Grønland har regler, vi måske kan lære af.
Fra : Herman Persson

Dato : 08-08-09 01:25

§ 10. Det er forbudt, at holde bidske hunde. Stk. 2. Hunde, som har angrebet
mennesker eller har ihjelbidt andre dyr, skal straks aflives. Stk. 3.
Landsstyret kan fastsætte regler om klipning af hjørnetænder på hunde.

Hvad nu hvis de samme regler blev indført her?

Fx kunne man beslutte, at hunde over en vis størrelse fik klippet
hjørnetænder. Selvfølgelig med undtagelse af tjenestehunde, jagthunde m. fl.

Har man en hund, der IKKE har fået klippet hjørnetænder, er der kun én vej:
Aflivning.

En af ulemperne er selvfølgelig, at alle os med velopdragne hunde skal en
tur til dyrlægen - men det skal vi jo alligevel hvert eller hvert andet år.

Hilsen Herman.

Fra : Kim Christensen

Dato : 07-08-09 23:38

On 8 Aug., 02:24, "Herman Persson" <Mr....@mail.dk> wrote:
> [...]
> tur til dyrlægen - men det skal vi jo alligevel hvert eller hvert andet år.

Jaja, kollektiv "straf" til de ansvarlige hundeejere skal nok hjælpe
på forståelsen for nye regler.
Hvorfor hunde over en vis størrelse? De mest agressive hunde jeg møder
i det daglige er små gravhunde og terrier, som gladeligt bruger deres
hjørnetænder. Hvorfor skal de ikke klippes, når nu vi alligevel er i
gang med den kollektive afstrafning af alle hundeejere?

Problemet her til lands er at der findes hunderacer som ar avlet til
noget som ingen længere bryder sig om - hundekampe. Disse hunderacer
udøver en magisk tiltrækning på en gruppe mennesker som dels er helt
uerfarne hundeejere, og desuden selv har store sociale problemer, og
aldrig får lært de hunde at opføre sig bare nogenlunde tåleligt. Man
skal heller ikke være blind for at nogen af disse hunde faktisk bruges
til hundekampe i det skjulte.

Det er den slags hundeejere man skal gå efter, og ikke den sædvanlge
gang skydem med spredehagl, som rammer de hundeejere der forsøger at
overholde loven - mens de der i forvejen er ligeglade med alle regler
også vil skide denne og andre regler et langt stykke. Faktisk
fremavler man flere uansvarlige hundeejere ved kollektiv afstrafning,
fodi de ellers lovlydige hundeejere får gevinst ud af at bryde loven.
Der er jo alligevel ingen til at tilse at loven bliver overholdt.

Vi har en hundelov som giver politiet mulighed for at undersøge et
hundehold som volder andrre bekymring, også inden det går galt. Den
lov har været realitet i en årrække efterhånden, men ifølge
Juitsministeriet er ordningen kun blevet brugt en eneste gang på
landsplan, siden sin indførelse.
Gad vide hvad man kunne opnå ved at udnytte de lovrammer der allerede
er, i stedet for at vedtage en hel masse nye love som heller ikke vil
blive overholdt, eller blot forsøgt håndhævet?

Fra : Kim2000

Dato : 08-08-09 18:29

"Kim Christensen" <SLETTESnemoris@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> En af ulemperne er selvfølgelig, at alle os med velopdragne hunde skal en
> tur til dyrlægen - men det skal vi jo alligevel hvert eller hvert andet

(...)

Det kan der sagtens være noget. Vi har nu tre gange anmeldt en person i byen
der har en pittbull terrier bag et raslende løst trådhegn, som vil falde
sammen på et tidspunkt. Men det har man ikke mulighed for at tage sig af.
Jeg ved ikke hvorfor at 23 nye love skal få dem til at håndhæve dem?

Fra : Herman Persson

Dato : 09-08-09 22:29

> [...]

> falde sammen på et tidspunkt. Men det har man ikke mulighed for at tage
> sig af. Jeg ved ikke hvorfor at 23 nye love skal få dem til at håndhæve

HP:
Nemlig! Disse love er mere et udtryk for 'handlekraftige' politikere, som
kappes om så hurtigt som muligt at fremsætte forslag, som skal sikre stemmer
til næste valg.

Hilsen Herman.

Fra : Herman Persson

Dato : 09-08-09 22:25

> [...]

> En af ulemperne er selvfølgelig, at alle os med velopdragne hunde skal en
> tur til dyrlægen - men det skal vi jo alligevel hvert eller hvert andet

KC:

[...]

Formålet med reglerne er, at antallet af bidskader reduceres, og det er da
et hævdvundet princip i dansk 'retspleje', at lovlydige, fornuftige og
ansvarlige borgere generes af forskellige tiltag, som skal dæmme op for
lovovertrædelser. Prøv at tænke på det tema, næste gang, du er irriteret
over chikaner og fartbump - fordi du selvfølgelig altid overholder
færdselsloven.

Det er muskelhunde / kamphunde over en vis størrelse, der forårsager
skaderne.

KC:
[...]

Enig - og derud over er flere af disse racer IKKE udstyret med de samme
sociale færdigheder og kropssprog som andre hunde. De springer alle de
indledende faser over og går direkte til angreb, og det er et problem, når
de møder 'normale' hunde.

KC:

[...]

HP: Så har du ikke helt forstået mit forslag. Dyrlæger skal være forpligtet
til at klippe hjørnetænder på hundene.

KC:
[...]

Jeg tvivler på, at man vil tilføre politiet så store ressourcer, at en
udnyttelse af loven bliver mulig.

Ifølge medierne er der nu to ting på bedding: Forbud mod visse racer og
bøder fra kr. 3.500 til en månedsløn. Det første er ligefrem komisk, for så
er det jo politiet, der skal håndhæve loven, og stille med eksperter til at
vurdere, om en hund er en given race. Eller en blanding af en af racerne og
fx en Schæfer.

Bøderne vil have absolut ingen effekt på de værste hundeejere. Her i
kvarteret har vi en kværulantforrykt og paranoid idiot, der ynder at have en
eller to hunde til at forsvare sig med verden. Han er så småtkørende i al
almindelighed, at kommunen administrerer hans penge - OG BETALER HANS BØDER.
Alternativt kan han lade sig registrere i RKI og undlade at betale alt, hvad
der hedder bøder.

Hilsen Herman.

Fra : Pwh

Dato : 10-08-09 05:13

Herman Persson, skrev:

> [...]
> selvfølgelig altid overholder færdselsloven.
>
> Det er muskelhunde / kamphunde over en vis størrelse, der forårsager

Nu må du melde klart ud, er det alle hunde over en vis størrelse der
skal invalidiceres, eller er det kun kamp/muskelhunde.
Og tror du ikke stadig at hundene stadig kan bide fra sig
selv om at hjørnetænderne er fjernet.

/Jens

Fra : Herman Persson

Dato : 10-08-09 11:50

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse

> Nu må du melde klart ud, er det alle hunde over en vis størrelse der
> skal invalidiceres, eller er det kun kamp/muskelhunde.

Jeg beklager meget, at jeg har udtrykt mig så uklart.
Da jeg skrev: ''Fx kunne man beslutte, at hunde over en vis størrelse fik
klippet
hjørnetænder. Selvfølgelig med undtagelse af tjenestehunde, jagthunde m.
fl.''
mente jeg selvfølgelig, at hunde over en vis størrelse....

Senere i debatten skriver jeg så:

''Det er muskelhunde / kamphunde over en vis størrelse, der forårsager
skaderne.''

Skal jeg tydliggøre det yderligere?

> Og tror du ikke stadig at hundene stadig kan bide fra sig
> selv om at hjørnetænderne er fjernet.

Jo, det kan de da.

Hilsen Herman.

Fra : Pwh

Dato : 10-08-09 16:57

Herman Persson, skrev:

> [...]
>
> Senere i debatten skriver jeg så:
>
> ''Det er muskelhunde / kamphunde over en vis størrelse, der forårsager

Ikke ved mindre jeg misforstår dig når jeg så opfatter det som at det
generelt er større hunde af alle racer der skal lemlæstes.

Så må jeg jo bare få taget et jagttegn og få mine registreret som jagthunde,
for de skal jo undtages mener du.

> Jo, det kan de da.

Hvad skulle formålet så værer med at lemlæste hunden,
var det så ikke bedre at påbyde mundkurv til hunde over 10kg,
eller bare helt forbyde menigmand at eje en hund der vejer mere end 10 kg.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 10-08-09 17:01

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Ikke ved mindre jeg misforstår dig når jeg så opfatter det som at det
> generelt er større hunde af alle racer der skal lemlæstes.

Det er vel ikke mere lemlæstelse end at klippe bollerne af.
Det bliver jo tit og ofte også gjort fordi folk fejlagtigt tror at de får en
anden hund der måske er knapt så agressiv

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 10-08-09 18:14

jopa, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Det er vel ikke mere lemlæstelse end at klippe bollerne af.
> Det bliver jo tit og ofte også gjort fordi folk fejlagtigt tror at de
> får en anden hund der måske er knapt så agressiv

Kan kun tale ud fra mine egne hunde.
De er begge neutralicerede da de ikke skal have hvalpe.
Men de skal altså bruge deres tænder til at æde med

/Jens

Fra : jopa

Dato : 10-08-09 18:27

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Kan kun tale ud fra mine egne hunde.
> De er begge neutralicerede da de ikke skal have hvalpe.
> Men de skal altså bruge deres tænder til at æde med

Det var dog en dårlig undskyldning for at lemlæste en hund

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 10-08-09 18:40

jopa, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Det var dog en dårlig undskyldning for at lemlæste en hund

Dårlige undskyldninger er jeg fuld af ved du

Men du har da ret, mht kastraktion af Tyson har jeg også fortrudt det,
jeg kan garanterer dig for at jeg aldrig finder på at kastrerer en hanhund igen.
Med Angel har jeg god samvittighed, kan ikke se nogen ulemper, men flere
fordele for en tæve ved at blive stereliceret.
Men den næste tæve jeg skal have skal nok værer til avl,
så der skal heller ikke snittes noget der

/Jens

Fra : Herman Persson

Dato : 10-08-09 19:40

> Kan kun tale ud fra mine egne hunde.
> De er begge neutralicerede da de ikke skal have hvalpe.
> Men de skal altså bruge deres tænder til at æde med

HP: Hvis du fodrer dem med en halv gris, så har de brug for hjørnetænderne -
ellers ikke.

Hilsen Herman.

Fra : Pwh

Dato : 10-08-09 20:12

Herman Persson, skrev:

> HP: Hvis du fodrer dem med en halv gris, så har de brug for
> hjørnetænderne - ellers ikke.

Det får ikke en halv gris af gangen, men da ofte griseben
som de med stor fornøjelse høvler ned, de bliver Barffodret.

/Jens

Fra : Herman Persson

Dato : 10-08-09 19:37

> Ikke ved mindre jeg misforstår dig når jeg så opfatter det som at det
> generelt er større hunde af alle racer der skal lemlæstes.

HP: Du har forstået det.

HP: Så må jeg jo bare få taget et jagttegn og få mine registreret som
jagthunde,
> for de skal jo undtages mener du.

HP: Nej, jeg er såmænd ophøjet ligeglad med dine hunde - så det mener jeg
ikke
Men generelt forestiller jeg mig, at aktive jægere - med tilhørende
våbentilladelse, SKAFOR blå eller rød våbenskab - samt medlemsskab af en
jagtforening, registrering af skudte dyr osv, skal have 'våbentilladelse'
til deres hundes hjørnetænder.

> Hvad skulle formålet så værer med at lemlæste hunden,

HP: Det har jeg skrevet én gang.

> var det så ikke bedre at påbyde mundkurv til hunde over 10kg,
> eller bare helt forbyde menigmand at eje en hund der vejer mere end 10 kg.

HP: Hvis det er dine forslag, vil jeg da videresende dem til
Justitsministeriets hundeudvalg

Hilsen Herman.

Fra : Pwh

Dato : 10-08-09 20:15

Herman Persson, skrev:

> HP: Hvis det er dine forslag, vil jeg da videresende dem til
> Justitsministeriets hundeudvalg

Du skal da værer så velkommen, vil godt se den politiker
som vil risikerer sin karriere ved at gennemfører sådan et forslag

Mit forslag er som skrevet mange gange at man blot håndhæver de
regler der allerede findes, det ville man komme langt med.
Om man så i samme omgang vil forbyde disiderede kamphunde
vil ikke få mig til at fælde en tåre, intet formål med den race mere.

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 11-08-09 05:58

> [...]
> Om man så i samme omgang vil forbyde disiderede kamphunde
> vil ikke få mig til at fælde en tåre, intet formål med den race mere.

Skal vi så ikke også foreslå, at en mand ikke må veje mere end 75 Kg
Så slipper vi også af med rockerne....
Så har vi kun indvandrerbanderne tilbage....
Rotter vi os sammen, så skulle vi nok lige kunne ordne dem, sådan ca
indenfor en uge.... Sikke fredeligt her så bliver i det lille blodtørstige
Danmark....

M.V.H....Benny..

