/ Forside / Interesser / Dyr / Hunde / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Hunde
#NavnPoint
Birgitta 19198
Nordsted1 6865
bevi54 6505
Jernladyen 4457
dova 4371
qfha 3911
knh15 3385
k.j.k 3376
ans 3077
10  vaxen 2670
Definition på en "kamphund"
Fra : nomade


Dato : 04-08-09 15:34

Hej Alle.

Jeg har længe gået og funderet over hvordan kan kan definiere hvad der er en
kamphund og hvad deer ikke er, man skulle jo gerne rame noget som også
dækkede over bladings racer, so here goes:

"En mellemstor hund med kort pels, mellemlang snude og knæk ører"

Rammer den andre racer end kamphunde?

Nomade


 
 
René Løweneck (04-08-2009)
Kommentar
Fra : René Løweneck


Dato : 04-08-09 17:16

Hej !

> "En mellemstor hund med kort pels, mellemlang snude og knæk ører"

....og kampdragt :

http://www.cinecon.com/frontimages/2285-hongkongphooey.jpg

))



--
Med venlig hilsen

René Løweneck
http://www.loweneck.dk/rene/default.asp?PG=51
Land Rover Discovery II TD5 - The best 4x4xfar


battlefields (04-08-2009)
Kommentar
Fra : battlefields


Dato : 04-08-09 17:58


"nomade" <none@none.dk> skrev i en meddelelse
news:4a7846d2$0$15886$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hej Alle.
>
> Jeg har længe gået og funderet over hvordan kan kan definiere hvad der er
en
> kamphund og hvad deer ikke er, man skulle jo gerne rame noget som også
> dækkede over bladings racer, so here goes:
>
> "En mellemstor hund med kort pels, mellemlang snude og knæk ører"
>
> Rammer den andre racer end kamphunde?
>
> Nomade

Hej
Jeg er ikke sikker på at den er dækkende nok, mellemstor er jo et vidt
begreb, men her er hvad DKK definerer muskelhunde som:
.............................................................................
....................................
De sidste 4-5 år er der sket en stor vækst i antallet af såkaldte "
muskelhunde". Nogle betegner hundene som kamphunde, men betegnelsen er
upræcis, og derfor anvender vi den ikke i Dansk Kennel Klub.

Det er den, fordi den dækker over flere kategorier af hunde - både renracede
og blandede. Nemlig 1) hunde, som helt op til i dag har været avlet med kamp
for øje., og hvor "kamp-genet" stadig findes. Ved "kamp-genet" forstår vi en
medfødt patologisk aggression, hvor hunden for det første har en meget lav
aggressionstærskel, for det andet angriber uden at sende advarselssignaler
(ved at knurre, rejse børster, gå på stive ben) først. Det gælder bl.a. en
del af de hunde, der importeres legalt eller illegalt fra Østeuropa. Og 2)
hunde, som engang i tidernes morgen blev brugt til f.eks. hunde- og
tyrekampe, men hvor "kamp-genet" mere eller mindre er "avlet ud" af racerne
gennem mange generationer.

Dansk Hunderegister oplyser, at der er registreret over 6.000 hunde af
muskelhundetypen - her-iblandt et meget stort antal såkaldte "Amerikansk
bulldog" (en ikke FCI anerkendt race). Oven i dette tal kommer dels en stor
gruppe blandinger og et - efter politiets vurdering - ganske betydeligt
antal muskelhunde, hvis ejere slet ikke har sørget for den lovpligtige
registrering (eller ID-mærkning eller forsikring).
.............................................................................
......
Hilsen Vibeke



>



Fister Løgsovs (04-08-2009)
Kommentar
Fra : Fister Løgsovs


Dato : 04-08-09 19:33

Den 04-08-2009, skrev nomade:
> Hej Alle.
>
> Jeg har længe gået og funderet over hvordan kan kan definiere hvad der er en
> kamphund og hvad deer ikke er, man skulle jo gerne rame noget som også
> dækkede over bladings racer, so here goes:
>
> "En mellemstor hund med kort pels, mellemlang snude og knæk ører"
>
> Rammer den andre racer end kamphunde?
>
> Nomade

Prøv at ofre de 57 minutter det tager at høre hele dette program, så
har du en definition, og en forklaring på mange af de spørgsmål der
hele tiden jokkes rundt i ang. kamphunde og muskelhunde.
http://www.dr.dk/P1/P1Formiddag/Udsendelser/2009/08/02105039.htm
Kai



jytte M (04-08-2009)
Kommentar
Fra : jytte M


Dato : 04-08-09 15:58

On 4 Aug., 16:33, "nomade" <n...@none.dk> wrote:
:
>
> "En mellemstor hund med kort pels, mellemlang snude og knæk ører"
>
> Rammer den andre racer end kamphunde?

