Nakkeskud!
Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 31-07-09 19:10

http://politiken.dk/indland/article761251.ece :

Ægtepar skambidt af kamphunde
Et ægtepar fra Kollund i Sønderjylland er blevet overfaldet af en eller
flere hunde af typen American Bulldog, oplyser Syd- og Sønderjyllands
Politi.

Kvinden blev overført til Universitetshospitalet i Odense for en
plastikkirurgisk operation, skriver Ritzau.

Hun var i haven, da en hund kom løbende fra naboens grund og angreb hende
ved at bide sig fast i nakken og ryggen. Hun blev også bidt i ansigtet og
fik flået munden op af kamphunden.

Da den 37-årige kvinde faldt på knæ, blev hun igen bidt flere gange, blandt
andet i brystet og den ene arm. Hendes mand blev bidt i balden, da han ilede
til hjælp.

Ægteparret blev bragt til Aabenraa Sygehus, hvorfra manden er udskrevet
igen.

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Pwh

Dato : 31-07-09 19:35

Hans Paulin (6310), skrev:
> [...]
> Et ægtepar fra Kollund i Sønderjylland er blevet overfaldet af en
> eller flere hunde af typen American Bulldog, oplyser Syd- og

Trist historie.
Men siden hvornår har en AmBull været en kamphund,
synes efterhånden at medierne roder rundt i begreberne.

/Jens

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 31-07-09 19:38

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> writes:

> Men siden hvornår har en AmBull været en kamphund,
> synes efterhånden at medierne roder rundt i begreberne.

Nej, det er meget simpelt: Har hunden bidt, så er det en kamphund og
racen bør øjeblikkeligt forbydes! (Spørg bare DF!)

Mvh Trine

Stor brugskunstforretning med fuldt sortiment i de søde Gjøltrolde

Fra : Pwh

Dato : 31-07-09 20:46

Trine Kornum Christiansen, skrev:

> Nej, det er meget simpelt: Har hunden bidt, så er det en kamphund og
> racen bør øjeblikkeligt forbydes! (Spørg bare DF!)

Ja stod det til dem blev alle hunde over 10 kg nok forbudt,
eller skulle som minimum værer i snor 24-7 og have mundkurv på.

Jeg har faktisk lige stået og snakket med en Ambull som en af mine
luftebekendte fra Engen af fik fra internat da den var 3mdr gammel,
den er nu 2 år gammel og noget af det kærligste man kan tænke sig.
Dog indrømmer han at den kan værer lidt problematisk i forhold til
andre hunde, mine har den dog ingen probs med, Tyson har så også
lært den respekt for alderdommen, det kostede den lidt blod

/Jens

Fra : Nicolai

Dato : 31-07-09 20:57

> Nej, det er meget simpelt: Har hunden bidt, så er det en kamphund og
> racen bør øjeblikkeligt forbydes! (Spørg bare DF!)

De går lige lidt for langt det. Har den bidt skal den aflives, ikke
forbydes...

Fra : Kim2000

Dato : 31-07-09 21:20

> Nej, det er meget simpelt: Har hunden bidt, så er det en kamphund og
> racen bør øjeblikkeligt forbydes! (Spørg bare DF!)
>
> Mvh Trine

Genierne - og dermed tænker jeg på hundeeksperterne - må se at finde på
noget. Vi gider fandme ikke sætte hegn op omkring haven for at holde vilddyr
ude, vi gider den undenlyme ikke kører en tur på cykel med risikoen for at
blive skambidt. Der er flyttet et københavnerpar ind i en af Låsby Svendsens
ruiner, "naturligvis" er det sammen med to kamphunde/muskelhunde, og ligeså
naturligt gad politiet ikke tage sig af det. Jeg informerede dem samme dag
om at så jeg hunden udenfor haven blev den aflivet med jagtgeværet (og ja,
det giver en bøde). Siden er haven så blevet indhegnet, hvilket var grunden
til vi kom op og skændes i første omgang (skal måske lige nævne at jeg
selvfølgelig ikke startede med at sige det på dén måde) op i 180 cm, hvilket
måske er nok. Men heldigvis står jeg da ikke alene med min holdning. Jeg har
fire tøser, der skal kunne lege udenfor uden at blive skambidt af et
monster.

Men hvad er den reelle løsning? Kamphundene er der i dag små 20.000 af i
landet, problemet er vel dybest set at der kun burde være 1000 fordi resten
ikke aner hvordan man skal behandle og benytte sådan et kræ, der udelukkende
burde af politiet og vagter. Stod det til mig, så lavede man en lang liste
og alle der stod på den liste blev aflivet imorgen - og den liste ville være
lang. Men som I selv siger, hvis genierne ikke finder på en løsning, så
ender det med at hunde over 5 kg bliver forbudt eller noget andet vanvittigt
for at "gøre noget".

mvh
Kim, der har en schæfer-gravhund blanding, der i øjeblikket er med
reservemor for 5 kattekillinger.

Fra : Kim2000

Dato : 31-07-09 22:24

> [...]
> andet vanvittigt for at "gøre noget".
>
> mvh
> Kim, der har en schæfer-gravhund blanding, der i øjeblikket er med

Jeg kan iøvrigt nævne at det enten er ren pittbull terrier (den anden er
100% sikkert rotweiler), den ligner ham her på en prik:
http://animal.kukuchew.com/wp-content/uploads/2008/06/american-pit-bull-terrier.jpg
Og den er altså forbudt i Danmark (ikke at det gør nogen forskel, da vi jo
ikke længere har politi her i landet).

Fra : JBH

Dato : 01-08-09 05:55

> [...]
> det. Jeg informerede dem samme dag om at så jeg hunden udenfor haven blev
> den aflivet med jagtgeværet (og ja, det giver en bøde).

Og så er vi tilbage ved diskussionen om foto/fartfælderne som du også ville
pløkke i stykker. Tror du samfundets love et er tag selv bord ? Kan
simpelthen ikke tage dig seriøst..

/JBH

Fra : JBH

Dato : 01-08-09 07:27

"JBH" <skodkontoen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

Forvekslede dig med Kim Frederiksen...

Sorry.

mvh
JBH

Fra : JBH

Dato : 01-08-09 05:47

> Nej, det er meget simpelt: Har hunden bidt, så er det en kamphund og
> racen bør øjeblikkeligt forbydes! (Spørg bare DF!)

Du snakker sgu som du har forstand til...

http://www.danskfolkeparti.dk/DF_Kamphunde_skal_f%C3%B8res_i_snor.asp

DF: Kamphunde skal føres i snor

Dansk Folkeparti er parat til at efterkomme Dansk Kennelklubs ønsker om, at
de såkaldte kamphunde altid skal føres i snor i det offentlige rum, oplyser
dyrevelfærdsordfører Marlene Harpsøe.

- Jeg er glad for den klare udmelding fra Dansk Kennelklub i dag i Ekstra
Bladet om, at kamp- og muskelhunde altid bør føres i snor i det offentlige
rum. Det ligger meget fint i tråd med det lovforslag om vilkårene for disse
hunderacer, som vi er ved at udarbejde i Dansk Folkeparti, siger Marlene
Harpsøe.

- Faktisk er vi parate til at gå endnu længere og kræve, at alle slags hunde
skal føres i snor i byzonerne - ikke kun kamp- og muskelhunde, siger Marlene
Harpsøe.

Lovforslaget, der endvidere indeholder alderskrav for anskaffelse af
kamphunde og højere straffe for overtrædelse af hundeloven, fremsættes
snarest i Folketinget.

- Jeg forventer, at vi vil møde velvilje fra de andre partier til vores
forslag. Ifølge Dansk Kennelklub sker det hver 14. dag, at en kamphund
dræber en anden hund, og vi har set frygtelige eksempler på, hvad de kan
gøre ved mennesker. Derfor haster det at kræve større ansvar af ejerne,
siger Marlene Harpsøe.

/JBH

Fra : Sybil

Dato : 31-07-09 20:33

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i meddelelsen

> Trist historie.
> Men siden hvornår har en AmBull været en kamphund,
> synes efterhånden at medierne roder rundt i begreberne.
>
> /Jens

Hvad mener du med 'efterhånden'? de har da rodet rundt i det fra dag ét.
Men det er jo overskriften der sælger, ikke fakta

Mvh
Majken

Fra : Pwh

Dato : 31-07-09 20:48

Sybil, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i meddelelsen

> Hvad mener du med 'efterhånden'? de har da rodet rundt i det fra dag
> ét.

Hvornår var dag 1

/Jens

Fra : Kim Christensen

Dato : 31-07-09 23:52

On 31 Jul., 21:56, "Nicolai" <spam2...@nifo.dk> wrote:

> De går lige lidt for langt det. Har den bidt skal den aflives, ikke
> forbydes...

Rigtig nok, men jeg synes man ofte er meget hurtige til at aflive
hunden. I stedet for lige at se hvad der gik galt først. Ikke at jeg
er uenig i at hunden bør aflives.
Mankan sammenligne det med at et fly dratter ned. Der får ejeren heler
ikke lov til bare at køre resterne til produkthandleren, nej der er en
kommision der beslaglægger vraget, og de frigiver det først når de har
fundet en forklaring på hvorfor det drattede ned. Derefter kan det
tage turen til skrothandleren.
Ligeledes bør man analysere hunde der har angrebet/bidt for at se hvad
der gik galt. Er det racen der har uheldige linjer? Er det ejeren der
er inkompetent? Er hunden fejlpræget hos opdrætter? - og meget mere.
Og først derefter kan hunden forlade denne verden. Kun sådan kan man
drive forebyggende arbejde, ellers vil problemet blive ved, blot med
andre racer.

Hilsen Kim

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 01-08-09 09:41

Kim Christensen skrev:

> Ikke at jeg
> er uenig i at hunden bør aflives.

http://politiken.dk/indland/article761309.ece :

"Ejeren af en hanhund af racen amerikansk bulldog valgte sent fredag aften
frivilligt at få hunden aflivet hos en dyrlæge. "
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 01-08-09 10:04

In news:4a73ffac$0$299$14726298@news.sunsite.dk,
Hans Paulin (6310) <me@privacy.net> typed:

> http://politiken.dk/indland/article761309.ece :
>
> "Ejeren af en hanhund af racen amerikansk bulldog valgte sent fredag
> aften frivilligt at få hunden aflivet hos en dyrlæge. "

Jeg læste her til morgen på tekst-tv, at hanhunden muligvis har fået hjælp
af to tæver, sikkert med samme ejer, så problemet bliver tilsyneladende
større og større. Der er snart ikke mange dage imellem hvor man læser om
hunde, der overfalder og skambider børn og voksne og for den sags skyld også
andre hunde. Det er simpelthen frygteligt, at man ikke engang kan opholde
sig uden fare i egen have mere. Hvad tænker de hundeejere dog på ? Hvor er
det dog synd, at de menneskers dårlige dømmekraft måske vil være skyld i
lovindgreb over for mange af de tusinder af muskelhunde, som er kærlige og
fredelige og velopdragne. Det kan gøre mig meget bedrøvet.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 01-08-09 10:20

Tove Krieger skrev:

> [...]
> af de tusinder af muskelhunde, som er kærlige og fredelige og
> velopdragne. Det kan gøre mig meget bedrøvet.

Ja, føj!

Kollund er 10 min. kørsel hérfra.

Jeg var dernede i går med en knægt på 12 år i anden anledning.

Læste i dag dénne artikel om hvad man kan gøre og ikke bør gøre i en sådan
situation:

http://politiken.dk/indland/article761270.ece

Min søster og svoger der bor 15 km. herfra har osse en nabo med en kamphund
der render over i deres have og truer dem.

Ofte har min søster osse besøg af sine børnebørn.
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Nicolai

Dato : 01-08-09 12:00

> http://politiken.dk/indland/article761270.ece

Udemærket artikel. Den glemmer dog en ting. En hund der angriber inden for
min rækkevidde mister synet 10 sekunder efter.

Fra : Pwh

Dato : 01-08-09 12:30

Nicolai, skrev:

> Udemærket artikel. Den glemmer dog en ting. En hund der angriber
> inden for min rækkevidde mister synet 10 sekunder efter.

Superman
Ville godt se dig prøve at stikke fingrene i øjnene på en 75kg/s
Rottweiler eller Mastiff, tror du skal tælle fingrene bagefter

Taler vi om kamphunde skal du ikke forvente at det har nogen effekt,
politiet har flere gange prøvet at pacificerer dem med peberspray
uden nogen effekt.
Har også set et klip hvor en kamphund blev skudt samtlige gange
med en 9mm uden at det rørte den noget videre.

/Jens

Fra : Kim2000

Dato : 01-08-09 12:29

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Har også set et klip hvor en kamphund blev skudt samtlige gange
> med en 9mm uden at det rørte den noget videre.

Og det påvirker på ingen måde dig i forhold til om disse dyr bør være her i
landet?

Fra : Pwh

Dato : 01-08-09 13:14

Kim2000, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse

> Og det påvirker på ingen måde dig i forhold til om disse dyr bør være
> her i landet?

Hvem af dem mener du :-?

Kamphundene mener jeg at man burde have holdt op med at
avle for mange år siden, da hundekampe blev forbudt.
Så dem kan de for min skyld godt forbyde,
mener ikke de hører hjemme i et moderne samfund.

Store og stærke hunde som feks Rottweiler og Mastiffer
har stadig en plads i samfundet synes jeg.
Jeg har da selv planer om at blive Rotteavler en dag.
Ambull'en som er aktuel i denne tråd mener jeg heller ikke
der skal værer forbud imod, for hvor går grænsen så.
Man kan jo ikke forbyde en race hvergang et eksemplar bider,
så får vi da hurtigt tømt landet for hunde.
Alle hunde uden stambog skal vel så værer de første
til at ryge, de står sikkert for en del bidskader.

Lidt brutalt må man sige det er farligt at leve,
vi kan ikke løse alle problemer via forbud.
Ellers ville det oplagte da værer at forbyde biler,
er det ikke to der dagligt bliver dræbt i trafikken,
og jeg ved ikke hvor mange der bliver lemlæstet.

/Jens

Fra : Nicolai

Dato : 01-08-09 17:56

> Store og stærke hunde som feks Rottweiler og Mastiffer
> har stadig en plads i samfundet synes jeg.

Mastiffer er ikke et kædedyr imho

Fra : Pwh

Dato : 01-08-09 19:00

Nicolai, skrev:

> Mastiffer er ikke et kædedyr imho

For nogen er det (går ud fra du mente kæledyr)
Er det pgr størrelsen du ikke mener de er kæledyr,
og i så fald hvor skal vægtgrænsen så gå for hunde.

/Jens

Fra : Kim2000

Dato : 01-08-09 19:33

> For nogen er det (går ud fra du mente kæledyr)
> Er det pgr størrelsen du ikke mener de er kæledyr,
> og i så fald hvor skal vægtgrænsen så gå for hunde.

Det er jo der, det store spørgsmål er. Alle er enige om at fx en Sankt
Bernhardshund jo ikke en muskel eller kamphund, men kigger man på vægten er
den. Sker der nok ulykker med hunde, så ender det netop med et forbud som er
helt skørt.

For mig at se er problemet med muskelhunde/kamphunde at en voksen mand,
måske end ikke ejeren, kan stoppe hundens angreb, det er der jo i hvert fald
set eksempler på. Hvis en hønsehund angriber mig, så mener jeg at jeg med
min muskelkraft, som en velvoksen mand på små 100 kg, kan stoppe den, hvis
jeg angribes af en kamphund kan jeg komme ualmindelig meget galt afsted, og
endnu værre er at jeg ikke kan aflæse om kamphunden vil angribe eller ej,
det kan jeg på hønsehunden/labradoren/retriveren/osv.

Fra : Pwh

Dato : 01-08-09 19:56

Kim2000, skrev:
> [...]
> Bernhardshund jo ikke en muskel eller kamphund, men kigger man på
> vægten er den. Sker der nok ulykker med hunde, så ender det netop med

Jeg mener da at længe, om ikke stadig, at Golden Retriveren stod for de
fleste bidskader på mennesker herhjemme, skal den race så forbydes ?

> [...]
> komme ualmindelig meget galt afsted, og endnu værre er at jeg ikke
> kan aflæse om kamphunden vil angribe eller ej, det kan jeg på

Der er igen den der begrebsforvirring.
Tag først kamphunden, det er altså ofte temmeligt små hunde (20-30kg)
som jeg da nok mener at en voksen mand på 100kg bør kunne klare.
Og så den såkaldte "muskelhund",
jeg hader det udtryk for det dækker jo over alt og intet.
Er feks en Ambull en muskelhund, og er en Rottweiler det så også,
de er som udgangspunkt avlet til de samme opgaver i nyere tid,
at passe på kvæget og ejendommen.

Det er ikke nemt, og jeg har ingen bud på løsninger,
jeg indretter mig bare på hvordan situationen er pt
Der kommer en del bud på hvad der bør forbydes,
men synes ikke rigtigt de bud virker helt gennemtænkt.

Den teori jeg selv har er at kamphunderacerne vi har nu om
dage bliver brugt helt "forkert", altså agrassivitet overfor mennesker,
noget de var blevet aflivet for i de gode gamle dage.
Bliver der så avlet videre på det skrammel ender man self
op med en uhyggelig race.
Hvor man med mange af de traditionelle "menneskebidere"
er gået den anden vej og avler det ud af dem.
I en af mine gamle hundebøger står der feks at Grand Danoisen
i gamle dage var forment adgang på udstillinger fordi den var for agrassiv.
Det har man så møjsommeligt avlet ud af den,
en GD'er kender de fleste idag nok som en yderst skikkelig hund.

/Jens

Fra : Nicolai

Dato : 01-08-09 20:15

> Jeg mener da at længe, om ikke stadig, at Golden Retriveren stod for de
> fleste bidskader på mennesker herhjemme, skal den race så forbydes ?

Skidt at glemme at se i forhold til antallet af hunde.

Fra : Pwh

Dato : 01-08-09 20:32

Nicolai, skrev:

> Skidt at glemme at se i forhold til antallet af hunde.

Skal self også tages i betragtning.
Men racer som feks Labrador og Schæfer er da også ret så udbredte.

/Jens

Fra : Kim2000

Dato : 01-08-09 20:20

> Jeg mener da at længe, om ikke stadig, at Golden Retriveren stod for de
> fleste bidskader på mennesker herhjemme, skal den race så forbydes ?

Det er jo så også den mest almindelige i landet. Man kan jo så med rette
spørge hvor slemme skaderne er i forhold til fx en kamphundsbid.

> [...]
> agrassiv.
> Det har man så møjsommeligt avlet ud af den,
> en GD'er kender de fleste idag nok som en yderst skikkelig hund.

Man må håbe at sagkundskaben finder en løsning, dels _vil_ jeg ikke
acceptere at skal være på vagt når jeg er ude og cykle, dels så mener jeg i
fuldt alvor at ser jeg den pågældende kamphund udenfor haven (og altså uden
snor og ejer) så bliver den aflivet med haglgeværet. Jeg har fire tøser og
de skal kunne lege på vejen uden at blive bidt. Ganske enkelt, og jeg tager
gerne bøden. Men nu regner jeg da med at deres indhegning holder. Ingen
tvivl om at de anser mig som "ham tossen". Og løsningen bør ikke være at
tage loven i egne hænder.

Fra : Pwh

Dato : 01-08-09 20:43

Kim2000, skrev:

> Det er jo så også den mest almindelige i landet. Man kan jo så med
> rette spørge hvor slemme skaderne er i forhold til fx en kamphundsbid.

Skal det så også med i regnskabet hvor megen skade en hund kan gører,
dvs at vi så skal hve en vægtskala suppleret med en bidstyrkeskala

> [...]
> deres indhegning holder. Ingen tvivl om at de anser mig som "ham
> tossen". Og løsningen bør ikke være at tage loven i egne hænder.

Jeg kan sagtens følge dig, og ville nok reagerer på samme måde selv.
Heldigvis har jeg pt ingen farlige hunde her i nabolaget,
havde jeg det og følte mig truet af dem ville jeg ikke betænke mig 1 sekund
på at tage ekstreme midler i brug, man skal sgu ikke lade sig tyrranicerer
af en skallet køter.

I sin tid da jeg fik Tyson som hvalp (7 år siden) havde jeg til at starte med
altid en jagtkniv i lommen, jeg ville ikke have betænkt mig på at have stukket
en angribende hund ihjel, hellere den bøde end at se min hvalp blive slagtet.
Det var tæt på en eneste gang med en Schæfer der pustede sig op,
heldigvis fik ejeren kaldt den til sig, nu om stunder er mine hunde store nok
til selv at kunne sige fra, evnt med min hjælp.

/Jens

Fra : Nicolai

Dato : 01-08-09 20:13

> For nogen er det (går ud fra du mente kæledyr)
> Er det pgr størrelsen du ikke mener de er kæledyr,
> og i så fald hvor skal vægtgrænsen så gå for hunde.

De har et kamp-sind der vækkes pludseligt. Når det er sket er det sket - det
kan ikke slukkes igen.

Fra : Ivan Madsen

Dato : 01-08-09 20:18

On Sat, 1 Aug 2009 21:12:34 +0200, "Nicolai" <spam2005@nifo.dk> wrote:

>De har et kamp-sind der vækkes pludseligt. Når det er sket er det sket - det
>kan ikke slukkes igen.

Vi skal nok til at se på kamp-genet , det er desværre ikke isoleret
til nogle få racer. Og endnu værre, næsten alle hunde i flok er
hamrende farlige.
Så punkt 1: snorepåbud og hegningspåbud til alle hunde
punkt 2: hvis osv. nogen smutter ud og gør skade - aflivning
punkt 3: hvis nogen linier gør problemer a la punkt 1 eller 2 i bør
det seriøst overvejes med avslforbud på disse linier.

Og ja, jeg ved godt, der findes hunde derude endnu som kan gøre skade
på folk - der findes væsentlig flere inden for de angrebne racer, som
ikke gør en skid skade, men som alle er under mistanke. Det er en
situation, som jeg ikke rigtig kan sætte ord på uden at bruge nogle
fra latrinet.

Fra : Kim2000

Dato : 01-08-09 20:23

"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> ikke gør en skid skade, men som alle er under mistanke. Det er en
> situation, som jeg ikke rigtig kan sætte ord på uden at bruge nogle

Jeg har i hvert fald meget svært ved at forstå at hundene der har angrebet
ikke per automatik aflives. Hvis min egen hund bed nogen, så skal der
ualmindelig gode grunde til den ikke blev aflivet.

At den (måske) har bidt en indbrudstyv i hånden tæller ikke i min bog
(vinduet var brudt op og der var blod i vindueskarmen)

Fra : Pwh

Dato : 01-08-09 20:52

Kim2000, skrev:

> [...]
>
> At den (måske) har bidt en indbrudstyv i hånden tæller ikke i min bog
> (vinduet var brudt op og der var blod i vindueskarmen)

Den passede blot sit arbejde

/Jens

Fra : Pwh

Dato : 01-08-09 20:50

Ivan Madsen, skrev:

> [...]
> hamrende farlige.
> Så punkt 1: snorepåbud og hegningspåbud til alle hunde

Skal snorpåbuddet så suppleres med et krav om at man rent faktisk
kan holde hunden i snor.
Eller vil det værer ok at jeg lufter 3 stk 50kg/s Schæfere så længe
de er i snor, dem kan jeg da ikke holde hvis det er.

> punkt 2: hvis osv. nogen smutter ud og gør skade - aflivning

Sådan er det vel mere eller mindre allerede.

> punkt 3: hvis nogen linier gør problemer a la punkt 1 eller 2 i bør
> det seriøst overvejes med avslforbud på disse linier.

Så bliver du samtidig nød til at forbyde hunde der ikke har stamtavle,
hvordan skal man ellers kunne styrer det hvis man ikke kender forældrene.

/Jens

Fra : Pwh

Dato : 01-08-09 20:44

Nicolai, skrev:

> De har et kamp-sind der vækkes pludseligt. Når det er sket er det
> sket - det kan ikke slukkes igen.

Anede ikke at en Mastiff var en kamphund, er du nu sikker på det.
Fordi man er stor og stærk behøver man ikke værer en slagsbror

/Jens

Fra : Frank Leegaard

Dato : 02-08-09 21:17

Pwh wrote:

> [...]
> så får vi da hurtigt tømt landet for hunde.
> Alle hunde uden stambog skal vel så værer de første
> til at ryge, de står sikkert for en del bidskader.

Hvad var det statistikken viste?

--
/Frank

Fra : Pwh

Dato : 02-08-09 21:28

Frank Leegaard, skrev:

> Hvad var det statistikken viste?

Hvad snakker du om, ikke til at finde ud af hvad du quoter på.
Prøv at klippe det overflødige væk.

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 02-08-09 09:43

"Tove Krieger" <missminimiv@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> skyld i lovindgreb over for mange af de tusinder af muskelhunde, som er
> kærlige og fredelige og velopdragne. Det kan gøre mig meget bedrøvet.

Tja, jeg ved ikke hvordan man skal sige det her, men jeg tror jeg ville se
det sådan her....

Vi så konen, der blev overfaldet på TV.... Vi hørte hende fortælle, at
medens den ene
hund havde bidt sig fast i hendes ryg.... Bed en anden hende i læben....
Foruden dette, kunne hun fremvise, et svært beskadiget bryst.....

Hendes mand, kæmpede ifølge hans forklaring, også med mindst 1 hund, hvor
han
prøvede at trække hundens kæber fra hinanden, så konen kunne komme fri...
Medens han " PRØVEDE " på dette, blev han selv bidt flere gange.....

Sådan helt ærligt, hvordan lyder det for jer... Som kun 1 hund ?????

2 Hunde, der bider konen, men der er stadig en, der kan bide ham....

Dertil kommer, at de overfaldne trods alt, er i egen have, og det fremlægges
som et Uprovokeret angreb.... Hvilket der ikke er blevet fremsagt tvivl om.

Så alt i alt... Det undrer mig, at nogle af de tre hunde, stadig er
levende....

M.V.H....Benny..

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 02-08-09 10:07

Benny Mortensen skrev:

> [...]
> fremsagt tvivl om.
> Så alt i alt... Det undrer mig, at nogle af de tre hunde, stadig er

Klippet ligger hér:

http://video.tv2.dk/index.php/id-24067953.html
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 01-08-09 13:45

On 1 Aug., 11:19, "Hans Paulin \(6310\)" <m...@privacy.net> wrote:
> Min søster og svoger der bor 15 km. herfra har osse en nabo med en kamphund
> der render over i deres have og truer dem.
>
> Ofte har min søster osse besøg af sine børnebørn.

Så har de vel sørget for at have et baseballbat, så de evt. kan lege
lidt ?

--
Christian

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 01-08-09 23:12

Christian B. Andresen skrev:

> Så har de vel sørget for at have et baseballbat, så de evt. kan lege
> lidt ?

Dét kan man ikke forestille sig at de kan magte - de vil formentlig blive
skadet+- som kvinden i Kollund...
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 01-08-09 16:42

On 2 Aug., 00:12, "Hans Paulin \(6310\)" <m...@privacy.net> wrote:

> Dét kan man ikke forestille sig at de kan magte - de vil formentlig blive
> skadet+- som kvinden i Kollund...

Det må man så håbe ikke sker, men så utilregnelige som mange af de
racer er ved man aldrig.

--
Christian

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 02-08-09 07:45

Christian B. Andresen skrev:

> Det må man så håbe ikke sker, men så utilregnelige som mange af de
> racer er ved man aldrig.

Ne, jeg håber det bedste...
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 02-08-09 03:00

On 2 Aug., 10:42, "Benny Mortensen" <b...@tdcadsl.inv> wrote:

> [...]
> som et Uprovokeret angreb.... Hvilket der ikke er blevet fremsagt tvivl om.
>
> Så alt i alt... Det undrer mig, at nogle af de tre hunde, stadig er

Helt helt enig.
De burde alle være døde nu.
Alle hunde som angriber mennesker på den måde skal aflive og gjorde en
af vores det var næste stop dyrlægen.
Tænk hvis det havde været deres barn som blev angrebet.....

--
Christian

Fra : Benny Mortensen

Dato : 31-07-09 22:35

> [...]
> han ilede til hjælp.
>
> Ægteparret blev bragt til Aabenraa Sygehus, hvorfra manden er udskrevet

Tja, man kan jo nok spørge sig selv om....

Hvad Fanden er det der sker ?????

I 1970 - 75, Var det hjernedøde typer, der troede de havde en ide om...
Hvordan man trænede kamphunde, formodentligt for at dyrke hundekampe...
Det resulterede i at Pitbull blev første hund der blev forbudt....
Men de kom stadig, men på papiret hed de nu Amstaff....

Men alligevel lykkedes det, at skabe ro om racerne i en del år...

Men vi må jo erkende, at de senere år, så er det for alvor tiltaget.
Ja faktisk vil jeg sige... Det har aldrig været så slemt, som det er nu....

Så hvad pokker sker der... Det er ved at være tiden, de kloge melder
sig på banen, Og denne gang, med de rigtige grunde, og de korrekte
og effektive løsninger.

I øvrigt, syntes jeg, at Politikerne burde få strammet kæbemusklerne
sammen, så de ikke er så villige til at gø, og skrige på lovændringer...
Samfundet er jo kun kørt så grundigt af sporet, fordi ingen af de
eksisterende regler er blevet håndhævet....

Alt er blevet ofret på prioriteringens alter....
Om det så også er blevet en undskyldning, for ikke at lave noget...
Jeg vil ikke umiddelbart sige det, men indrømmet... tanken har
strejfet mig... Eller de bare er begyndt at prioritere de opgaver,
hvor de forbliver usynlige.... Men det var vel ikke meningen
med betjente i uniform... De skal vel derud, hvor de ses...
Ellers er uniformen da spild af penge.

M.V.H....Benny..

Fra : news.stofanet

Dato : 01-08-09 00:36

Der er altså noget der ikke stemmer, det er forbudt at have en kniv i lommen
hvis den ikke overholder nogle regler, ligeledes må man ikke ryge hvis det
generer andre, men en hund der er skabt til at kæmpe og beskytte sin ejer,
det er fuld lovlig selv om den er utilregnelig.

Fra : Pwh

Dato : 01-08-09 06:22

news.stofanet, skrev:
> [...]
> ryge hvis det generer andre, men en hund der er skabt til at kæmpe og
> beskytte sin ejer, det er fuld lovlig selv om den er utilregnelig.

Det er mere en gråzone i forhold til at have et våben på sig.
De fleste hunde vil rent naturligt forsvarer deres flok,
uanset om de er trænet til det eller ej.
Så skal man forbyde alle hunde der vejer mere en 10kg
hvis det er.

Desuden er kamphunde ikke udviklet med henblik på
at kæmpe mod mennesker, men mod andre hunde.
En rigtig kamphund, som de blev avlet oprindeligt,
egnede sig ikke til at passe på hus og hjem
da dem der var agrassive overfor mennesker
simpelthen ikke blev brugt i avlen men aflivet straks.
Det er mere racer som feks Rottweiler, Schæfer,
Dobbermann og AmBull man traditionelt har brugt som
forsvar/angreb mod sine medmennsker.
Rottweileren (som er min yndlingsrace) er oprindeligt i romertiden
udviklet som krigshund, altså til disideret at angribe mennesker.

/Jens

Fra : Tags

Dato : 01-08-09 23:36

Jeg kan heller ikke se nogen som helst grund til at alm. mennesker skal have
en hund der vejer mere end 10 kg, så det var måske løsningen.

Fra : Pwh

Dato : 02-08-09 07:08

Tags, skrev:
> Jeg kan heller ikke se nogen som helst grund til at alm. mennesker
> skal have en hund der vejer mere end 10 kg, så det var måske
> løsningen.

I bund og grund er der slet ikke nogen grund til at vi skal have hunde.
Men nogen af os sætter altså pris på hunde i hundestørrelse,
smag og behag er jo så forskelligt.

Desværre har samfundet jo ikke udviklet sig i den mere fredelige retning,
og jeg sover da personligt bedre om natten, og efterlader roligere mit hus
når jeg ved at der er et par stærke hunde der passer på.
Nu er våbenloven (heldigvis) blevet strammet meget op, der kan en
stærk hund værer et glimrende værn imod feks hjemmerøvere
når man ikke længere kan tillade sig at have en pistol liggende.

Så synes jeg som sagt at vi skal gå mere drastisk til værks og forbyde
alt der kan værer farligt hvis det ikke er bydene nødvendigt.
Lad os starte med bilerne, alt kørsel der ikke er bydene nødvendigt
skal så også værer forbudt, er det sådan et samfund du vil leve i.

Ps. check lige
http://www.usenet.dk/?side=citatteknik

/Jens

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 02-08-09 17:24

Hans Paulin (6310) skrev:

> http://politiken.dk/indland/article761251.ece :
>
> Ægtepar skambidt af kamphunde

Næste sag:

http://politiken.dk/indland/article761640.ece :

"Til trods for at en bidsk hund sprang op og bed ham flere gange i armen,
var en mand søndag formiddag alligevel i stand til at fange dyret og binde
det til en lygtepæl.

Overfaldet er det seneste i en række af episoder, hvor kamphunde er gået til
angreb på sagesløse.

Ifølge Københavns Vestegns Politi var manden og hans hustru ude at gå på
havnen i Ishøj. De havde været til familiefest i området, og ville lige
lægge vejen forbi den dømte it-svindler Stein Baggers beslaglagte yacht, da
hunden kom løbende mod dem.

Manden fangede hunden
Fordi dyret havde et blåt reb om halsen var det muligt for manden at
indfange det. Politiet har nu kørt kræet til et internat, indtil det står
klart, hvad der videre skal ske. Der er tilsyneladende tale om en
staffordshire Bull Terrier.

Politiet har en formodning om, hvem hundens ejer er.

Venstre ønsker totalt forbud
De mange overfald fik i weekenden Venstres retsordfører, Kim Andersen, til
at kræve et totalt forbud mod kamphunde. Han vil opfordre regeringen til at
sætte farten op i det særlige hundeudvalg, der i øjeblikket er ved at
granske behovet for en lovændring. "
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Pwh

Dato : 02-08-09 18:25

Hans Paulin (6310), skrev:

> Næste sag:
>
> http://politiken.dk/indland/article761640.ece :

Gad vide om medierne for 5 år siden havde gidet ofre
to ord på den sag, jeg tvivler.

Så indslaget om det i TV-Avisen.
De interviewede en Amstaffejer lige bagefter,
det var helt typisk en ung tøs, som jeg stærkt
tvivler på ville have haft hund hvis det ikke kunne
blive en eller anden ekstrem race.

/Jens

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 02-08-09 18:35

Pwh skrev:

> [...]
> De interviewede en Amstaffejer lige bagefter,
> det var helt typisk en ung tøs, som jeg stærkt
> tvivler på ville have haft hund hvis det ikke kunne

Jeg synes det er fint nok der er focus på; det er ikke hunde som sådan jeg
er bange for, for dem har jeg været glad for i mange år, men det er de -
tilsyneladende - uprovokerede overfald som efter min mening er uhyggelige.
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Pwh

Dato : 02-08-09 18:55

Hans Paulin (6310), skrev:

> [...]
> sådan jeg er bange for, for dem har jeg været glad for i mange år,
> men det er de - tilsyneladende - uprovokerede overfald som efter min

Problemet med for megen mediefocus er bare at politikerne
føler sig presset til eller vil score billige point på at indfører
regler som kan komme til at ramme hr og fru danmark
hvis hund ikke udgør noget problem for samfundet.

Lidt som med den sidste kraftige skærpelse af våbenloven,
det var jo ikke hr jensen som var tidligere modstandsmand
og havde gemt sin gamle pistol der var problemet.
Det er de kriminelle bander der er det, og de har da
ingen probs med at skaffe alle de våben de orker at købe
nu hvor grænserne er lukket op.
Så med det sidste frie lejde fik man skræmt mange fredelige
mennesker til at blive afvæbnet, mens banderne stadig opruster.
Så for megen mediecirkus har en tendens til at afføde regler
som rammer helt skævt.

/Jens

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 02-08-09 19:10

Pwh skrev:

> [...]
> Det er de kriminelle bander der er det, og de har da
> ingen probs med at skaffe alle de våben de orker at købe

Nej, dét der skal til er (nok) en mentalitetsændring og dét sker ikke lige
fra dag til anden.

Det er heller ikke fordi jeg har et forslag til hvad man bør gøre - andet
end at måske de tumser der ikke kan styre deres kamphunde skal ha øjnene op
for hvad de har gang i.

Men om dét blir i min tid skal jeg lade være usagt.

> [...]
> mennesker til at blive afvæbnet, mens banderne stadig opruster.
> Så for megen mediecirkus har en tendens til at afføde regler

Ja, vil osse tro at der er nogen der vil profilere sig på dét.
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Pwh

Dato : 02-08-09 20:16

Hans Paulin (6310), skrev:

> Det er heller ikke fordi jeg har et forslag til hvad man bør gøre -
> andet end at måske de tumser der ikke kan styre deres kamphunde skal
> ha øjnene op for hvad de har gang i.

Jeg har heller ingen foreslag, skaden er jo sket med den megen
opmærksomhed der er kommet omkring kamphunde.
Det der virker som en skræmmekampagne på os andre,
virker jo som en reklamekampagne på andre.

I det små kan man måske selv gører det at man simpelthen boycutter
den slags hunde ved ikke at lade ens egne hunde hilse på dem.
På mange træningspladser er de allerede udelukket ved jeg,
kennelklubberne kunne gører det samme til feks udstillinger,
og dyrelægerne kunne nægte at behandle dem.
Simpelthen generelt vise dem ryggen alle steder.
Det tror jeg ville tage lysten fra en del af de unge mennesker
der synes de skal profilerer sig ved at have noget ekstremt.

> Men om dét blir i min tid skal jeg lade være usagt.

Arh mon ikke, kamphundeejerne har gravet deres egen grav
med lynets hast, og jeg har ikke spor ondt af dem,
den race burde værer udryddet for mange år siden.
Håber bare ikke de tager os andre med i faldet.

/Jens

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 02-08-09 20:25

Pwh skrev:

> [...]
> Det tror jeg ville tage lysten fra en del af de unge mennesker
> der synes de skal profilerer sig ved at have noget ekstremt.

Jeg møder dem sq aldrig - gudskelov.

Måske er de bare ikke kommet til denne her lille by (3000 indbyggere).

AmBull har jeg dog set - men den er ekspederet videre.

> Håber bare ikke de tager os andre med i faldet.

Jeg ville ikke være nervøs hvis jeg var dig; ud fra dét du fortæller om dine
hunde er de jo skoleeksempler på god opdragelse!
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Pwh

Dato : 02-08-09 20:47

Hans Paulin (6310), skrev:

> Jeg møder dem sq aldrig - gudskelov.

Det gør jeg så indimellem, og det er helt typisk ofte unge tøser
som hende i tv-avisen idag der har dem, de bliver vel tiltrukket af farligheden,
lidt som de tossede kvinder der kaster deres kærlighed på peter lundin.
Jeg har så aldrig haft probs med nogen af hundene,
men jeg slapper ikke helt af i deres selvskab, så jeg undgår dem helst.

> Jeg ville ikke være nervøs hvis jeg var dig; ud fra dét du fortæller
> om dine hunde er de jo skoleeksempler på god opdragelse!

Der kan let komme regler som begrænser mig og mine hunde,
snorpåbud bliver højest tænkeligt indført.

/Jens

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 02-08-09 21:11

Pwh skrev:

> Det gør jeg så indimellem, og det er helt typisk ofte unge tøser
> som hende i tv-avisen idag der har dem,

Kiggede lidt efter klippet men kunne ikke umiddelbart finde det.

> de bliver vel tiltrukket af
> farligheden, lidt som de tossede kvinder der kaster deres kærlighed
> på peter lundin.

Ja, hvem ved?

> Jeg har så aldrig haft probs med nogen af hundene,
> men jeg slapper ikke helt af i deres selvskab, så jeg undgår dem
> helst.

Klart.

> snorpåbud bliver højest tænkeligt indført.

Generelt for alle hunde?
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Pwh

Dato : 02-08-09 21:25

Hans Paulin (6310), skrev:

> Kiggede lidt efter klippet men kunne ikke umiddelbart finde det.

Det var i tv-avisen idag, er så i tvivl om det var dr1 eller tv2,
jeg zappede lidt rundt.
Men der var såmænd heller ikke noget spændende ved det,
tøsen lød såmænd ansvarlig nok, hun skulle bare stå og pive
over at hun evnt også blev ramt af den nye lov der kommer.
Har ikke en skid ondt af dem der har købt kamphunde,
de ligger som de har redt, de kunne bare have valgt en race
som de vidste ikke provokerede mange mennesker.

> Generelt for alle hunde?

Det er der lagt op til som jeg har forstået det.

/Jens (som hellere må begynde at lede efter halsbånd og snore)

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 02-08-09 21:30

Pwh skrev:

> [...]
> de ligger som de har redt, de kunne bare have valgt en race
> som de vidste ikke provokerede mange mennesker.

Jeg er ikke uenig.

> Det er der lagt op til som jeg har forstået det.

Ok!

> /Jens (som hellere må begynde at lede efter halsbånd og snore)

Lidt synd!
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 03-08-09 01:38

On 2 Aug., 18:23, "Hans Paulin \(6310\)" <m...@privacy.net> wrote:
> [...]
> indfange det. Politiet har nu kørt kræet til et internat, indtil det står
> klart, hvad der videre skal ske. Der er tilsyneladende tale om en

Ærgeligt at rebet ikke blev bundet lidt for stramt.....

> [...]
> at kræve et totalt forbud mod kamphunde. Han vil opfordre regeringen til at
> sætte farten op i det særlige hundeudvalg, der i øjeblikket er ved at

Endeligt, det er ufatteligt at de kvarthjerner (hvis de endda har så
meget) som har disse hunde ikke har så meget omløb at de kan finde ud
af så simpel en ting som at have en ordentlig snor i hunden !!!!

--
Christian

Fra : shoteye

Dato : 03-08-09 08:20

On 2 Aug., 22:10, "Hans Paulin \(6310\)" <m...@privacy.net> wrote:
> [...]

Er det en kamphund

Fra : shoteye

Dato : 03-08-09 08:38

On 2 Aug., 21:25, "Hans Paulin \(6310\)" <m...@privacy.net> wrote:

> Jeg ville ikke være nervøs hvis jeg var dig; ud fra dét du fortæller om dine
> hunde er de jo skoleeksempler på god opdragelse!

Hmmmm

Fra : Pwh

Dato : 03-08-09 17:41

shoteye, skrev:

> Hmmmm

Hmmm hvad :-?

/Jens

Fra : shoteye

Dato : 03-08-09 10:51

On 3 Aug., 18:41, "Pwh" <kkk...@email.dk> wrote:

> Hmmm hvad  :-?

Hunde der sover i sengen er vist ikke opdraget

Fra : Pwh

Dato : 03-08-09 17:57

shoteye, skrev:

> Hunde der sover i sengen er vist ikke opdraget

*LOL*

/Jens

Fra : Pwh

Dato : 02-08-09 21:50
Fra : Tove Krieger

Dato : 02-08-09 22:38

In news:4a75fc00$0$296$14726298@news.sunsite.dk,
Pwh <kkkjhh@email.dk> typed:
> En glimrende artikel.
> http://www.berlingske.dk/article/20090726/danmark/707250050/
>
> /Jens

Hun er for det første en pragtfuld kvinde, og tilmed et utroligt klogt
menneske.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 03-08-09 02:03

On 2 Aug., 22:50, "Pwh" <kkk...@email.dk> wrote:
> En glimrende artikel.http://www.berlingske.dk/article/20090726/danmark/707250050/

Fantastisk godt indlæg

--
Christian

Fra : Pwh

Dato : 03-08-09 17:40

Christian B. Andresen, skrev:

> Fantastisk godt indlæg

Det er alle mine indlæg da

/Jens (som ikke lider af falsk beskedenhed)

Fra : shoteye

Dato : 03-08-09 08:24

On 2 Aug., 23:38, "Tove Krieger" <missmini...@privat.dk> wrote:

> Hun er for det første en pragtfuld kvinde, og tilmed et utroligt klogt
> menneske.

Lige som dig Tove

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 12-08-09 10:26

http://kortlink.dk/6v2h :

"Ejerne af to muskelhunde i Kollund er vrede over, at politiet har besluttet
af deres hunde nu skal aflives.
Afgørelsen er faldet efter en kvinde blev overfaldet af muskelhunde, mens
hun gik i sin have i Kollund, og både hun og hendes mand blev bidt.

Den ene af hundene, en hanhund, blev aflivet umiddelbart efter overfaldet,
men Lone Jessen, der ejer de to andre hunde, der angiveligt også var med i
overfaldet, mener, at hendes hunde er ofre for en hetz.

- Det er en aldeles uretfærdig afgørelse. Vores hunde havde slet ikke
mulighed for at deltage i overfaldet, fordi min mand skyndte sig at lukke
dem inde i hundegården. Men politiet vil ikke en gang undersøge sagen og for
eksempel måle biddet på vores hunde, siger Lone Jessen."

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 12-08-09 04:29

On 12 Aug., 11:26, "Hans Paulin \(6310\)" <m...@privacy.net> wrote:
> http://kortlink.dk/6v2h:

Dejligt at der kom den afgørelse.

--
Christian

Fra : Benny Mortensen

Dato : 13-08-09 08:14

> [...]
> dem inde i hundegården. Men politiet vil ikke en gang undersøge sagen og
> for eksempel måle biddet på vores hunde, siger Lone Jessen."

Der er altså noget som ikke passer her.....

For ifølge udlægningen i TV, så har den ene bidt sig fast i ryggen på
kvinden, medens den anden bider hende i læben.... Om det så er hunden, der
bed hende i læben, der bider hendes mand, da han prøver at trække hundens
kæber fra hinanden.... Det ville lyde sandsynligt.... Men det lyder altså
lige så sandsynligt, at det er hund nummer 3, der bider ham.... Men ifølge
TV udlægningen, er der altså 2 hunde der bider samtidigt... Der var ifølge
TV 3 kamphunde... Så med 1 i ryggen, og en i læben.... Så er der altså Max 1
hund, som måske er uskyldig.... Men som jeg vist har skrevet før, så må den
nok finde sig i at blive ofret for de to andres fejl, for jeg kan dårligt
forestille mig, at den overfaldne nabo, nogensinde vil kunne føle sig tryg,
så længe bare en af dem er der....

Og jeg støtter helt afgørelsen, hvilket jeg vist også skrev allerede i
første indlæg.... Det ville være uretfærdigt, hvis nogle af dem, fik lov til
at blive... Det er jeg godt klar over, at hundeejeren ikke forstår en skid
af, men det var jo heller ikke Lone Jessen der blev bidt.... Og her var der
altså absolut ingen tvivl... Sårene passede perfekt med min tidligere
beskrivelse af..... Hvordan et bid ser ud... Så der er ingen tvivl hos
mig.... hundene bed, for at bide... Så afgørelsen er helt korrekt.

Som sagt, der er måske en hund, der bliver dømt uretfærdigt... Men jeg er jo
også tilhænger af, at når medlemmerne af Blekingegadebanden ikke ville
tilstå, hvem der skød betjenten, så skulle de straffes kollektivt... Mon
ikke det ville få dem til at råbe i munden på hinanden

M.V.H....Benny..

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 21-08-09 06:51

On 31 Jul., 20:10, "Hans Paulin \(6310\)" <m...@privacy.net> wrote:
> [...]
> Et ægtepar fra Kollund i Sønderjylland er blevet overfaldet af en eller
> flere hunde af typen American Bulldog, oplyser Syd- og Sønderjyllands

Og nu er hundene god hjælpe mig stjålet fra det internat hvor de var
indtil aflivning (hvorfor skal det tage så lang tid???):

http://www.berlingske.dk/article/20090821/danmark/90821077/

--
Christian

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 21-08-09 15:31

Christian B. Andresen skrev:

> Og nu er hundene god hjælpe mig stjålet fra det internat hvor de var
> indtil aflivning (hvorfor skal det tage så lang tid???):
>
> http://www.berlingske.dk/article/20090821/danmark/90821077/

Så er 10'000 krs. spørgsmålet lige hvem der har stjålet dem!?
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 21-08-09 15:38

Hans Paulin (6310) skrev:

> Så er 10'000 krs. spørgsmålet lige hvem der har stjålet dem!?

http://jp.dk/indland/article1789747.ece :

"Kender intet til det.
Da JydskeVestkysten kontaktede ejeren William Bruun om tyveriet, nægtede han
at kende til det.

"Er de blevet stjålet? Nå, nå da. Det ved vi godt nok ikke noget om da,"
sagde en let fnisende William Bruun til jv.dk.

Da JydskeVestkysten ringede op igen, blev telefonen ikke taget."

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 21-08-09 12:51

On 21 Aug., 16:38, "Hans Paulin \(6310\)" <m...@privacy.net> wrote:

> [...]
> sagde en let fnisende William Bruun til jv.dk.
>
> Da JydskeVestkysten ringede op igen, blev telefonen ikke taget."

Synd man ikke afliver hundeejere.......

--
Christian