hvis folk går ind på grunden,
så er de også selv ude om det og så kan de lære at blive ude på vejen.
;)

Fra : Benny Mortensen

Dato : 01-09-09 08:02

> [...]
>
> Men køkkenet kan ikke ses fra vejen, så hvis folk går ind på grunden,
> så er de også selv ude om det og så kan de lære at blive ude på vejen.

Altså Trine.... Ku' du nænne det.... ?

De kunne jo have hunden med ind....

Den kunne jo blive skadet på liv og sjæl )

M.V.H....Benny..

Fra : Tove Krieger

Dato : 31-08-09 10:30

In news:4a9b4dc9$0$327$14726298@news.sunsite.dk,
Pwh <kkkjhh@email.dk> typed:

> [...]
> på deres grund, men kun hvis den står ude ved vejen.
> Vel også alm høflighed at man hjælper hinanden lidt, er det ikke

Det er da også helt i orden når hjælpsomheden og høfligheden går begge veje,
men det er jo nok ikke helt sikkert at ejerne til de skraldespande er klar
over, at nogle mener de er "offentlige". Al respekt for de hundeejere der
samler deres hundes efterladenskaber op, det burde også være almindelig
høflighed, men det kan godt nok knibe for en del andre hundeejere.

Fra : Pwh

Dato : 01-09-09 05:15

Tove Krieger, skrev:
> [...]
> begge veje, men det er jo nok ikke helt sikkert at ejerne til de
> skraldespande er klar over, at nogle mener de er "offentlige".

Du har stadig ikke forklaret mig problemet i at man bruger en andens
skraldespand, det er altså ikke deres bil jeg låner.
Tror faktisk ikke engang jeg selv ejer min skraldespand,
vil tro det er kommunen der har stillet den op i sin tid,
jeg tager den da ikke med hvis jeg flytter

/Jens (der ikke er så øm over sit affald)

Fra : /Peter

Dato : 01-09-09 06:03

> Tove Krieger, skrev:
>
> Du har stadig ikke forklaret mig problemet i at man bruger en andens
> skraldespand,

Måske skal du spørge ejeren at den
pågældende skraldespand, og ikke Tove!

> Tror faktisk ikke engang jeg selv ejer min skraldespand,
> vil tro det er kommunen der har stillet den op i sin tid,
> jeg tager den da ikke med hvis jeg flytter

Probklemet er nok ikke hvem der ejer den,
men hvem der har brugsret over den, og det
har du bestemt ikke over en andens affaldsspand.

Fra : /Peter

Dato : 01-09-09 06:33

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse

> Du har stadig ikke forklaret mig problemet i at man bruger en andens
> skraldespand,

Hvis en hundejer smed en lort i min affaldsspand, og jeg vidste hvem det
var,
ville han få den retur, udpakket gemmen brevssprækken
og der ville sikkert følge en lille "gavepakke" med som betaling for
fornøjelsen.

Fra : Pwh

Dato : 01-09-09 19:56

/Peter, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis en hundejer

Sig mig Peter, er du mere end usædvaneligt dum,
har jeg ikke skåret ud i pap for dig at jeg ikke gider diskuterer
hundespørgsmål med dig mere, det har du ødelagt sidste gang.

Din sygelige tilbøjelighed til at lave hærværk kunne jeg så godt tænke
mig at får en forklaring på, men hundespørgsmål er der lukket mht.

/Jens

Fra : /Peter

Dato : 01-09-09 20:35

> [...]
>
> Din sygelige tilbøjelighed til at lave hærværk kunne jeg så godt tænke
> mig at får en forklaring på, men hundespørgsmål er der lukket mht.

Så lad dog vær - det står dig frit for at undlade at svare!

Fra : Pwh

Dato : 01-09-09 20:45

/Peter, skrev:

> Så lad dog vær - det står dig frit for at undlade at svare!

