Kmaphunde - brev til politkerne
Fra : Kim2000

Dato : 02-08-09 09:59

I horisonten ser vi langsomt men sikkert et forbud af en slags mod muskel og
kamphunde. Flertallet er båret af DF, SF og nu begynder Venstre også at tale
i de baner. Jeg har tidligere, med skiftende held, skrevet til politkere, så
jeg har en ide om skrive et oplæg her, få respons og så sammenfatte et brev
til et af partiernes ordfører. Det med at skrive til ministeren synes jeg
aldrig virker, det drukner i 600 andre henvendelser om ugen, mens et
almindeligt folketingsmedlem måske får 100 breve på et helt år, så det
bliver læst.

Forbud mod bestemte hunderacer
I dag er der forbudt 2 hunderacer i Danmark, nemlig Pittbull Terrier og Tosa
Inu, problemet er at politiet åbenlyst (TV2 Nyhederne) siger at de ikke
prioriter dette højt. Flere gange har jeg henvendt mig til politiet om helt
åbenlyst brud på loven uden politiet har ønsket at reagerer. Ja, man skal
endda presse gevaldigt på for at få lov til at udfylde en anmeldelse, der så
ikke bliver fuldt op på.

Vi kan sagtens forbyde lidt flere hunde, men hvis politiet ikke ønsker at
følge op på forbudet, så er det helt igennem ligegyldigt. Det bliver et
forbud for forbudets skyld. For min skyld ingen alarm i at man forbyder
måske 50 hunderacer, men så skal politiets reussucer følge med, så forbudet
rent faktisk overholdes.

I dag står der fx i loven at en hund skal føres i snor eller under kontrol,
til trods for det kan man jo spørge sig selv, hvor mange gange politiet
håndhæver dette?

Hunde-kørekort
Før man kan få sin første hund skal man igennem et træningskursus, hvor man
lærer hvordan man behandler og hvordan man vælger en hund. Hvis man omvendt
beslutter at kørekortet skal sikres sammen med sin første hund, så er der jo
det problem, der handler om hvad gør man ved dem, der ikke består?

Obligatorisk træning af ens hund
Mere oplagt er det måske at man siger at man med hver eneste hund skal have
et bevis på den er trænet, men så skal det også gælde. Så skal politi og
domstole være parat til at fjerne - og evt. aflive - de hunde, hvor ejeren
ikke har trænet den. Det skal være uanset om det er Brian fra rockerborgen
eller Fru Jensen på 97, loven skal være lige for alle, og det må også handle
om at samtlige hunde, uanset om det er en skødehund eller en muskelhund skal
trænes. Man kan måske overveje at lave en gradbøjning, fx at skødehunde ikke
behøvede blive trænet.

Igen kræver det dog at politiet og domstole er parate til at håndhæve en
lov, at politiet er parat til at tage Fru Jensens hund fra hende, nøjagtig
som de skal være parat til at tage rocker Brians.

Det var sådan mit umiddelbare oplæg. Håber der kommer respons på det her fra
gruppen.

mvh
Kim

NB) Indlægget er også sendt i dk.politik, men det er ikke krydspostet, det
plejer aldrig at virke særlig godt for debatten.
--
På DaMat er der masser af gratis hæfter
Din Computer 51 er udkommet og er gratis

Fra : jopa

Dato : 02-08-09 10:12

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev

> I dag står der fx i loven at en hund skal føres i snor eller under
> kontrol, til trods for det kan man jo spørge sig selv, hvor mange gange
> politiet håndhæver dette?

Alt sammen meget godt, men det kræver uanede resourcer at håndhæve.

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Kim2000

Dato : 02-08-09 10:18

"jopa" <admin@jp-webs.invalid> skrev i en meddelelse
> "Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev

> Alt sammen meget godt, men det kræver uanede resourcer at håndhæve.

Men bør man så ikke have få ryddet op i lovene, så de der er, rent faktisk
overholdes. Det nytter ikke noget at have 200 love, som ingen gider tage sig
af. Så er det vi ovre i det som jeg vil kalde djøf´ernes paradis.

