Hvad er argumenterne
Fra : Pwh

Dato : 08-08-09 21:24

Hvis vi ser bort fra dem der skal profilerer sig ved at
have en kamp/muskelhund, er der så nogen her i gruppen der har
hørt nogen fornuftige argumenter fra alm mennesker der
anskaffer sig dem om hvorfor de valgte den race.

Jeg har mødt en del AmBull og Amstaff og Bullterrier efterhånden,
og jeg kan for min død ikke se hvad der trækker specielt ved de racer
så man samtidigt gider tage alt bøvlet med.
Der findes jo tonsvis af hunderacer at vælge imellem som der er uproblematiske.

Jeg har gennem tiden spurgt en del kamp/muskelhundeejere her i gruppen
om hvorfor de valgte den race, gennemgående har folk så straks hidset sig op
og beskyldt mig for det ene og det andet, og det er da et uskyldigt spørgsmål
som de fleste Lab/Schæfer/Golden/Boxerejere gladeligt ville svare på.

Det nærmeste jeg er kommet det er et i mine øjne forvrøvlet svar om at
kamphunde er åhh så menneskekærlige hvis de opdrages korrekt.
Det er de fleste hunde sgu da nok, ønskede jeg selv at mine var mere
menneskekærlige ville de fleste nok synes de blev anstrengende

/Jens

Fra : jopa

Dato : 08-08-09 21:46

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> [...]
> hørt nogen fornuftige argumenter fra alm mennesker der
> anskaffer sig dem om hvorfor de valgte den race.

Smag og behag.
Boxer er også en muskelhund samme med Amerikansk Bulldog.
Disse er jo ikke kendt for at angribe hverken mennesker eller dyr.
Tror såmænd det mere er ejerne der er problemet.

Må indrømme at disse hundetyper ikke falder i min smag
--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 09-08-09 06:40

jopa, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Smag og behag.

Klart nok.
Men køber man feks. en bil med en fed V8'er i er man jo indstillet
på at der er en del ekstra omkostninger ved det, det får man så
igen ved større køreglæde.
Det er det jeg ikke forstår ved kamp/muskelhunde, hvad er det
der for alm mennesker der trækker så meget ved de racer at
man gider tage det ekstra bøvl med, det ville jeg da ikke selv gide.

> Må indrømme at disse hundetyper ikke falder i min smag

Heller ikke min, og slet ikke nu hvor der bliver kørt hetz imod dem.
Jeg mener, hvorfor opsøge problemerne.

/Jens

Fra : Niels

Dato : 08-08-09 22:13

argumentet er at folk vil ha ret til at bære våben ..... så enkelt er det.

Fra : Ralph

Dato : 08-08-09 22:38

"Niels" <none@none.com> skrev i en meddelelse
> argumentet er at folk vil ha ret til at bære våben ..... så enkelt er det.

Er det så simpelt, næppe, indtil for 7 år siden ville jeg ALDRIG eje en stor
hund som folk/børn ville være bange for, indtil jeg så Rissa, en
Riesenshcnauzertæve, datter af Tenda som jeg også kendte som en stor sød
hund, så nu er hun min, og jeg hendes, hun bider ingen, men hun er stadig
stor, sort og stærk, og jeg gad godt se den muskelhund der turde angibe mig
eller mine hvis Rissa er i nærheden.

--
Ralph - som ikke ejer andre våben end Rissa.

Fra : Pwh

Dato : 09-08-09 07:05

Ralph, skrev:
> [...]
> hun er stadig stor, sort og stærk, og jeg gad godt se den muskelhund
> der turde angibe mig eller mine hvis Rissa er i nærheden.

Precis.
Man behøver da ikke købe en af problemracerne hvis det
er en hund der kan passe på hus og hjem man ønsker sig.

Jeg kan da bare se med min egen Labblanding Angel som
passer godt på mig.
Hvis hun synes at min Tyson bliver for skrap overfor mig
bliver han sat på plads, en fremmed hund ville blive til hakkekød

Men samtidigt er hun en hund de fleste børn tør kæle med
og som de færreste tager anstød af, hun ligner jo bare en stor Labrador.
Kamp/muskelhundeejere skal da dagligt leve med at der
bliver set skævt til dem af mange andre end dem der selv har racerne.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 10-08-09 16:22

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Kamp/muskelhundeejere skal da dagligt leve med at der
> bliver set skævt til dem af mange andre end dem der selv har racerne.

Internaterne melder ud at de ikke vil tage dem, da de ikke kan få dem afsat.
Der findes en del ejere af utilpassede muskelhunde der opgiver simpelthen
fordi de selv er bange for dem

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 09-08-09 06:54

Niels, skrev:
> argumentet er at folk vil ha ret til at bære våben ..... så enkelt er
> det.

Det tvivler jeg på at du har hørt hr og fru danmark udtale.

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 10-08-09 12:22

"Niels" <none@none.com> skrev i en meddelelse
> argumentet er at folk vil ha ret til at bære våben ..... så enkelt er det.

Tja, jeg er ikke spor i tvivl om, at det engang var bevæggrunden bag.

Dog udtrykte jeg mig ikke helt på samme måde, men skrev det således.

At de havde hunden, for at den kunne skaffe dem, respekt, som de ikke
selv formåede at skabe, omkring deres person

De blev vist alle en del klogere, da de fleste endte med at blive bange for
deres egen hund, og skulle have hjælp, til at få den slæbt til dyrlægen og
aflivet....

Som jeg altid har sagt, man bevæbner sig, for at kunne forsvare sig.
Så leder man efter nogle, at forsvare sig mod.
Altså kort og godt, man har udviklet sig til sådan en, man ellers
ville forsvare sig imod.

M.V.H....Benny..

Fra : Kim2000

Dato : 08-08-09 22:33

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det er de fleste hunde sgu da nok, ønskede jeg selv at mine var mere
> menneskekærlige ville de fleste nok synes de blev anstrengende

Jeg tror det for nogle er beskyttelsesfaktoren, ulempen er bare at hvis
indvandrerbanden får en gravhund, så skal man have en labrador, så fik
indvandrerbanden en schæfer, rockeren en rootweiler, osv osv. Folk bliver
utrygge og så skal de også have en beskyttelseshund.

Jeg hørte en dame i tv fortælle at hun vidste at hendes hun måske kunne gå
amok, så derfor var den altid i snor. Vanvittigt. Jeg ville aldrig have en
hund som jeg ikke stolede 100% på.

Fra : Pwh

Dato : 09-08-09 07:16

Kim2000, skrev:

> Jeg hørte en dame i tv fortælle at hun vidste at hendes hun måske
> kunne gå amok, så derfor var den altid i snor. Vanvittigt. Jeg ville
> aldrig have en hund som jeg ikke stolede 100% på.

Ja man tager sig til hovedet når man hører den slags.
De føler så selv at de er åhh så ansvarlige når bare de har køteren i snor.
Men hvorfor vælge en problematisk race til at starte med,
det er det jeg ikke kan få ind i knolden.

Da jeg skulle have hund nr 2 gik jeg målrettet efter en Labrador/Rottweiler blanding,
fordi jeg havde en ide om at ren Rottweiler kunne værer for skarpe til at
det var en god ide at slippe den løs blandt andre hunde/mennesker
Den opfattelse har jeg så fået revideret ved at møde en del meget omgængelige
Rottweilertæver, racen er vist efterhånden blevet ret blød.
Men af hensyn til mine omgivelser (og mig selv) valgte jeg at få en Rotte
med noget blidere Labblod i sig også.

Jeg har da planer om at få og evnt avle Rottweiler hen af vejen.
Men kommer den race til at ligge under for samme Kamp/muskelhundehad
som så mange andre vil jeg da vælge en anden race. Gider ikke opsøge problemerne.

/Jens

Fra : M. Jørgensen

Dato : 09-08-09 17:48

> [...]
> Men kommer den race til at ligge under for samme Kamp/muskelhundehad
> som så mange andre vil jeg da vælge en anden race. Gider ikke opsøge

Det har Rottweileren faktisk gjort.
Jeg har tidligere skrevet i gruppen ang. muskelhund. Er selv ejer af en
blanding imellem Amerikansk bulldog/ Amstaff. Jeg valgte den ikke selv, men
overtog den fra min søn, som ikke kunne have den.
Vores to sidste hunde har været Rottweilere, hanner. Den gang, og det var i
80´erne og 90´erne, var folks foredomme lige så store mod Rottweiler, som de
er i dag overfor muskelhunde.
Jeg møder dagligt folks foredomme imod min hund. Han ligner slet ikke en
typisk muskelhund, men alene hans farve og specielle kendetegn gør at folk
går over på den anden side. Ikke dem som kender ham, de syntes at han er en
skøn hund, og han er utrolig god ved hvalpe !
Men jeg nærmer mig de 50, og er ret kold i r.... over hvad andre mennesker
tænker om mig og min hund ! Jeg elsker ham og det bliver nok ikke vores
sidste muskelhund !
Mvh. M. Jørgensen

Fra : Pwh

Dato : 09-08-09 18:52

M. Jørgensen, skrev:

> Det har Rottweileren faktisk gjort.

