Schæferhvalp med to bagkroppe
Fra : Kim Christensen

Dato : 07-08-09 14:01

Her et indslag fra TVsyd, med den allestedsnærværende Bille Ruwald.

http://tvsyd.dk/schæferhvalp-med-bagkroppe

Uheldigvis har de brugt et æ i linket, det kan godt give problemer.
Evt prøv at klip/kopier eller tast det ind selv.

tvsyd.dk/schæferhvalp-med-bagkroppe

Essensen af historien er at en schæfertæve svar ved at føde, og efter
den 3. hvalp gik fødslerne i stå. Man måtte tage kejsersnit, og
årsagen til fødselsproblemerne var en schæfertævehvalp med to
bagkroppe. Begge bagkroppe havde det hele, og hvalpen bevægede sig.
Den belv aflivet kort efter fødslen.

Måske var det godt at den blev aflivet, men på den anden side kunne
man også have valgt at se om den var levedygtig, og om den evt kunne
lære at synkronisere begge bagkroppe under gang. He rkommer der nok
lidt Frankenstein op i mig, men man har vel lov at være nysgerrig.
Måske er det naturens måde at kompensere for de svage bagkroppe hos
schæferne?

Hilsen Kim

Fra : Tove Krieger

Dato : 08-08-09 08:57

In news:9134b8b5-b5ee-4277-b5d1-9970e88e64c4@g19g2000vbi.googlegroups.com,
Kim Christensen <SLETTESnemoris@yahoo.com> typed:
> [...]
> lidt Frankenstein op i mig, men man har vel lov at være nysgerrig.
> Måske er det naturens måde at kompensere for de svage bagkroppe hos

Det ville simpelthen have været forfærdeligt hvis den lille stakkel havde
fået lov at leve. Godt at dyrlægen og ejeren valgte det eneste rigtige og
fornuftige. Alt andet havde været grusomhed.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Pwh

Dato : 08-08-09 12:25

Kim Christensen, skrev:
> Måske er det naturens måde at kompensere for de svage bagkroppe hos
> schæferne?

Ligesom man tror at schæfere ikke kan blive mere misdannede
slår racen atter sig selv

/Jens

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 08-08-09 12:31

Pwh skrev:

> Ligesom man tror at schæfere ikke kan blive mere misdannede
> slår racen atter sig selv

LOL
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : jopa

Dato : 08-08-09 19:14

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i meddelelsen

> Ligesom man tror at schæfere ikke kan blive mere misdannede
> slår racen atter sig selv

Sådan en kunne jeg da godt tænke mig.
Det ultimative ville dog
være en med 2 hoveder.
Så kunne indbrudstyven rigtigt blive skambidt.

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 08-08-09 19:54

jopa, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i meddelelsen

> Sådan en kunne jeg da godt tænke mig.
> Det ultimative ville dog
> være en med 2 hoveder.

Dem man avler nu om dage har jo røv i begge ender

/Jens

Fra : jopa

Dato : 08-08-09 20:27

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Dem man avler nu om dage har jo røv i begge ender

http://www.wizards.com/dnd/images/ff_gallery/50157.jpg
Min yndlings vovse

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 08-08-09 21:53

In news:4a7dc07f$0$296$14726298@news.sunsite.dk,
jopa <admin@jp-webs.invalid> typed:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i meddelelsen

> Sådan en kunne jeg da godt tænke mig.
> Det ultimative ville dog
> være en med 2 hoveder.
> Så kunne indbrudstyven rigtigt blive skambidt.

I har sikkert set for meget "Harry Potter"

Fra : Brian Olesen

Dato : 11-08-09 19:31

Hej

> Sådan en kunne jeg da godt tænke mig.
> Det ultimative ville dog
> være en med 2 hoveder.
> Så kunne indbrudstyven rigtigt blive skambidt.

Vrøvl og pis. En schæfer er ingen muskelhund, nærmest tvært imod. Min
nuværende tøs ville omgående byde tyven velkommende og vise ham computere og
fladskærme. *ggg*

Mvh. Brian

Fra : jopa

Dato : 11-08-09 20:06

"Brian Olesen" <Har-ingen-mail@nodomain.nowhere> skrev

> Vrøvl og pis. En schæfer er ingen muskelhund,

Min er

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Brian Olesen

Dato : 12-08-09 16:13

"jopa" <admin@jp-webs.invalid> wrote in message
> "Brian Olesen" <Har-ingen-mail@nodomain.nowhere> skrev

> Min er

Hihi ja godt med dig. Jeg vil væde på, at når den er ved dyrlæge står den og
ryster som en tøs.

Af alle vagthunde er schæfer nok den jeg er mindst bange for. De er nemlig
kloge nok til at vige, når de møder deres overmand.

Mvh. Brian

Fra : jopa

Dato : 12-08-09 16:24

"Brian Olesen" <Har-ingen-mail@nodomain.nowhere> skrev

> Hihi ja godt med dig. Jeg vil væde på, at når den er ved dyrlæge står den
> og ryster som en tøs.

Nu har den altid mundkurv på til dyrlæge.
Sidste år sad der 4 aftryk af hjørnetænder i hans arm.

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 12-08-09 17:10

jopa, skrev:

> Nu har den altid mundkurv på til dyrlæge.
> Sidste år sad der 4 aftryk af hjørnetænder i hans arm.