Fra : jopa

Dato : 02-08-09 11:26

> [...]
> overholdes. Det nytter ikke noget at have 200 love, som ingen gider tage
> sig af. Så er det vi ovre i det som jeg vil kalde djøf´ernes paradis.

Mange af de såkaldte love overholder os almindelige mennesker jo uden
problemer uden at myndighederne skal belastes.

De enkelte der ikke uden hjælp kan overholde gængse love må så hjælpes

I stedet for at skyde med spredehagl så tag fat i den enkelte.
Ingen grund til at straffe os alle kollektivt.

En hund der bider et barn skal aflives.
En knægt der kører chikanekørsel på hvidovrevej og smadrer et ægtepar skal
ikke have lov at føre bil i en lang årrække.
Mindst 10 år og ved gentagelsestilfælde aldrig mere.

Disse ulykker er vist snart oftere end hundebid.
Det var så lidt OT

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Kim2000

Dato : 02-08-09 11:44

> [...]
>
> I stedet for at skyde med spredehagl så tag fat i den enkelte.
> Ingen grund til at straffe os alle kollektivt.

Når man hører om adfærdspsykologer der skal vurdere hunde, så er det altså
at menneskeliggøre dem for meget. Bider de, aflives og det var så det.
Enhver med fornuften i behold ville fx have aflivet sine tre køtre der bed
ægteparret. Er det ikke noget med at rotweiler har et ry for at blive bidske
med alderen?

Fra : Pwh

Dato : 02-08-09 12:03

jopa, skrev:
> "Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev

> Alt sammen meget godt, men det kræver uanede resourcer at håndhæve.

Plus resourcer til hundetræning, ved da fra flere at det allerede nu kan
værer et problem at finde et plads på et hvalpehold.
Hvis træning bliver oblikatorisk vil klubberne da drukne i henvendelser.

/Jens (som ikke ved hvad en kmaphund er)

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 02-08-09 12:35

Pwh skrev:

> /Jens (som ikke ved hvad en kmaphund er)

Google er din ven:

http://kortlink.dk/6u4g
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Pwh

Dato : 02-08-09 13:48

Hans Paulin (6310), skrev:

> Google er din ven:
>
> http://kortlink.dk/6u4g

Takker, altså en svensk afart af en kamphund

/Jens

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 02-08-09 14:08

Pwh skrev:

> Takker, altså en svensk afart af en kamphund

Noget i den henretning
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 02-08-09 11:15

>I horisonten ser vi langsomt men sikkert et forbud af en slags mod muskel
>og kamphunde. Flertallet er båret af DF, SF og nu begynder Venstre også at
>tale i de baner.

Tja, det kan jo ikke forbavse nogen....

Som jeg skrev tidligere... Gid dog for pokker da snart, at politikere kunne
få strammet kæbemusklerne så meget sammen, så de IKKE KUNNE RÅBE NY LOV,
hver gang der sker et uheld....

Politikere skal lave love, ud fra samfundet " GENERELT "
Og ikke som nu, baseret på enkelte hændelser.
Derfor laves der ofte, flere udgaver af næsten samme lov.
For at dække, alle eventualiteter.

Politiet skal så i det daglige håndtere dem...

Domstolene, skal så dømme de formastelige.

Så lad dem dog få arbejdsro, så de i det mindste ved
hvilket regelsæt der gælder.

M.V.H....Benny..

Fra : Kim2000

Dato : 02-08-09 11:40

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Politiet skal så i det daglige håndtere dem...
>
> Domstolene, skal så dømme de formastelige.
>
> Så lad dem dog få arbejdsro, så de i det mindste ved

Jeg må sige jeg tænker forbyggende, dels fordi jeg er overbevist om at der
kommer en lov og jo tidligere du har givet din mening til kende, jo større
chance er der for at den påvirker de rette folk, som kan påvirke de rette
folk, så jeg tænker mit brev som et der kan sætte nogle ideer igang, så man
undgår en eller anden panik-løsningen fordi nu bliver et barn bidt ihjel og
før vi har set os om står Anders And´s Bernhard med mundkurv bag et 2 meter
højt plankeværk. Rockeren er jo skide ligeglad med loven, når politiet ikke
gider overholde den alligevel.

