Afleverede udstyr til Telenor
Fra : Lyrik

Dato : 04-08-09 23:01

Jeg skiftede fra Cybercity fordi Telenor overtog dem. Jeg valgte
Fullrate. Delvis fordi de leverer en samlet pakke med ip-telefoni
billigere. 40,- månedligt for ubegrænset samtaleforbrug og tjenester som
"vis nummer, viderestilling o.s.v.. uden ekstrabetaling.
Men også fordi den trådløse router er en engangsbetaling på 400,- (de har
endda ind imellem gratis tilbud på den) telenor skal have månedsabonnement.
Min kone fravalgte Telenor fordi de er kolde fisk overfor eventuelle
skyldnere, ikke at vi nogensinde har skyldt, men deres betingelser er
benhårde og umenneskelige(jeg gider ikke diskutere det). Desuden droppede
de nyhedsserveren.

Jeg havde forberedt mig på skiftet. Routeren var magen til. Og røg selv på
som en mis. Fullrate har ingen e-mailkonto. Men en G-mail er OK eller/og
en windows live.
Nyhedsserveren er Sunsite. Den kan vi få gratis.

jeg undersøgte omhyggeligt returnering af router til Telenor. Vi skulle
ikke have ørene i maskinen. Det viste sig at de har butikker hvor man kan
aflevere den. De var dog selv helt uvidende om denne, deres service, i
butikken på Firskovvej i Lyngby.
De måtte ringe til hovedkontoret og spørge hvordan.
Så fik de forklaring og så kunne de modtage og afgive kvittering. I
butikken skulle de dog bruge mit adslnummer! Og de scannede stregkoden i
bunden af routeren, hvorpå alt var OK.
Man har 14 dage til returnering. Så sker der ting og sager i form af
gebyrer og regning.

--
Hilsen fra:
Jens

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 05-08-09 06:57

On Wed, 05 Aug 2009 00:00:58 +0200, Lyrik <lyrik@live.dk> wrote:

> Jeg skiftede fra Cybercity fordi Telenor overtog dem. Jeg valgte
> Fullrate.

Er det bedre at have Fullrate, der er ejet af TDC?

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Frank Damgaard

Dato : 05-08-09 09:19

Asbjorn Hojmark skrev:

> Er det bedre at have Fullrate, der er ejet af TDC?

jeg syntes ja.

Der er stor forskel i kundehåndtering, og med fullrate
betaler man kun for "internet+telefon" og ikke
for halvfungerende/nedlagt-newssserver (telenor),
mailadresser, hjemmesider, musik til windows (TDC Play) osv.

Og når man nu alligevel har egne domæner og mail/webhotel
og bruger linux, så er der ingen grund til at betale ekstra
for ydelser man ikke kan anvende eller har behov for.

Og fullrate har eget brugerforum og god service,
og bruger SMS til annoncering af problemer,
her kunne nogle af de andre store udbydere lære lidt.
Og fullrate er inkl. fast IP (som cybercity/telenor) og
med billig tilvalg af bridge mode (cybercity/telenor
tager sig godt betalt for bridge mode/offentlig IP.)

Fullrate kan på nogle punkter sammenlignes med Telmore
som begge komplementerer TDC.

Så passer ens behov med det fullrate kan levere så "ja".

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 05-08-09 09:36

On Wed, 05 Aug 2009 10:19:07 +0200, Frank Damgaard
<frank_news@milpent.dk> wrote:

> jeg syntes ja.

Der kan være forskellige grunde til at foretrække den ene udbyder
fremfor den anden.

Her var OPs begrundelse, som det fremgår, *alene*, at Telenor overtog
CC (stort firma overtager lille?) og det var i den sammenhæng, at jeg
undrede mig over, at TDC/Telmore skulle være bedre end Telenor/CC.

I øvrigt har jeg selv haft Fullrate et stykke tid, og jeg syntes ikke,
det var særlig godt. Der var temmelig meget nedetid.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 05-08-09 09:43

On 2009-08-05, Asbjorn Hojmark <Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote:

> [...]
> CC (stort firma overtager lille?) og det var i den sammenhæng, at jeg
> undrede mig over, at TDC/Telmore skulle være bedre end Telenor/CC.

Det undrede mig også at OP først reagerede over fire år efter at de blev
købt.

--
Andreas

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 05-08-09 09:58

On Wed, 5 Aug 2009 08:43:11 +0000 (UTC), Andreas Plesner Jacobsen
<apj@daarligstil.dk> wrote:

> Det undrede mig også at OP først reagerede over fire år efter at de blev
> købt.

Hehe. Good point.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Frank Damgaard

Dato : 05-08-09 13:09

Andreas Plesner Jacobsen skrev:

> Det undrede mig også at OP først reagerede over fire år efter at de blev
> købt.

Det er nok fordi det først nu hedder "telenor" og skiftet havde
lidt praktiske problemer så man næsten ikke kunne undgå at opdage det

For ellers er det jo det samme ADSL produkter Cybercity og
nu Telenor fortsat sælger....

... og nu skrev Jens jo også at det var fordi fullrate leverede en billigere
telefoni løsning og man fik trådløs router som engangsudgift og
ikke per måned.