Hund skudt
Fra : jopa

Dato : 21-08-09 17:20

Det er da foruroligende at politikerne står oven på hinanden for at beklage
at en BZ'er har fået knippelsuppe.
Syntes ikke vi hører de samme politikere himle op når en politihund eller
mand bliver skudt som det er sket senest i dag.

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 21-08-09 18:53

jopa skrev:

> Syntes ikke vi hører de samme politikere himle op når en politihund
> eller mand bliver skudt som det er sket senest i dag.

Hvad den skudte hund angår kræver det nok noget passion for et sådant dyr;
og med al respekt for vore folkevalgte er kærlighed til hunde nok ikke deres
spidskompetence
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Ralph

Dato : 21-08-09 20:08

> Hvad den skudte hund angår kræver det nok noget passion for et sådant dyr;
> og med al respekt for vore folkevalgte er kærlighed til hunde nok ikke
> deres spidskompetence

Naj, men der er da heldigvis stadig omsorg for dyr, hvis I husker billederne
af døde mennesker after tsunamien, så er der ingen billeder af den døde
hund, angiveligt skulle en rørt betjent have spurgt høfligt om
pressefotograferne ville undlade at fotografere hunde, de måtte gerne tage
alle de billeder de ville, men bare ikke af den døde hund. Har I set nogen,
har paparazzier samvittighed??

--
Ralph

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 21-08-09 13:08

On 21 Aug., 19:53, "Hans Paulin \(6310\)" <m...@privacy.net> wrote:

> Hvad den skudte hund angår kræver det nok noget passion for et sådant dyr;
> og med al respekt for vore folkevalgte er kærlighed til hunde nok ikke deres
> spidskompetence

Helt klart ugens citat !!!
Du ramte (undskyld udtrykket, red.) præcist

--
Christian

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 21-08-09 21:33

Christian B. Andresen skrev:

> Helt klart ugens citat !!!
> Du ramte (undskyld udtrykket, red.) præcist

Tak!
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Martin Vollert

Dato : 21-08-09 22:55

Hans Paulin (6310) havde fået den ide at fortælle:

> Hvad den skudte hund angår kræver det nok noget passion for et sådant
> dyr; og med al respekt for vore folkevalgte er kærlighed til hunde
> nok ikke deres spidskompetence

Nææ men det sjove er..
At sådan en hund Grp 1 (mener jeg), tager faktisk næsten mere tid at uddanne
en en politibetjent.
Og at der stadig mangler hunde inden for teten, så det er ikke bare sådan
lige at købe en ny hund, tværtom er der aldrig blevet kasseret så mange
hunde som der bliver lige nu inden for politiet.
Men det er jo en anden sag..

--
Hilsen Martin.
http://vollert.dk

Fra : Xenon

Dato : 22-08-09 08:08

> [...]
> lige at købe en ny hund, tværtom er der aldrig blevet kasseret så mange
> hunde som der bliver lige nu inden for politiet.

At der bliver kasseret mange hunde, er måske fordi hunde matrialet er for
dårligt og det hænger måske sammen med at man er " forstokket " j sit valg
af race.?

Claus

Fra : Martin Vollert

Dato : 22-08-09 18:40

Xenon havde fået den ide at fortælle:

> At der bliver kasseret mange hunde, er måske fordi hunde matrialet er
> for dårligt og det hænger måske sammen med at man er " forstokket " j
> sit valg af race.?
>
> Claus

Tjaa det er måske ikke umulig, men der bliver da også brugt andet end
schæfer, bare ikke som tjenestehunde for det har man jo prøvet, både
rottweiler og Schnauzer har været brugt og man er vel endt med at schæferen
er den bedste allround hund til at kan kapere at blive sparket af
demostranter på jobbet mens den 4 timer senere kan ligge hjemme og slappe af
med lille Line foran fjernsynet.
Så er der jo også Malois men de er stadig for ustabile (imho) som
familjehund og tjenestehund samtidligt, jeg skulle ihverfald ikke nyde
noget.
I forsvaret er man jo meget glad for Malois F.eks

Fra : Xenon

Dato : 22-08-09 22:47

"Martin Vollert" <mit fornavn@ertele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> noget.
> I forsvaret er man jo meget glad for Malois F.eks

Du lufter lige der nogle gamle fordomme der netop ikke holder i dag.
Mallerne er i dag Schæferen overlegen på alle punkter, det gælder
brugsegenskaber og sundhed.
Her i huset har vi 3 maller alle med brugsprøver og de går sammen med vores
børn ingen probs, ungernes legekammerater kommer tit på besøg ingen probs i
det. Så de kan skam sagtens gå som familie hunde.
Det er jo oxo mærkeligt at alle vores nabolande sagtens kan bruge Maller
inden for politiet.

For år tilbage var der probs med mentaliteten på Mallerne men det var den
gang de fleste Maller i Danmark var af udstillinglinier, i dag er de hunde
der bliver brugt til brugsarbejde alle af brugslinier.

Man bedømmer jo heller ikke Schæferens brugsegenskaber ved at kikke på en
udstillings Schæfer, vel. ?

Jeg tror man skal lede et helt andet sted for at finde uviljen til at bruge
andre racer inden for politiet. Nogle af de politi folk der er med til at
udvælge egnede hunde, har jo selv kenneler der er leverer adskillige hunde
til etaten.

Claus
Der er træner i Schæferklubben gennem en lang år række.

Fra : Martin Vollert

Dato : 22-08-09 23:18

> [...]
>
> Du lufter lige der nogle gamle fordomme der netop ikke holder i dag.
> Mallerne er i dag Schæferen overlegen på alle punkter, det gælder

Jeg havde på fornemmelsen du var en forsmået malle mand, der ramte jeg så
plet kan jeg se.
At de skulle være overlegne på alle punkter er jeg nu ikke enig i, Jeg mener
nu stadig at schæferen hviler langt mere i sig selv end malois.