Prsonligt mener jeg at man sagtens kunne gøre det obligatorisk at gå til
hundetræning fx 5 timer med sin hvalp/hund. Jeg har faktisk aldrig gad den
del, så jeg har aldrig haft en hvalp, jeg har udelukkende haft hunde, der
var trænet. Molly, den nuværende er 7 år, hende fik vi da hun var små 2 år,
den gamle George (han var dælme en George) var 12 år, da vi fik ham, en
bulldog, han levede desværre kun 2 år mere, før han en dag bare lagde sig i
hundehuset og aldrig rejste sig igen. Jeg havde en mistanke om der var noget
galt den aften for det var den eneste aften i de to år, han ikke sov inde
ved tøserne, men pev for at komme ud i hundehuset.

Men tilbage til sagen, det må være obligatorisk at man kan kalde sin hund
til sig, at den kan sidde på kommando og at man kan tage mad eller legetøj
fra den uden at den æder ens hånd. Spørgsmålet er bare om det ikke strander
i "det er synd at tage hunden fra Birger, han er så glad for den, selvom han
ikke kan styre den".

Fra : Pwh

Dato : 02-08-09 12:10

Kim2000, skrev:

> Men tilbage til sagen, det må være obligatorisk at man kan kalde sin
> hund til sig, at den kan sidde på kommando og at man kan tage mad
> eller legetøj fra den uden at den æder ens hånd.

Hvorfor skal den kunne sidde på kommando :-?
Det er mine ikke for gode til da de ikke er trænet til det,
men jeg vil til enhver tid stille op til en dyst i lydighed mod
de fleste af de hunde jeg kender

/Jens

Fra : Kim2000

Dato : 02-08-09 12:17

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor skal den kunne sidde på kommando :-?
> Det er mine ikke for gode til da de ikke er trænet til det,
> men jeg vil til enhver tid stille op til en dyst i lydighed mod
> de fleste af de hunde jeg kender

Jeg tænkte at det var den mest basale ting at lære dem, hvis man kan lære
dem det, så kan man lære dem alt muligt andet. Jeg er sikker på du også kan
oplære dine til det i løbet af ganske få gange, hvis de kan alt mulig andet.

Fra : Pwh

Dato : 02-08-09 12:28

Kim2000, skrev:
> [...]
> lære dem det, så kan man lære dem alt muligt andet. Jeg er sikker på
> du også kan oplære dine til det i løbet af ganske få gange, hvis de

Self kan de lærer det, tror stadig at Tyson kan huske kommandoen,
Angel har jeg aldrig gidet lærer det da jeg intet har at bruge det til.
Jeg har heller ikke lært dem at give pote eller rulle rundt ect, ect.
Men feks kan de på kommando ryste sig og andre for mig praktiske ting.

Jeg vil mene at indkald og kommandoen SLUT og BLIV er noget
af det vigtigste som en hund skal lærer, med det kommer man rigtigt langt

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 03-08-09 09:17

Fra : Benny Mortensen

Dato : 03-08-09 11:03

> [...]
> fra den uden at den æder ens hånd. Spørgsmålet er bare om det ikke
> strander i "det er synd at tage hunden fra Birger, han er så glad for den,

Hej Kim

Jamen hvis du vil bruge argumenter, så bør man da i det mindste først
undersøge om de har bare en lille smule chance for at holde.....

Rockeren er skideligeglad.... Hvorfor er han da det... ? Det kan måske lyde
mærkeligt, men selv rockere, elsker deres børn....

Jamen det klinger noget hult i mine ører, når du stiller en masse krav til
en hund. Har du nogensinde overvejet, at stille de samme krav til " Dit barn
" ??????

Jeg har i mange år, opfordret børn til, at opfordre deres lærere til, at få
lavet obligatoriske, eller i det mindste sporadiske kurser i at lære dyrenes
sprog. For det ville kunne spare, både børn og forældre mange
bekymringer....