Bare vent til Herman læser det

/Jens

Fra : jopa

Dato : 12-08-09 17:21

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Bare vent til Herman læser det

Who the fuc.. is Herman

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 12-08-09 17:26

jopa, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Who the fuc.. is Herman

Ham der startede tråden med de Grønlandske regler
om at klippe hjørnetænder hos hunde.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 12-08-09 17:29

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Ham der startede tråden med de Grønlandske regler
> om at klippe hjørnetænder hos hunde.

Ok men det er da et forslag i det mindste.
Men så stor en opgave at det er dømt til fiasko.
Men det ville da være fint for dyrlægerne

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Brian Olesen

Dato : 12-08-09 22:06

> "Brian Olesen" <Har-ingen-mail@nodomain.nowhere> skrev

> Nu har den altid mundkurv på til dyrlæge.
> Sidste år sad der 4 aftryk af hjørnetænder i hans arm.

Javel ja.
tænker - om den mundkurv er lavet af spaghetti siden det kan lade sig gøre.

mvh. Brian

Fra : jopa

Dato : 12-08-09 22:17

"Brian Olesen" <Har-ingen-mail@nodomain.nowhere> skrev >
> Javel ja.
> tænker - om den mundkurv er lavet af spaghetti siden det kan lade sig
> gøre.

Han havde ikke mundkurv på sidste år, men den blev indkøbt til i år

Dyrlægen er ikke hans ven

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Brian Olesen

Dato : 13-08-09 22:14

> "Brian Olesen" <Har-ingen-mail@nodomain.nowhere> skrev >
>
> Han havde ikke mundkurv på sidste år, men den blev indkøbt til i år
>
> Dyrlægen er ikke hans ven

Ah fair nok.

Brian

Fra : jopa

Dato : 12-08-09 17:47

"Brian Olesen" <Har-ingen-mail@nodomain.nowhere> skrev

> Af alle vagthunde er schæfer nok den jeg er mindst bange for. De er nemlig
> kloge nok til at vige, når de møder deres overmand.

Ok jeg giver en kop øl eller kaffe hvis du kommer forbi og agerer overmand

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Brian Olesen

Dato : 12-08-09 22:10

> "Brian Olesen" <Har-ingen-mail@nodomain.nowhere> skrev

> Ok jeg giver en kop øl eller kaffe hvis du kommer forbi og agerer overmand

Nixen. Vil ikke gøre din søde lille hund skade. det er jeg for glad for
schæfere til.
Den bette stakkel ka' jo ikke gøre for, at dens ego er større end dens
formåen. Sådan har vi vel alle prøvet at ha' det fra tid til anden?

mvh. Brian

Fra : Tove Krieger

Dato : 12-08-09 18:47

In news:4a82dc0b$0$300$14726298@news.sunsite.dk,
Brian Olesen <Har-ingen-mail@nodomain.nowhere> typed:

> Hihi ja godt med dig. Jeg vil væde på, at når den er ved dyrlæge står
> den og ryster som en tøs.

Jeg tror ikke at du står dig ved at vædde. Min hedengangne store schæfertæve
var noget af den mindst pivede hund jeg har kendt. Hun tog alle dyrlægebesøg
i stiv arm, selv vaccinationer og en stor operation uden at kny.

> Af alle vagthunde er schæfer nok den jeg er mindst bange for. De er
> nemlig kloge nok til at vige, når de møder deres overmand.

Du har vist en del at lære om schæfere vil jeg mene. De er kloge, men jeg
ville nu ikke hvis jeg var dig forsøge at få én til at vige.

Fra : Brian Olesen

Dato : 12-08-09 22:19

"Tove Krieger" <missminimiv@privat.dk> wrote in message
> [...]
> schæfertæve var noget af den mindst pivede hund jeg har kendt. Hun tog
> alle dyrlægebesøg i stiv arm, selv vaccinationer og en stor operation uden

Flot! Der findes heldigvis undtagelser, men din dyrlæge kan jo også være en
venlig en af slagsen, som hunden har haft fuld tillid til. De findes da
heldigvis også.

> Du har vist en del at lære om schæfere vil jeg mene. De er kloge, men jeg
> ville nu ikke hvis jeg var dig forsøge at få én til at vige.

Jamen jeg tænker, at det nok er fordi det langt fra er første gang og så
fordi jeg har en eller anden mærkelig blokering imod at være bange for netop
denne race og det kan de mærke.
Var det en rohtweiler eller en ægte muskelhund, så tror jeg sgu det var
noget andet.
Og så en detalje. Jeg opfatter ikke en aggresiv schæfer som en trussel men
mere som et underholdende indslag og det forvirrer dem ofte. Jeg møder dem
med sådan en lidt bedstefaderlig nåja-men-hvad-fanden holdning og det er
endnu ikke sket, at enhver stor han ikke ender med at blive venner med mig
eller i hvert fald at acceptere mig.
Har da også hjulpet flere med deres hmm selvpåførte hundeproblemer med netop
en schæferhan, når folk ikke rigtig forstår, at den ta'r røven på dem fordi
de glemmer at lave et ordentligt lederskab.

mvh. Brian

Fra : Tove Krieger

Dato : 13-08-09 12:56

In news:4a8331c2$0$303$14726298@news.sunsite.dk,
> [...]
> for netop denne race og det kan de mærke.
> Var det en rohtweiler eller en ægte muskelhund, så tror jeg sgu det

Min schæfer havde du ikke behøvet at være bange for, med mindre du brød ind
i vores hus, men jeg ville nu gerne se dig komme uinviteret hos John og hans
Milo, så tror jeg at du glemte det bedstefaderlige.