Ramte jeg en nerve
Er stadig nysgerrig for hvad der driver hærværksmænd som dig,
render du også rundt og laver grafitti, smadrer ruder, ect
Tror faktisk man på statens regning kan få en form for behandling,
hvis du da ikke allerede er i en.

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 01-09-09 11:44

In news:4a9c9fe4$0$286$14726298@news.sunsite.dk,
> [...]
> vil tro det er kommunen der har stillet den op i sin tid,
> jeg tager den da ikke med hvis jeg flytter
>
> /Jens (der ikke er så øm over sit affald)

Vi "ejer" skam heller ikke vores skraldespand, men er dog erstatningspligtig
hvis den kommer noget til. Vi betaler derimod i dyre domme for at få fjernet
vort affald, ihvertfald her i vores kommune. Den bliver kun tømt hver 14.
dag.

At du er ligeglad med, hvad der måtte blive puttet i din skraldespand er så
din sag. Som tidligere skrevet er vores skraldespand placeret ca. 8 meter
inde i vores indkørsel, så det er ikke aktuelt at nogen "låner" den, men jeg
føler dog ikke, at jeg har grund til at forklare noget "problem" med at
komme hundeposer i andres skraldespande. Det er blot min indstilling til det
der er forskellig fra din, men sådan er vi jo så forskellige.

Fra : jopa

Dato : 01-09-09 11:57

"Tove Krieger" <missminimiv@privat.dk> skrev
> At du er ligeglad med, hvad der måtte blive puttet i din skraldespand er
> så din sag.

Jeg ville nu også gerne have mig det frabedt
Specielt hvis lortet kravler ud af posen.

Jeg skyller til tider min med højtryksrenseren og vil ikke skulle stå og
rengøre efter jenses pis hunde

--
Mvh-John
www.jp-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 01-09-09 20:14

jopa, skrev:
> "Tove Krieger" <missminimiv@privat.dk> skrev
>
> Jeg ville nu også gerne have mig det frabedt
> Specielt hvis lortet kravler ud af posen.

Nu kan vi sjællændere godt finde ud af at lave en knude
på posen, skal nok give dig et kursus en dag

> Jeg skyller til tider min med højtryksrenseren og vil ikke skulle stå
> og rengøre efter jenses pis hunde

Nu bliver mine hunde jo barfet så deres lort lugter himmelsk

/Jens (hvis hunde tit skider det rene kridt)

Fra : Pwh

Dato : 01-09-09 20:12

Tove Krieger, skrev:
> [...]
> dyre domme for at få fjernet vort affald, ihvertfald her i vores
> kommune. Den bliver kun tømt hver 14. dag.

Ok, hver anden uge kan så også give et kapacitetsproblem, fair nok.
Jeg ser det jo ud fra hvordan det er det i mit område.
Og der er folk velkommende til at udnytte det jeg betaler for at komme
af med affaldet, jeg betaler jo ikke pr kg, men pr tømning

> [...]
> noget "problem" med at komme hundeposer i andres skraldespande. Det
> er blot min indstilling til det der er forskellig fra din, men sådan

Rigtigt nok Tove, men man kan ligesom bare ikke have en seriøs debat
baseret på at "det synes jeg bare" ikke et argument jeg kan forholde mig til.
Jeg efterlyste en fornuftig forklaring, sådan er jeg altså indrettet
Filosofer du lidt mere over det, så kommer du såmænd nok også med
et argument jeg kan forholde mig til, ikke sikker jeg er enig

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 01-09-09 20:37

In news:4a9d7202$0$284$14726298@news.sunsite.dk,
Pwh <kkkjhh@email.dk> typed:

> [...]
> indrettet Filosofer du lidt mere over det, så kommer du såmænd nok
> også med et argument jeg kan forholde mig til, ikke sikker jeg er enig

Jeg har ikke nogen forventninger om at du skal være enig. Nu er vi flere der
åbenbart synes, at man ikke sådan uden videre kan benytte andres
affaldsbeholdere til hundeposer, om du så synes at den forklaring er
fornuftig må du nok selv vurdere, men det er nok det nærmeste jeg kan komme.
Jeg har min mening om den sag, og så kan du jo forholde dig til den som du
lyster.

Fra : Pwh

Dato : 01-09-09 20:57

Tove Krieger, skrev:
> [...]
> forklaring er fornuftig må du nok selv vurdere, men det er nok det
> nærmeste jeg kan komme. Jeg har min mening om den sag, og så kan du

Jamen lille Tove, det er jo det jeg bla synes der er sjovt (sørgeligt)
ved denne gruppe, efterlyser man seriøse argumenter går debatten død
Havde precis det samme eksempel i kamphundedebatten mht forbud
mod blandinger, folk (også dig) himlede op.
Da jeg efterlyste seriøse argumenter gik debatten død.
Samme da jeg efterlyste seriøse argumenter for ikke at forbyde
at folk havde for store (for mange) hunde kontra snorpåbud.
pludselig gik debatten også død.

Meget nemt at have holdninger, men tit svært at argumenter
for fornuften i dem, og kan man ikke det bør man måske
tage sine holdninger op til revision.

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 01-09-09 21:19

In news:4a9d7c7c$0$292$14726298@news.sunsite.dk,
Pwh <kkkjhh@email.dk> typed:

> Meget nemt at have holdninger, men tit svært at argumenter
> for fornuften i dem, og kan man ikke det bør man måske
> tage sine holdninger op til revision.
>
> /Jens

Okay Jens jeg giver op.

Jeg og et par andre har samme holdning, og det vil altså sige at når vi ikke
har den samme holdning som du m.h.t. den fornuft du mener der er i at
pådutte andre mennesker dit affald, så skal vi tage vores holdninger op til
revision. Hvis du ikke kan se nogen fornuft i min holdning, så fred være med
det. Jeg er ikke tilhænger af ordkløveri, så jeg stopper her.

Fra : jopa

Dato : 01-09-09 21:30

"Tove Krieger" <missminimiv@privat.dk> skrev

> Hvis du ikke kan se nogen fornuft i min holdning, så fred være med det.
> Jeg er ikke tilhænger af ordkløveri, så jeg stopper her.

Jens har sine egne somme tider lidt outrære holdninger.

Jeg ville absolut mene at gider man ikke slæbe sin hunds skidt med hjem
eller
smide det i en beholder der er beregnet til det så er det måske ikke
meningen at folk skal holde hund på stenbroen

--
Mvh-John
www.jp-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 01-09-09 21:53

jopa, skrev:
> "Tove Krieger" <missminimiv@privat.dk> skrev

> Jens har sine egne somme tider lidt outrære holdninger.

Det er så sandt som det er sagt, han skammer sig ikke engang

/Jens

Fra : jopa

Dato : 01-09-09 22:04

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev >
> Det er så sandt som det er sagt, han skammer sig ikke engang

Det er da også fint nok så længe du ikke lader hundene sove i dobbeltsengen

Det er sgu da klamt

--
Mvh-John der altid er seriøs
www.jp-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 01-09-09 22:16

jopa, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev >
>
> Det er da også fint nok så længe du ikke lader hundene sove i
> dobbeltsengen
>
> Det er sgu da klamt

John, ret skal værer ret.
Mine hunde sover ikke i sengen, men efter eget valg,
de fiser af når jeg lukker og slukker, ved ikke hvorfor.

Men min gamle (13 år) kat sover helst hos mig.
og den er klam, vækkede mig kl 4 igår ved at stå
og brække en mus op i sengen, det er klamt

Hundene forstyrrer mig aldrig når jeg sover,
og sovet i seng her de ikke gjort siden de var hvalpe

/Jens

Fra : Pwh

Dato : 01-09-09 21:51

Tove Krieger, skrev:
> In news:4a9d7c7c$0$292$14726298@news.sunsite.dk,
> Pwh <kkkjhh@email.dk> typed:

> Okay Jens jeg giver op.