Hos lærerne, talte man for døve øren, men kan nu konstatere, at det gavner
mere, at tale til børnene... Og da endnu bedre, efter min hanhund
demonstrerede
at gør man den samme fejl to gange, reagerer han på samme måde, ikke bare to
gange, men hver gang... Det mest lærerige i det, var at børnene, gav sig tid
til at lytte, og endnu mere, til at se, og hvad endnu værre var, de
konstaterede at det jeg fortalte dem, var korrekt.... For dårligt var et
barn, blevet belært af
hunden, før det næste lavede samme fejl, og med samme resultat... De fik en
gratis ørerensning... Altså et vuf, man ikke lige overhører, som et signal
på, at rigtigt meget må du gøre... Men IKKE DET !!!!.. Og så kan vi kæle
videre.

Det mest imponerende ved dette, var at i stedet for, at jeg nu forklarede
barnet, hvad det gjorde forkert... var det nu de andre børn, der gav sig i
kast med forklaringen... Den dag, lærte 5 børn, hvad man i hvert fald ikke
gør ved en hund...

Det som så til gengæld er mega deprimerende, er at dette er et mega overset
problem af forældre, skolelærere o.s.v... Det er let for voksne, at undgå de
fleste af de småting, som er de farligste for børnene, fordi de i kraft af
deres højde, selv er hævet over dem, men børnene befinder sig, helt nede,
hvor de meget
let, kommer til at gøre, lige præcist det, de ikke må gøre.... For børnene,
er det et tegn, på ubetinget kærlighed... Men for hunden, er det noget
ganske andet....

Min hanhund, kan godt, når jeg kalder på ham, vende sig og kigge, som ville
han sige. Mener du lige nu, eller bare sådan i al almindelighed ?.

Men han får lov til at lære børnene det, fordi jeg ved, han aldrig ville
skade dem, men de bliver sat på plads... Det er voldsomt højlydt, og når jeg
fortæller det, så er det voldsomt provokerende, og et utal af forældre,
skælder mig huden fuld.... Men måske skulle forældre vende blikket mod dem
selv... For nu kommer den chokerende part.

Børnenes forældre, stod indenfor 15 meter... Og der var ikke en der opdagede
det mindste.... Og det er altså 50 kg Hovawart, og han gør så højt, at man
nærmest kan mærke trommehinderne støde sammen....

Så lad os arbejde lidt sammen med Lars Lilholt, og sige... " Kald det
kærlighed.... Lær dit barn, det du ved... "

M.V.H....Benny..

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 02-08-09 07:37

On 2 Aug., 12:14, "Benny Mortensen" <b...@tdcadsl.inv> wrote:
> Politikere skal lave love, ud fra samfundet " GENERELT "
> Og ikke som nu, baseret på enkelte hændelser.

Enkelte hændelser ?
Det sker næsten hver uge, det er da ret tit.

--
Christian

Fra : Tove Krieger

Dato : 03-08-09 10:44

In news:fbaa66fe-1646-4846-8483-d452066f8182@k1g2000yqf.googlegroups.com,
Christian B. Andresen <trav@tiscali.dk> typed:

> Enkelte hændelser ?
> Det sker næsten hver uge, det er da ret tit.

Enten er der ikke blevet lagt så meget mærke til de hændelser før i tiden,
eller også må der være noget i luften, der får både dyr og mennesker til at
blive aggressive og gå helt amok. Der er jo snart ikke én dag uden mord
eller vold og hundebid. Gad vide om videnskabsmændene kan give en
forklaring, for der er da noget der er helt galt.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Benny Mortensen

Dato : 03-08-09 12:07

"Tove Krieger" <missminimiv@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> eller vold og hundebid. Gad vide om videnskabsmændene kan give en
> forklaring, for der er da noget der er helt galt.

Hej Tove

Tja, men det der med den kemiske påvirkning, har jeg jo F.eks prøvet
at gøre opmærksom på, som en mulighed... Men det må være store
kræfter man er oppe imod... For man gider end ikke undersøge det.
Til trods for, at det er ganske velkendt andre steder....

