Kampkat
Fra : Niels

Dato : 10-08-09 08:23

Hej jeg har saxet dette inlæg fra facebook gruppen "Forbyd kamphunde i DK"
synes at det rammer lige i plet !

Er der nogen, der ved, hvor man kan købe en løveunge?

Beklager at dette emne måske er off-topic... men jeg er glad for katte. Nu
kunne jeg godt tænke mig at få en lidt større kat.

Så jeg har tænkt på, at en løve jo er et ganske prægtigt dyr. Man kan vel
kalde den en muskelkat.

Nogen vil måske sige, at den er farlig at have i et privat hjem eller at gå
med på gaden. Det er efter min mening ikke korrekt.

Jeg ønsker mig bare en glad, sød og trofast kat, som er en smule usædvanlig.
Jeg vil ikke vælge den ud fra fra dens race, men ud fra personlighed.

Jeg håber bare, at det ikke vil være svært for nogle at forstå at en løve
ikke er meget farligere end andre katte. En løve er ikke farlig. Det ligger
ikke i dens natur at angribe mennesker eller andre dyr.

Den skal bare opdrages med kærlighed og forståelse, så er jeg overbevist om,
at min muskelkat vil vise sin sande natur som et fredeligt og kærligt
familiedyr. Det er opvæksten i det vilde Afrika, der gør løven til et
jagtdyr. Hvis den opdrages på den rette vis er den ikke farlig! Ja, den er
nok endda vegetar af sind og mangler jagtinstinkt, så ingen behøver føle sig
truet af den.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 10-08-09 01:40

On 10 Aug., 09:22, "Niels" <n...@none.com> wrote:
> Hej jeg har saxet dette inlæg fra facebook gruppen "Forbyd kamphunde i DK"
> synes at det rammer lige i plet !
>
> Er der nogen, der ved, hvor man kan købe en løveunge?

Mon ikke ham muskelmanden / steoridbomben fra stærkmandsudsendelser og
operation x kan ordne det ?
Ellers er der vel suspekte områder i indre KBH eller vestlige Århus
hvor de kender til det ?

> Nogen vil måske sige, at den er farlig at have i et privat hjem eller at gå
> med på gaden. Det er efter min mening ikke korrekt.

Og de skulle være gode familiekatte, specielt mht. små børn.

> [...]
> ikke er meget farligere end andre katte. En løve er ikke farlig. Det ligger
> ikke i dens natur at angribe mennesker eller andre dyr.

Nej, og de vilde er avlet ud af dem efter 1-2 generationer og derefter
er de fromme som huskatte.

Held og lykke med den

--
Christian

Fra : Tove Krieger

Dato : 10-08-09 11:00

In news:4a7fcacd$0$56782$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Niels <none@none.com> typed:

> [...]
> den ikke farlig! Ja, den er nok endda vegetar af sind og mangler
> jagtinstinkt, så ingen behøver føle sig truet af den.

Det er så ikke helt korrekt. Jeg ser "Løvemanden" hver lørdag, og man kan
altså ikke regne med hans dyrs hengivenhed for ham, for den er utroligt
stor. Der er jo ikke det han ikke vil gøre for sine løver og tigre, men det
er ikke så længe siden jeg læste, at én af hans dyrepassere blev flænset af
én af dem, selvom de er yderst velfodrede, så de skal omgås med den yderste
agtpågivenhed - det er da helt sikkert. Jeg elsker også de store katte,
skønne dyr. Det kræver bare mere end respekt at omgås dem.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Benny Mortensen

Dato : 10-08-09 12:07

"Niels" <none@none.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> nok endda vegetar af sind og mangler jagtinstinkt, så ingen behøver føle

Nu er der jo så det sjove, at Løven jo faktisk er mere hund, end kat...
Men lad nu det ligge....

En Fransk skuespillerinde, havde for en del år tilbage, en tam hanløve...

Det gik egentligt meget godt, men jeg tror selv hun mente, at den blev
med tiden, et noget dyrt kæledyr at have....
Ikke så meget, for de 8 - 10 Kg råt kød, den skulle have 3 - 5 gange
om ugen.... Men mere det, at hver morgen, når mis syntes, at det var
ved at være spisetid, så kom han smågalopperende ind i soveværelset,
hoppede op i sengen, hvorefter, ALLE lå på gulvet, og sengen ikke
længere, stod til at redde.... Sådan efter ca 25 dobbeltsenge, så måtte
hun indse, at hendes elskede lille mis, vist mere hørte hjemme i Zoo
end i en lejlighed/hus... Det skal da lige med, at Zoo da gladeligt tog
mod den lille missekat, der med sine 250 Kg, nemt aflivede en
dobbeltseng i et, eller to små kåde spring....

Selv her efter en del år, er Løven hende vist stadig, meget hengiven
når hun kommer og besøger den.

Meeennnn, jeg tror man skal betænke sig et par gange, før man
anskaffer sig sådan et kræ... Der fås jo ingen garantier for,
at man er lige så god med løver, som hun nu må have været.
Der kan meget hurtigt vendes om på, hvem der er kæledyr
for hvem

M.V.H.... Benny..

Fra : Pwh

Dato : 10-08-09 18:55

Niels, skrev:
> [...]
> katte. Nu kunne jeg godt tænke mig at få en lidt større kat.
>
> Så jeg har tænkt på, at en løve jo er et ganske prægtigt dyr. Man kan

Hvad med en Main Coon som du propper med steroider,
kunne værer du kunne starte en helt ny trend

Selv må jeg nøjes med en 7kg/s huskat, men den er skrap
nok til at sætte mine to +40 kg/s hunde på plads

/Jens

Fra : oz3bto

Dato : 10-08-09 22:07

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Selv må jeg nøjes med en 7kg/s huskat, men den er skrap
> nok til at sætte mine to +40 kg/s hunde på plads

Har en maine coon blanding .. 11kg muse/rotte/fugle og hare fanger som ikke
er bange for hunde
Fætters hund måtte forbi dyrlægen og lappes sammen efter et møde med den
Bugsy er stortset ligeglad med at den angiber .. Dens klør og tænder kan
nemlig ikke komme igennem hans pels :P

Fra : Kim2000

Dato : 10-08-09 22:15

> [...]
>
> Selv må jeg nøjes med en 7kg/s huskat, men den er skrap
> nok til at sætte mine to +40 kg/s hunde på plads

Min ene kat vejer 2,4 kg, men hunden vejer heller ikke mere end 18-19 kg, så
det passer jo fint. De kan fint dele hundekurven - hvis katten ellers giver
hunden lov til at komme i den

Fra : oz3bto

Dato : 10-08-09 21:03

> [...]
> nok endda vegetar af sind og mangler jagtinstinkt, så ingen behøver føle

Hvad med en "russian fish cat"

http://encyclopediadramatica.com/Fishing_Cat

Fra : Niels

Dato : 11-08-09 20:29

i biblen ligger løven ved siden af lammet ..... det er bevis på at de ikke
er farlige !!

Fra : Benny Mortensen

Dato : 12-08-09 09:48

"Niels" <none@none.com> skrev i en meddelelse
>i biblen ligger løven ved siden af lammet ..... det er bevis på at de ikke
>er farlige !!

En løve er da ikke farlig... Når den er mæt.
Så lammet lever lige så sikkert, som min madpakke ville gøre det, frem til
middagspausen

M.V.H....Benny..