> Her i huset har vi 3 maller alle med brugsprøver og de går sammen med
> vores børn ingen probs, ungernes legekammerater kommer tit på besøg
> ingen probs i det. Så de kan skam sagtens gå som familie hunde.

Jamen jeg kender da også flere maller og træner jævligt men et par stykker,
hvoraf den ene lider under nogle af de der Medioring folk har være inde og
pille.
men eller er hun en super lille tæve.
Vi har jo da også han en malle som DM mester i PH's vinderklasse

> Det er jo oxo mærkeligt at alle vores nabolande sagtens kan bruge
> Maller inden for politiet.

Snak med politiet om det, det rager mig en fjer hvilken hunde de bruger, men
hvis de nu mest er til schæfer så er det vel bare sådan.
Men igen er min overbevisning at schæferen stadig kan tåle mere afstraffelse
uden at "klikke i hovedet" end en malle, og samtidigt fungere som
familliehund.
(med afstraffelse mener jeg slag og spark af div påvirkede personer og
demonstranter)

> [...]
> de hunde der bliver brugt til brugsarbejde alle af brugslinier.
>
> Man bedømmer jo heller ikke Schæferens brugsegenskaber ved at kikke

Det er jo ingen undskyldning for at hunden er eller bliver sær i hovdet
eller bliver drifts forladte.
(gælder begge racer)

> [...]
> bruge andre racer inden for politiet. Nogle af de politi folk der er
> med til at udvælge egnede hunde, har jo selv kenneler der er leverer

Tjaaa ellers mener de bare at schæferen er den nemmeste at arbejde med..
Jeg brokker mig jo heller ikke over at jægere ikke vil bruge schæferen som
jagt hund selv om min gamle er en fremragene svømmere og apotør.
Lev med det og glæd dig over du har 3 fine hunde som fungere i familjen og
vente og se en dag kommer de nok ligeså stille ind i varmen.

Fra : Xenon

Dato : 23-08-09 09:11

"Martin Vollert" <mit-efternavn@"fjerndette"gmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg havde på fornemmelsen du var en forsmået malle mand, der ramte jeg så
> plet kan jeg se.

Det er jo enormt seriøst at komme med sådan kommentar, det var dig der
himlede over politiet måtte skippe mange hunde, jeg påpegede bare at der var
andre racer.
dybest set er jeg da totalt ligeglad med hvor mange Maller der er i etaten.

Du mener ikke at Schæferen er blevet overhalet af Mallerne, så se lige på
HD. albuer og allergi, så vil du opleve en langt større sundhed.
Ang. brugsegenskaberne så se hvem der ligger i top på verdens plan i konku.
når det gælder blandede racer og prøv så se hvor mange Schæfere der bliver
avlet hvert år kontra Maller. Malinois er en meget lille race men ligger
helt i top i brugsarbejdet.

> [...]
> som familliehund.
> (med afstraffelse mener jeg slag og spark af div påvirkede personer og

Det er jo igen lidt mærkeligt at andre landes politi og vagtværn ikke har de
forbehold over for Mallerne

> Det er jo ingen undskyldning for at hunden er eller bliver sær i hovdet
> eller bliver drifts forladte.
> (gælder begge racer)

Og du har stor erfaring med Maller der bliver sære. ?
Hvis ikke mallerne kunne klare hårde belastninger, hvordan tror du så de kan
klare sig i IPO, BHP eller Ring træning på højt nivau. ?

> [...]
> Lev med det og glæd dig over du har 3 fine hunde som fungere i familjen og
> vente og se en dag kommer de nok ligeså stille ind i varmen.

Du snakker uden om, du sagde at det var svært at finde egnede hunde, fordi
de andre racer var uegnede. Du påstår at en Malle ikke både kan arbejde og
være familie hund. Det mener jeg da du skal føre bevis for.
Jeg har ikke sagt at Schæferen er en dårlig hund men jeg har påpeget de
mangler der er ved den, især ang. sundhed.
Det der pisser mig lidt af er. den holdning du giver udtryk for oxo er inden
for tjeneste HF. gennem mit job har jeg tit kontakt til tj. HF og de giver
lige nøjagtigt udtryk for det samme som dig, der var enda en der påstod at
Maller var angst biderer, jeg har tit mine med på job så det hjalp lidt a på
hans humør da han fik lov til at lege med en af dem.

Det der oxo er lidt sjovt er, mange der udtaler sig om andre racer, aldrig
selv har prøvet at eje en eller træne en anden race men alligevel er de
meget skrå sikre på hvordan en given race er.
Jeg har trænet hunde i over 30 år, startede i PHF men gik senere over i
IPO/BHP pga. af mit helbred, jeg har haft Rottweilere med både PH og IPO
prøver, jeg har haft Schæfere med både PH og IPO prøver som der samtidig
blev brugt på mit job og nu er jeg endt med Malinois på mine gamle dage.
jeg har i mange år været instruktør og indlærings fig. i Schæferklubben og
Rottweilerklubben, så i modsætning til så mange andre ved jeg lidt om hvad
der rører sig i andre racer end min egen.

Der har været en Malle i Ålborg Politi for år tilbage, den nåede da at blive
årets tjenestehund og nu er der jo for nylig blevet godkendt en i KBH. så må
vi jo se hvordan det går.

Claus

Fra : Martin Vollert

Dato : 23-08-09 12:37

> [...]
>
> Det er jo enormt seriøst at komme med sådan kommentar, det var dig der
> himlede over politiet måtte skippe mange hunde, jeg påpegede bare at

Nu er det det ikke kun hd og den slags som hunden bliver kasseret på,
mentaltesten rydder godt op i tingen, måske for godt nogle gange.

> dybest set er jeg da totalt ligeglad med hvor mange Maller der er i
> etaten.

Det lyder nu bare ikke sådan..

> Du mener ikke at Schæferen er blevet overhalet af Mallerne, så se
> lige på HD. albuer og allergi, så vil du opleve en langt større
> sundhed.

Jamen det er jo klart, vent til mallen bliver populær og kommer op i samme
antal som schæferen, så skal der sgu også nok bliver avlet på noget skrammel
der..

> [...]
> Schæfere der bliver avlet hvert år kontra Maller. Malinois er en
> meget lille race men ligger helt i top i brugsarbejdet.

Jeg vil stadig vove den påstand at der er stor forskel på skarpt
politiarbejde også konkurrence hunde

> Det er jo igen lidt mærkeligt at andre landes politi og vagtværn ikke
> har de forbehold over for Mallerne

Jamen jeg ved ikke hvordan de holder politihunde i holland og frankrig F.eks
er hundene med hjemme når de har fri eller står de i en kennel på jobbet som
de gør nogle stedre i forsvaret F.eks ??

> Og du har stor erfaring med Maller der bliver sære. ?

Jeg har ihverfald oplevet både som fig. og træner et antal som er blevet
"sære" efter de er blevet presset for hårdt af andre i F.eks K9 og medioring
Jeg har samtidigt også oplevet et antal som med den rigtige HF er nogle
kanon hunde, kodeord "rigtig HF"

> Hvis ikke mallerne kunne klare hårde belastninger, hvordan tror du så
> de kan klare sig i IPO, BHP eller Ring træning på højt nivau. ?

Nu er der forskel på at blive sparket og slået rigtig, og på at arbejde med
IPO/BHP.

> Du snakker uden om, du sagde at det var svært at finde egnede hunde,
> fordi de andre racer var uegnede.

Det har jeg ALDRIG sagt, jeg sagde af scæferen var nok det bedste kompromis.

> Du påstår at en Malle ikke både kan
> arbejde og være familie hund. Det mener jeg da du skal føre bevis for.

Det har jeg heller ALDRIG sagt, jeg sagde "jeg skulle ikke nyde noget"

> Jeg har ikke sagt at Schæferen er en dårlig hund men jeg har påpeget
> de mangler der er ved den, især ang. sundhed.

Og jeg har ALDRIG sagt at malois er en dårlig hund, tværtimod har jeg nu
sagt flere gange at jeg kender flere maller som er nogle kanon hunde, men
det preller åbenbart af på dig.

> [...]
> fig. i Schæferklubben og Rottweilerklubben, så i modsætning til så
> mange andre ved jeg lidt om hvad der rører sig i andre racer end min

Sådan er livet jo, du elsker maller andre er ikke så glade for dem, det kan
være fordomme eller uvidenhed, der kan være lidt sandhed og lidt løgn. Sådan
var det også med dobberman og rottweiler engang, og hvad med dengang hvor
schæferen var den farlig hund og bidemaskine fordi de blev banket af de der
såkaldte trænere hver gang de var til træning fordi de viste lige hvordan
man fik hunden til at slippe et ærme eller hvis den ikke ville dække, et
hårdt tramp på linen gør underværker, eller hvad med at binde hunden til en
pind og banket den indtil den ville bide... for derefter at bruge
strømhalsbånd til af få den til at slippe igen. Sgu da ikke sært at hunden
bliver skør i hovdet.
Jeg har ikke trænet hund i 30 år og det er jeg bestemt glad for, for de
historier og metoder jeg har hørt om dengang er bestemt ikke noget jeg ville
skriver jeg havde deltaget i, det værste er jo nok at man stadig træner på
den måde selv den dag i dag fordi man ikke kender andre måder eller de er
for besværlige og tager for lang tid.
Ellers har jeg i min i forhold til dig korte karriere (hvis det er en pis
langt konkurrence) skam trænet alt fra lab til malois, jeg har dog kun selv
ejet schæfer, min 1 kom kun i krim klassen Pga. dårlig ryg (ja jeg ved det
godt ) men når man træner med hunde lære man jo også en del om deres
egenskaber både + og -, jeg er også indlærings fig og øvelse 11 fig, jeg er
instruktør og landsdommer i PH, jeg er udtaget som øvelse 10 fig i år til PH
DM i Århus.
Men på den korte tid jeg har trænet hund, har jeg set en ting som gør sig
gældene og det er nok hele min point.
Alle hunde lab som schæfer, malios kan være nok så gode, men falder de i
hænderne på en dårlig HF er det hele ligemeget, og det er jo nok der malois
har fået deres dårlig ry/rygte, for mange dårlige og uegene HF og trænere.

Fra : JB

Dato : 23-08-09 12:57

Inden jeg købte min nuværende schæferhund, kiggede jeg på malinois. Jeg
ville gerne have en lidt mindre hund end en schæfer. Så jeg tog på en
specialklubudstilling for belgierne.
Men de malinois jeg så, var ikke gode. De var så nervøse, så føreren måtte
holde godt fast i dem, for at de ikke skulle rende derfra. Dommeren kunne
næsten ikke komme til dem, og de havde halen langt inde mellem benene.
Jeg troede, de ville få 0, men de blev præmierede. Det var brugsmaller.

Så jeg købte en schæferhund igen.

Jeg er sikker på, at der findes gode malinois, men det jeg så, afholdt mig
fra at købe sådan en.

Fra : Tove Krieger

Dato : 23-08-09 13:20

In news:4a912e9c$0$56788$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
JB <vingekattenfjern@mail.dk> typed:
> [...]
> præmierede. Det var brugsmaller.
> Så jeg købte en schæferhund igen.
>
> Jeg er sikker på, at der findes gode malinois, men det jeg så,

Jeg kan huske, at sidste gang serien "Forbrydelsen" blev vist på TV, var der
en sekvens hvor politiet gik rundt i noget skov og ledte efter den myrdede
pige (tror jeg nok). De havde hunde med, og nogle i gruppen mente at det var
schæfere. Jeg var overbevist om, at det var Malinois'er, hvilket også viste
sig at være rigtigt.

Jeg er selv inkarneret schæfer-fan efter at jeg selv har haft én, men må dog
indrømme at en Malinois er en rigtig smuk hund. Jeg har ikke spor forstand
på politiarbejde, men schæferen må jo være den hund der bliver foretrukket,
siden den er så populær. Min schæfer var frygtløs og klog og lystrede det
mindste vink.

Jeg har den største medlidenhed med den hundefører der mistede sin dejlige
hund i skudepisoden forleden, og så bliver drabet på den kun betragtet som
hærværk. Det er en skændsel og meget krænkende for retsbevidstheden. Hunden
udførte sit arbejde, og så bliver den kun betragtet som en "ting" - hvor kan
man dog blive harm.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Xenon

Dato : 23-08-09 13:27

"JB" <vingekattenfjern@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Så jeg købte en schæferhund igen.
>
> Jeg er sikker på, at der findes gode malinois, men det jeg så, afholdt mig

Det du har set på er hunde af udstillings linier og det er dem der har givet
mallerne deres dårlige ry.
Du burde gå ud og en udtagelse konku. i IPO 3 i Belgier klubben, så ville
du se en helt anden slag hund, når man ser forskellen på dem skulle man ikke
tro at det var samme race.
De her udtaleser er ikke populære blandt udstillings folk.

Claus

Fra : battlefields

Dato : 23-08-09 13:36

"Xenon" <mito@fjernadslhome.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
ikke
> tro at det var samme race.
> De her udtaleser er ikke populære blandt udstillings folk.

Hej
Jeg så på agility på en udstilling og var da imponeret af hundendes evner,
men i mine øjne var flere af de belgiske hunde vi så alt for højt oppe i
stress, de gøede også konstant under afprøvningen. Ikke en hund jeg vil tro
kunne bruges til alm. familiehund. Men er sådanne agilityhunde af
brugslinier eller udstillingslinier?
Hilsen Vibeke

Fra : Xenon

Dato : 23-08-09 17:25

"battlefields" <battlefield@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> tro
> kunne bruges til alm. familiehund. Men er sådanne agilityhunde af

De fleste agiliti hunde er ikke af de kendte brugs linier der bliver brugt
til IPO/BHP og PH,

Claus

Fra : JB

Dato : 23-08-09 14:54

> [...]
> ikke tro at det var samme race.
> De her udtaleser er ikke populære blandt udstillings folk.

Det var brugslinier fra de kendte danske kenneler med brugshunde. Ingen
nævnt, ingen glemt.

Der var også et par udstillingsmalinois, de tog det i stiv pote. Dem kunne
jeg bestemt bedst lide.

Jeg har set videoer med maller i arbejde, og det er imponerende.

Men jeg vil ærligt indrømme, jeg turde ikke købe en, efter hvad jeg har set
på udstillinger.

Jeg ville jo gerne have haft en mindre hund, men min schæfertæve på nu 16
mdr. er blevet 63 i skulderhøjde. Hun er af brugslinier.

Hilsen
Jytte

Fra : Xenon

Dato : 23-08-09 16:42

> Det var brugslinier fra de kendte danske kenneler med brugshunde. Ingen
> nævnt, ingen glemt.

Jeg vil stille mig stærkt tvivlene på, at du har set en bredt udsnit af
brugs maller på en udstilling.
ieg er medlem af belgierklubben og der bliver alle udstillings resultater
oplyst og der kan man se at der kun er ganske få brugsmaller med på hver
udstilling.
Grunden til det er, de bliver kun udstillet en gang for at opnå
avlgodkendelse.
Af de 3 vi har her er det kun de 2 der har været udstillet og kun en gang .

Claus

Fra : JB

Dato : 23-08-09 16:55

> [...]
> avlgodkendelse.
> Af de 3 vi har her er det kun de 2 der har været udstillet og kun en gang

Der var heller ikke ret mange. Og det, jeg så, var ikke godt. Men de blev
avlsgodkendt, hvad de efer min mening ikke burde have været.

Jeg synes, det er synd for racen, at man ikke viser de gode malinois på
udstillinger.

Hilsen
Jytte

Fra : Xenon

Dato : 23-08-09 17:17

"JB" <vingekattenfjern@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg synes, det er synd for racen, at man ikke viser de gode malinois på
> udstillinger.

Det er af samme årsag at du ikke ser mange brugs Schæfere på skuer i
Schæferklubben.
Når man hver gang bliver sat ned bagved og skal se på de vanskabninger der
løber forrest, så taber man hurtigt lysten.

Og det værste er, at de hunde der vinder på udstillingerne, er så dårlige
brugsmæssigt at de næsten ikke kan tage en brugsprøve, tit må ejerne af div.
avlstæver få andre til at give dem prøver, nogle bliver endda sendt sydpå
for at få ordnet det lille probs.

Prøv at se hvor mange højavls tæver i Schæferklubben der står med SCHH.
prøver

Claus

Fra : jopa

Dato : 23-08-09 14:55

> [...]

> holde godt fast i dem, for at de ikke skulle rende derfra. Dommeren kunne
> næsten ikke komme til dem, og de havde halen langt inde mellem benene.

I min etat bruges kun schæfer
Der er dog en undtagelse og det er en kollega med en malle som dog er
narkohund og en glimrende af slagsen.
Jeg har pt til gode at kunne få lov at klappe den.
Halen mellem benene og gemme sig hos far

Tror desværre ikke de er så alsidige og specielt fysisk holdbare som
schæfer.
Personligt sparker jeg helst til en malle på 25 kg fremfor en schæfer på 50
men det er så en anden sag og jeg er så heller ikke BZ'er

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Xenon

Dato : 23-08-09 16:48

"jopa" <admin@jp-webs.invalid> skrev i en meddelelse
> "JB" <vingekattenfjern@mail.dk> skrev
>
> Personligt sparker jeg helst til en malle på 25 kg fremfor en schæfer på
> 50 men det er så en anden sag og jeg er så heller ikke BZ'er

De fleste brugs hanner vejer over 30 kg, 35-38 kilo er ikke unormalt.
Min tæve jeg bruger til konku. vejer 31 kg. den må du sørme gerne sparke,
jeg vil tro hun synes det ville være sjovt.

Claus

Fra : jopa

Dato : 23-08-09 17:06

"Xenon" <mito@fjernadslhome.dk> skrev

> De fleste brugs hanner vejer over 30 kg, 35-38 kilo er ikke unormalt.

Det er jo også småtingsafdelingen.
Kan huske i gamle dage som figurent når vi tumlede en stor 80 kg's Rotweiler

Eller en 50+ kg højavlsschæfer.

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 23-08-09 17:12

jopa, skrev:
> "Xenon" <mito@fjernadslhome.dk> skrev

> Det er jo også småtingsafdelingen.
> Kan huske i gamle dage som figurent når vi tumlede en stor 80 kg's
> Rotweiler
> Eller en 50+ kg højavlsschæfer.

Bruger man overhovedet Rotter inden for politiet :-?

/Jens

Fra : jopa

Dato : 23-08-09 17:22

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Bruger man overhovedet Rotter inden for politiet :-?

Ikke mere vist nok.

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 23-08-09 18:26

jopa, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Ikke mere vist nok.

Ved du hvorfor.

/Jens

Fra : Xenon

Dato : 23-08-09 18:32

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse

> Ved du hvorfor.

I dag er det næsten umuligt at opdrive en Rotte der duer til brugsarbejde,
de er avlet sønder og sammen.

Claus

Fra : jopa

Dato : 23-08-09 18:35

"Xenon" <mito@fjernadslhome.dk> skrev

> I dag er det næsten umuligt at opdrive en Rotte der duer til brugsarbejde,
> de er avlet sønder og sammen.

Det er sikkert rigtigt

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 23-08-09 18:43

Xenon, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse

> I dag er det næsten umuligt at opdrive en Rotte der duer til
> brugsarbejde, de er avlet sønder og sammen.

Hvordan skal det forståes.

/Jens

Fra : Xenon

Dato : 23-08-09 20:06

> Hvordan skal det forståes.

det skal forstås sådan, at når man igennem mange år har avlet på hunde der
er smukke uden at afprøve om brugsegenskaberne er til stede....ja det siger
næsten sig selv brugsegenskaberne forsvinder stille og roligt.

Claus

Fra : battlefields

Dato : 23-08-09 08:47

> [...]
> til etaten.
>
> Claus
> Der er træner i Schæferklubben gennem en lang år række.

Bare et spørgsmål, har man ikke for lang tid siden også brugt Airedale
Terriers i hvert fald hos det britiske politi?
Bruges de stadigvæk ? Eller hvad er mon begrundelsen så for at man ikke
længere bruger dem, er der for meget pelspleje?
Hilsen Vibeke

Fra : Xenon

Dato : 23-08-09 09:44

> [...]
> Bruges de stadigvæk ? Eller hvad er mon begrundelsen så for at man ikke
> længere bruger dem, er der for meget pelspleje?

Jeg ved ikke om der har været brugt AT som tjeneste hunde men jeg tror at
det vil være svært at finde egnede hunde andre steder end Schæferer og
Maller, hvis du kikker på resultater fra de INT. konku for blandede racer er
der ikke mange hunde fra de andre brugsracer.

Hent de her 2 klip, meget seværdigt når man kan lide at se andre racer.
Håber det virker jeg er ikke så dod til det der link værk.

https://secure.storegate.se/user/share.aspx?id=c8233b15-103b-41f9-a689-cbd84233bccd

https://secure.storegate.se/user/share.aspx?id=eceef38e-abf5-461d-840f-fbbc87272f4f

Claus

Fra : Kim

Dato : 28-08-09 21:07

"Xenon" <mito@fjernadslhome.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> probs i det. Så de kan skam sagtens gå som familie hunde.
> Det er jo oxo mærkeligt at alle vores nabolande sagtens kan bruge Maller

Jeg vil starte med at melde ud at jeg selv er schæfermand (grå) :0)

Jeg tror en af grundene til at politiet "hænger fast" i schæferne er, at det
fungerer, og at hundefører og instruktører indenfor politiet kender racen,
og hvorfor lave om bare for at lave om, det virker jo.

Jeg kunne selv rigtig godt tænke mig at se maller som tjenestehunde, da det
er lækre hunde. Mit indtryk af racen, udfra de maller jeg har set på
træningsbanerne er, at de generelt kører meget, meget højt, og under pres
giver dette hurtigere stress og mindre førbarhed.

Hvordan en race klare sig til et IPO mesterskab, fortæller ikke ret meget
om, hvor vidt den er egnet til brug hos f.eks. politiet, men det fortæller,
om hvor gode de er at træne brugshundesport.

Jeg har selv kraftigt overvejet at prøve en malle, men jeg må erkende, at
jeg efter lange og grundige overvejelser blev på grå schæfer mindst "en
omgang" mere, og det gjorde jeg udelukkende fordi, jeg er af den opfattelse,
at schæferen håndterer pres en smule bedre end mallerne gør i dag, bedømt
udfra hvad jeg har set og hørt. Men igen . . . , alting er farvet af øjnene
der ser.