Fra : jopa

Dato : 13-08-09 14:43

"Tove Krieger" <missminimiv@privat.dk> skrev

> Min schæfer havde du ikke behøvet at være bange for, med mindre du brød
> ind i vores hus, men jeg ville nu gerne se dig komme uinviteret hos John
> og hans Milo, så tror jeg at du glemte det bedstefaderlige.

Ja han godtager absolut ingen han ikke kender.
For et stykke tid siden kom der en for at hente en mobiltelefon, han var
vant til schæfere, og Milo var i hundegård.
Jeg sagde han skulle holde sig fra den men han satte sig på hug og stak
hånden ind til ham.
Jeg behøver vel ikke at fortælle hvad der skete med hans hånd

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : JB

Dato : 13-08-09 14:48

"jopa" <admin@jp-webs.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> hånden ind til ham.
> Jeg behøver vel ikke at fortælle hvad der skete med hans hånd

Ingenting.

Hilsen
Jytte

Fra : Pwh

Dato : 13-08-09 15:21

jopa, skrev:
> Jeg sagde han skulle holde sig fra den men han satte sig på hug og
> stak hånden ind til ham.
> Jeg behøver vel ikke at fortælle hvad der skete med hans hånd

Blev smurt ind i ulækkert Schæfersavl

/Jens

Fra : jopa

Dato : 13-08-09 16:00

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Blev smurt ind i ulækkert Schæfersavl

Blandt andet.
Hvis man er dum nok til at stikke hånden ind til en vagthund så er man selv
om det.

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 13-08-09 16:25

jopa, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Blandt andet.

Ud med sproget, mistede han nogle fingre.

> Hvis man er dum nok til at stikke hånden ind til en vagthund så er
> man selv om det.

Nemlig.

Men mon ikke der kommer nogle hellige bemærkninger
om at det kunne have været et barn eller en blind person
der havde forvildet sig hen til Milo, du er lidt ansvarsløs John

/Jens

Fra : jopa

Dato : 13-08-09 16:38

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Ud med sproget, mistede han nogle fingre.

Nej fik lidt hudafskrabning

> Men mon ikke der kommer nogle hellige bemærkninger
> om at det kunne have været et barn eller en blind person
> der havde forvildet sig hen til Milo, du er lidt ansvarsløs John

Nu er der ingen store chancer for at der er hverken blinde eller børn der
forvilder sig herud på Lars Tyndskids mark.
Hunden skal nok give hals så de er advaret hvis de kommer, og børn elsker
den over alt på jorden.

Avis drengen bliver da overslikket det samme gælder børnebørnene.

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : jopa

Dato : 13-08-09 17:00

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev >
> Men mon ikke der kommer nogle hellige bemærkninger
> om at det kunne have været et barn eller en blind person
> der havde forvildet sig hen til Milo, du er lidt ansvarsløs John

Glemte lige:
Jeg er nok det modsatte af ansvarsløs.
Min hund opholder sig kun på matriklen, og kommer stort set ikke ud blandt
andre mennesker, og når det sker så altid i snor.
Den kan aldrig forvolde skade på hverken mennesker eller dyr.
Har vi den med ved stranden så leger den fint med andre hunde så længe de
ikke puster sig op
Har vi gæster render den frit fra gæst til gæst for at blive klappet.

Hvis nogen bryder ind i vores hus har de jo selv bedt om at blive bidt da
der er skiltning flere steder.

I øvrigt siger de på internatet hvor den bliver passet om sommeren at det er
jordens rareste hund så vagthund er den kun herhjemme og kun når den er
alene.
Men alt det ved du jo

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Brian Olesen

Dato : 13-08-09 22:21

> [...]
> ind i vores hus, men jeg ville nu gerne se dig komme uinviteret hos John
> og hans Milo, så tror jeg at du glemte det bedstefaderlige.

Jamen jeg respektere sgu, når en hund forsvarer sig og sine og ville aldrig
begå indbrud hos nogen hund eller ej.
men hvis vi tænker os, at jeg alligevel gjorde det, ja så var jeg da selv
ude om at blive bidt.

Men schæfere kan jo det der med at se vildt truende og farlige ud og så
pludselig skifte mening.
Mange andre (dummere) racer, de bliver jo bare ved med at se sure og dumme
ud, uden helt at vide hvorfor.

Jeg var ude hos en bilforhandler for noget tid siden udenfor hans åbningstid
og han havde sådan 2 store vagt-hunde, af en eller anden lidt ubestemmelig
doberman-agtigt type.
Dem fik jeg da til at trække sig og vige helt af fri vilje, uden brug af
hverken vold eller anden rå magt, men simpelthen ved at fortælle mig selv,
at her havde jeg ret til at være og at de bare kunne pisse af.
men rigtig mange var blevet virkelig bange for de her 2 fætre, for hold
op de teede sig, snappede ud i luften og gik virkelig til den.

Mvh. Brian

Fra : jopa

Dato : 13-08-09 22:24

"Brian Olesen" <Har-ingen-mail@nodomain.nowhere> skrev

> men rigtig mange var blevet virkelig bange for de her 2 fætre, for
> hold op de teede sig, snappede ud i luften og gik virkelig til den.

Det er jo også fint hvis de opfylder deres formål.

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Brian Olesen

Dato : 14-08-09 11:57

> "Brian Olesen" <Har-ingen-mail@nodomain.nowhere> skrev

> Det er jo også fint hvis de opfylder deres formål.

ja helt enig.

Er bare lidt nervøs for vagthundes veg og vel fordi folk i dag er så pisse
psykopatiske og kan finde på at gøre alt muligt ved dem.
Så hellere noget automatisk tårregas eller et par klyngebomber til
idioterne. *ggg* Åh nåh nej her i lille pjævsede Danmark er tyde jo fredede
nærmest som sjældne fugle.

Men der skal selvfølgelig nok være en masse, som holder fingrene ved sig
selv, når der står en eller flere vovser og ser sultne ud. *gg*

med til min historie høre nok også, at jeg altid har haft schæfere og bare
simpelthen elsker den race! Det er bare hunden over alle hunde!

Mvh. Brian

Fra : jopa

Dato : 14-08-09 12:06

"Brian Olesen" <Har-ingen-mail@nodomain.nowhere> skrev

> med til min historie høre nok også, at jeg altid har haft schæfere og bare
> simpelthen elsker den race! Det er bare hunden over alle hunde!

Også en lækker hund.
Har selv haft dem i over 30 år

Nu er der så nogen der påstår at min er en hyænekamel på grund af størrelsen
og vægten

Faderen til min er Tysk international champion farfaderen blev verdensvinder
i 2004, og begge disse var også store hyænekameler.

Hvad har du selv? grå eller højavl

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Brian Olesen

Dato : 15-08-09 13:18

> "Brian Olesen" <Har-ingen-mail@nodomain.nowhere> skrev

> Også en lækker hund.
> Har selv haft dem i over 30 år

ok respekt. Har kun været med i knap 25 eller deromkring.

> [...]
>
> Faderen til min er Tysk international champion farfaderen blev
> verdensvinder i 2004, og begge disse var også store hyænekameler.

hahah fed betegnelse.
Det må jeg sige, ja så må der være noget guf i ham!

> Hvad har du selv? grå eller højavl

Tja hun er såmænd halvsøster til den kendte politihund Kato fra Randers.
Hun er sådan nærmest vildtfarvet tror jeg det kan kaldes.
en utrolig fornuftig linje med super god psyke. Lige lidt for blød til min
smag, men vildt dejlig og så tror hun stadig at hun er et bette hvalp på
under et år, selvom hun nu altså lige er blevet 7.

Mvh. Brian

Fra : jopa

Dato : 15-08-09 14:31

"Brian Olesen" <Har-ingen-mail@nodomain.nowhere> skrev

> Det må jeg sige, ja så må der være noget guf i ham!

Ja en bisset en af slagsen der kræver fasthed

> [...]
> smag, men vildt dejlig og så tror hun stadig at hun er et bette hvalp på
> under et år, selvom hun nu altså lige er blevet 7.

Lyder fint.
Tæverne er jo nok generelt en smule blødere end hannerne.
Vedr psyken er de grå generelt meget bedre end højavl som på grund af
koncentrering på eksteriør mangler noget ensarthed psykisk.
Derfor ville jeg aldrig anbefale en højavlshan til nybegyndere.
Dertil er de for ustabile efter min mening

men begge typer er da dejlige.

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Brian Olesen

Dato : 15-08-09 17:44

Hej

> [...]
> Derfor ville jeg aldrig anbefale en højavlshan til nybegyndere.
> Dertil er de for ustabile efter min mening

Helt bestemt.
Omvendt er nogle af de grå som du kalder dem altså brugslinjerne også
vandskellige for en del begyndere, da de som din netop kræver en masse af
ejeren, for ikke at gå i skudder-mudder.
men fungerer de, så er de fandeme godt nok lækre!

mvh. Brian

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 15-08-09 18:48

jopa skrev:

> Vedr psyken er de grå generelt meget bedre end højavl

Mødte lige en hvid schæfer i dag; hvor udbredte er de egentlig?
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Ivan Madsen

Dato : 15-08-09 19:06

On Sat, 15 Aug 2009 19:48:03 +0200, "Hans Paulin \(6310\)"
<me@privacy.net> wrote:

>Mødte lige en hvid schæfer i dag; hvor udbredte er de egentlig?

DKK har 234 hvide hyrdehunde og lidt over 1000 schæfere troede
egentlig der var flere.

Fra : jopa

Dato : 15-08-09 21:53

"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev

> DKK har 234 hvide hyrdehunde og lidt over 1000 schæfere troede
> egentlig der var flere.

De 1000 er vel blot dem der betaler kr 410,00 om året for at være medlem af
DKK

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : jopa

Dato : 15-08-09 19:07

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev

> Mødte lige en hvid schæfer i dag; hvor udbredte er de egentlig?

De findes ikke
Hvide hvalpe hos alm schæfer er en fejl.

Men der findes en forening af hvide "schæfere" under DRU
Navnet Hvid Schweizisk Hyrdehund.anvendes hvis hunden er stambogført i DKK

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 15-08-09 19:15

jopa skrev:

Tak til begge
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Pwh

Dato : 15-08-09 19:33

jopa, skrev:

> Men der findes en forening af hvide "schæfere" under DRU
> Navnet Hvid Schweizisk Hyrdehund.anvendes hvis hunden er stambogført
> i DKK

En dejlig hund, var ved at få en da jeg skulle finde en makkerinde til Tyson.
Min søster havde en han for år tilbage, skøn hund som jeg husker den.

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 15-08-09 20:46

In news:4a86f518$0$300$14726298@news.sunsite.dk,
Hans Paulin (6310) <me@privacy.net> typed:

> Mødte lige en hvid schæfer i dag; hvor udbredte er de egentlig?

En af vore venner har to stk., det er smukke og dejlige vovser.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 15-08-09 22:39

Tove Krieger skrev:

> En af vore venner har to stk., det er smukke og dejlige vovser.

Hende vi mødte var også
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : jopa

Dato : 16-08-09 09:56

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev

> Hende vi mødte var også

Vi skal bare være enige om at det ikke er schæfere, men en selvstændig race
der ligner

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 16-08-09 10:21

jopa skrev:

> Vi skal bare være enige om at det ikke er schæfere, men en
> selvstændig race der ligner

Hæ hæ
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 16-08-09 11:51

In news:4a87cf79$0$296$14726298@news.sunsite.dk,
Hans Paulin (6310) <me@privacy.net> typed:

> Hæ hæ

De har godt nok i 2003 skiftet navn til hvid schweizisk hyrdehund, og kunne
derfor få en stambog, men de har eksisteret i over 100 år.

Hvide schæfere var før i tiden at finde i kuld med almindeligt farvede
schæfere, og de blev ofte aflivet fordi de ikke kunne stambogsføres som
værende "ægte" schæfere. Det er da helt sikkert en genfejl, men for pokker
hvor er de smukke foruden alle de gode egenskaber de også har, så fra
starten var de altså almindelige schæfere som blot blev født med en
"forkert" farve.

Den forklaring har jeg fået af vores bekendte der selv har to af de prægtige
hunde.

Fra : Pwh

Dato : 16-08-09 11:55

Tove Krieger, skrev:

> [...]
> for pokker hvor er de smukke foruden alle de gode egenskaber de også
> har, så fra starten var de altså almindelige schæfere som blot blev

Er den race så man kender nu om dage ikke generelt større og
mere firkantet i det end den almendelige Schæfer,
eller har jeg igen fået noget galt i halsen

/Jens (som godt kunne overveje Hvid Schæfer igen)

Fra : Tove Krieger

Dato : 16-08-09 12:08

In news:4a87e5b8$0$306$14726298@news.sunsite.dk,
Pwh <kkkjhh@email.dk> typed:

> Er den race så man kender nu om dage ikke generelt større og
> mere firkantet i det end den almendelige Schæfer,
> eller har jeg igen fået noget galt i halsen
>
> /Jens (som godt kunne overveje Hvid Schæfer igen)

Mit bedste gæt (jeg er jo ikke ekspert) vil være, at der ikke har forekommet
den såkaldte "forædling" af racen, som f.eks. den farvede schæfer og mange
andre racer har været udsat for i mange år. Vores Asia var højavl og havde
stambog, men hendes ryglinie var lige og ikke som mange schæfere idag der
har et meget lavt bagparti. Det er så kun et gæt, men det må man da kunne
finde ud af.

Fra : jopa

Dato : 16-08-09 12:44

"Tove Krieger" <missminimiv@privat.dk> skrev

Ja den hvide farve har de i generne.
Det er i følge standarten fuldt lovligt at højavl har en lille hvid plet på
brystet.
Dette har Milo også.
En helt hvid plet på størrelse med en 10 øre hvis nogen husker dem

> [...]
> var højavl og havde stambog, men hendes ryglinie var lige og ikke som
> mange schæfere idag der har et meget lavt bagparti. Det er så kun et gæt,

Den lige firkantede schæfer er udavlet og standarten diskvalificerer dem.

Den grå type der ikke bruges til udstilling har tit form som den "gamle"
schæfer.

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : jopa

Dato : 16-08-09 13:07

"Tove Krieger" <missminimiv@privat.dk> skrev
>Vores Asia var højavl og havde stambog, men hendes ryglinie var lige og
>ikke som mange schæfere idag der har et meget lavt bagparti.

Og sådan er standarten i dag Tove selvom du syntes det er pænere med en
kvadratisk hund.
Se her Milos farfar og han er 2 gange verdensvinder.
Den skrå linie SKAL de have:
http://www.ottogsd.com/Larus.htm

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 16-08-09 13:21

jopa, skrev:
> Den skrå linie SKAL de have:
> http://www.ottogsd.com/Larus.htm

Hvorfor, er den firkantede form ikke den sundeste :-?

/Jens (hvis hunde mere er tøndeformede)

Fra : Brian Olesen

Dato : 16-08-09 15:54

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> wrote in message

> Hvorfor, er den firkantede form ikke den sundeste :-?

Det siges, at den skrå form er fremkommet fordi hunden skulle blive
hurtigere af det og bedre til at springe, men de ligner sgu en skilpade med
ryggen som skjol.
Men for lidt og for meget...
En let skrånen var da ok, men dette hersens irriterende såkaldte dryppende
kryds er altså bare for meget.
man laver da heler ikke biler med nedsænket bagende skrånende opimod
fronten. Hvilke andre dyr har da denne skrå vandskabte form? Nej vel og det
er da da en grund til.

Mvh. Brian

Fra : jopa

Dato : 16-08-09 16:38

"Brian Olesen" <Har-ingen-mail@nodomain.nowhere> skrev

> Hvilke andre dyr har da denne skrå vandskabte form?

Hyænen

Deraf navnet hyænekamelen som min bliver kaldt

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 16-08-09 13:25

In news:4a87f647$0$296$14726298@news.sunsite.dk,
> [...]
> en kvadratisk hund.
> Se her Milos farfar og han er 2 gange verdensvinder.

Jamen kære John. Milos farfar er da en utroligt smuk hund, men standard
eller ej så kan jeg altså bedst lide den "gamle" facon, det skyldes jo nok
at jeg var vant til Asia.

Fra : jopa

Dato : 16-08-09 13:34

> [...]

> eller ej så kan jeg altså bedst lide den "gamle" facon, det skyldes jo nok

Yeps dette billede er FCI's officielle billede af den perfekte schæferhund.
http://jp-web.dk/schaefer.jpg

Men giver dig ret i at man nok snart skal sætte fokus på at få den rettet
lidt op igen, men det er så min private mening.

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 16-08-09 15:59

In news:4a87fcce$0$302$14726298@news.sunsite.dk,
jopa <admin@jp-webs.invalid> typed:
> "Tove Krieger" <missminimiv@privat.dk> skrev

> Yeps dette billede er FCI's officielle billede af den perfekte
> schæferhund. http://jp-web.dk/schaefer.jpg

Nej, perfekt synes jeg bestemt ikke den er. Det er ikke engang pænt. Selve
hunden er da smuk, men bagkroppen..........?

> Men giver dig ret i at man nok snart skal sætte fokus på at få den
> rettet lidt op igen, men det er så min private mening.

Det tror jeg ville være en god ting, men Milo ser jo heller ikke
tilnærmelsesvis ud som den på billedet, for det er da godt nok for meget af
det "gode".

Fra : Pwh

Dato : 16-08-09 16:11

Tove Krieger, skrev:

> Det tror jeg ville være en god ting, men Milo ser jo heller ikke
> tilnærmelsesvis ud som den på billedet,

Hvordan skulle Milo da også komme til at ligne en Schæfer
med de forældre han har

/Jens

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 16-08-09 12:13

Tove Krieger skrev:

> Det er da helt sikkert en genfejl,

Dét ville jeg nu ikke kalde det - måske hvis vi snakkede albino.

snip

> Den forklaring har jeg fået af vores bekendte der selv har to af de
> prægtige hunde.

Læste det samme på google i går
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 16-08-09 12:45

Hans Paulin (6310) skrev:

> Læste det samme på google i går

Hér er linket til dét jeg læste:

http://kortlink.dk/6vby
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 16-08-09 13:30

In news:4a87f144$0$296$14726298@news.sunsite.dk,
Hans Paulin (6310) <me@privacy.net> typed:

> Hér er linket til dét jeg læste:
>
> http://kortlink.dk/6vby

Ja, jeg kan læse at det er nogenlunde den samme forklaring som den jeg har
fået. Sjovt nok kalder alle (eller de fleste) opdrættere af den hvide race
dem for hvid schæferhund, gad vide hvorfor de stadig gør det. De vil jo nok
ikke anerkende at de er blevet givet et nyt navn grundet deres farve.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 16-08-09 17:06

Tove Krieger skrev:

> [...]
> den hvide race dem for hvid schæferhund, gad vide hvorfor de stadig
> gør det. De vil jo nok ikke anerkende at de er blevet givet et nyt

Religion!
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Pwh

Dato : 16-08-09 11:43

jopa, skrev:
> "Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev

> Vi skal bare være enige om at det ikke er schæfere, men en
> selvstændig race der ligner

Hvorfor bliver den så kaldt Hvid Schæfer, er det udelukkende
fordi den minder om alm Schæfer ???

For at gører forvirringen total er der jo også den Sorte Schæfer,
den skulle jeg nu mene er at regne for ægte Schæfer.
Tysons mor er en Sort Schæfer, og den lokale strisser har
også en, flot hund.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 16-08-09 12:04

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> For at gører forvirringen total er der jo også den Sorte Schæfer,
> den skulle jeg nu mene er at regne for ægte Schæfer.
> Tysons mor er en Sort Schæfer, og den lokale strisser har
> også en, flot hund.

Der findes 2 typer, den grå der kan have mange farver bla sort, og så højavl
der altid er gul brun med sort saddel.

Højavl er større og tungere en den grå brugstype.

Hvid schæfer findes ikke, og gør den er det en fejl da de hos seriøse
opdrættere bliver aflivet det samme gælder langhåret

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 16-08-09 12:14

jopa, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Der findes 2 typer, den grå der kan have mange farver bla sort, og så
> højavl der altid er gul brun med sort saddel.
>
> Højavl er større og tungere en den grå brugstype.