Hovsa, så blev min border collie da vist lige til en kamphund. Men ok,
den kæmper da også af og til en brav kamp med at holde styr på
børnene )

Hilsen Jytte M - som nu vil traske ud på aftenturen


HAWK (05-08-2009)
Kommentar
Fra : HAWK


Dato : 05-08-09 08:00


"jytte M" <mollie-mor@hotmail.com> skrev i meddelelsen
news:19266165-52c1-4c3d-9a26-7d292065fe9c@j32g2000yqh.googlegroups.com...
On 4 Aug., 16:33, "nomade" <n...@none.dk> wrote:
:
>
> "En mellemstor hund med kort pels, mellemlang snude og knæk ører"
>
> Rammer den andre racer end kamphunde?

Hovsa, så blev min border collie da vist lige til en kamphund. Men ok,
den kæmper da også af og til en brav kamp med at holde styr på
børnene )

og min ruhårede hånsehund blev sgi også til en kamphund, meeeen den er skam
også værrer end din collie. (faktisk stod valget mellem border collie og
hønsehund da vi sidst skulle vælge hund)

udover at kæmpe med at holde styr på børnene så er min også en meget stor
drøber der efterhånden har rigtig mange liv på samvittigheden. mindst 5
fluer fanger og drøber den hver eneste dag i tiden, og hvad der er endu
værrer den forsøger næsten dagligt at tage livet af posten ved at kysse ham
ihjel- Fjolset (posten altså) har ikke fattet at hun forsøger at aflive ham,
men tumler gladeligt med hunden på græsplænen hvis han ser hende i haven. ak
ak - det går galt en dag


Benny Mortensen (05-08-2009)
Kommentar
Fra : Benny Mortensen


Dato : 05-08-09 10:04


"jytte M" <mollie-mor@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:19266165-52c1-4c3d-9a26-7d292065fe9c@j32g2000yqh.googlegroups.com...
On 4 Aug., 16:33, "nomade" <n...@none.dk> wrote:
:
>
> "En mellemstor hund med kort pels, mellemlang snude og knæk ører"
>
> Rammer den andre racer end kamphunde?

Hovsa, så blev min border collie da vist lige til en kamphund. Men ok,
den kæmper da også af og til en brav kamp med at holde styr på
børnene )

Hilsen Jytte M - som nu vil traske ud på aftenturen

Ups.

Blev din Border en Kamphund...

Så må mine Aussier jo også være det....

Hold da helt ferie... Hvad sker der så ikke,
når de opdager Hovawarten )

M.V.H....Benny..




nomade (05-08-2009)
Kommentar
Fra : nomade


Dato : 05-08-09 14:06

hmmm...

Nu har en Collie jo ikke kort pels.. den har lang til mellemlang pels
Og hønsehunden .. det er jo ikke en mellemstor hund, det er en stor hund
så jeg vil nu stadig mene at definitionen holder:

læs: "En MELLEMSTOR hund med KORT pels, mellemlang snude og knæk ører"


"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen
news:4a794b0b$0$56784$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "jytte M" <mollie-mor@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:19266165-52c1-4c3d-9a26-7d292065fe9c@j32g2000yqh.googlegroups.com...
> On 4 Aug., 16:33, "nomade" <n...@none.dk> wrote:
> :
>>
>> "En mellemstor hund med kort pels, mellemlang snude og knæk ører"
>>
>> Rammer den andre racer end kamphunde?
>
> Hovsa, så blev min border collie da vist lige til en kamphund. Men ok,
> den kæmper da også af og til en brav kamp med at holde styr på
> børnene )
>
> Hilsen Jytte M - som nu vil traske ud på aftenturen
>
> Ups.
>
> Blev din Border en Kamphund...
>
> Så må mine Aussier jo også være det....
>
> Hold da helt ferie... Hvad sker der så ikke,
> når de opdager Hovawarten )
>
> M.V.H....Benny..
>
>
>


nomade (05-08-2009)
Kommentar
Fra : nomade


Dato : 05-08-09 14:11

...og hønsehunden har ikke "knæk-ører" den har hængeører.

Er der nogen der har en race der rammer ind under definitioner men som ikke
er en kamphund?

"nomade" <none@none.dk> skrev i meddelelsen
news:4a7983c4$0$15876$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> hmmm...
>
> Nu har en Collie jo ikke kort pels.. den har lang til mellemlang pels
> Og hønsehunden .. det er jo ikke en mellemstor hund, det er en stor hund
> så jeg vil nu stadig mene at definitionen holder:
>
> læs: "En MELLEMSTOR hund med KORT pels, mellemlang snude og knæk ører"
>
>
> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen
> news:4a794b0b$0$56784$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
>> "jytte M" <mollie-mor@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>> news:19266165-52c1-4c3d-9a26-7d292065fe9c@j32g2000yqh.googlegroups.com...
>> On 4 Aug., 16:33, "nomade" <n...@none.dk> wrote:
>> :
>>>
>>> "En mellemstor hund med kort pels, mellemlang snude og knæk ører"
>>>
>>> Rammer den andre racer end kamphunde?
>>
>> Hovsa, så blev min border collie da vist lige til en kamphund. Men ok,
>> den kæmper da også af og til en brav kamp med at holde styr på
>> børnene )
>>
>> Hilsen Jytte M - som nu vil traske ud på aftenturen
>>
>> Ups.
>>
>> Blev din Border en Kamphund...
>>
>> Så må mine Aussier jo også være det....
>>
>> Hold da helt ferie... Hvad sker der så ikke,
>> når de opdager Hovawarten )
>>
>> M.V.H....Benny..
>>
>>
>>
>


Christian B. Andrese~ (05-08-2009)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 05-08-09 07:23

On 5 Aug., 15:10, "nomade" <n...@none.dk> wrote:
> ..og hønsehunden har ikke "knæk-ører" den har hængeører.
>
> Er der nogen der har en race der rammer ind under definitioner men som ikke
> er en kamphund?

Beagles ?

--
Christian

jytte M (05-08-2009)
Kommentar
Fra : jytte M


Dato : 05-08-09 07:33

On 5 Aug., 15:06, "nomade" <n...@none.dk> wrote:
> hmmm...
>
> Nu har en Collie jo ikke kort pels.. den har lang til mellemlang pels
> Og hønsehunden .. det er jo ikke en mellemstor hund, det er en stor hund
> så jeg vil nu stadig mene at definitionen holder:
>
> læs: "En MELLEMSTOR hund med KORT pels, mellemlang snude og knæk ører"

Ja, du har da ret; en collie har lang pels, men som jeg skrev så er
det en border collie jeg har Og den passer ind i "

"En MELLEMSTOR hund med KORT pels, mellemlang snude og knæk ører"

Hilsen Jytte M

battlefields (05-08-2009)
Kommentar
Fra : battlefields


Dato : 05-08-09 15:13


"jytte M" <mollie-mor@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:c6e4a53a-a51d-4388-950c-fa624f1c6af0@c34g2000yqi.googlegroups.com...
On 5 Aug., 15:06, "nomade" <n...@none.dk> wrote:
Ja, du har da ret; en collie har lang pels, men som jeg skrev så er
det en border collie jeg har Og den passer ind i "

"En MELLEMSTOR hund med KORT pels, mellemlang snude og knæk ører"

Hej
Ja, og en korthåret Collie passer også ind, og den er vel heller ikke en
kamphund
Hilsen Vibeke



JB (05-08-2009)
Kommentar
Fra : JB


Dato : 05-08-09 15:22


"battlefields" <battlefield@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:4a79941c$0$25197$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>
> "jytte M" <mollie-mor@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:c6e4a53a-a51d-4388-950c-fa624f1c6af0@c34g2000yqi.googlegroups.com...
> On 5 Aug., 15:06, "nomade" <n...@none.dk> wrote:
> Ja, du har da ret; en collie har lang pels, men som jeg skrev så er
> det en border collie jeg har Og den passer ind i "
>
> "En MELLEMSTOR hund med KORT pels, mellemlang snude og knæk ører"
>
> Hej
> Ja, og en korthåret Collie passer også ind, og den er vel heller ikke en
> kamphund
> Hilsen Vibeke

En korhåret collie har lang snude.

Hilsen
Jytte



battlefields (05-08-2009)
Kommentar
Fra : battlefields


Dato : 05-08-09 15:23


"JB" <vingekattenfjern@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:4a79959b$0$56776$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>
> En korhåret collie har lang snude.
>
Hej
Ja, OK, men det kunne jo være et ikke-helt-moderne eksemplar )
Hilsen Vibeke



JB (05-08-2009)
Kommentar
Fra : JB


Dato : 05-08-09 15:52


"battlefields" <battlefield@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:4a799651$0$25181$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>
> "JB" <vingekattenfjern@mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:4a79959b$0$56776$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
>>
>> En korhåret collie har lang snude.
>>
> Hej
> Ja, OK, men det kunne jo være et ikke-helt-moderne eksemplar )
> Hilsen Vibeke

En kampcollie.