Også fra min side, havde en dårlig oplevelse som barn hvor
en Rotte overfaldt vores lille hyrdehundeblanding.

> Jeg har tidligere skrevet i gruppen ang. muskelhund. Er selv ejer af
> en blanding imellem Amerikansk bulldog/ Amstaff. Jeg valgte den ikke
> selv, men overtog den fra min søn, som ikke kunne have den.

Du valgte vel stadig frivilligt at overtage den

> Vores to sidste hunde har været Rottweilere, hanner. Den gang, og det
> var i 80´erne og 90´erne, var folks foredomme lige så store mod
> Rottweiler, som de er i dag overfor muskelhunde.

Om det var berettiget eller ej skal jeg lade værer usagt.

> Men jeg nærmer mig de 50, og er ret kold i r.... over hvad andre
> mennesker tænker om mig og min hund ! Jeg elsker ham og det bliver
> nok ikke vores sidste muskelhund !

Hvorfor skal det specielt værer en muskelhund, hvad er det der
trækker så meget ved den type hund for dig, om jeg må spørge.
Og kommer der et forbud nu giver det vel sig selv at du ikke
skal have en næste gang, eller vil du bare bryde loven.

/Jens

Fra : M. Jørgensen

Dato : 10-08-09 07:54

> [...]
> Og kommer der et forbud nu giver det vel sig selv at du ikke
> skal have en næste gang, eller vil du bare bryde loven.

Jeg har selvfølgelig ikke tænkt mig at bryde loven, hvis der kommer et
forbud!
Ja, jeg valgte selv at overtage den, og har ikke fortrudt et øjeblik.
Personligt syntes jeg det er en utrolig smuk hund! De har deres helt egen
personlighed, lidt som en kat
De følger deres ejere i tykt og tyndt ! Er meget hengivne, og så er min
hanhund en værre puttehund!
Mvh. M. Jørgensen

Fra : Kim2000

Dato : 10-08-09 16:14

"M. Jørgensen" <xulu@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> personlighed, lidt som en kat
> De følger deres ejere i tykt og tyndt ! Er meget hengivne, og så er min

Man kunne vel fristes til at mene at det kan en retriver eller boxer også
være. I hvert fald er min gravhund-schfæer blanding da en rigtig puttegøj og
100% loyal.

Fra : Pwh

Dato : 10-08-09 18:48

Kim2000, skrev:

> Man kunne vel fristes til at mene at det kan en retriver eller boxer
> også være. I hvert fald er min gravhund-schfæer blanding da en rigtig
> puttegøj og 100% loyal.

Jeg vil gætte på at beskrivelsen dækker over 90% af hundene i DK

/Jens

Fra : Pwh

Dato : 10-08-09 18:46

M. Jørgensen, skrev:

> [...]
> egen personlighed, lidt som en kat
> De følger deres ejere i tykt og tyndt ! Er meget hengivne, og så er

Og de egenskaber finder man måske kun hos kamp/muskelhunde ???

Jeg synes da også at mine Labblandinger har helt deres egen personlighed,
de er også meget hengivne, følger mig i et og alt og er begge to nogle rigtige puttehøns.
Deres udseende bliver ofte rost på gader og stræder.
Så i den retning har jeg intet behov for at kigge i en anden retning mht race,
vil gætte på at 90% af hunderacerne kan leve op til de krav du ridser op.

/Jens

Fra : M. Jørgensen

Dato : 10-08-09 18:57

> [...]
> race,
> vil gætte på at 90% af hunderacerne kan leve op til de krav du ridser op.

Det er ikke krav jeg ridser op! Men med de efterhånden forfærdelige
historier, og den hetz der køre på ejere af muskelhunde, var det mere for at
fortælle at de bestemt, med den rette socialisering og opdragelse, kan være
lige så gode som alle andre racer !
Kan du fortælle mig hvorfor du måske næste gang vælger en Rottweiler ?
Mvh. M. Jørgensen

Fra : Pwh

Dato : 10-08-09 19:17

M. Jørgensen, skrev:

> [...]
> for at fortælle at de bestemt, med den rette socialisering og
> opdragelse, kan være lige så gode som alle andre racer !

Sikkert nok, jeg har ikke haft ubehaglige oplevelser med dem,
undtaget en enkelt gang med en Dogo Argentino.

> Kan du fortælle mig hvorfor du måske næste gang vælger en Rottweiler ?

Tja, hvorfor kan nogen lide de lyshårede og hvorfor kan nogen lide brunetter
Smag er jo en svær størrelse at forklarer, men Rottweilerens sind passer godt
til mig tror jeg, roligt temperament, ikke overgaeret og lalleglad som feks en Lab.
Selvstændigt væsen, ikke klistrende førerfikseret som feks en Schæfer.
Udseendet synes jeg også er optimalt, jeg er til korthårede hunde,
den ro og styrke racen udstråler er altså bare mig.
Hannerne som jeg ved kan værer lidt stridbare skal jeg ikke have,
jeg bryder mig generelt ikke om hanhundes sind, for meget fis og ballade

Du kan måske nævne 10 andre racer der lever op til samme krav,
men da jeg ikke pt føler der er ulemper ved racen bliver det nok den.

Men du mangler stadig at fortælle mig hvad du kan finde hos en kamp/muskelhund
som du ikke kan finde hos en næsten hvilken som helst anden race.
Og er der intet specielt at komme efter, hvorfor så anskaffe sig en.

/Jens

Fra : M. Jørgensen

Dato : 11-08-09 08:08

> [...]
> som du ikke kan finde hos en næsten hvilken som helst anden race.
> Og er der intet specielt at komme efter, hvorfor så anskaffe sig en.

Jamen det er faktisk de samme ting som du nævner. Smag og behag er
forskellig.
Den blanding jeg har minder faktisk meget om min sidste Rottweiler, den er
rolig, smuk, rimelig nem at arbejde med og jeg gik jo ikke ud og valgte
den.Jeg fik den af min søn, men jeg kunne, som jeg skrev, hvis de ikke
bliver forbudt, tænke mig en muskelhund en anden gang.
Jeg kan godt lide at man som hundefører skal `knokle´ lidt for at få en hund
der lystre og er omgængelig.
Jeg vil så fortælle dig at du ikke kan være sikker på om den Rottweiler du
vælger, ikke er som en Labrador, det første år. Jeg har haft 2 hanner, ikke
på samme tid. Men de var vidt forskellige, begge var med stamtavle i Dkk.
Den første var som du beskriver rolig , men nummer 2 var som en Labrador det
første år, puha, han var en stor mundfuld. Men der kom en dejlig rolig og
lydig hund ud af ham alligevel.
Jeg føler ikke jeg skal komme med flere argumenter for at have den hund jeg
har.
Mvh. M. Jørgensen

Fra : Pwh

Dato : 11-08-09 19:55

M. Jørgensen, skrev:
> Jeg føler ikke jeg skal komme med flere argumenter for at have den
> hund jeg har.

Behøver du heller ikke overfor mig, der er nemlig ingen.
Man skal så bare ikke forvente medynk fra min side når
der bliver kørt had på en fordi man har valgt at få en kamphund.

/Jens

Fra : M. Jørgensen

Dato : 12-08-09 09:43

> Behøver du heller ikke overfor mig, der er nemlig ingen.
> Man skal så bare ikke forvente medynk fra min side når
> der bliver kørt had på en fordi man har valgt at få en kamphund.
>
> /Jens

Jeg forventer overhovedet ikke medynk! Og nu har du jo ikke patent på
argumenter for hvilken hund man vælger.
Jeg vil vove den påstand at der ikke er den store forskel på rottweiler og
muskelhunde! I de forkerte hænder, er begge slags hunde farlige!
Egenskaberne hos de to racer er faktisk meget ens.

Mvh. M. Jørgensen

Fra : Pwh

Dato : 12-08-09 10:20

M. Jørgensen, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg forventer overhovedet ikke medynk! Og nu har du jo ikke patent på
> argumenter for hvilken hund man vælger.