Hvorfor kaldes den ene type for højavl, er den finere end den grå.
Personligt opfatter jeg højavlen som den rigtige traditionelle Schæfer,
som man kendte den fra sin barndom af
Anede faktisk ikke at en Schæfer kunne værer sort før jeg så Tysons mor.
Synes ikke man ser så mange højavl her hvor jeg bor,
det er mest de der mini-Schæfere folk har

/Jens

Fra : jopa

Dato : 16-08-09 12:30

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Hvorfor kaldes den ene type for højavl, er den finere end den grå.

Ved ikke lige hvorfor det kaldes højavl, men det er den type vi alle
genkender og som der bruges meget krudt på at få så flot som muligt
eksteriør mæssigt.
At man så specielt i England er gået for vidt og tror at bagkroppen skal
slæbe nede ved jorden er som sagt et meget Engelsk fænomen, som ikke er så
udbredt i eks Tyskland og Danmark.

I følge international standart skal ryglinien være svagt skrånende, og ikke
som de fejlagtigt mener i England.
En Engelsk Schæfer ville formentlig ikke have en chance på en Tysk
udstilling.

Syntes selv min egen har en tilpas efter standarten skrånende ryglinie uden
at det skæmmer.

> Personligt opfatter jeg højavlen som den rigtige traditionelle Schæfer,
> som man kendte den fra sin barndom af

Sådan har jeg det også selv, men de mindre grå er avlet specielt mod at
kunne arbejde altså sporsøgning osv.

> Anede faktisk ikke at en Schæfer kunne værer sort før jeg så Tysons mor.
> Synes ikke man ser så mange højavl her hvor jeg bor,
> det er mest de der mini-Schæfere folk har

Ja de er jo nok populære bla fordi de ikke er så renavlede med de ulemper
det kan have med sig.

Foretrækker selv en hund på 50 kg fremfor en på 30
Men det er jo smag og behag.

I gamle dage da jeg startede med racen skulle den blot være stor og
frygtindgydende

Bemærk at ovenstående ved jeg ikke en skid om, udtaler mig blot efter bedste
vidende
--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 16-08-09 13:25

jopa, skrev:

> Foretrækker selv en hund på 50 kg fremfor en på 30
> Men det er jo smag og behag.

Man kan vel ikke kalde det en rigtig hund hvis den vejer under 40kg

> I gamle dage da jeg startede med racen skulle den blot være stor og
> frygtindgydende
>
> Bemærk at ovenstående ved jeg ikke en skid om, udtaler mig blot efter
> bedste vidende

Jo, men du har da interessen for emnet, og ved en del mere end mig

/Jens

Fra : JB

Dato : 16-08-09 13:16

> [...]
> Synes ikke man ser så mange højavl her hvor jeg bor,
> det er mest de der mini-Schæfere folk har

Den grå schæferhund er den oprindelige. Den første stambogsførte schæferhund
"Horand v. Grafrath" ZB 1 var grå og kun 62 cm over skulderen.

Hilsen
Jytte

Fra : jopa

Dato : 16-08-09 13:24

"JB" <vingekattenfjern@mail.dk> skrev

> Den grå schæferhund er den oprindelige. Den første stambogsførte
> schæferhund "Horand v. Grafrath" ZB 1 var grå og kun 62 cm over
> skulderen.

Mener faktisk at kunne huske at den der er grandmor til dagens schæferhund
oprindelig var en hvid

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 16-08-09 13:33

jopa, skrev:
> "JB" <vingekattenfjern@mail.dk> skrev

> Mener faktisk at kunne huske at den der er grandmor til dagens
> schæferhund oprindelig var en hvid

Så er der jo lusk med i fortagnet når de ikke vil anderkende
den hvide som ægte schæfer

/Jens

Fra : Brian Olesen

Dato : 16-08-09 16:12

> "JB" <vingekattenfjern@mail.dk> skrev

> Mener faktisk at kunne huske at den der er grandmor til dagens schæferhund
> oprindelig var en hvid

Faktisk er en schäferhund et mix mellem en sydtysk og en anden lidt
nordligere hyrdehunde race og ham der ritmester von et eller andet var så
nødt til at stramme lidt op, for at få lavet en fælles standard for racen,
da de 2 hyrdehunde var endda noget forskellige især at se på. Det er vist
derfor vi ser så mange langhår den dag idag.

Mvh. Brian

Fra : Pwh

Dato : 16-08-09 13:30

JB, skrev:

> Den grå schæferhund er den oprindelige. Den første stambogsførte
> schæferhund "Horand v. Grafrath" ZB 1 var grå og kun 62 cm over
> skulderen.

Så blev jeg det klogere.
Tror bare de fleste "ikke-schæferfolk" som jeg tænker på den
store sort/gule når snakken falder på Schæfere,
men den er altså mere udstillingslinien som jeg forstår det.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 16-08-09 13:42

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Tror bare de fleste "ikke-schæferfolk" som jeg tænker på den
> store sort/gule når snakken falder på Schæfere,
> men den er altså mere udstillingslinien som jeg forstår det.