Fra : jopa

Dato : 11-08-09 10:15

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev

> Skal vi så ikke også foreslå, at en mand ikke må veje mere end 75 Kg

Så kan i sige farvel til mig også

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Leyna

Dato : 15-10-09 08:45

On Tue, 11 Aug 2009 11:15:20 +0200, "jopa" <admin@jp-webs.invalid>
wrote:

>"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev

>Så kan i sige farvel til mig også

Kønsdiskriminering! Der står intet om kvinder, men vibetragtes måske
ikke som en potientiel fare? (Eller osse er I bare FOR bange for
os...)
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Pwh

Dato : 11-08-09 19:42

Benny Mortensen, skrev:

> Skal vi så ikke også foreslå, at en mand ikke må veje mere end 75 Kg
> Så slipper vi også af med rockerne....

Nu er alle mænd over 75kg vel ikke opdrættet til at dræbe andre

/Jens

Fra : jopa

Dato : 11-08-09 20:05

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Nu er alle mænd over 75kg vel ikke opdrættet til at dræbe andre

Jeg er.
Jeg er den fuldendte dræbermaskine, og hvis du vil vide mere bliver jeg nød
til at brække din arm

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 11-08-09 20:11

jopa, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Jeg er.
> Jeg er den fuldendte dræbermaskine, og hvis du vil vide mere bliver
> jeg nød til at brække din arm

Du bør få klippet dine hjørnetænder

/Jens

Ps
Hvor har vi gjort af Leyna og hende Bornholmeren (Marie) med boxerene,
kan de ikke finde ud af at skifte newsudbyder, eller hur ???

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 15-10-09 08:47

On Tue, 11 Aug 2009 21:11:03 +0200, "Pwh" <kkkjhh@email.dk> wrote:

>Du bør få klippet dine hjørnetænder

Tror han får dem filet!

>/Jens
>
>Ps
>Hvor har vi gjort af Leyna og hende Bornholmeren (Marie) med boxerene,
>kan de ikke finde ud af at skifte newsudbyder, eller hur ???

Har været faværende længe, og kører pt på en pc der bare hakker sig
igennem. Der er blevet virusscannet, ryddet op og formatteret
adskillige gange, men intet hjælper, så min tilstedeværelse er
sporadisk.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 12-08-09 09:59

> Nu er alle mænd over 75kg vel ikke opdrættet til at dræbe andre
>
> /Jens

Nåh, næh. det er de måske ikke....

Men så set på den anden måde, det var vores hunde heller ikke...
Og når vi så får ryddet godt og grundigt op i alle de potentielle
hundeejere..
så får vi også tyndet gevaldigt ud i hundene....
Tænk dig bare, ingen rockere, ingen politibetjente...
Sikke en masse plads der bliver til mig og mine hunde ))

M.V.H....Benny..

Fra : Pwh

Dato : 12-08-09 10:11

Benny Mortensen, skrev:

> Nåh, næh. det er de måske ikke....
>
> Men så set på den anden måde, det var vores hunde heller ikke...

Kamphunde er.

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 13-08-09 08:01

> Kamphunde er.
>
> /Jens

Tja, der er da vist opfattelsen....

Men jeg mindes stadig Cesar Millan, der kommer løbende med 37 Stk løse
Pittbull's uden antræk til ballade.... Og det som måske var det mest
bemærkelsesværdige, var at de havde en ting tilfælles..... De var alle,
mindst second hand hunde.... Så det føler jeg, beviser, at det er ikke
hunden, der er noget galt med.... Så jeg er stadig helt overbevist om, at
svaret skal findes andre steder... Men for pokker hvor er det svært at finde
gehør.

M.V.H....Benny..

Fra : Pwh

Dato : 13-08-09 08:36

Benny Mortensen, skrev:

> Tja, der er da vist opfattelsen....

Hvis ikke kamphunde oprindeligt er avlet for at dræbe/lemlæste andre hunde,
hvad i alverden er de så avlet til Benny

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 13-08-09 08:44

> Hvis ikke kamphunde oprindeligt er avlet for at dræbe/lemlæste andre
> hunde,
> hvad i alverden er de så avlet til Benny
>
> /Jens

Tja, hvorfor hedder de kamphunde....

Nå nej, det er vist ikke noget de hedder....

Bare noget de bliver kaldt....

Der er også nogle, som dårligt ved hvad en schæfer er for noget...

For dem, hedder den en " Politihund "

Hvis du har set White Fang, så ville du se, at det på ingen måder var en
kamphunde race... Så reelt brugte man enhver hund, der var god til at tage
vare på sig selv. langt de fleste hundekampe, var ikke blevet til noget,
hvis de to hunde, der skulle kæmpe, blot blev lukket sammen... De fleste
ville inden for få minutter, bare slikke hinanden... Hvis ikke lige, det var
for den krigsliderlige folkemængde der stod rundt omkring dem, og opildnede
hundene til, at gå helt grassat... Når man ikke kunne få nok, udskiftede man
den ene hund, med en bjørn....

Siger det nok ????

M.V.H....Benny..

Fra : Pwh

Dato : 13-08-09 08:58

Benny Mortensen, skrev:
> [...]
>
> For dem, hedder den en " Politihund "
>
> Hvis du har set White Fang, så ville du se, at det på ingen måder var

Du vil vel ikke i ramme alvor påstå at man ikke i sin tid målrettet
avlede kamphunde ved at blande racer der havde styrke og temperament.
PittBull er vel det bedste eksempel på det, deraf navnet en PittBull
da den er udviklet til kamp i en Pitt.

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 14-08-09 09:00

> [...]
> avlede kamphunde ved at blande racer der havde styrke og temperament.
> PittBull er vel det bedste eksempel på det, deraf navnet en PittBull

Nu er navnet Pittbull, et navn mennesker har fundet på, og ikke hundene. Den
er trods alt en terrier, og det fortæller en del om dens temperament.
Desværre er der nogle der køber Terrier hunde, fordi de syntes de er flotte,
og så er de villige til at se mellem fingre med, at en terrier er noget en
slat egenrådig, og en lille smule stridbar, og det ligger den meget fjernt,
at opgive. Samt at den gerne søger løsninger på egen hånd, men det hænger
vel lidt sammen med at den er en slat egenrådig. Det som måske er lidt uden
for sædvane for en terrier, er at smerte nærmere opildner den til at
fortsætte og intensivere sit foretagende, frem for at trække sig.... og det
er jo absolut ingen dårlig egenskab i en Pitt, hvis det er sådan ringen
kaldes.... Jeg troede nu Pitt'en var et restitutionsområde.

M.V.H....Benny..

Fra : Pwh

Dato : 14-08-09 09:10

Benny Mortensen, skrev:

> Nu er navnet Pittbull, et navn mennesker har fundet på, og ikke
> hundene. Den er trods alt en terrier, og det fortæller en del om dens
> temperament.

Der er sgu andet end terrier i en Pittbull, skulle vi gætte på Bulldog
En blandingshund der er avlet med et for øje, at lemlæste andre dyr
i en kamp, deraf betegnelsen kamphunde.

> [...]
> absolut ingen dårlig egenskab i en Pitt, hvis det er sådan ringen
> kaldes.... Jeg troede nu Pitt'en var et restitutionsområde.

Jeg kan se at du trænger til at få opdateret din viden omkring kamphunde,
hvis du ikke engang vidste at det kaldtes en Pitt er din viden på området
vist ikke ret stor.
Nettet flyder med info omkring emnet, gå du bare i krig,
faktisk ret interresant læsning.

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 14-08-09 09:24

In news:4a851bea$0$305$14726298@news.sunsite.dk,
Pwh <kkkjhh@email.dk> typed:

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Tove Krieger

Dato : 14-08-09 09:28

> [...]
> viden på området vist ikke ret stor.
> Nettet flyder med info omkring emnet, gå du bare i krig,

Først undskyld dobbeltpostning fik trykket forkert.

Hvis man skal google på den hunderace, skal man nok være opmærksom at der
kun er ét "t" i pit bull, men det gør google jo nok selv opmærksom på. Det
kaldes også kun en "pit" lige som i racerløb med pitstop.

Fra : Pwh

Dato : 14-08-09 11:24

Tove Krieger, skrev:
> In news:4a851bea$0$305$14726298@news.sunsite.dk,
> Pwh <kkkjhh@email.dk> typed:

> Først undskyld dobbeltpostning fik trykket forkert.

Undskyldning ikke godtaget

> [...]
> der kun er ét "t" i pit bull, men det gør google jo nok selv
> opmærksom på. Det kaldes også kun en "pit" lige som i racerløb med

Godt vi har dig til at koorektur på vores indlæg

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 14-08-09 12:30

In news:4a853b4a$0$296$14726298@news.sunsite.dk,
Pwh <kkkjhh@email.dk> typed:

> Undskyldning ikke godtaget

> Godt vi har dig til at koorektur på vores indlæg
>
> /Jens

Ja, ikke ?

Fra : Benny Mortensen

Dato : 14-08-09 09:31

> [...]
> vist ikke ret stor.
> Nettet flyder med info omkring emnet, gå du bare i krig,

Altså, jeg læser, at racen hedder Pittbull Terrier...
Altså er den en Terrier....
Præcist som en Labrador er en Retriever....

Så kan jeg se, hvad er de typiske træk for en Retriever
Eller for en Terrier...

Jamen du har fuldstændig ret...

Jeg har ingen viden om hundekampe, og vil heller ikke have det.

Det skulle lige være om, hvor det sker lige nu, så jeg kunne sende Politiet
derud.

M.V.H....Benny..

Fra : Pwh

Dato : 14-08-09 11:31

Benny Mortensen, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse
>
> Altså, jeg læser, at racen hedder Pittbull Terrier...
> Altså er den en Terrier....
> Præcist som en Labrador er en Retriever....

Det er en sammentrækning af navnene i de to racer
Terrier og Bulldog, om der er andet godt blandet i ved jeg ikke.

> Jamen du har fuldstændig ret...
>
> Jeg har ingen viden om hundekampe, og vil heller ikke have det.

Hvorfor udtaler du dig så om noget som du ikke ved noget om
og heller ikke ønsker at få viden omkring, der tabte du mig lidt Benny

Jeg skal ikke påstå at jeg er ekspert på området, men tilbage i
"Punish the Breed" tid lærte jeg da en del af ham og læste på lektien.

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 15-08-09 14:18

> [...]
>

> Jeg skal ikke påstå at jeg er ekspert på området, men tilbage i
> "Punish the Breed" tid lærte jeg da en del af ham og læste på lektien.

Tja, dengang var jeg også villig til at udrydde dem alle, uden betænkninger.

Se det regner jeg heller ikke med jeg gør....
Når andre drager hundekamp ind i billedet, taler jeg med
Men jeg bringer det ikke selv på bane....

Det var vist dig selv, der bragte det på bane, ved at splitte
Pitbull, og sætte det i forbindelse med kamparena'en...
Var det ikke ?

Jeg har selv mødt, Pitbulls, af den ubehagelige slags,
af dem som folk af uvidenhed havde fået til at hade mennesker..
Og på den ubehagelige måde....
Derfor var jeg også, nærmest ubøjelig overfor Punish....
Han kunne ikke anvise nogen, mellem Skagen & Århus,
for som jeg skrev, jeg var villig til at besøge dem, for af
den vej, at få syn for sagen, at de også, bare kunne være hunde.

Dem fandt jeg så selv, i Vester Hassing....

Og de kunne virkeligt, være ganske søde.

M.V.H....Benny..

Fra : Pwh

Dato : 15-08-09 14:29

Benny Mortensen, skrev:

> Når andre drager hundekamp ind i billedet, taler jeg med
> Men jeg bringer det ikke selv på bane....

Hvorfor tale med om et emne du ikke ved noget om og ikke
vil have nogen viden om, det forstår jeg stadig ikke.

> Det var vist dig selv, der bragte det på bane, ved at splitte
> Pitbull, og sætte det i forbindelse med kamparena'en...
> Var det ikke ?

Det var det, fordi du argumenterede for at der ikke fandtes
racer der var opdrættet til hundekamp.
Så var jeg jo nød til at skærer det ud i pap for dig

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 16-08-09 10:13

> [...]
> racer der var opdrættet til hundekamp.
> Så var jeg jo nød til at skærer det ud i pap for dig

Jamen OK, så undlader jeg fremover, at kommentere i debatter
om kamphunde.

Undskylder mange gange...

M.V.H....Benny..

Fra : jopa

Dato : 16-08-09 11:11

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev

> Jamen OK, så undlader jeg fremover, at kommentere i debatter
> om kamphunde.

Hvis det er et krav at man skal have forstand på det man skriver om så ville
gruppen hurtigt uddø

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 16-08-09 11:52

jopa, skrev:
> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev

> Hvis det er et krav at man skal have forstand på det man skriver om
> så ville gruppen hurtigt uddø

Det er ikke løgn

Jeg er jo selv lige blevet jordet af salteksperten Ole Larsen,
som på fornemmeste vis fik udstillet min uvidenhed

/Jens

Fra : Pwh

Dato : 16-08-09 11:48

Benny Mortensen, skrev:

> Jamen OK, så undlader jeg fremover, at kommentere i debatter
> om kamphunde.
>
> Undskylder mange gange...

Næh sådan skulle du skam ikke opfatte mit spørgsmål,
det var bare udtryk for alm undren.
Men det "støjer" altså lidt hvis man begynder at udtale sig
om noget man ikke ved noget om

Jeg deltager da ikke selv i tråde der ikke har min interesse,
ved mindre jeg kan lave lidt fis og ballade

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 13-08-09 14:02

In news:4a83ba0f$0$56776$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Benny Mortensen <bfm@tdcadsl.inv> typed:

> [...]
> er ikke hunden, der er noget galt med.... Så jeg er stadig helt
> overbevist om, at svaret skal findes andre steder... Men for pokker

Jo Benny, jeg tror dig faktisk. Så selv Millan, og syntes at han var
fantastisk. Jeg ser også mange mishandlede Pitbulls på Animal Planet fra
Houston dyrepoliti, og det viser sig at når de bliver behandlet ordentligt
er det de dejligste hunde. Nogle af dem har så været i kamp, og det er meget
få af dem der kan reddes. Jeg ville dog ikke selv anskaffe mig hverken en
Pitbull (som jo er ulovlige at have) eller en Amstaff, for hvis man bare har
den mindste mistanke om, at hunden måske ikke er helt stabil, skal man lade
være med det.

Min dejlige nabo har en Amstaff blanding på ca. 6 måneder, og jeg har
sjældent mødt så dejlig og kærlig en hund. Forleden prøvede den at slikke
mig ihjel, jeg elsker den vovse.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 14-08-09 09:24

"Tove Krieger" <missminimiv@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Min dejlige nabo har en Amstaff blanding på ca. 6 måneder, og jeg har
> sjældent mødt så dejlig og kærlig en hund. Forleden prøvede den at slikke

Hej Tove....

Ja, det som jeg syntes, var det mest fantastiske....

Hvordan folk brokkede sig over, at TV viste udsendelser med ham.... Jamen
for pokker... Aldrig har jeg lignet et så stort spørgsmålstegn.... Ja selv
DKK var ude med riven.... Men set med mine øjne.... Jeg har ikke kunnet
finde bare et sted, hvor han satte en fod forkert.... Tvært i mod...

At han er utroligt selvsikker, og meget glad for sig selv..... Det er man
vel egentligt nødt til at være, når man står i en situation, hvor man måske
skal gå ind til en Pittbull, som 4 tidligere ejere, har drevet til vanvid.
Så skal man sgu have en tyrkertro på sig selv, for at kunne gå derind, med
den overbevisning, at man kommer ud igen i et stykke, og med Pittbull'en
gående roligt i snor ved siden af sig. Men så på den anden side... Det er
vel typisk Amerikansk.

M.V.H....Benny..

Fra : Leyna

Dato : 15-10-09 08:49

On Wed, 12 Aug 2009 10:58:41 +0200, "Benny Mortensen"
<bfm@tdcadsl.inv> wrote:

>Tænk dig bare, ingen rockere, ingen politibetjente...

Og ingen overvægtige. Du ville komme til at savne selskab!
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 16-10-09 10:08

> Og ingen overvægtige. Du ville komme til at savne selskab!
> --
> Leyna
> Big Girls - Lidt mere end gennemsnittet.
> http://www.big-girls.dk

Hej Leyna

Tja, den mangel er i forvejen lettere udpræget herude....

Der kører jeg ingen busser herud....

Og der er vist kun en enkelt, der sommetider vover turen på cykel

M.V.H....Benny..

Fra : Leyna

Dato : 16-10-09 13:14

On Fri, 16 Oct 2009 11:08:24 +0200, "Benny Mortensen"
<bfm@tdcadsl.inv> wrote:

>"Leyna" <leyna@leyna.dk> skrev i en meddelelse

>Tja, den mangel er i forvejen lettere udpræget herude....

Men du vil så gerne gøre det værre?

>Der kører jeg ingen busser herud....

Heller ikke her. Der er lidt over 3 km til den nærmeste bus

>Og der er vist kun en enkelt, der sommetider vover turen på cykel

Her kommer der vel 5-10 cyklister forbi på årsbasis, og det er KUN i
sommerhalvåret.
Men hvis du bor så isoleret kan muskelhunde (eller andre hunde for den
sags skyld) vel ikke være det store problem for dig/jer?
Her er der udelukkende lab-blandinger, en enkelt beagle og
ds-gårdhunde/foxterrierer. (jeg er aldrig helt sikker på om det er det
ene eller det andet) Vaks er nok den eneste der har fået skyld for
at indeholde "kamphunde-gener", men det skyldes nok mest at han er en
meget dominerende hanhund.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 16-10-09 14:06

> [...]
> --
> Leyna
> Big Girls - Lidt mere end gennemsnittet.

Næh, nu er der heller ingen af vore, der er kamphunde....

Så de eneste problemer vi har, er folks fantasier...

Gør de, bider de sikkert også )....

Og i så fald, har de nok spist et par hundrede forbipasserende

M.V.H....Benny..

Fra : TMus

Dato : 13-08-09 22:57

Kim Christensen <SLETTESnemoris@yahoo.com> wrote in news:3432b332-5a74-
> [...]

> Det er den slags hundeejere man skal gå efter, og ikke den sædvanlge
> gang skydem med spredehagl, som rammer de hundeejere der forsøger at

Du kan aldrig sikre dig 100% imod at din hund misforstår menneskenes
verden og regler, og vælger at bide. Når den gør det, så vil ethvert
offer nok være glad for at selv socialt velfungerende og erfarne
hundeejere ikke må eje de flænsere.
Hunden er ligeglad hvem der ejer den hvis det går galt i hovedet..

-TMus

Fra : Pwh

Dato : 08-08-09 07:46

Herman Persson, skrev:
> [...]
>
> Fx kunne man beslutte, at hunde over en vis størrelse fik klippet
> hjørnetænder. Selvfølgelig med undtagelse af tjenestehunde, jagthunde

Det var da det mest perverse forslag jeg længe har hørt,
jeg får helt lyst til at klippe et eller andet af dig.

/Jens

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 08-08-09 08:12

Pwh skrev:

> jeg får helt lyst til at klippe et eller andet af dig.

Hjørnetænderne?
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Pwh

Dato : 08-08-09 08:23

Hans Paulin (6310), skrev:

> Hjørnetænderne?

Det vil jeg overlade til mine hunde at bedømme

/Jens

Fra : jopa

Dato : 08-08-09 09:23

"Herman Persson" <Mr.Man@mail.dk> skrev

> Hvad nu hvis de samme regler blev indført her?