Det påstår jeg da heller ikke jeg har.
Men nu kan jeg læse at du også som de fleste andre ejere af kamphunde
bliver småfornærmet når man spøger til jeres racevalg.
Føler i selv i har et forklaringproblem, eller hvad går der lige galt.

> Jeg vil vove den påstand at der ikke er den store forskel på
> rottweiler og muskelhunde! I de forkerte hænder, er begge slags hunde
> farlige! Egenskaberne hos de to racer er faktisk meget ens.

Begrebet en muskelhund er noget vrøvl som medierne har opfundet.
Den findes igen race der hedder en "muskelhund".
Derimod findes der racer der er avlet til hundekamp,
så racebetegnelsen "kamphunde" er reel nok.
Din hund er jo halvt kamphund med sit Amstaffblod,
Ambull er meget sammenlignelig med en Rotte.
Om Rotten eller Ambullen er "muskelhunde" er det op til
den enkelte at vurderer, da der som sagt ikke findes sådan en race

/Jens

Fra : M. Jørgensen

Dato : 13-08-09 11:43

"Pwh" <kkkjhh@email.dk
> [...]
> Om Rotten eller Ambullen er "muskelhunde" er det op til
> den enkelte at vurderer, da der som sagt ikke findes sådan en race

Jeg er ikke småfornærmet! Jeg bliver lidt stram i betrækket, når jeg møder
folk, som ikke kender min hund, men som roser hans udseende og hans gode
sind, når de er færdige med at klappe ham, spørger hvilken race han er og
jeg fortæller det, så bliver de dybt forarget og skynder sig afsted. Det
fortæller lidt om den medieskabte angst der er for muskel/kamphunde for
tiden.
Jeg syntes personligt mere om betegnelsen muskelhund, i stedet for kamphund
! Det er vist meget begrænset hvor mange af disse hunde der bliver brugt til
kampe! De fleste racer er oprindeligt opdrættet til et eller andet, men hvor
mange bruger deres hunde til det ? Du vil vel heller ikke bruge din kommende
Rottweiler til at vogte kvæg ?
Mvh. M. Jørgensen

Fra : Pwh

Dato : 13-08-09 12:26

M. Jørgensen, skrev:
> [...]
> race han er og jeg fortæller det, så bliver de dybt forarget og
> skynder sig afsted. Det fortæller lidt om den medieskabte angst der

Om frygten kun er medieskabt, eller om den er reel skal jeg lade værer usagt.
Jeg har som sagt ikke selv probs med den slags hunde, klappede da idag en
Bullterrier på hovedet, den var da sød nok det lille pus
Da min tæve knurrede lidt af den stak den da pænt halen mellem benene
Men på det sidste har der jo været en del uheldige episoder med den slags hunde,
om det er racerelateret, eller kun skyldes dårlige ejere, eller en kombination
skal jeg også lade værer usagt.

> [...]
> et eller andet, men hvor mange bruger deres hunde til det ? Du vil
> vel heller ikke bruge din kommende Rottweiler til at vogte kvæg ?

Nu er Rotten helt oprindeligt avlet til krigshund, og nej, jeg har ikke
tænkt mig hverken at gå i krig eller vogte kvæg
Feks Rotten er jo som Schæferen mere blevet omskolet til brugshunde
som der stadig er brug for i samfundet.
Kan for min død bare stadig ikke få ind i hovedet hvad man skal med en race
der udelukkende er udviklet til hundekamp når hundekampe er forbudt
og sansynligvis aldrig bliver lovliggjort igen, lad dog skidtet uddø.

/Jens

Fra : M. Jørgensen

Dato : 13-08-09 12:37

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev
> [...]
> der udelukkende er udviklet til hundekamp når hundekampe er forbudt
> og sansynligvis aldrig bliver lovliggjort igen, lad dog skidtet uddø.

He he. Jeg er enig med dig ang. kamphunde.
Men som sagt ligner min i sind og skind mest en Ambull, og de bruges
oprindeligt til vildsvinejagt ! Hvilket jeg heller ikke har planer om at gå

Hav en god hundedag.

Mvh. M. Jørgensen

Fra : Ukendt

Dato : 09-08-09 22:22

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse

> nogen her i gruppen der har
> hørt nogen fornuftige argumenter fra alm mennesker der
> anskaffer sig dem om hvorfor de valgte den race.

Nope, har kun hørt, at folk betragter dem som gode familiehunde, men det
synes jeg nu også, at vores vovser er.

Fra : Niels

Dato : 10-08-09 08:19

jeg er stensikker på at det er bevistheden ,om at ha et dyr som er i stand
til at forvolde størst mulig skade, som facinerer de fleste kamphundeejere.
De fleste hunderacer kan jo give det de siger er så fantastisk ved ved deres
kamp/muskelhund.
//Niels

Fra : Pwh

Dato : 10-08-09 18:50

Niels, skrev:
> [...]
> kamphundeejere. De fleste hunderacer kan jo give det de siger er så
> fantastisk ved ved deres kamp/muskelhund.

Man kunne fristes til at tro at du har ret.
Jeg har endnu til gode at hører seriøse argumenter for at have en
kamphund hvis man ikke skal dyrke hundekamp.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 10-08-09 19:06

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Jeg har endnu til gode at hører seriøse argumenter for at have en
> kamphund hvis man ikke skal dyrke hundekamp.

Jeg har en hyrdehund som arbejder som vagthund i stedet

Hvor mange har ikke en jagthud som blot fiser den af i sofaen.
Så det argument holder ikke.

Jeg syntes at visse muskelhunde er dejlige sjove og det modsatte af arrige.

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 10-08-09 19:34

jopa, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Jeg har en hyrdehund som arbejder som vagthund i stedet

Du er også mærkelig

> Hvor mange har ikke en jagthud som blot fiser den af i sofaen.
> Så det argument holder ikke.

Du synes ikke der er forskel på om en hund er avlet til at lemlæste
andre hunde, eller til at apporterer en and.

> Jeg syntes at visse muskelhunde er dejlige sjove og det modsatte af
> arrige.

Bestemt, jeg kender da en del.

De såkaldte muskelhunde har jeg heller ingen probs med.
Det er de disiderede kamphunde som jeg ikke mener man bør avle mere
da der intet formål er med dem da hundekampe er forbudt.
Brugshunde som schæfere/rotter/ect og diverse jagthunde passer stadig
fint ind i vores samfund.

/Jens

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 10-08-09 16:38

Pwh har bragt dette til verden:
> [...]
> Det er de fleste hunde sgu da nok, ønskede jeg selv at mine var mere
> menneskekærlige ville de fleste nok synes de blev anstrengende

Jens, jeg kan kun give dig ret i din undren, jeg har også undret mig.
Jeg tror ikke at vi får et svar.
Kai

Fra : TMus

Dato : 13-08-09 09:45

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> wrote in

> [...]
> hørt nogen fornuftige argumenter fra alm mennesker der
> anskaffer sig dem om hvorfor de valgte den race.

Har selv spurgt i andet forum uden at få svar, og det på trods af at der
ellers er ejere af disse hunde som debatterer lystigt.

Når de gode grunde udebliver, så kan vi vel udlede at de ikke findes?

-TMus

Fra : Leyna

Dato : 15-10-09 09:05

On Sat, 8 Aug 2009 22:24:13 +0200, "Pwh" <kkkjhh@email.dk> wrote:

> [...]
>som de fleste Lab/Schæfer/Golden/Boxerejere gladeligt ville svare på.

Jamen hvad svarer man til det spørgsmål?
Jeg mener, hvilke kriterier vælger man race ud fra?

Synes faktisk det er lidt svært at svare på, men jeg har så osse kun
valgt en enkelt af mine, og det var udelukkende fordi han var af "egen
avl".
Men jeg har da gjort mig overvejelser om min næste hund, og jeg har
forelsket mig i engelsk Mastiff. Størrelsen fascinerer mig, og efter
hvad jeg har læst mig til (og oplevet) ang. dens temperament, så
passer den glimrende til mig/os. Derudover vil jeg gerne have en hund
af en vis størrelse, der kan holde uønskede elementer på afstand, og
jeg tror at Mastiffens størrelse alene kan opfylde den funktion.
Mastiffen blev osse opdrættet til kampe (løvekampe), så det er vel at
regne under kamphunde, men ikke desto mindre er det sådan en jeg er
faldet for. Jeg er så osse af den overbevisning at vores hunde er hvad
vi gør dem til, men det er bare MIN mening.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk