Muskel/kamphunde forsikring
Fra : jopa

Dato : 17-08-09 14:23

Kunne man forestille sig en type forsikring for stambogsførte hunde og en
anden for dem uden ?
Tænkte på at man måske på den måde kunne sortere det værste skidt fra døren.

Rolig Jens det skulle selvfølgelig gælde ved nytegning

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : battlefields

Dato : 17-08-09 14:27

"jopa" <admin@jp-webs.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
døren.

> Rolig Jens det skulle selvfølgelig gælde ved nytegning

Hej
Faktisk sagde de lige i nyhederne i går at nogle forsikringsselskaber
overvejer at sætte præmien op for muskelhundes forsikringer (eller sagde de
kamphunde? jeg kan ikke huske det), da de lavede skader for adskillige flere
kroner end andre racer.
Hilsen Vibeke

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 17-08-09 07:44

On 17 Aug., 15:26, "battlefields" <battlefi...@mail1.stofanet.dk>
wrote:
> [...]
> kamphunde? jeg kan ikke huske det), da de lavede skader for adskillige flere

Det ville da også kun være fair, hvorfor ikke lade dem som koster
betale ?

--
Christian

Fra : jopa

Dato : 17-08-09 15:29

"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev

Det ville da også kun være fair, hvorfor ikke lade dem som koster
betale ?

Hvis man som udgangspunkt kunne forestille sig at de mest ansvarlige
hundeejere er dem
der ved anskaffelsen er villige til at betale hvad det koster at få en
stambogsført hund,
så kunne man måske af den vej få sorteret "Brian og Mustapha" væk som
købere.

Det vile vel kunne stramme lidt op, eller ?

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 17-08-09 17:33

jopa forklarede den 17-08-2009:
> [...]
> så kunne man måske af den vej få sorteret "Brian og Mustapha" væk som købere.
>
> Det vile vel kunne stramme lidt op, eller ?

Det skærer stadig i mit hjerte at i er så forhippede på den stambog.
Racehunde kommer jeg aldrig til at få, men masser af hunde er godt
Kai, med 2 blandinger på 5.5kg/stk.

Fra : Kim2000

Dato : 17-08-09 18:06

> [...]
> købere.
>
> Det vile vel kunne stramme lidt op, eller ?

Tja, joh, men det som jeg så på DR2 omkring stamtavler, så var det parring
mellem mor og søn og hunde der nogle gange direkte led under at mennesker
ønsker et bestemt udsende. Jeg har svært ved at se min
schfæer-gravhund-lab-collie blanding skal være mindre værd end en fremavlet
hund.

Fra : jopa

Dato : 17-08-09 18:17

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev

> [...]
> ønsker et bestemt udsende. Jeg har svært ved at se min
> schfæer-gravhund-lab-collie blanding skal være mindre værd end en

Jo men så er der vel kun en vej, nemlig store forhøjelser generelt på
forsikringer, da man jo ikke uden registrering kan se hvad der er
kamp/muskelhunde.

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : jopa

Dato : 17-08-09 18:32

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev

Jeg har svært ved at se min
> schfæer-gravhund-lab-collie blanding skal være mindre værd end en
> fremavlet hund.

Jo men det er ikke det vi skal tage stilling til.
Hvis vi ikke får en eller anden form for registrering af disse hunde er vi
lige vidt, og forsikringsselskaberne ville jo være indlysende til at løse
denne opgave.

Mener du at en forhøjelse på flere hundrede % af din hundeforsikring vil
være ok fordi du føler at du bør være solidarisk med dem der holder
muskel/kamphunde ?

Jeg kan være ligeglad jeg bor på landet og ser ikke disse hunde.
Desuden har jeg ingen hundeforsikring

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 17-08-09 19:02

jopa, skrev:

> Desuden har jeg ingen hundeforsikring

Så har du vel en kamelforsikring, eller en for hyæner

/Jens

Fra : jopa

Dato : 17-08-09 19:29

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Så har du vel en kamelforsikring, eller en for hyæner

Jeg har ikke behov for hundeforsikring

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 17-08-09 19:43

jopa, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Jeg har ikke behov for hundeforsikring

Ikke når du ikke har hund.

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 18-08-09 15:38

In news:4a8993f6$0$307$14726298@news.sunsite.dk,
jopa <admin@jp-webs.invalid> typed:
> [...]
> holder muskel/kamphunde ?
>
> Jeg kan være ligeglad jeg bor på landet og ser ikke disse hunde.

Er det mig der er uvidende, men er en hundeansvarsforsikring ikke lovpligtig
? Jeg ved godt at der er mange der ikke finder det nødvendigt, men så skal
man jo også selv betale hvis hunden laver skader eller hvad ?

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Pwh

Dato : 18-08-09 19:19

Tove Krieger, skrev:
> [...]
> lovpligtig ? Jeg ved godt at der er mange der ikke finder det
> nødvendigt, men så skal man jo også selv betale hvis hunden laver

John skal bare spille smart og lave lidt rag i den,
self er Milo forsikret i hoved og r..

/Jens

Fra : Kim2000

Dato : 18-08-09 20:23

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse

> John skal bare spille smart og lave lidt rag i den,
> self er Milo forsikret i hoved og r..

Nemlig, for hvis hunden løber ud foran en Mercedes så kan man sidde i gæld
resten af livet, og så uansvarlig overfor sig selv er der ingen der er.

Fra : Pwh

Dato : 18-08-09 20:32

Kim2000, skrev:

> Nemlig, for hvis hunden løber ud foran en Mercedes så kan man sidde i
> gæld resten af livet, og så uansvarlig overfor sig selv er der ingen
> der er.

John synes det er sjovt selv at værer totalt useriøs og så
skælde mig ud for useriøsitet i samme tråd,
intet nyt i det

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 18-08-09 20:47

In news:4a8af0a2$0$299$14726298@news.sunsite.dk,
Pwh <kkkjhh@email.dk> typed:

> John skal bare spille smart og lave lidt rag i den,
> self er Milo forsikret i hoved og r..
>
> /Jens

Hmmmmm! Så blev jeg da narret for en gangs skyld.

Fra : Pwh

Dato : 18-08-09 20:53

Tove Krieger, skrev:

> Hmmmmm! Så blev jeg da narret for en gangs skyld.

Du er da også for nem, de søde er de nemme

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 19-08-09 08:35

"Tove Krieger" <missminimiv@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> men så skal man jo også selv betale hvis hunden laver skader eller hvad ?

Jo, minimum er ansvar, men til træning, kræves der mange steder, udvidet
ansvar med figurant dækning.

M.V.H....Benny..

Fra : Leyna

Dato : 15-10-09 22:36

On Mon, 17 Aug 2009 16:29:18 +0200, "jopa" <admin@jp-webs.invalid>
wrote:

> [...]
>købere.
>
>Det vile vel kunne stramme lidt op, eller ?

Det tror jeg faktisk ikke. Jeg er selv mest til blandinger, fordi hver
gang jeg har kigget racehund har der været en del "defekter". Der
bliver rask væk avlet, så hunden bliver mere eller mindre invalid, og
jeg vil helt ærligt hellere have en harmonisk sammensat hund end en
med flotte papirer.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : jopa

Dato : 17-08-09 15:07

"battlefields" <battlefield@mail1.stofanet.dk> skrev

> [...]
> de
> kamphunde? jeg kan ikke huske det), da de lavede skader for adskillige

Ok men hvordan skulle man som forsikringsselskab vide hvilken hund de
forsikrer hvis ikke der er stambog.

Hvilke er muskelhunde og ej ?
Ville det ikke være nemmere at blot sige 2 slags forsikringer.

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : battlefields

Dato : 17-08-09 15:49

> [...]
> forsikrer hvis ikke der er stambog.
>
> Hvilke er muskelhunde og ej ?
> Ville det ikke være nemmere at blot sige 2 slags forsikringer.