F.eks var det min konservator, der bemærkede at min hund var gået..
Så jeg skulle straks finde den... Og den Tågede rundt uden for huset.
Den vidste overhovedet ikke, hvor den var, og hvorfor den var det...
Den kendte ikke engang sit navn... Jeg måtte ud, midt i på vejen og
hente hunden.... Medens bilerne prøvede på at undgå den....

Hunden var bare påvirket af formalin dampe.
Konservatoren vidste det, nu vidste jeg det også....

Men selvfølgelig, når man ser dem, der har Rentolin sager kørende.
Så forstår man jo bedre... Hvad er de nu 25 - 30 år gamle, og er
stadig ikke blevet endeligt afgjort....
Der er da ellers syn for, hvad Rentolin gør ved mennesker....
Så spørgsmålet er... Forgifter vi selv, vores hunde ????
Eller bare generelt... Hele vores verden

Og et sidste spørgsmål... Hvor lang tid, skal der gå, før vi vågner.
Jeg siger ikke, at vores hunde bliver kemisk påvirket.. Men på
den anden side... Jeg er faktisk temmeligt sikker på, at jeg har
fat i noget af det rigtige....

En enkelt journalist, var også inde på det, efter et overfald i en
park i København... Men han blev åbenbart meget hurtigt,
bragt til tavshed.

I den sag, blev der F.eks nævnt, en ny jakke... Samt at personen
som blev overfaldet, netop havde vasket hår, med en ny shampoo.
Dertil kommer, at både hunden, og damen som blev overfaldet,
ellers normalt, var vældigt gode venner....

M.V.H....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 03-08-09 11:21

> [...]
> Og ikke som nu, baseret på enkelte hændelser.

Enkelte hændelser ?
Det sker næsten hver uge, det er da ret tit.

Hej Christian

Nej, det gør det ikke....

Her var for en gangs skyld, en sag med kød på...
De fleste andre, har bare været pressefis...

Men når pressen bruger ordet KAMPHUND...

Jamen så er det sådan....

Jeg husker jeg bad folk om at læse de avisartikler...
Sådan faldt mere end 95% af anklagerne fra hinanden...
Ingen af historierne, var hvad man fik folk til at tro...

M..V.H....Benny..

Fra : oz3bto

Dato : 02-08-09 16:49

> [...]
> --
> På DaMat er der masser af gratis hæfter
> Din Computer 51 er udkommet og er gratis

Hvis kamp/muskel hunde skulle forbydes hvilke racer skulle det gælde ?

Når de så endelig bliver forbudt ja så finder rocker brian jo bare en anden
race

Med den rette (rettere forkerte) ejer ja så bliver en slædehund eller
schæfer da mindst lige så farlig som en amstaff.. Ja måske enda farligere
... slædehunden pga udholdenhed og schæferen pga. størrelsen

Så er der også lige den med hvilken race der står for flest bidskader..
sidst jeg så sådan en liste var kongepuddel og golden retriver top scoere
og div kampkræ bla. amstaff lå temlig langt nede på listen

Kuinne finde denne liste .. skulle være fra 2006

1. Schæferhund: 2,83
2. Dobermann: 2,71
3. Spidshunde: 1,81
4. Pekineser: 1,56
5. Gravhund: 1,35.
6. Schnauzer: 1,33
7. Collie: 1,30
8. Jagthund: 1,29
9. Puddel: 0,98
10. Rottweiler: 0,92
11. Beagle: 0,80
12. Terrier: 0,61
13. Bernersennenhund: 0,58
14. Labrador/retriever: 0,49
15. Blandingshund: 0,46
16. Spaniel: 0,31
17. Shi Tzu: 0,26
18. Malteser: 0,00

Sjovt nok er kamp/muskelhundene ikke imellem menes spidshunde ligger på en
3. plads ..

Forbyde visse racer ville ikke hjælpe en dyt

Fra : Pwh

Dato : 02-08-09 20:24

oz3bto, skrev:

> [...]
> eller schæfer da mindst lige så farlig som en amstaff.. Ja måske
> enda farligere .. slædehunden pga udholdenhed og schæferen pga.

Hvis slædehunden og schæferen havde været bedre egnet som kamphund
tror du så ikke man havde brugt dem i stedet for, og ikke brugt tid og
energi på at fremavle en helt ny race i sin tid, det havde da været nemmere

/Jens

Fra : oz3bto

Dato : 02-08-09 22:14

> [...]
> tror du så ikke man havde brugt dem i stedet for, og ikke brugt tid og
> energi på at fremavle en helt ny race i sin tid, det havde da været

Nu er problemet i DK jo ikke at der bliver afholdt hundekampe men derimod
hunde der bider/angriber og netop der er det jo ikke kun kamphunde der er
farlige men alle større hunde

Fra : Benny Mortensen

Dato : 03-08-09 11:26

> [...]
> tror du så ikke man havde brugt dem i stedet for, og ikke brugt tid og
> energi på at fremavle en helt ny race i sin tid, det havde da været

Mennesket, har altid brugt hunden, til at pleje sine interesser.

Der er bare kommet nogle nye slags mennesker...

Nogle med nogle mere rabiate forestiller om, hvad en hund er...

Og så de andre, som bare lader stå til, og kritiserer, når noget går galt.

Ingen tænker ret meget på, hvad de kunne have gjort, før noget gik galt.

F.eks lad os spørge... Hvor mange herinde er " Samarit " ?????

M.V.H....Benny..

Fra : Kim2000

Dato : 02-08-09 21:29

"oz3bto" <no@in.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> 17. Shi Tzu: 0,26
> 18. Malteser: 0,00
>

> Sjovt nok er kamp/muskelhundene ikke imellem menes spidshunde ligger på

Udover at antallet er eksploderet de sidste 3-4 år ifølge tv-avisen og
deraffølgende er der også kommet flere bid. Problemet er jo i allerhøjeste
grad to ting. Man kan ikke aflæse deres sprog, og at når de bider så
forvolder de langt langt mere skade end en labrador, retriver, schæfer og
hvad de nu ellers hedder. Listen overrasker mig nu ikke, selvfølgelig er det
schæfer (politi og vagthund og utrolig mange af dem), doberman (vagthund og
en særdeles effektiv en af slagsen), at gravhunden ligger helt deroppe er
lidt voldsomt, selvom prins Henriks jo trækker ganske "flot" op i
statistisken.

> Forbyde visse racer ville ikke hjælpe en dyt

Nej, men der skal findes en løsning. Ingen gider gå og være bange.

Fra : oz3bto

Dato : 02-08-09 22:25

> "oz3bto" <no@in.dk> skrev i en meddelelse

snip
snip

> [...]
> "flot" op i statistisken.

> Nej, men der skal findes en løsning. Ingen gider gå og være bange.

Jamen folk er jo netop bange for de forkerte hunde ..

Som skrevet i en anden tråd så gik vi til vorbasse marked rundt med hundene
Bugsy som er samojede og en overgang sammen med en amstaff tæve som Bugsy er
meget gode venner med
Rigtig mange stak bare ånden ned til Bugsy for at snakke med ham hvorimod
at de gik i en stor bue udenom amstaffen

Mht bid så ved jeg sku ikek helt vad der er værst

Div kampkræ har jo somreglen tænder og kæber der er lavet til at gribe fast
og holde fast
Slæde/spids hunde´s tænder er lavet til at flænse råt frossen kød

Fra : Pwh

Dato : 03-08-09 05:12

oz3bto, skrev:

> Mht bid så ved jeg sku ikek helt vad der er værst.

> Div kampkræ har jo somreglen tænder og kæber der er lavet til at
> gribe fast og holde fast
> Slæde/spids hunde´s tænder er lavet til at flænse råt frossen kød

Precis, du ved ikke hvad du taler om, sæt dig bedre ind i stoffet.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 04-08-09 13:22

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Precis, du ved ikke hvad du taler om, sæt dig bedre ind i stoffet.

Det er gjort.
Først skal man have defineret hvilke racer der skaber problemet.
Dernæst skal disse racer føres i snor med mundkurv.
Antræffes en sådan uden mundkurv skal den køres til nærmeste
forbrændingsanstalt og laves til hundemad.
Ejeren kan for min skyld smides med i baljen

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 04-08-09 14:20

In news:4a782805$0$297$14726298@news.sunsite.dk,
jopa <admin@jp-webs.invalid> typed:
> [...]
> forbrændingsanstalt og laves til hundemad.
> Ejeren kan for min skyld smides med i baljen

Jeg ser sådan på det, at det med snore og mundkurve er en rigtig god idé.
Der skal være forbud mod at avle på de racer, og så kan man jo bare håbe på,
at der vil komme en "naturlig afgang" når disse hunde efter nogle år ikke
lever mere. Det er sikkert en utopisk tanke, men den burde være til at
gennemføre. Det vil sikkert bare komme til at koste mange penge at få
håndhævet sådan et forbud, og der er nok heller ikke ressourcer nok til at
få det gennemført.

Det ser også ud til at det store udbud af disse hunde, der p.t. er på nettet
er blevet stoppet. DBA og "Gul og Gratis" vil vist ikke være med mere. Alene
det vil måske afhjælpe problemet en del.

P.S. Hvorfor skriver du også under navnet "hotshot", eller er det én der
misbruger dit navn. ?

Fra : Tove Krieger

Dato : 04-08-09 14:21

In news:4a783565$0$305$14726298@news.sunsite.dk,
Tove Krieger <missminimiv@privat.dk> typed:
> [...]
> med mere. Alene det vil måske afhjælpe problemet en del.
>
> P.S. Hvorfor skriver du også under navnet "hotshot", eller er det én

Undskyld der skulle selvfølgelig have stået "shoteye" og ikke "hotshot". Ved
ikke hvor jeg dog fik det fra.

Fra : jopa

Dato : 04-08-09 14:49

"Tove Krieger" <missminimiv@privat.dk> skrev

Hvis jeg ikke befinder mig på hjemadressen men eks er på job bruger jeg min
bærbare og min google konto.
Det er yderst sjældent og kun hvis jeg keder mig

Desuden er det jo sjovt at drille Jensen

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 04-08-09 15:07

In news:4a783c62$0$309$14726298@news.sunsite.dk,
> [...]
> jeg min bærbare og min google konto.
> Det er yderst sjældent og kun hvis jeg keder mig
>
> Desuden er det jo sjovt at drille Jensen

LOL

Fra : Pwh

Dato : 05-08-09 05:15

jopa, skrev:

> Desuden er det jo sjovt at drille Jensen

Med hvad dog, jeg er ikke just fortaler for kamphunde :-?
Det første man burde forbyde var jo schæfere,
de er grimme, lugter fælt og er agrassive

/Jens

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 03-08-09 01:34

On 2 Aug., 15:37, "Christian B. Andresen" <t...@tiscali.dk> wrote:

> Enkelte hændelser ?
> Det sker næsten hver uge, det er da ret tit.

Så lige et nyt tilfælde dagen efter

Ufatteligt at de kvarthjerner (hvis de endda har så meget) som har
disse hunde ikke har så meget omløb at de kan finde ud af så simpel en
ting som at have en ordentlig snor i hunden !!!!

--
Christian

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 03-08-09 01:35

On 2 Aug., 17:49, "oz3bto" <n...@in.dk> wrote:

> [...]
> sidst jeg så sådan en liste  var  kongepuddel og golden retriver top scoere
> og div kampkræ bla. amstaff lå temlig langt nede på listen

Hvad så hvis det var %-vist, så tror jeg nu kunne lave en helt
anderledes liste.

--
Christian

Fra : Tags

Dato : 03-08-09 15:25

Jeg har ikke læst alt hvad der er skrevet, så det er bare hvad jeg mener.

Man kan lære og opdrage disse hunde til at være gode og lydige.
Men en ting kan man ikke lære dem og det er at de under ingen omstændigheder
må angribe andre levende væsener.

Derfor må de gøres ulovlige alle sammen.

Det med at ikke kan skelne den ene rase fra den anden, er jo kun snak, dem
der har forstand på disse hunde, ved jo godt hvilke der farlige og
utilregnelige.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 03-08-09 02:10

On 3 Aug., 09:34, "Christian B. Andresen" <t...@tiscali.dk> wrote:

> [...]
> disse hunde ikke har så meget omløb at de kan finde ud af så simpel en
> ting som at have en ordentlig snor i hunden !!!!

Og endnu et:

http://www.berlingske.dk/article/20090803/danmark/908030315/

En muskelhund kastede sig uden varsel over en 85-årig mand ud for et
supermarked i Holbæk. Manden blev bidt i hånden, inden ejeren fik
kontrol med hunden.

--
Christian

Fra : Benny Mortensen

Dato : 03-08-09 11:42

> [...]

En muskelhund kastede sig uden varsel over en 85-årig mand ud for et
supermarked i Holbæk. Manden blev bidt i hånden, inden ejeren fik

Ja denne er interessant... For hvorfor sker det ???

Hunden er i snor o.s.v...

Det interessante i denne sag, er ikke at den angreb..

Men hvorfor den angreb...

For det får mig til at mindes tidligere sager...

Hvor det altså ikke var kamphunde... Men ellers
lyder resten ens....

M.V.H....Benny..

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 03-08-09 03:58

On 3 Aug., 11:44, "Tove Krieger" <missmini...@privat.dk> wrote:
> [...]
> eller vold og hundebid. Gad vide om videnskabsmændene kan give en
> forklaring, for der er da noget der er helt galt.

Eller også er antallet af muskelhunde bare steget meget her henover
sommeren.

Jeg synes i hvert fald man ser mange flere.
--
Christian

Fra : Kim Christensen

Dato : 03-08-09 06:05

> [...]

> eller vold og hundebid. Gad vide om videnskabsmændene kan give en
> forklaring, for der er da noget der er helt galt.

Der er det galt at der er blevet afvlet på alt der overhovedet kunne
forplante sig. Og det afkom er blevet solgt til førstegangshundeejere
som i mange tilfælde er tabertyper der har brug for en stærk hund til
at "forsvare sig". Alt dette er sket inden for meget kort tid, det har
været en tikkende bombe som nogen nok har været lidt bekymret for, men
nu er den gået af. Ja, medierne fokuserer meget på hundebid for tiden,
men det er altså heller ikke OK at man ikke kan færdes sikkert uden at
blive flået af en kamphund - eller jordet af en vanvidsbilist. elvom
presset er ved at blive stort., tøver politikerne stadig med at gøre
oget. Men de har jo sådan set også sommerferie i to måneder endnu. Der
kan ske mange skader i de to måneder, hvis det fortsætter med samme
fart.
Problemet forstærkes af at politiet som efter politireformens
ikrafttræden bl.a. skulle have rådet over personale som også kunne
tage sig af dyresager, reelt er sparet væk i stedet, og de der er
tilbage har så elendige arbejdsforhold at de søger andre opgaver.
De kan ikke følge op på henvendelser fra borgere der feks er bekymret
over et bestemt hundehold, og få en snak med ejeren så man kan undgå
skaderne inden de sker.
Og oven i alle de opgaver som politiet allerede nu ikke kan løse
kommer et klimatopmøde som vil beslaglægge mange af de ikke-
eksisterende ressourcer.

Hilsen Kim

Fra : shoteye

Dato : 05-08-09 02:57

On 5 Aug., 06:14, "Pwh" <kkk...@email.dk> wrote:
> Det første man burde forbyde var jo schæfere,
> de er grimme, lugter fælt og er agrassive

Syntes jeg også.
Jeg har jo en girafhyæne men den lugter også.

ps det er sjovt at man kaster sig sådan over muskelhundene.
Jeg syntes de er søde

Fra : shoteye

Dato : 05-08-09 09:05

On 2 Aug., 12:43, "Kim2000" <kim2...@surfer.dk> wrote:

> [...]
> ægteparret. Er det ikke noget med at rotweiler har et ry for at blive bidske
> med alderen?- Skjul tekst i anførselstegn -

En hund er jo blot et dyr, og skal jo også behandles således.
Ejerne skal selvfølgelig også straffes hvis de ikke har styr på dyret..

Vedr Rotweilere så tror jeg det er en skrøne, men for år tilbage havde
racen specielt hanhundende en tendens til at ville teste ejeren om
magtforholdet.