Grøndland har helt specielle forhold når det gælder hundehold.
Det er ikke kæledyr som her.

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Kim Christensen

Dato : 09-08-09 23:09

Her i landet er vi langt om længe ved at være ude over at invalidere
hunde mht at klippe legemsdele af dem. Der må findes bedre måder end
at rive tænde rud på dem.

Igen duer den generalisering med at "alle store sorte" hunde er
farlige ikke. Den er de kommet ud over selv i "Dyrefondet" der ellers
altid har været en "pæne gamle koner med små søøøøde hunde" forening.

http://www.dyrefondet.dk/files/pdf/hunde-katte-journalen-2009/3-09-en-hund.pdf

Du kan gøre dyrlæge til politibetjente men det vil blot medføre at
mange slet ikke opsøger dyrlæger når der er behov for det. Det vil
være meget dårligt for dyrevelfærden, men den fornemmer jeg at du er
ligeglad med.
Den såkaldte dyreretsforening PETA foreslog engang en høj afgift på
dyrlægebesøg. Ved ikke hvad de havde forestillet sig det skulle
hjælpe, men deres agenda er jo helt at afskaffe dyrehold, måske skal
det ses på den måde.

Kamphundene har "altid" været der, ,em det er kun inden for de sidste
år at de er blevet et problem. Grunden er at socialt svage personer,
ofte med relationer til narkomiljøet har brug for "beskyttelse". De er
helt uerfarne mht hunde, men anskaffer sig alligevel hunde der kræver
stor erfaring. Fordi kamphunde blev et statussymbol for dem, og
tillige "personlig beskyttelse". Forbyder man kamphunde, går de bare
efter andre racer til at beskytte dem. Det kan være rottweiler,
schæfer, etc.
Skal de nu også forbydes? Eller skulle man fra første færd have rettet
opmærksomheden på hundeejerne?
De folk kan få alle hunde til at gå amok. Anabolske steroider,
kælderopdræt, helt forkert håndtering etc kan gøre hvadsomhelst til en
farlig hund.

Hvorfor kræver overholdelse af gældende lov flere resssourcer end
vedtagelse af nye love? De skal jo også håndhæves på en eller anden
måde, og i reglen bliver de det ikke. Derfor er vedtagelsen af nye
love spil for galleriet fra politikernes side, hvis de ikke bevilger
penge til et virksomt politi.
Urimelige regler fører til at flere bliver ligegyldige over for
lovgivningen, og det medfører mere ansvarsløshed, som man jo ser nok
af for tiden.
Det er der vel ikke brug for i et samfund, men hvad, bare politikerne
kan blive genvalgt er deres diæter jo i hus.

Fra : Herman Persson

Dato : 10-08-09 12:17

Her i landet er vi langt om længe ved at være ude over at invalidere
hunde mht at klippe legemsdele af dem. Der må findes bedre måder end
at rive tænde rud på dem.

HP: Kan du nævne et par stykker?

[...]

HP: Jeg skriver, hvad jeg mener - så der er ingen grud til, at du fornemmer
noget som helst
Jeg kunne forestille mig, en lov om, at dyrlægebesøg automatisk involverede
en tandudtrækning under bedøvelse.
Evt. kunne man jo forstille sig, at der blev bevilliget nogle få millioner
kr. som tilskud til dette.
Jeg tvivler altså på, at ret mange fornuftige og ansvarlige hundeejere vil
undlade dyrlægebesøg på grund af det.
Hunden påføres en smule ubehag og efterfølgende ømhed. Vaccination gør jo
også lidt ondt - i hvert fald på Schæfere
Klipning af klør kan også resultere i, at en nerve rammes - det er da sket
for flere af mine hunde. Hos dyrlægen, forstås.
Jeg er lidt mere forsigtig ved hjemmeklipning.

[...]

HP: Ja netop. Eller så mishandler de New Foundlændere, Skt. Bernhard, Kuvaz,
Irske Ulvehunde og lignende til at blive frådende uhyrer.

[...]

HP: Enig - og disse mennesker er uden for pædagogisk rækkevidde mht. deres
holdninger til hunde.
Jeg tror, at hundene opfattes som en slags våben - hvad politiet, jo også
b.la. sige om deres hunde.
Ved at fjerne hjørnetænderne reduceres våbnet ganske betragtlig. De af jer,
der er blevet bidt af hunde, ved at det er hjørnetænderne, der laver
skaderne.
Et saksbid er et drabeligt våben.
Bliver man bidt af en hund uden hjørnetænder, fordeler trykket sig på en
meget større område, og skaderne reduceres betydeligt.
Schæfere bider vist med ca. 1 tons tryk og Rotter med ca. 3. Det er en
kraft, der vil noget, når den kun har 4 punkter at fordele tryk på.
Hvis der så er en masse punkter - alle de andre tænder - bliver det et
relativt svagt tryk.

Hilsen Herman.

Fra : Pwh

Dato : 10-08-09 18:01

Herman Persson, skrev:
> [...]
> kraft, der vil noget, når den kun har 4 punkter at fordele tryk på.
> Hvis der så er en masse punkter - alle de andre tænder - bliver det et

Har du så forestillet dig at mine hunde skal til at leve af vandgrød,
der er altså nogen af os der fodrer vores hunde som de er indrettet på at æde.
Dvs sige godt med knogler der skal knuses og ben der skal gnaves.

Klør klipper jeg forøvrigt aldrig på mine hunde, sørger for at de bliver
motioneret så de slides naturligt.

/Jens

Fra : Herman Persson

Dato : 10-08-09 19:53

> [...]
> æde.
> Dvs sige godt med knogler der skal knuses og ben der skal gnaves.

HP: Hunde bruger ikke hjørnetænderne til at tygge med eller knuse / gnave
ben.

http://www.denstoredanske.dk/Natur_og_miljø/Zoologi/Rovdyr/Rovdyr

Det gør mennesker heller ikke. Prøv at læg mærke til at vi tygger / gnaver
med kindtænder og fortænder.

Hilsen Herman.

Fra : Pwh

Dato : 10-08-09 20:22

Herman Persson, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse

> HP: Hunde bruger ikke hjørnetænderne til at tygge med eller knuse /
> gnave ben.
>
> http://www.denstoredanske.dk/Natur_og_miljø/Zoologi/Rovdyr/Rovdyr

Så er det da yderst besynderligt at deres hjørnetænder ikke er groet til
i tandsten og rådnet væk, tro ikke alt hvad du læser, men brug også
din sunde fornuft.

> Det gør mennesker heller ikke. Prøv at læg mærke til at vi tygger /
> gnaver med kindtænder og fortænder.

