Kan en tæge overleve i spiserøret?
Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 26-07-09 18:40

Gav Blackie en tæge jeg lige havde pillet af ham da han gerne vil spise dem,
men mine værter (var gæst hos en nabo) sagde at de havde hørt om en tæge der
havde bidt sig fast i spiserøret - anyone?
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 26-07-09 18:49

"Hans Paulin \(6310\)" <me@privacy.net> writes:

> Gav Blackie en tæge jeg lige havde pillet af ham da han gerne vil spise dem,
> men mine værter (var gæst hos en nabo) sagde at de havde hørt om en tæge der
> havde bidt sig fast i spiserøret - anyone?

Den køber jeg ikke. Den ryger direkte ned i mavesækken, hvor syren
tager livet af den.

Mvh Trine

Stor brugskunstforretning med fuldt sortiment i de søde Gjøltrolde

Fra : Ukendt

Dato : 26-07-09 21:00

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> wrote in message
> Gav Blackie en tæge jeg lige havde pillet af ham da han gerne vil spise
> dem, men mine værter (var gæst hos en nabo) sagde at de havde hørt om en
> tæge der havde bidt sig fast i spiserøret - anyone?

Hvorfor skulle blackie spise den?

Vores ryger i WC'et..

Kasper

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 26-07-09 14:50

On 26 Jul., 22:00, "Kasper" <Tjae> wrote:

> Hvorfor skulle blackie spise den?

Jeg synes også det er noget underligt, hvorfor lade hunden spise noget
som kan være inficeret med forskellige parasittter ?

> Vores ryger i WC'et..

Jeg kvaser dem og smider dem ud.

--
Chrissian

Fra : Benny Mortensen

Dato : 27-07-09 08:02

> [...]
> dem, men mine værter (var gæst hos en nabo) sagde at de havde hørt om en
> tæge der havde bidt sig fast i spiserøret - anyone?

Hej Hans

Nej det er der ingen fare for, så slap du bare helt af....

Det med at spise dem, er der mange hunde, der rigtigt gerne vil...
Og er efter hvad jeg ved, også ganske ufarligt...

Borrelia er absolut ikke at spøge med, men set i praksis...
Er det måden Flåten fjernes på, der er det farlige punkt...
Fjernet forkert, så flåten enten kaster op, eller får mavens
indhold, klemt ovenud igen, og direkte ind i blodbanen,
det er farligt... Men i maven, har den så vidt jeg ved...
Ikker en chance.

Det er selvfølgelig ikke umuligt for en Flåt at bide sig fast
i spiserøret... Men den har formodentligt siddet på noget
som hunden har spist... En Flåt, som du lige har fjernet
kan næppe komme afsted med at bide, netop på grund
af den udspilede bagkrop.

M.V.H....Benny..

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 27-07-09 08:56

Benny Mortensen skrev:

> det er der ingen fare for, så slap du bare helt af....

> Det med at spise dem, er der mange hunde, der rigtigt gerne vil...

Ja, Blackie elsker dem

> [...]
> indhold, klemt ovenud igen, og direkte ind i blodbanen,
> det er farligt... Men i maven, har den så vidt jeg ved...

Nej, dér tar syren dem

> [...]
> som hunden har spist... En Flåt, som du lige har fjernet
> kan næppe komme afsted med at bide, netop på grund

Okay

Vi var i øvrigt på besøg hos en tæve hvor ejerene gerne vil avle på Blackie
da de synes han er så flot! - hun var næææsten holdt op med at dryppe i
går, men det blev nu ikke til den store kærlighed alligevel

Vi skal derned hér til eftermiddag igen!
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Hm

Dato : 27-07-09 09:20

> da de synes han er så flot! - hun var næææsten holdt op med at dryppe
> i går, men det blev nu ikke til den store kærlighed alligevel
>
> Vi skal derned hér til eftermiddag igen!

Undskyld men er dette ikke lidt for useriøst.?????

Hanne

Fra : jopa

Dato : 27-07-09 10:41

"Hm" <mishm8116@gmail.com> skrev

> Undskyld men er dette ikke lidt for useriøst.?????

Kærlighed er da ikke useriøst

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Hm

Dato : 27-07-09 14:51

"jopa" <admin@jp-webs.invalid> skrev i en meddelelse
> "Hm" <mishm8116@gmail.com> skrev

> Kærlighed er da ikke useriøst
>
> --
> Mvh. John
> http://jp-web.dk

mon ikke dette kærligsforhold er så som så, tror mere det bliver et "tvangs
ægteskab" da det var ejeren der syntes om Blackie.

Jeg syntes da ikke du plejer at gå ind for "tilfældige" parringer.

Hanne/ som syntes der er rigeligt af blandingshunde til salg

Fra : jopa

Dato : 27-07-09 15:32

> [...]
> "tvangs ægteskab" da det var ejeren der syntes om Blackie.
>
> Jeg syntes da ikke du plejer at gå ind for "tilfældige" parringer.

Det gør jeg skam heller ikke.
Der sidder masser af dem på internaterne, men mon ikke Hans er ligeglad med
vores mening om dette.
Jeg har skam også fået ægteskabstilbud til Milo men høfligt afslået

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Hm

Dato : 27-07-09 17:18

> [...]
> med vores mening om dette.
> Jeg har skam også fået ægteskabstilbud til Milo men høfligt afslået

jo, måske, men man kunne da håbe, at han lige tænkte sig om en ekstra gang,
hvorfor vil han lade sin ´han´hund bruges til en ligegyldig parring ????
Hvad nu hvis det bliver nogle "dårlige" hunde er det så Blackie der giver de
dårlige gener??? ja, tævens familie vil sikkert mene dette.

Hanne/ som simpelthen ikke forstår den holdning

Fra : Benny Mortensen

Dato : 27-07-09 15:38

> [...]
> dryppe i går, men det blev nu ikke til den store kærlighed alligevel
>
> Vi skal derned hér til eftermiddag igen!

Hej Hans

Tja, sådan lidt fri og uforpligtende sex er ikke at foragte

Det bedste tidspunkt, er når man tror, der er fred og ingen fare...

Lige når man tror løbetiden er ovre, så skal du bare lade dem
ude af syne i 3 sekunder ... Så leger de futtog....

M.V.H....Benny..

Fra : Hm

Dato : 27-07-09 17:23

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse

> Hej Hans
>
> Tja, sådan lidt fri og uforpligtende sex er ikke at foragte

Så lad et dog blive ved det.

> Det bedste tidspunkt, er når man tror, der er fred og ingen fare...
>
> Lige når man tror løbetiden er ovre, så skal du bare lade dem
> ude af syne i 3 sekunder ... Så leger de futtog....
>
> M.V.H....Benny

At du mener det er ok, er jo nok mest fordi det er dit "afkom" og at du
selv laver blandingshunde.

Men Benny jeg kan simpelthen ikke forstå den holdning
( det er min mening og jeg ved du har en anden og sådan er det så)

Hanne/ som ikke syntes man skal blande racerne

Fra : Benny Mortensen

Dato : 28-07-09 13:26

"Hm" <mishm8116@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> ( det er min mening og jeg ved du har en anden og sådan er det så)
>
> Hanne/ som ikke syntes man skal blande racerne

Hej Hanne

Mine tæver, er Australian Shepherd's
Min han er en Hovawart... Alle ægte....
Alle stambogsførte....

Hvalpene er dermed blevet til noget man kan kalde " Hovsaarter "

Ikke en eneste hvalp, har været planlagt,
men jeg har ikke været ked af en eneste af dem.

Så de er alle resultater af et øjebliks uopmærksomhed.

Men for pokker, hvor det blev nogle skønne hvalpe .

Så jeg er bestemt ikke bange for en gentagelse....

