Tøsen ville i skoven
Fra : Kim2000

Dato : 03-08-09 22:10

Bare lige dagens triste.....

Maria: Julie og jeg går i skoven
Kim: Fint, vær hjemme senest 18
(tøj på og leder efter Mollys snor til min forundring)
Maria: Vi går af hovedvejen (siger hun henkastet)
Kim: Hvorfor tager I ikke stien
Maria: Der er kamphunden

Aldrig nogensinde før har de været bange for at gå på den sti, og så kommer
sådan nogle fucking københavnere med deres fucking køter(e). De skal
forbydes og de skal aflives hele bundet og allerhelst i dag og ikke i
morgen.

Nu da politikerne er enige om at kamphunde skal forbydes - noget som DF
altså har arbejdet på siden 2002 (bare for lige at nævne det ikke er det
sædvanlige fis med at læse en overskrift og så have en mening) - eksisterer
der så overhovedet en definition på hvad en kamphund egentlig er?

Vi kan jo ikke have at man sender folk som mig (der afliver "alt"), og vi
kan heller ikke sende folk ud, der ikke mener kmaphunde er farlige. Der må
være nogle objektive kritier, som både stopper køterne nu, men kan man lave
loven sådan at vi ikke har en ny bølge med nye racer om ti år, så er det jo
klart det bedste.

Fra : Kim2000

Dato : 03-08-09 23:38

> [...]
> være nogle objektive kritier, som både stopper køterne nu, men kan man
> lave loven sådan at vi ikke har en ny bølge med nye racer om ti år, så er

Og her har vi nok den mest reelle begrundelse til problemet er blevet et
problem:

http://ekstrabladet.dk/nationen/article1201858.ece

Fra : Benny Mortensen

Dato : 04-08-09 00:49

> Og her har vi nok den mest reelle begrundelse til problemet er blevet et
> problem:
>
> http://ekstrabladet.dk/nationen/article1201858.ece

Den er det jo lidt svært, at være uenig med...

I øvrigt, har vi jo hørt mangen en ejer af F.eks Amstaff
Hvor deres hanner, ikke kunne passere en anden han
af en hvilken som helst art....

Der i blandt, F.eks Punish, som tidligere skrev herinde.

M.V.H....Benny..

Fra : Pwh

Dato : 04-08-09 05:07

Benny Mortensen, skrev:

> I øvrigt, har vi jo hørt mangen en ejer af F.eks Amstaff
> Hvor deres hanner, ikke kunne passere en anden han
> af en hvilken som helst art....
>
> Der i blandt, F.eks Punish, som tidligere skrev herinde.

Ærgeligt at han ikke er i gruppen mere, så ville der værer ballade
med alt det had vi kører på kamphunde og kmaphunde pt

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 04-08-09 18:46

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse

> Ærgeligt at han ikke er i gruppen mere, så ville der værer ballade
> med alt det had vi kører på kamphunde og kmaphunde pt
>
> /Jens

Tja, han ville krydse pindene og flyve ret til himmels
når han hører, jeg prøver på at analysere overfaldene.

Det fra Sønderjylland, lyder ægte, og som kommende
fra hjerneblæste kamphunde....

Derfor undrer det mig, at de to, stadig er i live...

De to sidste, lyder helt forkert...

Dem ville jeg gerne studere nærmere.

M.V.H....Benny..

Fra : Pwh

Dato : 04-08-09 05:04

Kim2000, skrev:

> Og her har vi nok den mest reelle begrundelse til problemet er blevet
> et problem:
>
> http://ekstrabladet.dk/nationen/article1201858.ece

Ja når Ekstrabladet skriver det må det jo værer rigtigt

/Jens

Fra : Niels

Dato : 04-08-09 09:51

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i meddelelsen

> Ja når Ekstrabladet skriver det må det jo værer rigtigt
>
> /Jens

tja det understøtter da meget godt hvad jeg har set og oplevet..... de er
ikke rigtigt typen der går lange ture i skoven med deres psykopatpuddel.

Fra : Pwh

Dato : 05-08-09 05:09

Niels, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i meddelelsen

> tja det understøtter da meget godt hvad jeg har set og oplevet.....
> de er ikke rigtigt typen der går lange ture i skoven med deres
> psykopatpuddel.

Hvad du har set og oplevet skal jeg lade værer usagt.
Men hvis man skal bruge Ekstrabladets ytringer til
at underbygge sin argumentation er jeg stået af, det er for useriøst.

Bare det billede de har sat ind, der er skruet godt op for den røde farve
omkring munden så det rigtigt ligner en blodtørstig køter, latterligt at se på.

/Jens

Fra : Niels

Dato : 05-08-09 11:58

> Bare det billede de har sat ind, der er skruet godt op for den røde farve
> omkring munden så det rigtigt ligner en blodtørstig køter, latterligt at
> se på.

hvis det var din hund der var blevet flænset af sådan et kræ ville den
sikkert passe ind i dit verdensbillede og du ville ikke være ååhså korrekt

Fra : Kim2000

Dato : 05-08-09 13:49

> [...]
> omkring munden så det rigtigt ligner en blodtørstig køter, latterligt at

Nu er det vel ikke EB´s journalist der er interessant, men dyrlægens ord.

Fra : Pwh

Dato : 05-08-09 15:48

Kim2000, skrev:

> Nu er det vel ikke EB´s journalist der er interessant, men dyrlægens
> ord.

Adfærdkonsulent ikke dyrelæge, det kan jeg sgu også kalde mig
Siger heller ikke det er forkert det der står,
men som kilde betragtet bryder jeg mig generelt ikke om ekstrabladet.

/Jens

Fra : shoteye

Dato : 03-08-09 23:21

On 4 Aug., 06:07, "Pwh" <kkk...@email.dk> wrote:

> Ærgeligt at han ikke er i gruppen mere, så ville der værer ballade
> med alt det had vi kører på kamphunde og kmaphunde pt

Hans hund er 2 gange blevet overfaldet af en schaeferhund

Fra : Brian Olesen

Dato : 05-08-09 18:38

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> wrote in message
> [...]
> Kim: Fint, vær hjemme senest 18
> (tøj på og leder efter Mollys snor til min forundring)
> Maria: Vi går af hovedvejen (siger hun henkastet)

Jeps super trist!
Men lige nu er det jo altså også ´p... moderne at hetze kamphundene.
først kom rygerne (de svin). lol Nu kamphundene...

> [...]
> kommer sådan nogle fucking københavnere med deres fucking køter(e). De
> skal forbydes og de skal aflives hele bundet og allerhelst i dag og ikke i

Lol ja faktisk ret enig.

> [...]
> sædvanlige fis med at læse en overskrift og så have en mening) -
> eksisterer der så overhovedet en definition på hvad en kamphund egentlig

Dkk har jo som vist her i gruppen en, men kårs, hvor er den da vævende og
løst funderet.

> [...]
> være nogle objektive kritier, som både stopper køterne nu, men kan man
> lave loven sådan at vi ikke har en ny bølge med nye racer om ti år, så er

Igen enig. Det skal gribes ordentligt an. Hvis der var tale om et enkelt
gen, som dkk vrøvler om, så kunne man jo ganske enkelt lade alle
tvivlsspørgsmål afgøre af en simpel dna-test.
men så simpelt er det jo ikke. Der er mange hunde, som kan gøre uacceptable
udfald og det er egentlig et helt andet sted man bør gribe ind og langt hen
ad vejen kan man faktisk benytte den eksisterende lovgivning på området.
Jeg taler om reglen der siger, at hunde skal føres i bånd. Hvis der er tale
om en kamphund kunne man jo gøre det til en skærpende omstændighed rent
retsligt, hvis sådan en fætter bider og så straffe langt langt hårdere end
hvis der blot er tale om en minipuddel.

Og så skal der igen mere reel info på bordet til alle de bange danskere, som
ikke ved en kæft om, hvad de skal gøre, når de møder en kamphund.
Den gode gamle regel om, at man skal stå helt stille virker altså også
glimrende på disse hunde og det synes jeg man skulle se at få smidt i
hovedet af folk igen og igen og mens man er igang, så få folk til at holde
op med at kigge fremmede hunde i øjnene.
Ja jeg ved, at det jo så desværre ikke hjælper alle os, som kommer med en
sød fredelig hund i snor, for den laver jo hele hilseretualet mens den
embisile muskelklumb kommer væltende med halalslagtning i tankerne og så
bli'r lille Fido jo i de fleste tilfælde massekreret.

Men tiden er moden til, at problemet løses og på en for alle ordentlig måde.
I virkeligheden er der flere hundrede øvrige racer folk kan kaste sig over,
så jeg er egentlig tilhænger af en ret fast hånd i denne sag. Dem, som
ønsker sig sådan en "muskel" / kamphund er jo de samme mennesker, som ville
være de første til at stå i kø, hvis det blev tilladt at købe håndvåben i
butikerne.
det virkelig sørgelige er, at disse folk både er dumme og uansvarlige og
ofte slet ikke har begreb skabt om det at have hund.
Så er der sikkert en lille fanatisk gruppe, som faktisk har helt styr på
det, men bare for alt i verden vil demonstrere, at de har helt fod på sådan
en hund og nok skal passe på, at den ikke gør nogen noget.
Men vi er, som nation altså nødt til at sørge for trygheden for de fleste
også selvom dette føles som noget af et overgreb for den meget meget lille
minoritet af kamphundeelskere, som godt kunne have haft sådan et dyr uden
bøvl for andre. Det svarer egentlig lidt til våbenelskeren / samleren, som
ikke må have våben, med mindre slagstiften m.v. er fjernet osv. Man ta'r
ingen chancer og ønsker ikke at løbe unødige risisi og det med god grund.

Mvh. Brian

Fra : Pwh

Dato : 06-08-09 07:59

Brian Olesen, skrev:
> Men lige nu er det jo altså også ´p... moderne at hetze kamphundene.
> først kom rygerne (de svin). lol Nu kamphundene...

Tror jeg skal til at kører noget had på det yngre par her på vejen
som har en Amstaff og også er rygere begge to

/Jens

Fra : Brian Olesen

Dato : 06-08-09 14:22

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> wrote in message

> Tror jeg skal til at kører noget had på det yngre par her på vejen
> som har en Amstaff og også er rygere begge to

ja ikke. Der er god basis for det i hvert fald.

Brian