Jo sikkert!
Det er lidt som da de i Dansk Camping Union for nogle dage siden udtalte at
alle muskelhunde skulle forbydes adgang til deres campingpladser. De ville
så "bare hente en negativliste hos DKK eller politiet". De fandt så senere
ud af at det ikke kunne lade sig gøre. Hverken DKK eller nogensomhelst andre
har en sådan liste eller er i stand til at lave en sådan, det er jo hele
problemet. Det havde DCU så bare ikke lige opdaget)
Hilsen Vibeke

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 18-08-09 00:21

On 17 Aug., 19:06, "Kim2000" <kim2...@surfer.dk> wrote:

> [...]
> ønsker et bestemt udsende. Jeg har svært ved at se min
> schfæer-gravhund-lab-collie blanding skal være mindre værd end en fremavlet

Så er det i hvert fald ikke seriøse opdrættere og det står dig frit
for at lade være med at købe sådanne hvalpe.
De fleste specialklubber under DKK laver et index for indavl og er
meget opmærksomme på det.
Jeg tror ikke de andre mindre officielle klubber som DRU etc. går så
meget op i det.

--
Christian

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 18-08-09 00:23

On 17 Aug., 19:17, "jopa" <ad...@jp-webs.invalid> wrote:
> "Kim2000" <kim2...@surfer.dk> skrev

> Jo men så er der vel kun en vej, nemlig store forhøjelser generelt på
> forsikringer, da man jo ikke uden registrering kan se hvad der er
> kamp/muskelhunde.

Så hellere noget ala (beløbene fiktive):

1: stambogsført ikke risikohund: 500 kr / år
2: stambogsført risikohund: 5000 kr / år
3: ikke stambogsført hund uanset (påstået) race: 5000 kr / år.

Måske man skulle foreslå de folkevalgt det ?
--
Christian

Fra : Benny Mortensen

Dato : 18-08-09 08:28

> [...]

3: ikke stambogsført hund uanset (påstået) race: 5000 kr / år.

Måske man skulle foreslå de folkevalgt det ?

Det må du endelig ikke gøre Christiansborg er en gammel bygning, så vis dog
lidt hensyn.

Tja, som jeg ser det, så vil det føre til.... Præcist de forhold vi har i
dag. Bare endnu flere hunde, uden forsikring....

Det er jo også lidt pudsigt, at de forslag der kommer, fokuserer på
prisen.... Og på at gøre det så dyrt som muligt... Så vidt jeg kan se, så
vil selv dit forslag punkt 1.... Være en kraftig forhøjelse af
forsikringspræmierne på mine hunde, og det endda hunde, med udvidet ansvar,
med figurantdækning.....

Varer det længe, før det går op for folk, at stiger prisen på en hunde
forsikring, så vil flere hunde gå rundt, uden forsikring.... Så så vidt jeg
lige kan se, gælder det om at synliggøre.... At netop denne hund, er
forsikret.... Jo mere synligt man kan gøre dette, uden at hæmme hunden....
Jo sværere bliver det at færdes med en hund uden forsikring.... Vi skulle
ikke straffe alle de hunde, der har deres papirer i orden.... Vi skulle
fjerne dem, der ikke har.

M.V.H....Benny..

Fra : shoteye

Dato : 18-08-09 11:58

On 18 Aug., 16:38, "Tove Krieger" <missmini...@privat.dk> wrote:

> Er det mig der er uvidende, men er en hundeansvarsforsikring ikke lovpligtig

Jo det er lovpligtigt at have sin hund forsikret

Fra : Brian Olesen

Dato : 18-08-09 23:46

"shoteye" <paulsenjohn@gmail.com> wrote in message

> Jo det er lovpligtigt at have sin hund forsikret

og hvis du er i en hundeklub, hvor der trænes brugshundearbejde skal du også
have en udviddet ansvarsforsikring.

Men heldigvis tror jeg da, at hunde generelt koster forsikringerne langt
langt mere i itubidte ting end itubidte mennesker.

Jeg synes ikke det giver mening, at forlange at hunde udelukkende skal til
at være racehunde for at kunne leve i vores samfund.

Personligt mener jeg, at muskelhunde (det betyder i min verden kamphunde)
skal forbydes ved lov og sidestilles med ulovlig våbenbesiddelse. Nu gider
vi snart ikke mere pis, med de små utilregnelige rotter.
Men for at være på den sikre side skal tvivlen altid komme den tilskadekomne
til gode og ikke hunden.
Hvis en hund, i det offentlige rum, bidder og ikke er en tjenestehund,
vagthund eller lignende, så er den efter min mening allerede på vej til at
blive til sæbe.

Det minder mig om, at ham idioten der lige har slået sin datter ihjel
frygtede for, at hun ville gøre hans nuværende kæreste og unge noget ondt.
men man kan altså ikke straffe andre mennesker på sin frygt alene. Hunden er
nødt til at have gjort noget før man med rimelighed kan gribe ind, men så
synes jeg også at der virkelig skal falde brænde ned og at hunden skal en
tur til de evige jagtmarker.
Det hele handler nok også en del om, hvorvidt man er bymenneske, vhor vi jo
traditionelt har flest hundehadere, som elsker at svælge i dette her, eller
om man bor i et noget mere tyndt befolket område, hvor jeg fornemmer, at
tolerancen er en del større.
jeg mener. vi kan sgu ikke acceptere inde midt i en by, tæt på skole og
børnehaver, at der går små psykopatiske utilregnlige djævle rundt, hvor
idioten i den anden end af snoren bare griner fjoget og ikke tager en skid
ansvar for noget som helst.
Der skaber sådan en hund jo utryghed, for ganske mange mennesker.

Man har før talt om, at indføre noget prøve-værk og det mener jeg måske
rigtig kunne være aktuelt i denne sag, for selvfølgelig er der jo også nogle
af kamphundene, som er super nuttede kærlige bæster, som aldrig ville gøre
nogen noget og det er lidt unfair, hvis disse dyr skal slagtes.

Men måske kan man jo starte med at forbyde kommende hunde at leve. Det er jo
let at indføre en lov ano 2009 og så om et par år konstatere, at hvis der
stadig fødes hvalpe af kamphundelignende type, så er der nogen, der har et
problem. mon ikke nogle klikkelige bøder, eller lidt fængsel kunne dæmme op
for det meste af dettte problem?

Men forsikringsmæssigt er jeg egentlig mest til at være soledarisk og nej
selskaberne skal ikke bare påstå et mer-ud-gifts-behov, men dokumentere det,
hvis præmien skal bankes i vejret.
Vi skal have dette her problem løst ved nældens rod og ikke med nogle
politisk korekte lappeløsninger, som bare bliver omgået efter dag 1.

Mvh. Brian

Fra : Pwh

Dato : 19-08-09 09:04

Brian Olesen, skrev:

> [...]
> type, så er der nogen, der har et problem. mon ikke nogle klikkelige
> bøder, eller lidt fængsel kunne dæmme op for det meste af dettte

Og hvem og hvordan skal man bedømme om der er kamphund i
et kuld blandingshvalpe, det kan man sgu da ikke.
Eneste mulighed er at forbyde hvalpe hvor man ikke kan dokumenterer hvem
forældrene er, som self skal have stambog som beviser de ikke er kamphunde.

Jeg er ikke tilhænger af at gører det på den måde, men eneste mulighed.

/Jens

Fra : Brian Olesen

Dato : 19-08-09 21:31

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> wrote in message

> [...]
> kamphunde.
>
> Jeg er ikke tilhænger af at gører det på den måde, men eneste mulighed.

Man kan jo også i loven skrive kamphund / kamphundelignende og så tage den
derfra.

Man kunne som foreslået også skærpe straffen og konsekvenserne for de
huneejere der har en hund der bidder.

Mvh. Brian

Fra : Pwh

Dato : 20-08-09 06:47

Brian Olesen, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> wrote in message

> Man kan jo også i loven skrive kamphund / kamphundelignende og så
> tage den derfra.

Du kan ikke bruge betegnelsen "kamphundelignende" som jeg ser det,
det vil give alt for stor usikkerhed.
Kom med et seriøst bud på hvordan du vil skille skidt fra kanel.

> Man kunne som foreslået også skærpe straffen og konsekvenserne for de
> huneejere der har en hund der bidder.

For min skyld ingen alarm.

/Jens

Fra : shoteye

Dato : 18-08-09 13:41

On 18 Aug., 20:19, "Pwh" <kkk...@email.dk> wrote:

> John skal bare spille smart og lave lidt rag i den,
> self er Milo forsikret i hoved og r..

Jeg har ingen lovpligtig hundeforsikring

Fra : Pwh

Dato : 18-08-09 20:49

shoteye, skrev:

> Jeg har ingen lovpligtig hundeforsikring

Ok, hvis du har for mange penge.

/Jens

Fra : shoteye

Dato : 18-08-09 13:44

On 18 Aug., 21:23, "Kim2000" <kim2...@surfer.dk> wrote:

> Nemlig, for hvis hunden løber ud foran en Mercedes så kan man sidde i gæld
> resten af livet, og så uansvarlig overfor sig selv er der ingen der er.

Jeg har landbrugsforsikring der dækker alle dyr på ejendommen.
Folk med landbrugsforsikring skal ikke have den lovpligtige
hundeforsikring.
Ville også være tosset at være dobbeltforsikret

Fra : Benny Mortensen

Dato : 19-08-09 08:41

"shoteye" <paulsenjohn@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

Folk med landbrugsforsikring skal ikke have den lovpligtige
hundeforsikring.
Ville også være tosset at være dobbeltforsikret

Så er jeg godt tosset

Syntes nok at kunne huske, at mine var mindst dobbelt forsikret...

Den anden ( og den bedste ) følger automatisk med sygeforsikringen...
Ok Øh, Sådan næsten

M.V.H....Benny..

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 18-08-09 23:59

On 18 Aug., 21:44, shoteye <paulsenj...@gmail.com> wrote:

> Jeg har landbrugsforsikring der dækker alle dyr på ejendommen.

Det samme har vi, nok fordi det formodes at man har hund på landet.

> Folk med landbrugsforsikring skal ikke have den lovpligtige
> hundeforsikring.

Jo, den er bare inkluderet.

--
Christian

Fra : Benny Mortensen

Dato : 17-08-09 16:43

> [...]
> døren.
>
> Rolig Jens det skulle selvfølgelig gælde ved nytegning

Det ville for mig være en noget sær tanke....

Men man kunne måske forestille sig, at forsikringsselskaberne stod for
udleveringen af hundetegn. Og disse samtidigt var enten mere, eller mindre
informative.
Man kunne forestille sig alt, fra kun at oplyse chipnummer & udløbsdato på
forsikringen, og til at omfatte hele svineriet... Navn, adresse, telefon,
hundens navn, race, køn, alder o.s.v.... Samt evt en graddeling, lidt som
ved biler, som tilkendegiver, hvor lang tid, man har haft sin hund
forsikret, uden skader, så at sige.

M.V.H....Benny..

Fra : oz3bto

Dato : 17-08-09 17:29

> [...]
> døren.
>
> Rolig Jens det skulle selvfølgelig gælde ved nytegning

Ville ikke hjælpe .. De utilpassede ejer af muskelhunde har ikke forsikring
på deres kræ alligevel

Fra : Pwh

Dato : 17-08-09 17:49

oz3bto, skrev:

> Ville ikke hjælpe .. De utilpassede ejer af muskelhunde har ikke
> forsikring på deres kræ alligevel

Dvs at at Bugsy ikke er forsikret

/Jens

Fra : oz3bto

Dato : 17-08-09 20:08

> Dvs at at Bugsy ikke er forsikret
>
> /Jens
>Nu angriber han jo ikke som visse andre racer gør ...

Utilpassede hunde ejere er bla også dem der ikke følger gældende lovgivning
f.x. ang løsgående hunde ... Hov er dine egentlig forsikret ?

Fra : Pwh

Dato : 17-08-09 20:20

oz3bto, skrev:
> [...]

Kun indbrudstyve og gravhunde

> Utilpassede hunde ejere er bla også dem der ikke følger gældende
> lovgivning f.x. ang løsgående hunde ... Hov er dine egentlig
> forsikret ?

Både ansvar og helbreds.

/Jens (som endda har forsikring på sin gamle puch maxi)

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 17-08-09 20:58

Den 17-08-2009, skrev Pwh:

> Kun indbrudstyve og gravhunde

> Både ansvar og helbreds.
>
> /Jens (som endda har forsikring på sin gamle puch maxi)

Jeg har en Ymerhakker 4g fra '76, også med forsikring, ligesom mine
hunde har.

Fra : Pwh

Dato : 17-08-09 21:10

Fister Løgsovs, skrev:

> Jeg har en Ymerhakker 4g fra '76, også med forsikring, ligesom mine
> hunde har.

Der findes ikke mere lovlydige borgere end os maskinarbejdere

/Jens (hvis maxi ikke engang er boret eller hakket)

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 17-08-09 21:21

Pwh udtrykte præcist:

> Der findes ikke mere lovlydige borgere end os maskinarbejdere
>
> /Jens (hvis maxi ikke engang er boret eller hakket)

Ymeren er også helt legal, og skidesjov at tulle rundt på.
Kai

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 18-08-09 00:25

On 17 Aug., 18:29, "oz3bto" <n...@in.dk> wrote:

> Ville ikke hjælpe .. De utilpassede ejer af muskelhunde har ikke forsikring
> på deres kræ alligevel

Nej, og så er det aflivningen kommer på tale.
Så kan folk forstå det.

Det ville ikke genere mig en tøddel hvis ikke reg. eller ikke
forsikrede hunde blev aflivet.

--
Christian

Fra : Pwh

Dato : 18-08-09 19:22

Christian B. Andresen, skrev:

> Det ville ikke genere mig en tøddel hvis ikke reg. eller ikke
> forsikrede hunde blev aflivet.

Man ville heller ikke hører et ondt ord fra min side.

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 19-08-09 08:47

> Man ville heller ikke hører et ondt ord fra min side.
>
> /Jens

Tjah, hvad fanden... Kan man tvangsfjerne børn, på en sådan måde...

At de får det anderlunde, dog uden de ifølge min overbevisning får det
bedre...

Hvorfor så ikke også hunde.... ????

Det er jo trods alt ejeren, der har undladt at registrere og forsikre...
Ikke hunden.

Så syntes jeg, at straffen for at gå med en IKKE forsikret hund....
Den skal være meget sofistikeret....
Så hvad med Samfundstjeneste, der svarer til ½ års arbejde
Er det ikke sådan ca 1040 timer ??????
Ville det ikke være passende ????

M.V.H....Benny..

Fra : Pwh

Dato : 19-08-09 09:09

Benny Mortensen, skrev:

> [...]
> Den skal være meget sofistikeret....
> Så hvad med Samfundstjeneste, der svarer til ½ års arbejde

Den går ikke, der skal værer balance i tingene
Straffen for at kører i en bil uden forsikring
er jo stadig blot en bøde, en bil kan trods alt lave
væsentlig større skader en selv den vildeste kamphund.

/Jens

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 19-08-09 02:05

On 19 Aug., 09:47, "Benny Mortensen" <b...@tdcadsl.inv> wrote:

> Tjah, hvad fanden... Kan man tvangsfjerne børn, på en sådan måde....
>
> At de får det anderlunde, dog uden de ifølge min overbevisning får det
> bedre...
>
> Hvorfor så ikke også hunde.... ????

Det hjælper jo ikke at tvangsfjerne hunde, den lever jo stadig.
For at undgå at den skal overfalde andre skal den jo være død.

> Det er jo trods alt ejeren, der har undladt at registrere og forsikre...
> Ikke hunden.

Nej, men vi afliver ikke (endnu) ejere.....

> [...]
> Den skal være meget sofistikeret....
> Så hvad med Samfundstjeneste, der svarer til ½ års arbejde

Jo, opsamling af hundelorte og kanyler (inspireret af tvudsendelse i
går), men stadig, hunden skal væk.

--
Christian

Fra : Benny Mortensen

Dato : 20-08-09 07:51

> [...]

> Er det ikke sådan ca 1040 timer ??????
> Ville det ikke være passende ????

Jo, opsamling af hundelorte og kanyler (inspireret af tvudsendelse i

Tja, selvfølgelig lever den, der er da ikke noget ved at have en død hund.
Selv om den næppe får brug for en forsikring.

Overfald, er mig bekendt ikke noget, kamphunde har eneret på... Det kan
enhver hund gøre... Hvis du vil se det gennem de briller. Så skulle de jo
alle aflives. Uanset art / stamtavle eller ej...

Alle som går byen, bevæbnet for at kunne forsvare sig, ender næsten altid
med at blive den, han egentligt ville forsvare sig imod.

Og igen, hvis vi alle opførte os sådan i trafikken, som vi vil have naboens
hund til... Sikken lækker trafik vi så ville få....

Så er vi jo i grunden tilbage ved den gyldne regel, at vil du ændre verden
til det bedre, så start ved dig selv.

M.V.H....Benny..

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 19-08-09 02:47

On 19 Aug., 10:09, "Pwh" <kkk...@email.dk> wrote:

> Den går ikke, der skal værer balance i tingene
> Straffen for at kører i en bil uden forsikring
> er jo stadig blot en bøde, en bil kan trods alt lave
> væsentlig større skader en selv den vildeste kamphund.

Så må den straf også op, evt. som i UK.
Bilen kvases, helt enkelt, til skrot.

--
Christian

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 20-08-09 01:06

On 20 Aug., 08:50, "Benny Mortensen" <b...@tdcadsl.inv> wrote:
> Tja, selvfølgelig lever den, der er da ikke noget ved at have en død hund.

Nej, men farlige hunde skal ikke leve.

> Overfald, er mig bekendt ikke noget, kamphunde har eneret på... Det kan
> enhver hund gøre... Hvis du vil se det gennem de briller. Så skulle de jo
> alle aflives. Uanset art / stamtavle eller ej...

Ja, overfalder en hund mennesker eller overfalder den alvorligt andre
dyr skal den aflives, race underordnet.
Men mit forslag er at hunde som ikke er forsikret skal aflives, det
vil ikke genere mig spor.
Der aflives alligevel mange hunde fordi folk ikke har sat sig
ordentligt ind i det at få en hund eller sat sig ordentligt ind i den
race som de har valgt.

> Alle som går byen, bevæbnet for at kunne forsvare sig, ender næsten altid
> med at blive den, han egentligt ville forsvare sig imod.

Det er rigtigt.

> Og igen, hvis vi alle opførte os sådan i trafikken, som vi vil have naboens
> hund til... Sikken lækker trafik vi så ville få....

Ja, desværre er det nok utopi.

> Så er vi jo i grunden tilbage ved den gyldne regel, at vil du ændre verden
> til det bedre, så start ved dig selv.

Det har jeg allerede gjort, jeg har 2 hunde, registeret, tatoveret og
forsikret.
Går til træning med dem, helt fra hvalpehold, gennem lydighed og til
markprøve.
Det er 2 flatter, som bestemt er langt fra muskelhunde.

Og da vi åbenbart har mixet hundehold og trafik:
Trafikmæssigt kører jeg så pænt som jeg kan, overholder
hastighedsgrænserne i byerne, kører ligt for stærkt på landevej og
måske lidt mere på motorvej. Holder altid god afstand og har trods
kørekort i 19 år, ca. 30-40k km / år i alle årene endnu tilgode at
være skyld i en skade eller få en færdelsbøde / parkeringsbøde.

--
Christian

Fra : Pwh

Dato : 20-08-09 09:06

Christian B. Andresen, skrev:

> Ja, overfalder en hund mennesker eller overfalder den alvorligt andre
> dyr skal den aflives, race underordnet.

Så står min Angel til en aflivning med de rotter og mosegrise som hun
har overfaldet og dræbt, en enkelt spurv har hun også nakket
Inden for rimlighedernes grænser må vi nok accepterer at det altså
er et rovdyr som vi har valgt at holde som kæledyr.

/Jens (hvis hunde idag blev jagtet af en rovsvane)

Fra : Brian Olesen

Dato : 20-08-09 09:58

"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> wrote in message
> [...]

Der aflives alligevel mange hunde fordi folk ikke har sat sig
ordentligt ind i det at få en hund eller sat sig ordentligt ind i den

Hmm det hjælper da ikke at forsikre. Det bider hundene ikke mindre af. Det
er kun ren økonomi.

hahaha! enig

brian

Fra : Benny Mortensen

Dato : 21-08-09 13:12

On 20 Aug., 08:50, "Benny Mortensen" <b...@tdcadsl.inv> wrote:
> Tja, selvfølgelig lever den, der er da ikke noget ved at have en død hund.

>Nej, men farlige hunde skal ikke leve.

Det kommer vel lidt an på, hvem er den farlig for....
Hvis man kunne gardere sig, og sige, at jeg kunne træne en Pitbull
så den kun var farlig for alt fremmed, der trængte ind i min hønsegård..
Så ville jeg helt sikkert have en sådan liggende i hønsegården.
Så kunne Mikkel bare komme

> [...]
>Der aflives alligevel mange hunde fordi folk ikke har sat sig
>ordentligt ind i det at få en hund eller sat sig ordentligt ind i den

Det er jo ca sådan det kører lige nu.... Og det er langtfra
tilfredsstillende.
Mange er blevet overfaldet... Hundene omgående aflivet....
Derved afskar man sig muligheden for, at finde ud af... Hvorfor ????
Hvilket var mindst lige så interessant... Hvad fik en ellers god hund,
til pludseligt at angribe ???... Det er efterhånden sket mange gange,
men vi er ikke blevet klogere, på grund af vores ubændige lyst til at slå
ihjel.

Når vi har fundet grunden, kan vi overveje, om hunden skal dø...
Eller vi skal tage ved lære af grunden..
Så længe vi ikke gør det, sikrer vi sådan set bare, at overfaldene
fortsætter, og formodentligt hyppigere og hyppigere.

M.V.H....Benny..

Fra : Tove Krieger

Dato : 21-08-09 14:45

In news:4a8e95ed$0$56794$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Benny Mortensen <bfm@tdcadsl.inv> typed:

> [...]
> Så længe vi ikke gør det, sikrer vi sådan set bare, at overfaldene
> fortsætter, og formodentligt hyppigere og hyppigere.

Ja, det går da godt her i lille danmark.:

http://www.bt.dk/krimi/stjaalne-hunde-havde-skambidt-aegtepar

Jeg vil vædde med, at det er ejeren der står bag. Godt at det ikke er mig,
for er vel nærmest lynchstemning i Kollund.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 21-08-09 17:06

> [...]
>
> Jeg vil vædde med, at det er ejeren der står bag. Godt at det ikke er mig,
> for er vel nærmest lynchstemning i Kollund.

Bare de så husker, også at hænge ejeren

Jeg kan også være blodtørstig...

Så nu er jeg også en kamphund

M.V.H....Benny..

Fra : Tove Krieger

Dato : 21-08-09 18:53

In news:4a8ec5bf$0$56796$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Benny Mortensen <bfm@tdcadsl.inv> typed:

> Bare de så husker, også at hænge ejeren

Det er han vist ikke værd.

> Jeg kan også være blodtørstig...
>
> Så nu er jeg også en kamphund

På en måde ja, men i den gode betydning. Du slås gerne for dine idealer, og
det er noget jeg kan li'. Du sender mange rigtig gode indlæg, som jeg for
det meste nikker bifaldende til. Du deler tilmed den opfattelse jeg har
m.h.t. kemikalier der kan gøre hunde (og vel også mennesker) skøre i
hovedet. Jeg tror vitterligt, at der er noget om det.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 23-08-09 16:56

> [...]
> har m.h.t. kemikalier der kan gøre hunde (og vel også mennesker) skøre i
> hovedet. Jeg tror vitterligt, at der er noget om det.

Hej Tove

Jamen jeg ved, der er noget om snakken. For jeg har jo selv oplevet det 2
gange...

Altså ikke at mine hunde blev agressive.... Men Molly tågede rundt ude midt
på en stærkt trafikeret vej, uden at ane hvor og hvem hun var.... En hund
der aldrig kunne finde på at overhøre en ordre....
Og den anden gang... Det var nu Olga, og jeg er helt sikker på, at det var
en ble, der fremkaldte reaktionen....

Så det gør, at jeg tager bemærkningen... " Tænk nu hvis det var et lille
barn ".... Til en tom og meningsløs talemåde....

Til alt held, er Olga en hyrdehund, og det var den reaktion den udløste....
Et vildt overdrevet tilfælde hyrden....

Gad vide hvad reaktionen havde været, hvis Olga var en kamphund ?????....

Se det er min tanke bagved... Hvor længe tør folk lade være med at tænke på
det ???

M.V.H....Benny..

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 20-08-09 04:33

On 20 Aug., 10:06, "Pwh" <kkk...@email.dk> wrote:

> [...]
> Inden for rimlighedernes grænser må vi nok accepterer at det altså
> er et rovdyr som vi har valgt at holde som kæledyr.

Ja, selvfølgelig.
Eller havde vi mistet en kat her til morgen, den ene kom med en mus i
munden.

--

Christian

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 20-08-09 04:34

On 20 Aug., 10:58, "Brian Olesen" <Har-ingen-m...@nodomain.nowhere>
wrote:

> Hmm det hjælper da ikke at forsikre. Det bider hundene ikke mindre af. Det
> er kun ren økonomi.

Nej, men det var mit forslag til kriterie for om hunden skal leve
eller ej.
De farlige hunde koster jo også langt mere end de ufarlige.

--
Christian

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 21-08-09 06:49

On 21 Aug., 14:11, "Benny Mortensen" <b...@tdcadsl.inv> wrote:

> Det kommer vel lidt an på, hvem er den farlig for....

Mennesker og andre husdyr.

> [...]
> så den kun var farlig for alt fremmed, der trængte ind i min hønsegård..
> Så ville jeg helt sikkert have en sådan liggende i hønsegården.

Hvad så når din nabo ville samle æg eller fodre eller.....?

> [...]
> til pludseligt at angribe ???... Det er efterhånden sket mange gange,
> men vi er ikke blevet klogere, på grund af vores ubændige lyst til at slå

Tit er det fordi de bliver kønsmodne og derved ændrer sig.

> [...]
> Så længe vi ikke gør det, sikrer vi sådan set bare, at overfaldene
> fortsætter, og formodentligt hyppigere og hyppigere.

Måske, men den hund som en gang har overfaldet et menneske eller et
andet husdyr skal ikke have chancen for at gøre det igen, og det
sikres bedst ved at den aflives.

--
Christian

Fra : Benny Mortensen

Dato : 21-08-09 17:04

> [...]
> On 20 Aug., 08:50, "Benny Mortensen" <b...@tdcadsl.inv> wrote:
>

>Hvad så når din nabo ville samle æg eller fodre eller.....?

Tja, så kunne han vel lukke hunden ind først...
Men var det noget, man tog i betragtning, var han jo næppe fremmed
for hunden

>Måske, men den hund som en gang har overfaldet et menneske eller et
>andet husdyr skal ikke have chancen for at gøre det igen, og det
>sikres bedst ved at den aflives.

Du sikrer, at den hund ikke gør det igen....
Men ved ikke at finde frem til, hvorfor...
Så risikerer du jo at grunden aldrig findes,
hvilket jo så nemt kan koste 100 andre angreb.

Grunden kunne jo være et kemisk stof, og det kan
jo i teorien, gemme sig i såvel shampoo som hygiejnebind.
Husker jeg ikke helt galt, så er der endda solgt kopijakker
hvor der stadig sad kødstykker på indersiden af skindet...
Lugten kunne for en tid, skjules med en masse kemikalier.
En sådan jakke, kunne med lethed udløse et angreb...
Efter et par måneder, kunne end ikke den stolte ejer,
udholde at være i nærheden af den....

Det er jo faktisk sket, så mange gange, at ellers gode hunde
pludseligt har overfaldet en person, som ellers normalt var
rigtigt gode venner med hunden....

En enkelt gang, vovede en journalist at komme ind på dette
område, men han / hun, fik åbenbart mundkurv på, for vi
hørte aldrig mere til det.

Men netop i den sag, var en ny shampoo, og en ny jakke
nævnt som en mulig årsag.

Var hunden kemisk påvirket,
var den jo uskyldig.

M.V.H....Benny..

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 21-08-09 12:53

On 21 Aug., 18:04, "Benny Mortensen" <b...@tdcadsl.inv> wrote:
> Men netop i den sag, var en ny shampoo, og en ny jakke
> nævnt som en mulig årsag.

Vis mig bare ET eksempel på det ??

--
Christian

Fra : Benny Mortensen

Dato : 23-08-09 16:57

On 21 Aug., 18:04, "Benny Mortensen" <b...@tdcadsl.inv> wrote:
> Men netop i den sag, var en ny shampoo, og en ny jakke
> [...]

Hejsa JENS....

Du er bedre kendt derovre... Og jeg er sikker på, du kan huske
situationen...
Det var vist dig, der kom med disse oplysninger...

M.V.H....Benny..

Fra : Pwh

Dato : 17-08-09 17:41

jopa, skrev:
> Kunne man forestille sig en type forsikring for stambogsførte hunde
> og en anden for dem uden ?
> Tænkte på at man måske på den måde kunne sortere det værste skidt fra
> døren.

Er en del af problemet pt at mange af muskel/kamphundene som fjolserne har
slet ikke er registreret eller forsikret, det bliver da ikke bedre af at sætte prisen op.
Tror ikke en fis på at politiet begynder at rende rundt og chekke hunde på gaderne,
så skal de jo også udstyres med en chipscanner, det sker aldrig

I stedet for alle de der kreative ideer (som kan værer yderst underholdene)
er jeg stadig tilhænger af at man blot begynder at håndhæve de regler der
er allerede meget strammere, med det bør man kunne komme langt.

Om det så skulle suppleres med en form for kursusbevis (kørerkort)
kunne da værer en god ide.
Det kunne jo som med et kørerkort give diverse stempler så det
feks (som det allerede er lovkrav nu) skulle bevises at man havde kontrol
over sin hund hvis den skulle have tilladelse til at gå uden snor
uden for ens egen grund, sådan en prøve stille jeg glad op til imorgen
Det ville værer let for politiet at chekke hvis de mødte en der luftede
hunden trådløst, næsten umuligt for dem at chekke idag.
Havde man ikke stemplet og var hunden trådløs, slask 1000kr i bøde

> Rolig Jens det skulle selvfølgelig gælde ved nytegning

Jeg er altid rolig

/Jens

Fra : jopa

Dato : 17-08-09 18:25

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Det ville værer let for politiet at chekke hvis de mødte en der luftede
> hunden trådløst, næsten umuligt for dem at chekke idag.
> Havde man ikke stemplet og var hunden trådløs, slask 1000kr i bøde

Øhm havde man ikke den forsikret, så slask 5000,- i bøde og konfiskation af
hunden

Det er såmænd lige så let at kontrolere om forsikringen er ok som
hundekørekort

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 17-08-09 19:19

jopa, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Øhm havde man ikke den forsikret, så slask 5000,- i bøde og
> konfiskation af hunden

Ved faktisk ikke engang hvad bøden pt er for det, nok noget symbolsk.

> Det er såmænd lige så let at kontrolere om forsikringen er ok som
> hundekørekort

Nemmere at spotte den med snoren på afstand.
Lidt som hvis du bliver stoppet for ikke at bruge sikkerhedssele,
kunne jo værer de ved samme lejlighed fandt ud af at du slet ikke havde
kørerkort, bilen skulle til syn, og du selv var småberuset og bevæbnet

Det er jo lidt sværere for dem at lave en razzia mod hunde end det
er mod biler hvor de stopper revl og kræt.
Men så de en trådløs hund når de cruisede rundt havde de straks
en påskud til lige at chekke vedkommende.

/Jens

Fra : battlefields

Dato : 17-08-09 18:25

> [...]

> hunden trådløst, næsten umuligt for dem at chekke idag.
> Havde man ikke stemplet og var hunden trådløs, slask 1000kr i bøde

Hej
Hvad er egentlig begrundelsen for, at man ikke bare kræver mundkurv på alle
hunde, der færdes på offentlige steder?
Efter en smule tilvænning er det vel ikke noget problem for hunden med en
mundkurv, eller?
Jeg ville da personligt være ligeglad om mine tre labber skulle have
mundkurv på når jeg går med dem, det kunne de da sagtens vænne sig til.
Hilsen Vibeke

Fra : jopa

Dato : 17-08-09 18:34

"battlefields" <battlefield@mail1.stofanet.dk> skrev

> Hvad er egentlig begrundelsen for, at man ikke bare kræver mundkurv på
> alle
> hunde, der færdes på offentlige steder?

Rigtig god ide som jeg selv har været fortaler for.
Men ligesom min ide med forsikring rammer det jo bredt og ikke kun
fjolserne.

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : battlefields

Dato : 17-08-09 18:36

> Rigtig god ide som jeg selv har været fortaler for.
> Men ligesom min ide med forsikring rammer det jo bredt og ikke kun
> fjolserne.

Hej John
Det er da helt rigtigt, men hvis nu det kan skabe ro omkring vores hunde, så
er det da OK for mig.
Hilsen Vibeke

Fra : jopa

Dato : 17-08-09 18:42

"battlefields" <battlefield@mail1.stofanet.dk> skrev

> Det er da helt rigtigt, men hvis nu det kan skabe ro omkring vores hunde,
> så
> er det da OK for mig.

Ditto her

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 17-08-09 19:12

jopa, skrev:
> "battlefields" <battlefield@mail1.stofanet.dk> skrev

> Ditto her

Det må værer nogle triste ture jeres hunde bliver slæbt ud på,
trasker de bare søvnigt afsted ved siden af jer.

/Jens

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 17-08-09 21:00

Pwh kom med denne ide:

> Det må værer nogle triste ture jeres hunde bliver slæbt ud på,
> trasker de bare søvnigt afsted ved siden af jer.
>
> /Jens

Jeg tænkte det samme, det må være kastrerede hømmer de går rundt med

Kai

Fra : Pwh

Dato : 17-08-09 21:12

Fister Løgsovs, skrev:
> Pwh kom med denne ide:

> Jeg tænkte det samme, det må være kastrerede hømmer de går rundt med
>
> Kai

Bemærk jeg heller ikke fik noget svar fra dem

/Jens

Fra : battlefields

Dato : 18-08-09 15:41

> Det må værer nogle triste ture jeres hunde bliver slæbt ud på,
> trasker de bare søvnigt afsted ved siden af jer.

Haha, man kan godt høre, at du ikke kender vores hunde
Nej, det jeg mener er, at de sagtens kunne gå med mundkurv, hvis de skulle
en tur ned i byen, og på villavejene, hvor de jo har snor på.
Vi har snor på indtil vi kommer ud til et område, hvor de kan løbe frit (ca
3 minutter). Ellers er de mest ude når vi træner og der kan de jo af gode
grunde ikke have mundkurv på

Hilsen Vibeke

Fra : Pwh

Dato : 18-08-09 20:24

battlefields, skrev:
> [...]
> frit (ca 3 minutter). Ellers er de mest ude når vi træner og der kan
> de jo af gode grunde ikke have mundkurv på

Dvs at de ikke har noget fritid hvor de skal grave, apporterer,
fange mosegrise, ect.
Det vil jeg kalde et kedeligt hundeliv, meget have mig undskyldt.
Træneriet er nok mest for at gører dig glad, og kke primært hundene.
Ikke for at gører mig selv til jesus, men mine hundeture er sgu indrettet
på primært at tilfredstlille mine hundes behov, og ikke mine.

Feks sad vi idag 1 time nede på det tilgroede stykke på Engen,
jeg med en pilsner, og hundene igang med at grave ud for at fine mosegrise.
De fangede nu ikke nogen, men de hyggede sig og blev trættet fint af det.

/jens

Fra : battlefields

Dato : 19-08-09 09:15

> [...]
mosegrise.
> De fangede nu ikke nogen, men de hyggede sig og blev trættet fint af det.

Hej Jens

Du kender vist ikke meget til Retrievere!!
Vi træner ikke, sit, plads, stå og den slags (det er de forlængs kommet
forbi). Vi træner netop apporteringer, og det er bestemt mere for hundens
skyld end for vores
Men når vi slipper hundene fri på deres gåtur (hvor de netop ikke bliver
trænet) får de jo netop lov til at gøre lige hvad de vil (bare de følger med
på turen), så jeg tror ikke helt du forstod hvordan vores hunde har det.
Hilsen Vibeke

Fra : Pwh

Dato : 19-08-09 09:47

battlefields, skrev:
> [...]
> bliver trænet) får de jo netop lov til at gøre lige hvad de vil (bare
> de følger med på turen), så jeg tror ikke helt du forstod hvordan

Nu er mine hunde jo halvblodsretrivere, så lidt ved jeg vel om racen
Men du går vel ikke til træning 7 dage om ugen, og de andre dage
skal de vel også have tilfredstillet deres behov.

Det er jo lidt svært for mig at bedømme hvordan dine hunde har det
når du ikke (som jeg gjorde) beskriver hvordan en alm gåtur forløber.
Der gættede jeg så bare på at dine hunde opførte sig som hunde er flest,
og i det stykke vil jeg mene at en mundkurv vil værer hæmmende.
Leger du ikke med dine hunde når i er ude på et fritløbsområde,
en god leg med en retriver (deraf navnet) er jo netop at løbe efter en
bold/pind/ect og komme tilbage med den, lidt svært med en mundkur på.
Gør du ikke det, er det måske ikke den helt rigtige race du har valgt dig.

/Jens

Fra : battlefields

Dato : 20-08-09 13:33

> [...]
> bold/pind/ect og komme tilbage med den, lidt svært med en mundkur på.
> Gør du ikke det, er det måske ikke den helt rigtige race du har valgt dig.

Vi går ikke til træning, men træner selv, så ja, det er hver dag. Det er
nødvendigt hvis man vil være med på det plan vore hunde er!
Bolde, pinde og især æbler bliver der leget med i vores 1700 m2 store have,
så det behøver de ikke på en tur. Gåturen er hundenes helt egen, hvor især
skoven bliver grundigt gennemsnust.
Hilsen Vibeke, der har valgt race tilbage i 1966 og aldrig fortrudt det!

Fra : Pwh

Dato : 20-08-09 13:52

battlefields, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse

> Hej
> Vi går ikke til træning, men træner selv, så ja, det er hver dag. Det
> er nødvendigt hvis man vil være med på det plan vore hunde er!

Lyder godt, men det er nok ikke så almendeligt at træne så meget.
Dvs at du så træner hjemme i egen have hvis i ikke disideret går til det.

> Bolde, pinde og især æbler bliver der leget med i vores 1700 m2 store
> have, så det behøver de ikke på en tur. Gåturen er hundenes helt
> egen, hvor især skoven bliver grundigt gennemsnust.

Selv har jeg kun en mindre villahave, der leger vi self også bold.
Men på vores ture bliver der oftest også leget, der er bedre plads så
de kan få strænet igennem, apporterer ude i vandet
har de slet ikke mulighed for i min have, men du har måske egen sø

> Hilsen Vibeke, der har valgt race tilbage i 1966 og aldrig fortrudt
> det!

Med den energi du lægger for dagen har du uden tvivl også valgt rigtigt.
Men at lægge op til at der indføres regler med mundkurv bare fordi det
ikke berører dine hunde er da en smule snæversynet
Synes du ikke også at andre hunde der ikke har dines muligheder
skal have et godt hundeliv.

/Jens

Fra : battlefields

> Lyder godt, men det er nok ikke så almendeligt at træne så meget.
> Dvs at du så træner hjemme i egen have hvis i ikke disideret går til det.

Absolut nej!! Vores have er langt fra plads nok til Retrievertræning
Vi bruger mange forskellige områder både tæt og fjernt herfra, skov, eng,
med og uden vand o.s.v.
Det er jagthundetræning så områderne skal være så jagtrealistiske som
muligt.

> [...]
> de kan få strænet igennem, apporterer ude i vandet
> har de slet ikke mulighed for i min have, men du har måske egen sø

Nej, men flere ikke langt herfra.

> [...]
> ikke berører dine hunde er da en smule snæversynet
> Synes du ikke også at andre hunde der ikke har dines muligheder

Det synes jeg bestemt, men jeg kan bare ikke se at en mundkurv forhindrer et
godt hundeliv. Jeg mener bare at mundkurven skulle på (også på mine) hvis
man går på villaveje eller i byen eller i øvrigt offentlige steder. Under
træning (af den ene eller anden slags) skal der ikke mundkurv på. Men OK;
jeg bor nok også et godt sted i forhold til dem, der bor midt i byen.
Men samtidigt ser jeg et problem, for mange af de overfald vi har hørt om
med muskelhunde er jo netop sket ved at de er løbet ud af egen have, og man
kan vel ikke forlange mundkurve på hunde, der er i egen have?
Så måske er ideen alligevel ikke så god.
I øvrigt så jeg lige at der er flere boligforeninger, der nu forbyder
muskelhunde, hvordan mon de genkender en muskelhund??
Hilsen Vibeke

Fra : Tove Krieger

Dato : 20-08-09 15:13

In news:4a8d575c$0$25199$ba624c82@nntp02.dk.telia.net,
battlefields <battlefield@mail1.stofanet.dk> typed:
..
> I øvrigt så jeg lige at der er flere boligforeninger, der nu forbyder
> muskelhunde, hvordan mon de genkender en muskelhund??
> Hilsen Vibeke

Jeg vil gætte på, at det må være Amstaffer, amerikanske bulldogs og lignende
type hunde. Man kan jo ikke kalde hverken schæfere, boxere, rottweilere o.l
for muskelhunde, selvom de har mange muskler. Det ville da være absurd. Jeg
tror slet ikke, at dem der bruger betegnelsen muskelhund, kan give en
troværdig forklaring på hvad det ord dækker.

Fra : Pwh

Dato : 20-08-09 16:14

Tove Krieger, skrev:
> [...]
> ville da være absurd. Jeg tror slet ikke, at dem der bruger
> betegnelsen muskelhund, kan give en troværdig forklaring på hvad det

Det er jo ligesom med betegnelsen kamphunde, som jeg mener er reel nok,
jeg har det indtryk at mange tror det er hunde der er opdrættet til at
gå i kamp mod mennesker, helt misforstået
Det er jo nærmere racer som Rottweiler, Schæfere og Dobermann
man traditionelt har avlet til det, men dem taler ingen om at forbyde,
fortæl mig logikken i det.

/Jens

Fra : Pwh

Dato : 20-08-09 16:07

battlefields, skrev:
> [...]
> forhindrer et godt hundeliv. Jeg mener bare at mundkurven skulle på
> (også på mine) hvis man går på villaveje eller i byen eller i øvrigt

Som jeg forstår det slipper du da dine egne hunde på offentlige steder
når i træner, det skulle jo så foregå med mundkurv på i fremtiden.

> [...]
> egen have, og man kan vel ikke forlange mundkurve på hunde, der er i
> egen have?
> Så måske er ideen alligevel ikke så god.

Tror det ikke, for mine hunde ville det værer det rene dyreplageri.
Feks på den tur vi lige er kommt hjem fra har de hygget sig med
at splitte samtlige grene ad, specielt Angel elsker den slags.
Gør dine hunde ikke også det når i går tur i skoven ?

> I øvrigt så jeg lige at der er flere boligforeninger, der nu forbyder
> muskelhunde, hvordan mon de genkender en muskelhund??

Det er et rigtigt godt spørgsmål, de har nok en krystalkugle der
kan fortælle dem det

/Jens

Fra : Brian Olesen

Dato : 21-08-09 21:13

"battlefields" <battlefield@mail1.stofanet.dk> wrote in message

> [...]
> skoven bliver grundigt gennemsnust.
> Hilsen Vibeke, der har valgt race tilbage i 1966 og aldrig fortrudt det!

meget enig i din måde at lufte hund på.
det skal ikke være noget stress-show.

mvh. Brian

Fra : Pwh

Dato : 22-08-09 07:44

Brian Olesen, skrev:

> meget enig i din måde at lufte hund på.
> det skal ikke være noget stress-show.
>
> mvh. Brian

Er det nu forkert at lege med sine hunde når man går tur med dem,
det tror jeg ikke mine hunde er helt enige i
Det behøver jo ikke værer enten eller, legeriet udgør en del af vores
ture sædvanligvis, kommer an på hvor vi går, men vi leger da ikke hele tiden.

/Jens (som skal ud og lufte køterne nu, og sikkert lege lidt)

Fra : Brian Olesen

Dato : 22-08-09 19:04

> [...]
> Det behøver jo ikke værer enten eller, legeriet udgør en del af vores
> ture sædvanligvis, kommer an på hvor vi går, men vi leger da ikke hele

Nu kender jeg ikke dine hunde, men principielt stammer mange hundeproblemer
fra enten under eller overstimulerede hunde.
når i har det godt med det, så fungere det sikkert fint for jer med meget
leg, men sådan er det ikke alle der har det.
Næh du - gi' dem noget næsearbejde, så skal du se rolige og afbalancerede
hunde derhjemme.
Mvh. Brian

Fra : Pwh

Dato : 22-08-09 20:06

Brian Olesen, skrev:

> [...]
> når i har det godt med det, så fungere det sikkert fint for jer med
> meget leg, men sådan er det ikke alle der har det.

Ved såmænd ikke om jeg ligefrem leger meget med mine hunde,
de vil nok mene at jeg leger for lidt med dem
Jeg fik faktisk hund nr 2 primært for at min hanhund kunne have
en og lege med altid, det gik også fint det første lille års tid,
nu gider de sjældent at lege med hinanden mere.
Ikke sådan at forstå at de ikke har stor glæde af hinanden, det har de.
Men skal der gang i gaden er det mig der skal sætte gang i den.

> Næh du - gi' dem noget næsearbejde, så skal du se rolige og
> afbalancerede hunde derhjemme.

Det får de også en stor del af tiden til at gå med, specielt min tæve
elsker at snuse rundt efter mosegrise.
Min hanhund er mere til apporteringslege, der er jo forskel på hunde,
og det må man jo indrette sig efter.

Mine hunde er meget rolige og velafbalancerede både ude og hjemme,
men de sætter altså stor pris på at der er gang i den ind imellem,
sikkert meget almedeligt for de fleste racer vil jeg tro.

/Jens

Fra : Brian Olesen

Dato : 24-08-09 09:36

Hej Jens

> Det får de også en stor del af tiden til at gå med, specielt min tæve
> elsker at snuse rundt efter mosegrise.
> Min hanhund er mere til apporteringslege, der er jo forskel på hunde,
> og det må man jo indrette sig efter.
Ja heldigvis.

> Mine hunde er meget rolige og velafbalancerede både ude og hjemme,
> men de sætter altså stor pris på at der er gang i den ind imellem,
> sikkert meget almedeligt for de fleste racer vil jeg tro.

Helt sikkert. Nu er det skrevne ord jo somme tider noget mærkeligt noget,
for man danner selv sine billeder udfra det man læser og jeg havde nok fået
fat i et eller andet billede af en, der mosler rundt med sin hund til den
knap kan trække vejret af forpustelse. *ggg*
og dette hver eneste dag. Min pointe er bare, at hvis man gør sådan skal det
i hvert fald kombineres med noget andet, for hunden ikke skal udvikle
stress.

Så beklager, vhis vi er gået fejl af hinanden.

Brian

Fra : Benny Mortensen

Dato : 18-08-09 07:17

"battlefields" <battlefield@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>>
> Hej John
> Det er da helt rigtigt, men hvis nu det kan skabe ro omkring vores hunde,

Jamen giver du dem deres vilje, får du aldrig ro.... Det bliver lige som
rygeloven... Skruen uden ende....

Rækker du dem hånden, tager de hele armen..

M.V.H....Benny..

Fra : Pwh

Dato : 18-08-09 20:36

Benny Mortensen, skrev:

> Jamen giver du dem deres vilje, får du aldrig ro.... Det bliver lige
> som rygeloven... Skruen uden ende....
>
> Rækker du dem hånden, tager de hele armen..

Kloge ord

/Jens

Fra : Pwh

Dato : 17-08-09 19:10

battlefields, skrev:

> [...]
> Jeg ville da personligt være ligeglad om mine tre labber skulle have
> mundkurv på når jeg går med dem, det kunne de da sagtens vænne sig

Det ville jeg da værer meget ked af hvis mine hunde skulle have på,
og mine hunde endnu kedere.
De bruger da deres mund meget når vi leger på vores ture,
har oftest en bold med, ellers smider vi med pinde,
de æder græs, drikker vand, graver huller, ect.
Munden er da nok det vigtigste værktøj som hunden har vil jeg mene.

Og alt andet end lige er det også fint med mig at de er "skarpladte"
hvis nogen uheldige elementer skulle finde på at overfalde os.

/Jens

Fra : Pwh

Dato : 17-08-09 19:01

jopa, skrev:
> Kunne man forestille sig en type forsikring for stambogsførte hunde
> og en anden for dem uden ?
> Tænkte på at man måske på den måde kunne sortere det værste skidt fra
> døren.

Kom til at tænke på at sygeforsikringen for hunde med stamtavle
så skulle værer dyrere end for blandingshunde.
Det er jo videnskabeligt bevist at blandingshunde er meget sundere en ægte
Kan ikke værer rimeligt at vi skal gå og betale for dårlige hofter, hudproblemer
og andet godt der er fremkommet ved indavl

/Jens

Fra : jopa

Dato : 17-08-09 19:32

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Kom til at tænke på at sygeforsikringen for hunde med stamtavle
> så skulle værer dyrere end for blandingshunde.

Det løser ikke problemerne med uønskede racer, men nogen der har et bud ?

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 17-08-09 19:48

jopa, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Det løser ikke problemerne med uønskede racer, men nogen der har et
> bud ?

Tvivler.
Ved mindre man forbyder visse racer og samtidigt forbyder alle blandingshunde
kan jeg for min død ikke se hvordan man effektivt kan slippe af med dem.
Alt det skal self bakkes op af en massiv politiindsats, ikke realistisk,
men da meget underholdene at diskuterer

/Jens (der med visse racer self mener schæfere)

Fra : jopa

Dato : 17-08-09 19:56

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Alt det skal self bakkes op af en massiv politiindsats, ikke realistisk,
> men da meget underholdene at diskuterer

Ok for min skyld kan vi godt undlade at komme med indlæg derom.
Jeg har som sagt ikke berøring med dem i det daglige.

Men som sagt problemet er stort og kan nok ikke løses uden at det rammer i
flæng.
Det var blot mit lille bidrag i debatten

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 17-08-09 20:15

jopa, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Ok for min skyld kan vi godt undlade at komme med indlæg derom.

Endelig ikke, jeg morer mig glimrende, venter spændt på det næste foreslag

> Jeg har som sagt ikke berøring med dem i det daglige.

Det har jeg, helt uden problemer.
Hilste igår inden for 10M på først en Amstaff og så på en Bullterrier,
og tænk sig, der var slet ingen der blev bidt
De racer jeg har haft flest probs med er Boxere og Schæfere.
Amstaff, Bullterrier, Mastiffer og Ambull har jeg aldrig haft probs med,
og jeg har altså mødt nogle stykker efterhånden.

> Men som sagt problemet er stort

Måske også til dels medieskabt, og det gør også folk bange
og får dem til at reagerer irrationelt i forhold til hunde.

Feks mødte jeg for nogle dage siden en ældre dame på løbetur,
hun spurgte guddødmig i ramme alvor om mine hunde bed.
Fik hende hurtigt overbevist om at det gjorde de altså ikke
Men den slags spørgsmål har jeg sgu aldrig oplevet tidligere
fra voksne mennesker, kun fra børn.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 17-08-09 20:32

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> De racer jeg har haft flest probs med er Boxere og Schæfere.
> Amstaff, Bullterrier, Mastiffer og Ambull har jeg aldrig haft probs med,
> og jeg har altså mødt nogle stykker efterhånden.

Disse hunde ikke hører til i DK eller var det en anden der skrev det

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 17-08-09 20:44

jopa, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Disse hunde ikke hører til i DK eller var det en anden der skrev det

Jeg har kun været imod kamphunde hele tiden, Ambull og Mastiff
er ikke kamphunde, nok det der kaldes muskelhunde. Men det er sådan
mere rent principielt end pgr dårlige erfaringer jeg har gjort mig med dem.
Det er heller ikke for min egen sikkerhed jeg er imod kamphunde,
det er generelt nogle små myr som ikke skræmmer mig specielt.
Det er mere i forhold til mine egne hunde jeg ikke stoler på dem,
men det gør jeg som sagt efterhånden heller ikke med boxere og schæfere.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 17-08-09 20:44

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Endelig ikke, jeg morer mig glimrende, venter spændt på det næste foreslag

Se det er sådanne udsagn der virkelig giver en konstruktiv debat, samt giver
folk lyst til at deltage i en debat.

Jeg behøver som sagt ikke bidrage da jeg ikke har problemet inde på livet.
Mente blot at det kunne være spændende at se om der kom nogen konstruktive
ideer.

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 17-08-09 20:54

jopa, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Se det er sådanne udsagn der virkelig giver en konstruktiv debat,
> samt giver folk lyst til at deltage i en debat.

Nu har vi snart tærsket langhalm på emnet i lang tid,
og når det ender op i at hunde skal have hevet tænder ud, forbydes i byerne,
forbydes i lejligheder, påbydes mundkurv bliver jeg altså nød til at læse det
fra den homuristiske side, for ellers ville jeg begynde at græde

Det rykker da ingen steder alligevel hvad vi sidder her og ævler om,
hvor stor en del af DK tro du der læser med her,
må bedrøve dig med at gruppens magt ikke er ret stor

> Jeg behøver som sagt ikke bidrage da jeg ikke har problemet inde på
> livet. Mente blot at det kunne være spændende at se om der kom nogen
> konstruktive ideer.

Jamen jeg venter skam også spændt, har ikke læs noget brugbart endnu.
Men tvivler også stærkt på at folketinget disker op med noget anvendeligt.
Sjovt nok da der blev himlet op over forslagt venstremanden stillede om
at forbyde alle blandingshunde.
Da jeg samtlige gange efterlyste reelle alternativer til at komme kamphunde til
livs gik debatten helt død, næh, det er aldrig sjovt når det pludselig rammer en selv.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 17-08-09 21:02

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Nu har vi snart tærsket langhalm på emnet i lang tid,

Dvs at du styrer hvor lang tid vi skal debatere emnet, og når det keder dig
så stopper vi ?
Du er da vist en af dem der har bidraget med flest indlæg og oprettelse af
emne vedr dette.

Som sagt har jeg intet problem så jeg skal nok stoppe med at bidrage.

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 17-08-09 21:22

jopa, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Dvs at du styrer hvor lang tid vi skal debatere emnet, og når det
> keder dig så stopper vi ?

Har jeg bedt nogen om at stoppe, eller har jeg sagt jeg kedede mig.
At nogle at foreslagne morer mig lidt er vel min sag, mener nok jeg
har svaret seriøst på de fleste af dem og ikke gjort grin med nogen.

> Du er da vist en af dem der har bidraget med flest indlæg og
> oprettelse af emne vedr dette.

Jamen jeg synes da bestemt at debatten er underholdene,
og deltager self af samme grund.
Mht at oprette indlæg har jeg ikke gjort, kun en tråd hvor jeg
spurgte til hvorfor folk fik kamphunde, det undrer mig nemlig stadig.

> Som sagt har jeg intet problem så jeg skal nok stoppe med at bidrage.

Det er op til dig selv, det er et frit land, kan du ikke tåle mine svar
er der jo killfilteret til det samme
Jeg har vel lov til at have min mening ligesom du har din,
vil da ikke have skæld ud fordi jeg argumentere for mine synspunkter.

/Jens