Men om man skal blande racer eller ej ??????????

Mange syntes at gå mere op i papirerne, end i hunden.

Nogle vil have en hund, med nogle papirer man kan snakke om. Andre vil måske
have en hund, de kan spendere deres tid med, uden at de også skulle have de
store spendere bukser på.

En fordel ved Bastarderne er, at de trods alle de ulemper som diverse
opdrættere pålægger dem... Så har de aldrig været modedyr.... Sådan nogle,
som opdrætterne, trods deres ivrige benægtelser alligevel, ganske villigt
har opdrættet i hobetal.

M.V.H....Benny..

Fra : Hm

Dato : 28-07-09 21:57

> [...]
> som opdrætterne, trods deres ivrige benægtelser alligevel, ganske villigt

Hej, Benny
Ja, selvom begge dine hunde har stambog, så er det ikke ensbetydende med at
jeg syntes resultatet af et øjebliks uopmærksomhed gør det mere seriøst.

Jeg har selv haft en tæve og en hanhund gående sammen i over næsten 10 år,
og jeg kan sige dig at jeg ville aldrig tilgive ´mig selv hvis jeg havde
svigtet ved "et øjebliks uopmærksomhed", men sådan er vi jo så forskellige.

Hanne/ som ikke syntes at "hovsa" hvalpe kan forsvares

Fra : Pwh

Dato : 29-07-09 07:33

Hm, skrev:

> [...]
> så forskellige.
> Hanne/ som ikke syntes at "hovsa" hvalpe kan forsvares

Det synes jeg nu godt det kan, shit happens, ellers er vi ovre i
at skulle styrer hver en lille bevægelse vores hunde foretager sig.
Stakkels hunde siger jeg så bare, så stor en ulykke er det altså
heller ikke at der kommer et kuld blandingshvalpe.
Det jeg er imod er hvis man bevidst blander racerne på kryds
og tværs, det mener jeg også er useriøst/uansvarligt.
Hvad der sker ved et uheld (hul i hækken) må man tilskrive
naturens luner, og glæde sig over den mangfoldighed det giver.

Husk på Hanne, at stort set alle hunderacer vi kender idag
er jo blandingshunde, som blot er bevet forfinet.
Det har så i mange tilfælde givet mange andre problemer,
Schæferracen kan vist ikke sige sig fri for at have haft
probs i den retning.

Jeg er da glad for mine blandingshunde, men jeg ville aldrig
selv avle blandingshunde, eller købe en X-blanding da udfaldet
er alt for usikkert.
Hvalpe efter to raske racerene hunde som dem Benny har
kunne jeg sagtens finde på at købe.
Det er faktisk genetisk noget af det sundeste afkom du kan få.

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 29-07-09 10:55

> [...]
> forskellige.
>
> Hanne/ som ikke syntes at "hovsa" hvalpe kan forsvares

Nej da, jeg kunne da aldrig drømme om at forsvare mine hvalpe...
Det føler jeg på ingen måder, de har brug for....

De kan tillade sig at være, præcist det de er, uden smålig skelen i nogen
retning.
Skulle der komme en, der falder helt udenfor, kan jeg jo bare give Hof-Joy
skylden, for faderen kommer derfra ))

Om jeg har svigtet mine hunde... Aner det ikke.... ?
Det er jeg vel næppe den rette til at svare på.

M.V.H....Benny..

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 28-07-09 14:26

On 27 Jul., 16:37, "Benny Mortensen" <b...@tdcadsl.inv> wrote:

> Tja, sådan lidt fri og uforpligtende sex er ikke at foragte

> Det bedste tidspunkt, er når man tror, der er fred og ingen fare...

Omkring fredag skulle den vist være hjemme

> Lige når man tror løbetiden er ovre, så skal du bare lade dem ude af syne
> i 3 sekunder ... Så leger de futtog....

Hæ hæ
Hans
www.zofiaoghans.dk