Hvad i alverden har det med en hund at gører ???
Eller skal jeg også se på hvordan en kanin æder, eller en kanariefugl.

/Jens

Fra : Herman Persson

Dato : 10-08-09 20:54

> Så er det da yderst besynderligt at deres hjørnetænder ikke er groet til
> i tandsten og rådnet væk, tro ikke alt hvad du læser, men brug også
> din sunde fornuft.

HP: Tænderne rådner skam ikke væk, de reduceres bare i størrelse, når de
ikke bliver brugt.
Der har været mennesker på Jorden i ca. 2 millioner år, og så lang tid har
det altså taget at udvikle vores tandsæt.

> Hvad i alverden har det med en hund at gører ???

HP: En hel del, faktisk. Teorien er jo, at vi mennesker er udviklet fra
aberne, og de har jo nogen drabelige hjørnetænder.
De bruges stort set kun som våben. Hunde er anderledes udviklet - som det
fremgår af link.

> Eller skal jeg også se på hvordan en kanin æder, eller en kanariefugl.

HP: Det kunne du med fordel sikkert gøre, og glem ikke hestene. De har
nemlig ikke brugt deres hjørnetænder i så lang tid, at de nærmest er
rudimentære. Til gengæld er der så udviklet tandfri områder, der kaldes
lader. Men nu er vi vist langt fra emnet.

Hilsen Herman.

Fra : Pwh

Dato : 10-08-09 21:14

Herman Persson, skrev:

> HP: Tænderne rådner skam ikke væk, de reduceres bare i størrelse, når
> de ikke bliver brugt.

Min pointe var at hvis hundenes hjørnetænder ikke blev holdt rene ved bla
at gumle kødben ville de gro til i tandsten blive usunde og rådne væk.
Kødben virker jo som en tandbørste for en hund, derfor har mange hunde
der nu om stunder kun lever af tørkost problemer med tænderne.
Begge mine hunde har flotte tænder, incl hjørnetænderne.
Hvad holder dem rene hvis de ikke tygger med dem ???

> Der har været mennesker på Jorden i ca. 2 millioner år, og så lang
> tid har det altså taget at udvikle vores tandsæt.

Det er stadig hunde og ikke mennesker der er topic.

> [...]
> rudimentære. Til gengæld er der så udviklet tandfri områder, der
> kaldes lader. Men nu er vi vist langt fra emnet.

Jo, men bare fordi din hund ikke behøver hele sit tandsæt for at kunne
kører en gang tørkost ned og skal have klippet klør fordi den ikke slider
dem naturligt, så kan det jo godt ske at der er andre hunde som lever
på en anden måde som kræver et komplet tandsæt og ikke behøver
assistance af en dyrelæge for at have klør i rigtig længde.

/Jens

Fra : Herman Persson

Dato : 11-08-09 07:05

> [...]
> på en anden måde som kræver et komplet tandsæt og ikke behøver
> assistance af en dyrelæge for at have klør i rigtig længde.

HP: Jeg har fuld forståelse for din måde at have dine hunde på - og nyder da
også en del af dine beretninger.
Men det er jo de fornuftige, der kommer til at lide under restrektive
regler, som skal holde tåberne i snor.
Jævnfør mit billede med chikaner og fartbump, som vi lovlydige lider under
hver dag.

Hilsen Herman.

Fra : Pwh

Dato : 12-08-09 07:54

Herman Persson, skrev:
> [...]
> regler, som skal holde tåberne i snor.
> Jævnfør mit billede med chikaner og fartbump, som vi lovlydige lider

Og du synes altså det er en rigtig god ide at få nogle flere af den slags regler.

/Jens

Fra : Herman Persson

Dato : 12-08-09 11:57

> Og du synes altså det er en rigtig god ide at få nogle flere af den slags
> regler.

HP: Det perfekte ordensrglement: I skal opføre jer ordentligt!
Når nogen så ikke gør det, må et samfund indføre regler, som dels har til
formål at hindre / begrænse overtrædelse af reglerne, og dels vedtage
sanktioner, for dem der overtræder reglerne.

Er vi enige så langt?

Hilsen Herman.

Fra : Pwh

Dato : 12-08-09 13:42

Herman Persson, skrev:

> [...]
> til formål at hindre / begrænse overtrædelse af reglerne, og dels
> vedtage sanktioner, for dem der overtræder reglerne.

Uenigheden opstår når du mener at mine hunde skal lemlæstes
fordi naboens hund har bidt. Mere indvklet er det ikke.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 12-08-09 14:28

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Uenigheden opstår når du mener at mine hunde skal lemlæstes
> fordi naboens hund har bidt. Mere indvklet er det ikke.

Det er jo lettere at skyde med spredehagl end at handle ud fra den enkelte
episode, men du gør det jo selv når du vil have forbudt kamp/muskelhunde
generelt.
(var vist dig)
Hvilke racer og avarter hører under den kategori?
Hører boxere og Amerikansk Bulldog samt Rotweilere til dem ?
Hvordan skal man sortere?
Hvad med at sige aflivning straks og kæmpe bøde til ejeren uanset race.
Bortset fra de bette der knapt kan lave skade.
--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 12-08-09 17:17

jopa, skrev:
> [...]
>
> Det er jo lettere at skyde med spredehagl end at handle ud fra den
> enkelte episode, men du gør det jo selv når du vil have forbudt

Jeg går ikke ind for flere forbud, har jeg skrevet mange gange.
Hvis de forbyder kamphunde vil jeg ikke fælde en tåre,
det er vist det nærmeste jeg er kommet at jeg skulle gå ind for forbud.

> Hvilke racer og avarter hører under den kategori?

Schæfere

> Hører boxere og Amerikansk Bulldog samt Rotweilere til dem ?

Nej, kun Schæfere

> Hvordan skal man sortere?

Skal man heller ikke, kun forbyde Schæfere

> Hvad med at sige aflivning straks og kæmpe bøde til ejeren uanset
> race. Bortset fra de bette der knapt kan lave skade.

God ide, men skal kun gælde for Schæfere

/Jens

Fra : jopa

Dato : 12-08-09 17:27

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Jeg går ikke ind for flere forbud, har jeg skrevet mange gange.

Ok godt at du ikke springer på den vogn.

Selvfølgelig kan vi ikke have at hunde bider mennesker med mindre de selv
har været uden om det

At tro man kan forbyde Muskel/Kamphunde er utopi, og spild af tid.
De er kommet for at blive.
Man er lige en postgang for sent ude, så det bedste er at være konsekvent
over for hunde der uopfordret bider samt deres ejere.

