3 mobiltbredbånd - manglende ydelse
Fra : Tico

Dato : 15-08-09 17:25

Hej,

Jeg har købt mig mobiltbredbånd 7,2 Mbit og i forretningen var vi sammen med
sælgeren inde på dækningskortet for at se efter, om der er dækning i mit
område, og det var der. Nu har jeg fået det med hjem og prøver det og
desværre er der kun en hastighed på mellem 1 - 1,3 Mbit download og det er
jo ikke meget, hvis man er blevet stillet i udsigt, at kunne trække mellem
2-7,2 Mbit. Hvad skal jeg gøre ved det - kan man klage til 3 eller hjælper
det ikke noget? Jeg skulle nok bare have beholdt mit fastnetbredbånd...

Med venlig hilsen

Bias

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 15-08-09 18:47

Tico <ticho@vesanet.de> wrote:

> [...]
> det ikke noget? Jeg skulle nok bare have beholdt mit fastnetbredbånd...

Ingen udbyder af mobilt bredbånd oplyser en mindstehastighed. Den
oplyste hastighed på 7,2 mbit er er teoretisk maksimum hastighed, inkl
overhead.

Produktet er da osse beregnet til dem der skal være "mobile".

Jeg har selv prøvet både TDC og 3, og med 3 var hastigheden ofte på 1 -
2 mbit. Så det er vel den bedste hastighed, som man kan forvente. Du
skal nemlig dele båndbredden med andre i området der bruger
forbindelsen.

Du kunne prøve forbindelsen på et tidspunkt midt om natten. Du kunne
osse prøve med en USB-forlænger kabel, så donglen står bedst i forhold
til den nærmeste sender-mast.

--
"I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall
out." Grace M. Hopper.

Fra : Tico

Dato : 16-08-09 09:01

Hej,

Jeg prøvede det du anbefalede og der var haastigheden 1,6 Mbit, så det må
være fordi der er en del i samme område der er online samtidig.

Med venlig hilsen

Bias

Fra : Ole C

Dato : 16-08-09 11:33

Axel Hammerschmidt skrev blandt andet:

> Jeg har selv prøvet både TDC og 3, og med 3 var hastigheden ofte på 1
> - 2 mbit. Så det er vel den bedste hastighed, som man kan forvente.

Heldigvis ikke altid sådan.
Har en bekendt der (stort set altid) opnår 3 mbit i sin lejlighed på
Østerbro i København og lidt over 2 i sit sommerhus i Rågeleje.

--
vh
Ole C

Fra : Chano Andersen

Dato : 18-08-09 19:18

Ole C skrev:

> Heldigvis ikke altid sådan.
> Har en bekendt der (stort set altid) opnår 3 mbit i sin lejlighed på
> Østerbro i København og lidt over 2 i sit sommerhus i Rågeleje.

Jeg har selv for omkring et års tid siden, opnået godt 7 bit på en
adresse i Holbæk (4300), det er dog ikke længere muligt, gætter på at
3's løsning er blevet mere populær i området.

- Chano Andersen

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 16-08-09 12:00

Axel Hammerschmidt hlexa@hotmail.com skrev 15.08.2009 19:47:28 i
<1j4i8pj.bvlcr81d2e2v4N%hlexa@hotmail.com> bl.a.:

>Ingen udbyder af mobilt bredbånd oplyser en mindstehastighed. Den
>oplyste hastighed på 7,2 mbit er er teoretisk maksimum hastighed, inkl
>overhead.

Fullrate / TDC opgiver endda at hastigheden er /udendørs/. Og jeg ved da
ikke hvor mange brugere der normalt fedter med den bærbare i haven
konstant. Især om vinteren.

--
Niels

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-08-09 03:49

Tico skrev:

> [...]
> 2-7,2 Mbit. Hvad skal jeg gøre ved det - kan man klage til 3 eller hjælper

Jeg tør ikke sige med sikkerhed hvordan landet ligger.

Hvis du har gjort det klart for sælger at de 7,2 Mbit eller noget
deropad var en betingelse for at du ville have produktet, så
lever det ikke op til det aftalte, og så kan du hæve handelen
idet der ikke kan 'repareres' (dækningen bliver ikke bedre).

Det har ikke noget at gøre med de forbehold 3 evt. tager. Det har
noget at gøre med (under den nævnte forudsætning) at sælger har
lovet noget han ikke kan holde.

Men det kommer an på hvordan købssamtalen foregik og hvad du
"burde have indset" ud fra hvad han fortalte dig og ud fra
sædvane på området.

--
Bertel

Fra : Tico

Dato : 16-08-09 13:47

Hej,

Mange tak for tilbagemeldingerne! Jeg prøver, at ringe til 3 i morgen og
hører om det er muligt, at sende det tilbage til dem igen. Der er heldigvis
kun et halvt års binding på aftalen.

Med venlig hilsen

Bias

Fra : Frank Leegaard

Dato : 16-08-09 15:10

Tico wrote:
> [...]
> og hører om det er muligt, at sende det tilbage til dem igen. Der er
> heldigvis kun et halvt års binding på aftalen.

Jeg har hørt om andre i din situation hvor 3 har været villige til at ophæve
aftalen. Omvendt har jeg selv mødt en vrangvillig satan i deres kundeservice
der ikke ville lade mig opsige 4 abbonnementer selvom det var mig der havde
tegnet dem (der stod en anden i firmaet som tegningsberettiget, men
kontrakterne efterlod ingen tvivl om at netop jeg havde tegnet dem)

Efter lidt palaver, endte det dog som det skulle, men først en anden dag
hvor den første medarbejder angivelig var blevet fyret, og jeg fik en ny i
røret.

--
/Frank