Ville forbavse mig andet

> [...]
> holdninger op til revision. Hvis du ikke kan se nogen fornuft i min
> holdning, så fred være med det. Jeg er ikke tilhænger af ordkløveri,

Nu var det en generel betragtning Tove, vi kan nok (tror jeg) blive
enige om at topic er af de mindre probs.

Det jeg efterlyste var helt oprigtigt en forklaring på hvorfor min
adfærd var forkert, kunne jo værer jeg havde misset en pointe,
jeg er jo kun en knængt som du ved, kan vel stadig lærer noget

/Jens

Fra : /Peter

Dato : 02-09-09 09:44

> [...]
>
> Rigtigt nok Tove, men man kan ligesom bare ikke have en seriøs debat
> baseret på at "det synes jeg bare" ikke et argument jeg kan forholde mig

En fornuftig forklaring er at du krænker folks prvatliov og ejendom
ved at bruge dere affaldsspand til dine hundelorte.
Hvilket IKKE er lovligt!

Er det ikke et sagligt argument?

Fra : Pwh

Dato : 02-09-09 09:32

Fra : Lene Nielsen

Dato : 01-09-09 00:48

On 1 Sep., 06:14, "Pwh" <kkk...@email.dk> wrote:

> [...]
> vil tro det er kommunen der har stillet den op i sin tid,
> jeg tager den da ikke med hvis jeg flytter
>
> /Jens (der ikke er så øm over sit affald)

Det er godt nok ikke mig, du spørger, men jeg ville også blive sur,
hvis andre brugte min skraldespand. Det ville jeg fordi, jeg kan
rigelig selv fylde den og har ind i mellem problemer med at få plads
til det hele. Jeg ville muligvis se anderledes på det, hvis jeg selv
normalt havde overskud af plads i min skraldespand, men man kan jo
ikke vide om tilfældige husstande man møder på sin vej har overskud af
plads i skraldespanden, eller det bare ser sådan ud, fordi den er
forholdsvis nytømt.

Nu har vi ikke fortove, her hvor jeg bor, og ingen samler hundelort
op, det havner i grøftekanter, rabatter og på marker, der er så heller
ikke så mange, der lufter hunde her. Men min skraldespand står ud til
vejen, det skal den, så skraldemændene let kan komme til den. Det
giver da ikke tilfældigt forbipasserende ret til at bruge den.

Lene

Fra : Tove Krieger

Dato : 01-09-09 11:52

In news:2f9919e9-023e-46f0-8abd-b8cdfcbff5e6@g1g2000vbr.googlegroups.com,
Lene Nielsen <lnsandybear@gmail.com> typed:

> [...]
> vejen, det skal den, så skraldemændene let kan komme til den. Det
> giver da ikke tilfældigt forbipasserende ret til at bruge den.

Det er jo lige netop også det jeg mener, men iflg. Jens kan man åbenbart
ikke tillade sig at opponere mod andres brug af ens skraldespand. Vi bor
også på landet uden fortove, og her er folk ikke gearet til at tage
hundeposer med når de lufter hunde. Det er grøftekanterne og markerne der må
holde for, og så nogle gange i ens egen have, når hundene får lov til at
løbe rundt som det passer dem. Det er så "sjovt" at få i plæneklipperen.

Fra : Pwh

Dato : 01-09-09 20:00

Tove Krieger, skrev:

> Det er jo lige netop også det jeg mener, men iflg. Jens kan man
> åbenbart ikke tillade sig at opponere mod andres brug af ens
> skraldespand.

Hvor har jeg skrevet det Tove.
Var der en skraldespandsejer der brokkede sig over at jeg
benyttede hans spand ville jeg da uden kny respekterer det.
Jeg ville underer mig i mit stille sind, men da respekterer det.

Lad værer med at tilægge mig holdninger jeg aldrig har givet udtryk for,
det ved du at jeg får knopper over

/Jens

Fra : jopa

Dato : 01-09-09 21:04

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Var der en skraldespandsejer der brokkede sig over at jeg
> benyttede hans spand ville jeg da uden kny respekterer det.
> Jeg ville underer mig i mit stille sind, men da respekterer det.

Er du da villig til samtidig at sponsorere et beløb til dækning af tømning.?

Jeg ved ikke hvordan det foregår på djævleøen, men herovre er der kommuner
hvor man betaler pr kg afhentning, og var der andre end dig der fik samme
ide var det vel en smule uretfærdigt eller ?

--
Mvh-John
www.jp-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 01-09-09 21:40

jopa, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Er du da villig til samtidig at sponsorere et beløb til dækning af
> tømning.?

Gør jeg vel allerede over skattebilletten skulle jeg mene,
gav gerne 10kr/mnd for nogle flere offentlige.

> Jeg ved ikke hvordan det foregår på djævleøen, men herovre er der
> kommuner hvor man betaler pr kg afhentning, og var der andre end dig
> der fik samme ide var det vel en smule uretfærdigt eller ?

Her betaler vi et fast beløb pr afhentning, uanset kg, faktisk ret fedt

/Jens (som vist giver ca 2500kr/år for renovaion)

Fra : jopa

Dato : 01-09-09 21:51

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Her betaler vi et fast beløb pr afhentning, uanset kg, faktisk ret fedt

Jeps og derfor mener du at det er berettiget at pådutte folk udgifter.

Man hverken smider lort i folks skraldebøtter eller ind af deres vinduer.
Du ved privatlivets ukrænkelige osv

Hvis jeg så en der gjorde det fik han valget mellem at samle det op eller
skulle skifte både underbukser og benklæder når han kom hjem for jeg
garanterer at de var fyldt med hans eget lort

--
Mvh-John
www.jp-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 01-09-09 21:56

jopa, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Jeps og derfor mener du at det er berettiget at pådutte folk udgifter.

Koster jo ikke mere her da vi ikke betaler pr kg ???

/Jens (som bruger hundelort som kompost)

Fra : jytte M

Dato : 01-09-09 04:22

On 31 Aug., 18:18, "Pwh" <kkk...@email.dk> wrote:

> Men forklar mig nu det store problem i at man smider
> en lortepose i en skradespand hvor der er god plads.
> Personligt har jeg ingen probs med at folk gør det hos mig.
>
> /Jens

Hej

Her i byen får vi kun tømt skraldespandene hver 14. dag, så når
skraldemændene endelig kommer, så er der fyldt så rigeligt op i
spandene med folks eget affald

Men man kan jo også bare lære hundene, hvor det er okay at lægge
visitkortet. Så er man helt ude over, at skulle bøvle med skidtet.
Mollie lægger klatterne herhjemme, og ellers kun på steder, hvor hun
fra hvalp har lært, at det er ok. Og det har hun lært, fordi jeg er
lidt doven, og hader at skulle gå rundt med fyldte lorteposer på
turen

Hilsen Jytte M

Fra : Pwh

Dato : 01-09-09 19:46

jytte M, skrev:

> Hej
>
> Her i byen får vi kun tømt skraldespandene hver 14. dag, så når
> skraldemændene endelig kommer, så er der fyldt så rigeligt op i
> spandene med folks eget affald

Ok, så er det fair nok at man ikke tærer på andres kapacitet.

> [...]
> fra hvalp har lært, at det er ok. Og det har hun lært, fordi jeg er
> lidt doven, og hader at skulle gå rundt med fyldte lorteposer på

Helt enig, det har jeg også opdraget mine til, men det kan jo smutte.
Men lur mig om vi ikke vil blive belært om at man altid skal samle op
uanset hvor hunden skider, der er jo faren for at ens hund kan smitte
med orm eller at et barn kan træde i bæen

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 02-09-09 08:26

"jytte M" <mollie-mor@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

fra hvalp har lært, at det er ok. Og det har hun lært, fordi jeg er
lidt doven, og hader at skulle gå rundt med fyldte lorteposer på

Jeg tror folks største problem, når de har problemer med at deres
skraldespand bliver fyldt, at der er alt muligt andet i den, end det,
der egentligt burde være deri....

Sorterer da ofte mit affald ( Helt frivilligt ) og når det som ikke
burde ende i skraldespanden, heller ikke er der...
Så kan jeg godt love dig for, at der er ledig plads til leje i
containeren.... Til gengæld kører jeg rigtigt meget på F.eks
genbrugspladsen.... Men OK. Indrømmet, her i huset kan vi
jo sige, madaffald, hvad er det for noget.... Det er et ukendt
begreb her... Der er næsten ingen grænser for, hvad høns
kan spise

M.V.H....Benny..

Fra : Pwh

Dato : 02-09-09 08:36

Benny Mortensen, skrev:

> Jeg tror folks største problem, når de har problemer med at deres
> skraldespand bliver fyldt, at der er alt muligt andet i den, end det,
> der egentligt burde være deri....

Jo, men det kan man ikke blande sig i.
Har folk selv brug for pladsen i spanden kan man ikke tillade sig
at fylde den op med sine hundes lort..

> Men OK. Indrømmet, her i huset kan vi
> jo sige, madaffald, hvad er det for noget.... Det er et ukendt
> begreb her... Der er næsten ingen grænser for, hvad høns
> kan spise

Hønsene, hvorfor giver du det ikke til hundene i stedet
for at forgifte dem med tørkost

/Jens (som aldrig smider mad ud)

Fra : Benny Mortensen

Dato : 02-09-09 10:13

> [...]
> at fylde den op med sine hundes lort..

> Hønsene, hvorfor giver du det ikke til hundene i stedet

Hønsene skal da også leve....
Hundene spiser da også lidt af hvert...

M.V.H....Benny..

Fra : Pwh

Dato : 02-09-09 10:18

Benny Mortensen, skrev:

> Hønsene skal da også leve....

Høns er da bare hundemad

/Jens (hvis hunde æder meget kylling og mange æg)

Fra : Benny Mortensen

Dato : 02-09-09 11:30

> Høns er da bare hundemad
>
> /Jens (hvis hunde æder meget kylling og mange æg)

Hej Jens

Jamen nu er mine høns jo æglæggere...
De er intet værd som foder.... ( For gamle )
Der er kun til lidt hønsesalat... ( Selv det, er de ved at være for gamle
til )
Men OK, som suppehøns vil de nok være gode...
Der skal bare et par stykker mere til....
For der er altså ikke nær så meget høne, som man ellers skulle tro.
Men de lægger nogle gode store æg...

Nej da for pokker, hundene beskytter hønsene

M.V.H....Benny..

Fra : /Peter

Dato : 02-09-09 09:40

> Jeg tror folks største problem, når de har problemer med at deres
> skraldespand bliver fyldt, at der er alt muligt andet i den, end det,
> der egentligt burde være deri....

Nemlig... de er fyldt med jeres forbandede hundelorte !!!

Fra : Benny Mortensen

Dato : 02-09-09 11:22

> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse

> Nemlig... de er fyldt med jeres forbandede hundelorte !!!

Dem smider jeg ikke i skraldespanden... Jeg har en mødding
så de lander der, sammen med alle de andre

M.V.H....Benny..

Fra : shoteye

Dato : 02-09-09 11:44

On 2 Sep., 09:19, "Pwh" <kkk...@email.dk> wrote:

> Benny, det er forhåbentligt gået op for dig at du ligge og diskuterer
> med en Troll (Peter), han gider ikke engang prøve at benægte det.

Nu er det jo nok Benny der har inviteret ham herind, da han startede
med at svare jesus som krydsposter til andre grupper.

Det plejer altid at gi bonus når man svarer sådanne folk.
Vi har set det gang på gang, så her er en opfordring til at lade være
med at trykke på send knappen før man lige har checket at det ikke
bliver sendt til andre grupper end hundegruppen.

Kan i også forstå det på sjælland ?

Fra : Benny Mortensen

Dato : 03-09-09 06:47

"shoteye" <paulsenjohn@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

med at trykke på send knappen før man lige har checket at det ikke
bliver sendt til andre grupper end hundegruppen.

Næste gang, er det vel også min skyld Jesus blev født... ?

Nå men skidt, lad gå med det...

Bare jeg ikke også får skyld for, at han døde

Så heller ikke her, søger jeg undskyldninger eller tilgivelser ))

M.V.H....Benny..

Fra : /Peter

Dato : 02-09-09 09:56

PWH og Benny i er som Knold & Tot, Gøg & Gokke og - totalt tåbelige at
hører på.

I tolker lovgivningen efter forgodtbefinde, søger at retfærdigegøre det ved
at spørge gruppen om det ikke er i orden, når i får svar - som ikke passer
jer - siger i at argumenterne ikke er gode nok...
jamen jeg kunne blive ved... i er nogle omvandrende tågehorn, der i ikke
værd at spilde tid på.
Men desværre kunne jeres hjemmelavede regler og jeres selvbestaltede normer
gå ud over uskyldige.
I er i mine øjne en skændsel og rigitg dårlige forbilleder for de hundejere
der respekterer lovgivninge og de pligter det medfører at have hund,.
- hvilket i ganske ugeneret basunerer ud over det hele at i ikke agter at
gøre.

Fra : Søren LH

Dato : 03-09-09 22:06

"Ralph" <rwr@post6.tele.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> besørger, det samles selvf. op - men så ophører enigheden, konen slæber
> det hele vejen hjem, jer mener at man godt kan låne skraldespanden der

Nej tak, ingen fremmede hundelorte i min skraldespand.

Fra : Pwh

Dato : 04-09-09 08:44

Søren LH, skrev:

> Nej tak, ingen fremmede hundelorte i min skraldespand.

Fordi ???

/Jens

Fra : /Peter

Dato : 04-09-09 09:08

> Fordi ???

Det behøver han vist ikke at begrunde ....

Fra : Pwh

Dato : 04-09-09 08:59

/Peter, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse

*LOL*
Du er sgu da den mest spøjse Troll jeg endnu er stødt på Peter,
almendeligvis stopper festen når i bliver taget med bukserne nede.
Du tonser bare videre som om intet var hændt, lidt specielt

/Jens

Fra : /Peter

Dato : 04-09-09 09:20

> [...]
> almendeligvis stopper festen når i bliver taget med bukserne nede.
> Du tonser bare videre som om intet var hændt, lidt specielt

At det ikke umiddelbart er indlysende for dig at andre mennekser ikke
vil have dine eller andres hundlorte i deres affaldsspand, siger vel en del
om dig.

Fra : Pwh

Dato : 04-09-09 10:17

/Peter, skrev:
> [...]
>>

> At det ikke umiddelbart er indlysende for dig at andre mennekser ikke
> vil have dine eller andres hundlorte i deres affaldsspand, siger vel

Prøver en allersidste gang Troll-Peter, fordi jeg er et tålmodig menneske
og du åbenbart er mere en usædvanligt tungt opfattende.

Den eneste der åbenbart gider diskuterer hund med deig er Benny,
resten af gruppen gider ikke spilde krudt på en Troll.
Enten fatter du det denne gang, ellers må man sige at du er totalt
uden for pædagogisk rækkevidde og bør gå i behandling.
Fis dog over i muddergruppen, den er beregnet på det samme.

/Jens

Fra : /Peter

Dato : 04-09-09 10:39

> /Peter, skrev:
>

> Den eneste der åbenbart gider diskuterer hund med deig er Benny,

og dig...

Fra : jopa

Dato : 04-09-09 10:32

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev >
> [...]
> uden for pædagogisk rækkevidde og bør gå i behandling.
> Fis dog over i muddergruppen, den er beregnet på det samme.

Jeg har givet mit besyv med vedr andre folks efterladenskaber, og bryder mig
ikke om at få min flotte beholder smadret til med lort.

Hvorfor kan du ikke blot akceptere at der er folk der ikke syntes det samme
som dig lille Jensen, og så afslutte diskutionen.
Vi bliver aldrig enige om dette alligevel.
Ved ikke om Peter er en troll eller blot almindelig hundeejer, men skulle
han være en såkaldt troll så er det jeres egen skyld at han er her.

Brug dit kill filter
--
Mvh-John
www.jp-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 04-09-09 11:04

jopa, skrev:

> Jeg har givet mit besyv med vedr andre folks efterladenskaber, og
> bryder mig ikke om at få min flotte beholder smadret til med lort.

En lukket lortepose sviner da ikke.

> Hvorfor kan du ikke blot akceptere at der er folk der ikke syntes det
> samme som dig lille Jensen, og så afslutte diskutionen.

Der kører jo heller ingen diskussion,det skal man efterhånden kigge i
vejviseren efter, argumenterne her i gruppen begrænser sig efterhånden
til at "det synes jeg altså bare, punktum", kan jeg ikke forholde mig til.

Spurgte blot Søren om hvad hans argument er, det skal du vel for
så vidt ikke bestemme om jeg må gører

> Ved ikke om Peter er en troll eller blot almindelig hundeejer, men
> skulle han være en såkaldt troll så er det jeres egen skyld at han er
> her.

Det har Peter da vedkendt sig i tråden mht hundeloven,
og ikke gjort spor for at benægte i denne tråd.

> Brug dit kill filter

Hjælper ikke stort når andre svarer ham,
vil hellere advarer andre her i gruppen mod den slags personer.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 04-09-09 13:09

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Spurgte blot Søren om hvad hans argument er, det skal du vel for
> så vidt ikke bestemme om jeg må gører

Næ det gør jeg da heller ikke, men syntes at debatten om hundelort i
skraldebøtter er lidt langt ude
Vi må akceptere at folk har forskellig grad af sippethed, og min er ekstrem
i den retning.
Jeg ville ikke engang smide min egen hunds lort deri.

Rigtigt at poserne formentlig er lukkede, men en tung ting kan sagtens
smadre posen og så er lorten fri

> vil hellere advarer andre her i gruppen mod den slags personer.

Jo men det letteste er vel at ignorere dem man ikke bryder sig om, og så
samtidig som jeg har påpeget være opmærksom på at ens evt svar især fra
ukendte personager ikke sendes til flere grupper på en gang.

Det var jo det der skete her med Jesus og hundelort debatten.

Jeg forlanger ikke at folk herinde i almindelighed skal være på mit
intelligens niveau, men man kan da godt forlange at de tænker sig om

--
Mvh-John
www.jp-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 04-09-09 13:23

jopa, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Næ det gør jeg da heller ikke, men syntes at debatten om hundelort i
> skraldebøtter er lidt langt ude

Agurketid

> Jo men det letteste er vel at ignorere dem man ikke bryder sig om,

Peter er også på ignorerlisten fra nu af, han har bare ikke fattet det endnu.

> Jeg forlanger ikke at folk herinde i almindelighed skal være på mit
> intelligens niveau,

Det er da også rart for os andre at have en at se op til

/Jens

Fra : /Peter

Dato : 04-09-09 13:42

> Agurketid

> Peter er også på ignorerlisten fra nu af, han har bare ikke fattet det
> endnu.

Dvs. du ikke kan følge med i hvad jeg skriver om dig
- for jeg vil være efter, stol på det!

Fra : jopa

Dato : 04-09-09 09:05

"Søren LH" <slh@DELETEcity.dk> skrev >
> Nej tak, ingen fremmede hundelorte i min skraldespand.

Hvordan går det med lille wizla Søren.

--
Mvh-John
www.jp-web.dk