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 11-08-09 05:53

"Herman Persson" <Mr.Man@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> rudimentære. Til gengæld er der så udviklet tandfri områder, der kaldes
> lader. Men nu er vi vist langt fra emnet.

Hold da kæft manner, så var der alligevel noget om,
at Donk var født som Sabelkat ))

M.V.H.....Benny..

Fra : Pwh

Dato : 10-08-09 17:06

Kim Christensen, skrev:

> [...]
> måde, og i reglen bliver de det ikke. Derfor er vedtagelsen af nye
> love spil for galleriet fra politikernes side, hvis de ikke bevilger

Helt enig, politikerne kunne til at starte med pålægge politiet
at håndhæve de nuværende regler strammere.
Hjælper intet med nye regler der heller ikke bliver håndhævet,
det skal have en umiddelbar konsekvens at bryde loven.

En hund der ubegrundet bider et menneske eller et andet dyr
skal pålæggens at føres i snor altid, evnt også mundkurv.
I grovere tilfælde, aflivning straks efter pågribelsen.
Det bør der allerede idag være lovhjemmel til.

/Jens

Fra : Kim Christensen

Dato : 10-08-09 12:04

On 10 Aug., 18:06, "Pwh" <kkk...@email.dk> wrote:

> [...]
> Hjælper intet med nye regler der heller ikke bliver håndhævet,
> det skal have en umiddelbar konsekvens at bryde loven.

I forbindelse med at pålægge politiet noget, burde der også følge
bevillinger med så de kan få det personale der skal til. Her i min
region mangler de henved 100 mand. Det er klart at de må prioritere de
akutte først. Det er længe siden de har lavet fartkontrol her, det har
i den sidste tid givet flere ræsere der kører over 100 hvor de må køre
50 - og meget mere. Der er mang eopgaver de er nødt til at forsømme.
Og oven i det hele, personalemangel, etc kommer der et klimatopmøde
senere på året. Det skal nok beslaglægge de folk der er ilbage i et
stykke tid frem.

> [...]
> I grovere tilfælde, aflivning straks efter pågribelsen.
> Det bør der allerede idag være lovhjemmel til.

Det er der lohjemmel til

se især §6

En ting jeg efterlyser er hvorfor hunden bed. å TV2TTV var der i dag
en artikel om en hund der havde bidt en ældre kvinde, selvom hunden
var i snor trak den af med ejeren og bed.
Hvorfor gjorde den det? En normalt fungerende hund bider ikke bare
tilfældigvis en forbipasserende. Enten er hunden ikke normalt
fungerende, eller også er der sket noget mere som vi ikke fik noget at
vide om.
En lidt voldsom sammenligning, men forestil dig at man i stedet for at
undersøge de fly der gennem tiderne er drattet ned, bare kørte vragene
til skrothandleren. Meget af vores sikkerhed som flypassagerer i dag
er bygget på erfaringer hvor noget gik galt.
Eksempelvis havde ingen tænkt på at flys vinger kunne overises før det
første fly drattede ned med is på vingerne.
Så _hvorfor_ bider fido? Ved at fokusere noget mere p dette kunne man
måske finde nogen interessante svar, - og på den måde forebygge at
lignende sker fremover. Med forebygge mener jeg mindske risikoen for
at noget sker, man kan aldrig udelukke dårlige hunde og hundeejere
helt - med eller uden "kørekort".

Hilsen Kim

Fra : Pwh

Dato : 10-08-09 19:26

Kim Christensen, skrev:

> [...]
> lignende sker fremover. Med forebygge mener jeg mindske risikoen for
> at noget sker, man kan aldrig udelukke dårlige hunde og hundeejere

Jamen du har så fuldstændigt ret, det er vel et spørgsmål om resurcer
eller priroritering.
For min skyld kunne de godt indfører en hundeskat på feks 500kr/år
hvis jeg vidste at pengene gik til det formål.
Vel fair nok at vi som hundeejere er dem der betaler mest til det
da det er vores køtere der skaber problemerne

/Jens

Fra : Herman Persson

Dato : 10-08-09 20:04

> [...]

tilfældigvis en forbipasserende. Enten er hunden ikke normalt
fungerende, eller også er der sket noget mere som vi ikke fik noget at

HP: Det er desværre de lynhurtige halve nyheder, som der er alt for mange
af.
En af mine venner fortalte mig om en episode - muligvis fra tv.
Et barn gik med en Golden Retriver i snor, og hunden sprng i kådhed op ad et
andet barn - og der blev nærmes lynchstemning.

I en tv-nyhedsudsendelse i går blev det fortalt, at internaterne nærmest
bliver bestormet af folk, der vi af med deres muskel / kamphunde.
Men internaterne vil ikke have dem.

Hilsen Herman.

Fra : Pwh

Dato : 10-08-09 20:24

Herman Persson, skrev:

> I en tv-nyhedsudsendelse i går blev det fortalt, at internaterne
> nærmest bliver bestormet af folk, der vi af med deres muskel /
> kamphunde. Men internaterne vil ikke have dem.

Det er da klart, de kan jo ikke komme af med skramlet igen.
Dem må folk sgu selv sørge for at få aflivet.

/Jens

Fra : Kim Christensen

Dato : 10-08-09 14:21

On 10 Aug., 21:24, "Pwh" <kkk...@email.dk> wrote:

> Det er da klart, de kan jo ikke komme af med skramlet igen.
> Dem må folk sgu selv sørge for at få aflivet.

Hvis de muskelhundeejere der aldrig skulle have haft sådan en skabning
er blevet klar over hvad det er de har fået - og vil af med dem, vil
det jo også afhjælpe en del af problemerne. Det kunne da være fint med
"ophugningsstøtte" til nogen af de overtallige muskelhunde.
Nogen vil måske synes det er "synd", men det er jo ofte hunde der er
produceret under helt tilfældige og ofte helt utilstrækkelige forhold
for at få andele i en dengang stor efterspørgsel.

Hilsen Kim

Fra : Pwh

Dato : 10-08-09 21:33

Kim Christensen, skrev:

> [...]
> produceret under helt tilfældige og ofte helt utilstrækkelige forhold
> for at få andele i en dengang stor efterspørgsel.

*LOL*
Skrotpræmie, fin ide

For at værer lidt brutal vil det faktisk i mange tilfælde værer det bedste,
hunden lider jo ikke under at blive aflivet, den falder bare i søvn.

Mine egne hunde har jeg en aftale med fammilien om at de i givent
tilfælde hvor jeg bliver kørt ihjel eller kommer af dage på anden måde
at de skal sørge for at få dem aflivet.
Mine hunde der hænger så meget ved mig skal ikke ende op i et bur
på et internat, så hellere en smertefri død.

/Jens