Hilsen
Jytte



jytte M (05-08-2009)
Kommentar
Fra : jytte M


Dato : 05-08-09 07:37

On 5 Aug., 11:04, "Benny Mortensen" <b...@tdcadsl.inv> wrote:

>
> Blev din Border en Kamphund...
>
> Så må mine Aussier jo også være det....
>
> Hold da helt ferie... Hvad sker der så ikke,
> når de opdager Hovawarten )

Ja, så er du på den, Benny

Jeg vil straks gå i tænkeboks med,hvad jeg gør......Jeg må putte noget
stivelse i Mollies ører, så de kan stå oprejst, så må det da
hjælpe

Hilsen Jytte M


nomade (05-08-2009)
Kommentar
Fra : nomade


Dato : 05-08-09 16:28

og igen for Arve-Prins-knud....
En border collie har ikke kort pels. Når man taler om kort pels menes der en
pels som hos en bealge. en border collie har semi lang pels.
En Beagle har hænge ører ikke knæk-ører.
En kort håret collie opfylder alle krav, dog synes jeg ikke jeg ville kalde
den for en en mellemstor hund, i den gruppe hører mere hunde, som eks.
beagle og coocker og mellem schnauser osv.


"jytte M" <mollie-mor@hotmail.com> skrev i meddelelsen
news:769268ad-ba90-4889-b42f-2403325e2dbb@o15g2000yqm.googlegroups.com...
On 5 Aug., 11:04, "Benny Mortensen" <b...@tdcadsl.inv> wrote:

>
> Blev din Border en Kamphund...
>
> Så må mine Aussier jo også være det....
>
> Hold da helt ferie... Hvad sker der så ikke,
> når de opdager Hovawarten )

Ja, så er du på den, Benny

Jeg vil straks gå i tænkeboks med,hvad jeg gør......Jeg må putte noget
stivelse i Mollies ører, så de kan stå oprejst, så må det da
hjælpe

Hilsen Jytte M


battlefields (05-08-2009)
Kommentar
Fra : battlefields


Dato : 05-08-09 17:41


"nomade" <none@none.dk> skrev i en meddelelse
news:4a79a511$0$15876$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> og igen for Arve-Prins-knud....
> En border collie har ikke kort pels. Når man taler om kort pels menes der
en
> pels som hos en bealge. en border collie har semi lang pels.
> En Beagle har hænge ører ikke knæk-ører.
> En kort håret collie opfylder alle krav, dog synes jeg ikke jeg ville
kalde
> den for en en mellemstor hund, i den gruppe hører mere hunde, som eks.
> beagle og coocker og mellem schnauser osv.
>
>
Hejsa
En Border Collie kan nu godt være korthåret.
Og hvorfor synes du at en korthåret Collie er for stor til definitionen på
en kamphund?
En Amstaff måler ifølge standarden omkring 46-48 cm og en Dogo Argentino
måler op til 68 cm i skulderhøjde, så de er jo noget større end Beagles og
Cockere.
Hilsen Vibeke



Benny Mortensen (05-08-2009)
Kommentar
Fra : Benny Mortensen


Dato : 05-08-09 16:59


"jytte M" <mollie-mor@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:769268ad-ba90-4889-b42f-2403325e2dbb@o15g2000yqm.googlegroups.com...
On 5 Aug., 11:04, "Benny Mortensen" <b...@tdcadsl.inv> wrote:

>
> Blev din Border en Kamphund...
>
> Så må mine Aussier jo også være det....
>
> Hold da helt ferie... Hvad sker der så ikke,
> når de opdager Hovawarten )

Ja, så er du på den, Benny

Jeg vil straks gå i tænkeboks med,hvad jeg gør......Jeg må putte noget
stivelse i Mollies ører, så de kan stå oprejst, så må det da
hjælpe

Hilsen Jytte M

Hej Jytte

Ja det er da godt de ikke kan finde her ud....

For hvad var det Steensborg kaldte en Gravhund....

En Musikhund...

Så tror jeg sgu mine er Heavy Metal

Det bliver helt spændende, for lige nu er der 4 hunde,
Men fra Fredag, og Ca 10 dage frem, er der 5 hunde....

Så bliver de med garanti, alle til nogle Musikhunde

M.V.H....Benny..


M.V.H....Benny..



jytte M (05-08-2009)
Kommentar
Fra : jytte M


Dato : 05-08-09 07:43

On 5 Aug., 09:00, "HAWK" <n...@ikketale.om> wrote:

> og min ruhårede hånsehund blev sgi også til en kamphund, meeeen den er skam
> også værrer end din collie. (faktisk stod valget mellem border collie og
> hønsehund da vi sidst skulle vælge hund)

Uh det kan være så svært at vælge race. Der er næsten for mange at
vælge imellem
>
> udover at kæmpe med at holde styr på børnene så er min også en meget stor
> drøber der efterhånden har rigtig mange liv på samvittigheden. mindst 5
> fluer fanger og drøber den hver eneste dag i tiden, og hvad der er endu
> værrer den forsøger næsten dagligt at tage livet af posten ved at kysse ham
> ihjel- Fjolset (posten altså) har ikke fattet at hun forsøger at aflive ham,
> men tumler gladeligt med hunden på græsplænen hvis han ser hende i haven. ak
> ak - det går galt en dag

Fluer dræber min godt nok ikke, men når naboens børn kommer til at
skyde en bold ind over hækken, så skal de være hurtige til at hente
bolden, for ellers er den "dræbt"

Skønt postbud I har. Vi havde også sådan et postbud engang, men ham
som kommer nu er desværre bange for hunde, så det er slut med sjov og
leg der... Øv øv

HAWK (05-08-2009)
Kommentar
Fra : HAWK


Dato : 05-08-09 16:18


"jytte M" <mollie-mor@hotmail.com> skrev i meddelelsen
news:ac911a42-8bcc-4d7a-aff0-6a316b8c0227@32g2000yqj.googlegroups.com...
On 5 Aug., 09:00, "HAWK" <n...@ikketale.om> wrote:

> og min ruhårede hånsehund blev sgi også til en kamphund, meeeen den er
> skam
> også værrer end din collie. (faktisk stod valget mellem border collie og
> hønsehund da vi sidst skulle vælge hund)

Uh det kan være så svært at vælge race. Der er næsten for mange at
vælge imellem

næeh - der er kun 2 slags RIGTIGE hunde. border og hønsehund
>
(gud ved hvormange hundeejere jeg nu får på nakken *GGG*)


jytte M (05-08-2009)
Kommentar
Fra : jytte M


Dato : 05-08-09 15:11

On 5 Aug., 17:28, "nomade" <n...@none.dk> wrote:
> og igen for Arve-Prins-knud....
> En border collie har ikke kort pels. Når man taler om kort pels menes der en
> pels som hos en bealge.  en border collie har semi lang pels.

Hmm.... og igen for Arve-Prins-knud (hvem han så ellers er) så har min
border collie kort pels, knækører, mellemlang snude og er
mellemstor Desværre kan jeg ikke finde ud af at lægge billeder
ind, ellers havde jeg gerne gjort det


Hilsen Jytte M

battlefields (06-08-2009)
Kommentar
Fra : battlefields


Dato : 06-08-09 17:34


"nomade" <none@none.dk> skrev i en meddelelse
news:4a7846d2$0$15886$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hej Alle.
>
> Jeg har længe gået og funderet over hvordan kan kan definiere hvad der er
en
> kamphund og hvad deer ikke er, man skulle jo gerne rame noget som også
> dækkede over bladings racer, so here goes:
>
> "En mellemstor hund med kort pels, mellemlang snude og knæk ører"
>
> Rammer den andre racer end kamphunde?
>

Hej
Jeg faldt over denne artikel om hvad Muskelhunde er:
http://www.hundeleksikon.dk/muskelhunde.html

Hilsen Vibeke



Benny Mortensen (07-08-2009)
Kommentar
Fra : Benny Mortensen


Dato : 07-08-09 08:19


"battlefields" <battlefield@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:4a7b06ab$0$8595$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...
>
> "nomade" <none@none.dk> skrev i en meddelelse
> news:4a7846d2$0$15886$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> Hej Alle.
>>
>> Jeg har længe gået og funderet over hvordan kan kan definiere hvad der er
> en
>> kamphund og hvad deer ikke er, man skulle jo gerne rame noget som også
>> dækkede over bladings racer, so here goes:
>>
>> "En mellemstor hund med kort pels, mellemlang snude og knæk ører"
>>
>> Rammer den andre racer end kamphunde?
>>
>
> Hej
> Jeg faldt over denne artikel om hvad Muskelhunde er:
> http://www.hundeleksikon.dk/muskelhunde.html
>
> Hilsen Vibeke

Jamen skal vi så ikke lade modebranchen og trendsætterne om at løse
problemet..

De har skabt det, så kan de vel også løse det

M.V.H....Benny..



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177428
Tips : 31962
Nyheder : 719565
Indlæg : 6407944
Brugere : 218877

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste