8/16 ports switch hvor hastigheden kan jus~
Fra : kpefgu@\"nille\"gmai~

Dato : 12-08-09 01:57

Jeg skal have opbygget et mindre netværk, men jeg skal kunne definere
hvor meget hastighed hver port får..? Er der nogle billige switche
man kan gøre det med?

Hvilken funktionalitet skal jeg søge efter når jeg kigger på switche?

Hastigheden skal f.eks. være 4 Mbit ned og 512 Kbit op.

På forhånd tak.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 12-08-09 09:22

"kpefgu@\"nille\"gmail.com" <kpefgu@gmail.com> crashed Echelon writing

> Jeg skal have opbygget et mindre netværk, men jeg skal kunne definere
> hvor meget hastighed hver port får..? Er der nogle billige switche
> man kan gøre det med?

Definér billigt yderligere, du skal over i nogle managed switches, du skal
nok regne med priser over 1000,-

> Hvilken funktionalitet skal jeg søge efter når jeg kigger på switche?

QoS

--
Bjarke Andersen

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 12-08-09 09:59

On 2009-08-12, Bjarke Andersen <bjarke.andersen@gmail.com> wrote:

> Definér billigt yderligere, du skal over i nogle managed switches, du skal
> nok regne med priser over 1000,-

Jeg har før anbefalet Netgear ProSafe GS108T, der burde leve op til
ovenstående krav. Edbpriser siger 755 kr.

Jeg må indrømme at jeg ikke lige på stående fod kan sige med fuldstændig
sikkerhed at man kan sætte porthastighed, men det må jeg prøve at huske
at undersøge når jeg kommer hjem.

--
Andreas

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 31-08-09 20:42

On 2009-08-12, Andreas Plesner Jacobsen <apj@daarligstil.dk> wrote:

> [...]
>
> Jeg må indrømme at jeg ikke lige på stående fod kan sige med fuldstændig
> sikkerhed at man kan sætte porthastighed, men det må jeg prøve at huske

Man kan vælge: Auto/100/10/Disable, FDX/HDX, Flowcontrol on/off og sætte
en default prioritet per port.

--
Andreas

Fra : Hans Jørgen Jakobsen

Dato : 31-08-09 22:26

On Mon, 31 Aug 2009 19:42:13 +0000 (UTC), Andreas Plesner Jacobsen wrote:
> [...]
Ved du hvor meget strøm den bruger når porte er uden link/ingen trafik?
Specifikationerne siger kun "max 12 W". Og der står ikke noget om at
at den "kan spare". Men det kunne jo godt være at man var heldig..
/hjj

Fra : kpefgu@\"nille\"gmai~

Dato : 12-08-09 04:55

1000-1500 kr. er fint nok. Men jeg skal bare være sikker på at man kan
justere hver port individuelt med en specifik hastighed.

Fra : kpefgu@\"nille\"gmai~

Dato : 12-08-09 04:57

Takker, den prøver jeg at kigge på. Det kan også være at det slet ikke
kan lade sig gøre...? Måske er jeg helt forkert på den

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 12-08-09 13:09

On Wed, 12 Aug 2009 08:58:31 +0000 (UTC)
Andreas Plesner Jacobsen <apj@daarligstil.dk> wrote:

> Jeg har før anbefalet Netgear ProSafe GS108T, der burde leve op til
> ovenstående krav. Edbpriser siger 755 kr.

Hvad med denne: Cisco Small Business Managed Switch SRW2008
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?sp=all&pid=486428
Den er selvfølgeligt noget dyrere, men mon ikke også der er kvalitet
til forskel?

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 12-08-09 14:46

On 2009-08-12, Michael Rasmussen <mir@miras.org> wrote:

> [...]
> http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?sp=all&pid=486428
> Den er selvfølgeligt noget dyrere, men mon ikke også der er kvalitet

Features, jo. Kvalitet, det tvivler jeg på. Kineserne kan godt finde ud
af at lave one-chip-switche med management efterhånden. Så med mindre
kravspeccen har ændret sig, så holder jeg stadig på GS108Ten.

--
Andreas

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 12-08-09 21:27

Andreas Plesner Jacobsen <apj@daarligstil.dk> writes:

> Features, jo. Kvalitet, det tvivler jeg på. Kineserne kan godt finde ud
> af at lave one-chip-switche med management efterhånden.

Sidst jeg pillede i switche, var det er faktisk ikke kineserne som
udvikler switch-chippene - men det plejer at være Taiwaneserne som
producerer hardwaren for gud-og-hvermand, inkl Linksys/Cisco.

Jeg kan ikke lige se det på spec's, men hvis chippen er fra Vitesse,
er den udviklet i Herlev, Danmark

Kai

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 12-08-09 15:01

On Wed, 12 Aug 2009 13:46:10 +0000 (UTC)
> [...]

> af at lave one-chip-switche med management efterhånden. Så med mindre
> kravspeccen har ændret sig, så holder jeg stadig på GS108Ten.

Jeg var lige inde og læse specs; det ser jo ganske fornuftigt ud
Ved ud, om den findes i en 16 og 24 ports version også?

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen