Mit hysteri
Fra : Kim2000

Dato : 26-08-09 20:35

Det _må_ være muligt at vænne ens hund af med at den pluudselig uden varsel
kommer med et højlydt brøl så man er ved at fare op i loftet. Den kan ligge
stille roligt under bordet og pludselig vræler den højt, så både vi og
bordet får et chok. Man er ved at få et hjerteanfald hver gang.

Andre der kender den problematik?

(Øjensynligt er der ingen grund til dens gøeri).

mvh
Kim

Fra : Ralph

Dato : 26-08-09 20:37

Den drømmer vel - slår du den

--
Ralph - hvis hunde knurrer, piber, løber i drømme

Fra : Kim2000

Dato : 26-08-09 20:51

> "Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i en meddelelse
>
> Den drømmer vel - slår du den

Nej, den er skam fuld vågen. Den piber og den slags i søvne, men slet slet
ikke på den måde.

Fra : Jesus-loves-you

> [...]
>
> Andre der kender den problematik?
>
> (Øjensynligt er der ingen grund til dens gøeri).

Hertil skrev ...

> Ralph - hvis hunde knurrer, piber, løber i drømme

Samt hertil skrev ...

> Nej, den er skam fuld vågen. Den piber og den slags i søvne, men slet slet
> ikke på den måde.

Et gæt:
(Ulven i den) kalder på flokken og siger: "Her er jeg. Hvor er I ?"

With kind regards,
Last OUTPUT: 09524 news:4a95901e$0$297$14726298@news.sunsite.dk
http://sites.google.com/site/theservantofmichaelshomepage File no: 9525

Fra : Ralph

Dato : 26-08-09 22:15

> Det _må_ være muligt at vænne ens hund af med at den pluudselig uden
> varsel

Jeg har lidt det samme problem, men JEG kender godt grunden, min ene hund
Tootsie SKAL bare fare op og gø når der kommer folk og banker på - når de er
taget i øjesyn, er der ingen problemer med bid eller springen op eller
noget.
Dette har vi så forsøgt at vænne den af med ved at banke på "whatever" og
rejse sig og gå ud til døren, hunden gør, men der er INTET at gø af.
Desværre hjælper det ikke en meter.
Det jeg ville sige var at din hund sikkert kan høre noget du ikke kan, en
hundefløjte, snak på den anden side af hækken eller.....

Find støjsenderen og håb på at din hund er bare lidt klogere end min.

--
Ralph

Fra : Brian Olesen

Dato : 27-08-09 22:05

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> wrote in message
> [...]
> kan ligge stille roligt under bordet og pludselig vræler den højt, så både
> vi og bordet får et chok. Man er ved at få et hjerteanfald hver gang.

Ok. Har ikke været med her så længe, så mangler lidt info.
Hvilken hund, hvilken beboelse / omgivelser?

> Andre der kender den problematik?

tjo som barn havde vi en eller anden skummel hyrdehunde blanding, som da hun
blev ældre begyndte på lidt af det samme.

> (Øjensynligt er der ingen grund til dens gøeri).

Der er altid en grund til dens gøeri.
Det er somme tider bare svært at finde den.

Men jeg ville starte 2 steder. Kan der være mærkelige lyde den reagerer på?
(Måske nedsat hørelse)
2. keder hunden sig, eller er den ekstrem vagtsom?

Mvh. Brian

Fra : KIm2000

Dato : 04-09-09 18:19

"Brian Olesen" <Har-ingen-mail@nodomain.nowhere> skrev i meddelelsen

> "Kim2000" <kim2000@surfer.dk> wrote in message
>
> Ok. Har ikke været med her så længe, så mangler lidt info.
> Hvilken hund, hvilken beboelse / omgivelser?

Det er en gravhund-schfæer blanding, det er en lille bitte bitte landsby
(cirka 110 huse, hvis alt tælles med). Der kommer vel omkring 30 biler forbi
på en trafikeret dag

Fra : Brian Olesen

Dato : 13-09-09 20:24

"KIm2000" <kim2000@mail.dk> wrote in message

> [...]
>>

> Det er en gravhund-schfæer blanding, det er en lille bitte bitte landsby
> (cirka 110 huse, hvis alt tælles med). Der kommer vel omkring 30 biler

Ok. Er du kommet videre med det?

Husk der er 2 grunde til at en hund gør - eller i hvert fald mindst 2.
1. Den gør, når den ønsker at alarmere flokken om noget usædvanligt eller
fremmet. (Frygt / usikkerhed)
2. Den gør for at forsvare sit territorie. (Aggression / advarer
indtrængeren)

En tredje mulighed er, at den så at sige røv-keder sig og vil ha' lidt fest
i gaden og så benytter den det mindste påskud til at lave lidt larm.
(understimulation)

Men næsten alle jeg kender laver en mega brøler i forhold til en hund der
gør.
Alle folk råber og skaber sig, når hunden starter op og det tolker den som:
"Yes min flok er enig og nåja idioten skriger lidt på mig samtidig, men det
må være en fodfejl, for jeg gør jo bare min spejderpligt".
man skal have hele ophidselsen ud af sådan en situation i stedet for, at
komme væltende med sine sure miner mange sekunder for sent.
Man skal have hunden til at flyttte fokus væk fra den udløsende faktor og
have den til at opleve, at sådanne småting som fremmede og lidt larm uden
for skal du nok som flokfører tage dig af... Tag bedstefar-kasketten på her.

Men da I garanteret har pisket en stemning op over længere tid kan sådan en
dybtliggende dårlig vane godt blive barsk at ændre for jer begge.

først skal du selv have helt styr på din negative reaktion, som garanteret
efterhånden helt er på autopilot nærmest som betinget refleks.
Så skal du ved hjælp af ændret atitude og kropssprog vise hunden, at "hey
mester - nu har vi en ny situation." "Jeg har valgt at tage førertrøjen på,
så få dig et liv og lav noget andet, når de store drenge passer huset."
F.eks. når hunden gør, så rejs dig op og gå til døren eller kig ud af
vinduet. Ignorer hunden og hvis den forsøger at mase sig foran dig hen til
døren, så puf den væk og vis, at det er dig, der styrer det show.
Det hele stille og roligt.

hvis du kan holde blodtrykket nede og hunden ellers læser dig rigtigt, så
bør du hurtigt kunne se en ændret adfærd hos hunden.
Somme tider skal der lidt frisk chokbehandling til i stedet, men prøv med
den milde version først

Hunden kan selvfølgelig osse bare være skitzo. *ggg*

Mvh. Brian

Brian