Underlig adfærd
Fra : Zeki

Dato : 27-07-09 07:41

Jeg har hørt at det kan være tegn på at de gør sig parate til at dø, når
hunde lægger sig længere og længere væk fra deres ejer i hvileperioder.

Men min golden er altså kun 9 år gammel. Hun udviser dog denne adfærd.
Lægger sig f.eks ned i et hjørne af haven eller ned i kælderen i en krog
hvor hun normalt ikke lægger sig.

Jeg er vant til at hun er meget vild med hele tiden er være tæt på sin ejer,
mig. Men nu skal jeg efterhånden begynde at lede efter hende.

Jeg har mærket efter og der er ingen tegn på hævelser eller synlige ting på
hendes krop der gør at jeg mistænker sygdom. Og når jeg lufter hende så
løber hun også så pjattet og ivrigt rundt som hun plejer.

Er adfærden normalt for alderen? Bør jeg få hende undersøgt, eller er jeg
bare hysterisk?

På forhånd tak for svaret.

Fra : Hm

Dato : 27-07-09 09:25

"Zeki" <zeki@hvadtrorduselv?> skrev i en meddelelse
> [...]
> løber hun også så pjattet og ivrigt rundt som hun plejer.
>
> Er adfærden normalt for alderen? Bør jeg få hende undersøgt, eller er jeg

Mine gamle hunde har aldrig haft denne adfærd 14½ +13½ år, men muligheden er
der vel.

hun kan ikke indbildt gravid, så hun har lavet huler de steder?

hvis det fortsætter over længere tid, så ville jeg bestemt få hende
undersøgt for måske kan hun have smerter.

Hanne

Fra : jopa

Dato : 27-07-09 09:43

"Zeki" <zeki@hvadtrorduselv?> skrev

> Men min golden er altså kun 9 år gammel. Hun udviser dog denne adfærd.
> Lægger sig f.eks ned i et hjørne af haven eller ned i kælderen i en krog
> hvor hun normalt ikke lægger sig.

Det kan være at hun døjer med varme.
Min finder de kølige steder

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Anders

Dato : 27-07-09 15:47

"Zeki" <zeki@hvadtrorduselv?> wrote in

> [...]
> hende så løber hun også så pjattet og ivrigt rundt som hun plejer.
>
> Er adfærden normalt for alderen? Bør jeg få hende undersøgt, eller er

Har du prøvet at vaske fødder og skifte strømper?

Fra : Kim Christensen

Dato : 27-07-09 08:58

On 27 Jul., 08:41, "Zeki" <zeki@hvadtrorduselv?> wrote:
> Jeg har hørt at det kan være tegn på at de gør sig parate til at dø, når
> hunde lægger sig længere og længere væk fra deres ejer i hvileperioder.

For tiden ligger mine hnde - unge som gamle - sig på lidt usædvanlige
steder. Ved nærmere eftersyn er det kolde gulve, og steder hvor der er
lidt gennemtræk.

Du kan lette tilværelsen lidt ved at gennembørste din hund grundigt,
således at alt "overskydende" pels ryger af.

Hilsen Kim