Kim

Fra : shoteye

Dato : 22-08-09 02:48

On 21 Aug., 23:55, "Martin Vollert" <mit forn...@ertele.dk> wrote:

> Nææ men det sjove er..
> At sådan en hund Grp 1 (mener jeg), tager faktisk næsten mere tid at uddanne
> en en politibetjent.

Men for satan hvor er Creuf.
en lækker bandit at se på.
Tillykke med ham

Fra : Martin Vollert

Dato : 22-08-09 18:38

shoteye havde fået den ide at fortælle:

> Men for satan hvor er Creuf.
> en lækker bandit at se på.
> Tillykke med ham

Mange tak.
Så skulle du opleve ham live
Han er bare perfekt.

Fra : Tove Krieger

Dato : 22-08-09 18:55

In news:4a902cf6$0$307$14726298@news.sunsite.dk,
Martin Vollert <mit fornavn@ertele.dk> typed:
> shoteye havde fået den ide at fortælle:

> Mange tak.
> Så skulle du opleve ham live
> Han er bare perfekt.

Hvor er han da bare kær. Lige til at kramme. Skøn lille fyr.

Fra : Martin Vollert

Dato : 22-08-09 19:12

Tove Krieger havde fået den ide at fortælle:
> In news:4a902cf6$0$307$14726298@news.sunsite.dk,
> Martin Vollert <mit fornavn@ertele.dk> typed:

> Hvor er han da bare kær. Lige til at kramme. Skøn lille fyr.

Jaa han er "desværre" bare ikke helt så lille længere
Men som sagt han er driftig, frygtløs, lærenem og kan rigtig godt lide at
være ved mig.
Helt perfekt.

Fra : shoteye

Dato : 22-08-09 13:45

On 22 Aug., 20:11, "Martin Vollert" <mit forn...@ertele.dk> wrote:

> Jaa han er "desværre" bare ikke helt så lille længere
> Men som sagt han er driftig, frygtløs, lærenem og kan rigtig godt lide at
> være ved mig.

Så er det jo en rigtig schæfer.
Jeg kan ingen steder gå om så det er på toilettet, men det er da
hyggeligt nok også at have selskab derude

Fra : Pwh

Dato : 22-08-09 20:55

shoteye, skrev:

> Så er det jo en rigtig schæfer.
> Jeg kan ingen steder gå om så det er på toilettet, men det er da
> hyggeligt nok også at have selskab derude

Det lyder som min kat, den skal også altid med når jeg skal på tønden
Der er nok lidt kattegener i schæfere, de ligner jo hinanden med de stritører,
rigtige hunde har som bekendt smukke hængeører

/Jens

Fra : shoteye

Dato : 22-08-09 14:14

On 22 Aug., 21:54, "Pwh" <kkk...@email.dk> wrote:

> rigtige hunde har som bekendt smukke hængeører

Nogen mener at rigtige hunde har deres ører klippet sådan er vi så
forskellige.

Hørte lige i TV at der nu kommer snor tvang så du skal ud og
invistere

Fra : Pwh

Dato : 23-08-09 07:04

shoteye, skrev:

> Nogen mener at rigtige hunde har deres ører klippet sådan er vi så
> forskellige.

> Hørte lige i TV at der nu kommer snor tvang så du skal ud og
> invistere

Har skam både snore og halsbånd, et eller andet sted
Men skal måske købe mig nogle flexliner på 20 meter.

Snortvang kommer helt sikkert, det er jo så nemt og fantasiløst
at jeg ikke forventer andet.
Jeg er så spændt på hvad de vil gører første gang en hund i snor river
sig løs fra ejeren og bider nogen fordi den er for stærk for ejeren.
Skal der så også indføres en vægtgrænse så man skal veje factor
et eller andet mere end sin hund(e).

Det jeg vil gører når reglen kommer er at tage en snor med i baglommen
og se hvordan det går med det, tvivler nemlig stærkt på at politiet gider
løfte et øjenbryn når jeg lufter mine Labblandinger trådløst.
Vil også gætte på at bøden bliver så symbolsk at jeg bare regner
den ind i budgettet, men nu må vi se hvad der sker

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 23-08-09 16:49

> [...]
> Syntes ikke vi hører de samme politikere himle op når en politihund eller
> mand bliver skudt som det er sket senest i dag.

Hej Jopa

Nu tror jeg du forveksler tingene lidt med hinanden...

Hunden døde, mig bekendt i en skudveksling.... Noget som i sig selv, for
blot relativt få år siden, var helt utænkeligt i Danmark.

Knippelsuppen... Den er der ingen undskyldning for... Den betjent, burde
forlængst være degraderet til tidligere betjent, og tiltalt for vold af
særligt farlig karakter. Det er ikke nødvendigt, at sætte ham i varetægt....
Det skulle da lige være for at beskytte betjenten. Den anden betjents
stilling, burde også tages op til overvejelse, da han burde have stoppet sin
partners uhæmmede lyst til vold, oven i købet på en person, som han selv
lige havde uskadeliggjort... Så han kan ikke skjule sig bag uvidenhed... For
han vidste, bedre end nogen anden, at hun var blændet af pebberspray.... Og
altså... Helt ude af stand til at tage vare på sig selv... Da hun var bragt
i denne tilstand af politiet, havde hun vel et ubetinget krav på deres
beskyttelse, indtil hun igen selv, kunne klare sig.... I hvert fald skal man
godt nok lede længe efter en lov, der berettiger til 8 knippelslag... Hvis
ikke hun er sagesløs, så vil jeg godt se, den der er det.

Sagt på en anden måde... Pebberspray, anvendt på ikke voldelige
demonstranter, den kræver alene, en rigtigt god historie.... Men først at få
pebberspray, og umiddelbart derefter, så også få knippelsuppe.... Den kan
altså IKKE bortforklares. Faktisk er der en god del der taler for, at
Politiet langt fra var modent nok, til at få pebberspray'en tilknyttet deres
udstyr.... Den skulle gøre det unødvendigt, at trække stavene, eller
pistolerne...

Hunden... Tja, jeg tror ikke, der er nogen herinde.... Der ikke føler med
hunden, eller dennes ejer.... Men sådan lige for en god ordens skyld.... Så
lad os lige spise brød til.... Vi ved, hunden blev skudt... Men endnu ved vi
ikke, af hvem. Den kan jo altså lige så let være faldet for Politiets egne
kugler.... Så lad os lige afvente dette, inden vi sådan siger alt for meget.
For der blev affyret mindst 20 skud, og efter hvad man kan skønne, ramte
ingen af dem, deres mål... Så muligheden for, at det var Politiet selv, der
skød hunden, er altså slet ikke utænkelig.... Og det ville jo virke
troværdigt, hvis vi fik kaliberen at vide, her inden de finder røvernes
våben. Politiassistenten, skulle jo ifølge Politiet selv, være et
tilfældigt offer for bandekonflikten, og ikke skudt på, fordi han var
betjent...

M.V.H....Benny..

Fra : jopa

Dato : 23-08-09 17:03

Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev

> Nu tror jeg du forveksler tingene lidt med hinanden...

Det gør jeg formentlig
Jeg genereliserer og tænker på de utallige gange de banditter har sat
betjente i overhængende livsfare ved at smide
molotovcoctails,lokummer,brosten, you name it i hovedet på folk der passer
deres arbejde.

Størsteparten af DK's befolkning i følge en undersøgelse har ingen
bekymringer over at pigen fik slagene.
Hun havde fået utallige opfordringer til at forlade skuepladsen.
BZ'erne har ingen adgang til at blande sig i en politiforretning.
Om hun fik for meget eller for lidt kan vi være uenige om.
Du kender sikkert min mening

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 23-08-09 17:15

jopa, skrev:
> [...]
> betjente i overhængende livsfare ved at smide
> molotovcoctails,lokummer,brosten, you name it i hovedet på folk der

De skulle have en røvfuld, ingen respekt for politiet nu om dage.
Utroligt hvad de skal stå model til, fatter det ikke.

> [...]
> BZ'erne har ingen adgang til at blande sig i en politiforretning.
> Om hun fik for meget eller for lidt kan vi være uenige om.

Tror jeg har den samme
Brød tøsen sig ikke om lugten i bageriet kunne hun
have holdt sig væk, ingen ynk fra min side.

/Jens

Fra : Xenon

Dato : 23-08-09 18:29

> jopa, skrev:
>
> Tror jeg har den samme
> Brød tøsen sig ikke om lugten i bageriet kunne hun
> have holdt sig væk, ingen ynk fra min side.

der er ingen der har respekt for politiet idag og det hele startede da
spanskrøret blev afskaffet.

Claus

Fra : jopa

Dato : 23-08-09 18:36

"Xenon" <mito@fjernadslhome.dk> skrev

> der er ingen der har respekt for politiet idag og det hele startede da
> spanskrøret blev afskaffet.

Ingen grund til at gå baglæns men lidt balance i tingene kunne være på sin
plads.
Folk skal sgu nok hyle op når de ikke lige er på pletten når de kalder.

Fra : Pwh

Dato : 23-08-09 18:44

Xenon, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse

> der er ingen der har respekt for politiet idag

Jeg har.
Kun loven jeg ikke altid respekterer

/Jens

Fra : jopa

Dato : 23-08-09 19:05

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Jeg har.
> Kun loven jeg ikke altid respekterer

Hvis Benny og andre der har medlidenhed med BZ'eren havde en bekendt der er
uarbejdsdygtig på grund af at have fået en brosten i hovedet af sådant et
krapyl ville de tænke anderledes.

Næ du når jeg går på pension om få år skal jeg nok fortælle dig hvor mange
slag der tilkommer hende og hendes medkumpaner

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 23-08-09 20:01

jopa, skrev:
> [...]
>
> Næ du når jeg går på pension om få år skal jeg nok fortælle dig hvor
> mange slag der tilkommer hende og hendes medkumpaner

Kunne det ikke værer en ide at politiet begyndte at indsætte alle de
kamp/muskelhunde som de skal til at konfiskerer mod BZ'erne
og bandemedlemmerne

/Jens

Fra : jopa

Dato : 23-08-09 21:05

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Kunne det ikke værer en ide at politiet begyndte at indsætte alle de
> kamp/muskelhunde som de skal til at konfiskerer mod BZ'erne
> og bandemedlemmerne

Nu havde jeg besluttet mig ikke at diskutere disse hunde, men netop med dem
er jeg tilhænger af tvungen kastration som minimum.
Lad så andre finde ud af hvad der er kamphunde

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 24-08-09 05:02

jopa, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Nu havde jeg besluttet mig ikke at diskutere disse hunde,

*LOL*
Er du stadig tøsefornærmet John

/Jens

Fra : jopa

Dato : 24-08-09 08:32

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Er du stadig tøsefornærmet John

Jeg er såmænd ikke fornærmet nærmere ligeglad da jeg ikke har kontakt til
disse hunde, og mon ikke Milo skulle kunne sætte sådant et kræ på plads.
Nej jeg opponerer mod at nogen kan have medlidenhed overfor bz'eren der fik
knippelsuppe.
Havde det været en stor rocker der ikke ville flytte sig havde folk haft
anden mening.

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 23-08-09 23:57

> [...]
> BZ'erne har ingen adgang til at blande sig i en politiforretning.
> Om hun fik for meget eller for lidt kan vi være uenige om.

Hej John

Nej John... Jeg fatter ikke din mening...

Ingen personer, opholdt sig på noget sted, hvor de ikke måtte være.

Jeg går ud fra, Politiet selv har påkaldt sig en helt utrolig opmærksomhed.
Siden de ligefrem kan møde sådan et opbud af protesterende mennesker,
og så midt om natten, For de havde vel næppe meldt deres ankomst...
Når de skulle vække dem, de ville anholde....

Og altså, jeg så ikke nogen, der løftede en hånd mod nogen betjent...
Faktisk så jeg, hvordan kvinden blev hevet væk fra dem, hun sad i
række med... Og lammetævet ( Pudsigt nok, som den eneste...
Og den eneste som betjenten med køllen havde øje for...

Stadig ikke et sekundt i tvivl... Han er og bliver, en skamplet på korpset.

M.V.H....Benny..

Fra : JB

Dato : 24-08-09 07:09

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse

> [...]
> Og den eneste som betjenten med køllen havde øje for...
>
> Stadig ikke et sekundt i tvivl... Han er og bliver, en skamplet på

Jeg er helt enig med dig Benny. Det er skræmmende, at en politimand kan
opføre sig på den måde.
Og endnu mere skræmmende, at så mange synes, det er i orden.

Hilsen
Jytte

Fra : jopa

Dato : 24-08-09 08:25

> [...]
> og så midt om natten, For de havde vel næppe meldt deres ankomst...
> Når de skulle vække dem, de ville anholde....

Det var vist sådan at BZ'erne havde folk der der med mobiltelefoner
advicerede pøbelen

Det er jo det gode ved diskutionsgrupperne at vi ikke nødvendigvis skal være
enige, og deraf opstår tit debatterne

Kan så sige at jeg er enige med størsteparten af DK's befolkning i dette ?

Medgiver dig at det ikke ser så pænt ud på TV, men havde de pudset en hund
på dem var det gået værre

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 24-08-09 11:06

> [...]
>
> Medgiver dig at det ikke ser så pænt ud på TV, men havde de pudset en hund

Hej John

Tja, men så vidt jeg ved, lå dem du kalder BZ'ere og sov....
Så de kunne næppe advisere nogen....

Nej vi bliver aldrig enige om, at det på nogen måder...
Kan være OK først at give en person pebberspray,
og derefter lammetæve samme, med staven...

Gør man det, er man slet og ret... Voldsforbryder...
Uanset hvad vedkommende så end havde gjort...

Politiet hyler op om, at vi skal vise dem respekt....

Respekt er ikke noget man kan kræve....
Der et noget, man gør sig fortjent til.

Den opførsel de fremviste der, fører kun til foragt.

M.V.H....Benny..

Fra : jopa

Dato : 24-08-09 12:20

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev

> Tja, men så vidt jeg ved, lå dem du kalder BZ'ere og sov....
> Så de kunne næppe advisere nogen....

De havde vagter ved kirken

> Den opførsel de fremviste der, fører kun til foragt.

Fint nok at DU har den holdning.

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 24-08-09 18:34

jopa, skrev:
> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev

> Fint nok at DU har den holdning.

Den holdning deler jeg da, jeg synes også det er foragteligt
når BZ'ene skal opfører sig på den måde
Lad os kalde en spade for en spade, de gør det kun for at få gang
i gaden, de keder sig vel vil jeg tro.
Tror ikke et øjeblik på at det rager dem hvad der sker med de irakere,
så de ligger som de har redt hvis de får nogle knubs.
Tøsen overlever såmænd nok med nogle blå mærker, så blev hun den
erfaring rigere, og gør nok ikke det igen

/Jens

Fra : jopa

Dato : 24-08-09 18:54

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Tøsen overlever såmænd nok med nogle blå mærker, så blev hun den
> erfaring rigere, og gør nok ikke det igen

Hun var fjernet en gang og løb så tilbage og satte sig.

Gu fanden gør det nas at få staven klasket på rygstykkerne, men det gør sgu
mere nas at få et lokum i hovedet kylet ud fra 4 sal.

Perspektiv for fanden

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 24-08-09 19:02

jopa, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Hun var fjernet en gang og løb så tilbage og satte sig.

Så havde hun ligesom selv bedt om at få det skåret ud i pap.

> Gu fanden gør det nas at få staven klasket på rygstykkerne, men det
> gør sgu mere nas at få et lokum i hovedet kylet ud fra 4 sal.

Har du prøvet, eller gætter du bare

/Jens

Fra : jopa

Dato : 24-08-09 19:31

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Har du prøvet, eller gætter du bare
Næ men jeg har prøvet at rense ører med en vatpind og så forsvandt vattet
ind i øret.

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 24-08-09 19:59

jopa, skrev:
> Næ men jeg har prøvet at rense ører med en vatpind og så forsvandt
> vattet ind i øret.

Overdreven hygiejne er farligt

/Jens

Fra : jopa

Dato : 24-08-09 20:08

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Overdreven hygiejne er farligt

Normalt plejer Milo at slikke mine ører, men tungen kunne ikke nå derind så
jeg rodede hele dagen med en pinset

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Kim Christensen

Dato : 23-08-09 14:12

On 23 Aug., 22:05, "jopa" <ad...@jp-webs.invalid> wrote:
> "Pwh" <kkk...@email.dk> skrev

> Nu havde jeg besluttet mig ikke at diskutere disse hunde, men netop med dem
> er jeg tilhænger af tvungen kastration som minimum.

Af BZ' erne eller muskelhundene? ;)

Hilsen Kim