Yes det ville nok ikke kunne betale sig at udstille den grå brugstype
Sjovt nok følger de som regel slet ikke den officielle standart og tit langt
fra men det er stadig en schæferhund

Det er rigtigt at de første hunde var grå, men der er så bevist avlet hen i
mod nye standarter, og den FCI siger er en schæferhund er jo også den
oprindelige hund der blot har skiftet udseende fordi man har en mening om
hvordan den bør se ud

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : jopa

Dato : 16-08-09 13:59

> [...]
> Sjovt nok følger de som regel slet ikke den officielle standart og tit
> langt fra men det er stadig en schæferhund

Glemte lige vedr den grå, så aner man tit højavl i denne også.
Se Klodo vom Boxberg fra 1921

http://www.schaeferhunden.eu/winsis_x/winsisshowdogimg.php?bb=&id=135239

Bemærk i øvrigt den svagt skrånende ryglinie

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 16-08-09 16:13

jopa, skrev:
> Se Klodo vom Boxberg fra 1921

Sikke dog nogle navne.
Næste hund jeg skal have skal sgu også hedde noget fornemt,
ikke meget stads over Angel og Tyson

/Jens

Fra : Brian Olesen

Dato : 16-08-09 16:09

> [...]
> Synes ikke man ser så mange højavl her hvor jeg bor,
> det er mest de der mini-Schæfere folk har

Ah man taler nu også om brugslinjer kontra udstillingslinjer, hvor
udstillingslinjerne udelukkende eller næsten udelukkende må jeg vel hellere
sige fokuserer på deres udseende, mens brugslinjerne omvendt er alt for
fokuserede på hundens psykiske egenskaber og dens fysiske styrke. Begge
lejrer har selvfølgelig både ret og uret.
Men min Tess er den grå type så ifg. johns definition.

Min drøm om en schäferhund er en kraftig han på meget tæt ved 65 cm. målt
over skulleren med en harmonisk og køn bygning, en solid underuld og flotte
lidt rødlige farver. Han skal være hen imod de gamle schäfere men ikke 100 %
kvadratisk. Der må godt være lige en anelse fald.
Halen skal være tyk og homogen men ikke busket eller tjavset.
Den skal have et flot hoved med en lang ikke for smal snude og hellere ikke
have et grimt rohtweilerhoved men være helt igennem elegant og udstråle både
styrke og ynde på en gang.
Mennesker bliver også højere og højere og sammenlignet med vores højde, for
hundrede år siden, da standarden blev udarbejdet har det samme problem som
muslimernes koran. Den er ikke tidssvarende.
Derfor kunne jeg bestemt godt se en ide i at opgradere den på forskellige
områder. F.eks. ville 68 cm. efter min mening være en mere realistisk
maxhøjde i dag, så en hund, der går ved siden af sin fører passer ordentligt
til en velvoksen mand og ikke nibser rundt nede i knæhøjde.
Den skal dog ikke blive lige så høj som f.eks. en italiensk Marema.

Mvh. Brian

Fra : Brian Olesen

Dato : 16-08-09 15:47

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> wrote in message

> Mødte lige en hvid schæfer i dag; hvor udbredte er de egentlig?

Det er en amerikansk opfindelse og de er egentlig ikke så udbredte
herhjemme.
Tror nok de har fået deres eget racenavn, men husker ikke lige, om de hedder
hvid hyrdehund elelr sådan noget i den stil -

mvh. Brian

Fra : Tove Krieger

Dato : 14-08-09 12:26

In news:4a85430a$0$302$14726298@news.sunsite.dk,
Brian Olesen <Har-ingen-mail@nodomain.nowhere> typed:

> med til min historie høre nok også, at jeg altid har haft schæfere og
> bare simpelthen elsker den race!

Du kunne nu godt have narret mig LOL

Det er bare hunden over alle hunde!

Nemli', det er vi da heldigvis nogle stykker der synes.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 13-08-09 08:18

"Brian Olesen" <Har-ingen-mail@nodomain.nowhere> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Af alle vagthunde er schæfer nok den jeg er mindst bange for. De er nemlig
> kloge nok til at vige, når de møder deres overmand.

Tja, kigger man på alle hundes forfader, er det en del af taktikken,
at løbe sin modstander træt.... Og giver man hunden dens vilje...
Så vinder den... Den skal ikke engang bekæmpe sin overmand..
Bare samle ham op.

M.V.H....Benny..

Fra : Brian Olesen

Dato : 11-08-09 19:29

Hej

> Ligesom man tror at schæfere ikke kan blive mere misdannede
> slår racen atter sig selv

godt nok en forfærtelig historie!
Men nu synes jeg du gør verdens bedste race uret.
De sidste 10 år er der blevet lavet et fantastisk stykke arbejde af
opdrætterne for at få genoprettet racen fra det svineri der blev lavet i
halvfemserne.
Nu har indtil flere af dem ligefrem fået hjerne igen, for nu at fortsætte
den noget sarkastiske stil.

Mvh. Brian

Fra : Kim Christensen

Dato : 08-08-09 14:10

On 8 Aug., 21:27, "jopa" <ad...@jp-webs.invalid> wrote:
> "Pwh" <kkk...@email.dk> skrev

> http://www.wizards.com/dnd/images/ff_gallery/50157.jpg
> Min yndlings vovse

Er du sikker? Den der hænger da ikke med bagenden.

Hilsen Kim