Hej igen!
Fra : C.H

Dato : 24-07-09 22:53

Lige en hurtig test-ting.

Som de fleste sikkert har fundet ud af, så har Cybercity droppet deres
news-servere ved sammenlægningen med Sonofon - så jeg stod der pludselig
uden kontakt til Usenet...sikke noget

Nå, men Sunsite fik så reddet mit skind denne gang - derfor... Hej igen
hundefolk

Håber I og Jeres hunde har en skøn sommer.

Connie

Fra : Pwh

Dato : 25-07-09 14:50

C.H, skrev:
> Lige en hurtig test-ting.
>
> Som de fleste sikkert har fundet ud af, så har Cybercity droppet deres
> news-servere ved sammenlægningen med Sonofon - så jeg stod der
> pludselig uden kontakt til Usenet...sikke noget

Hvorfor dog det Connie, du er da ikke specielt aktiv her i gruppen mere
Men da rart at hører at du lever endnu,
er din pjevesede lommeschæfer blevet rask

/Jens (som ved at Connie kan tage lidt gas)

Fra : C.H

Dato : 25-07-09 17:33

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor dog det Connie, du er da ikke specielt aktiv her i gruppen mere

Næ, det er næsten en uskik
Der sker generelt ikke det store herinde mere, desværre. Ihvertfald ikke som
lige trækker mig til at skrive. Jeg kigger dog ind en gang imellem.. HVIS nu

> Men da rart at hører at du lever endnu,
> er din pjevesede lommeschæfer blevet rask

Min lille fantastiske vapsi er blevet 98% rask - så ingen klager på det. Det
var bedre end vi kunne forestille os.
Nu mangler vi en tur til en kiropraktor for lige at se, om der er nogle
smerter i kroppen som følge af at han har skullet kompensere for det dårlige
knæ - og så er det helt overstået.
Han har været til sin første konkurrence - ikke med et fantastisk resultat,
men alene det, at han kunne deltage var for os lettere mirakuløst..

IKKE dårligt af en skravlet schæferhund, vel

> /Jens (som ved at Connie kan tage lidt gas)

Jaaa da

Connie....

Fra : Søren LH

Dato : 25-07-09 17:59

Hej Connie,

Det er da dejligt at Cassius er ved at være i topform igen. Det må også have
været nogle lange mange måneder.

Hvad var det for en konkurrence? Fortæl om det og hvad I oplevede.

Mvh
Søren

Fra : Pwh

Dato : 25-07-09 18:48

Søren LH, skrev:

> Hvad var det for en konkurrence? Fortæl om det og hvad I oplevede.

Men undlad helst at topposte som visse andre

/Jens

Fra : Søren LH

Dato : 25-07-09 21:29

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i meddelelsen

> Men undlad helst at topposte som visse andre
>
> /Jens

Nåh ja, det er så længe siden jeg har skrevet på usenet, at jeg helt har
glemt hvordan man gør.........

Fra : C.H

Dato : 25-07-09 21:18

"Søren LH" <slh@DELETEcity.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Connie,

Hej Søren

> Det er da dejligt at Cassius er ved at være i topform igen. Det må også
> have
> været nogle lange mange måneder.

Det har været rigtig langt - det har været svært at tro på, at han skulle
komme helt til hægterne igen, og det har da også været et projekt - både med
at holde i ro, men også siden med intensiv genoptræning.
Det har båret frugt, og det er sørme dejligt.

> Hvad var det for en konkurrence? Fortæl om det og hvad I oplevede.

Det var SMC-Cup, Herning Open. Cassius stillede i C. De opnåede 80 - det var
ikke det smukkeste i hele verden, men vores succes lå i, at det overhovedet
kunne lade sig gøre at deltage.
Det, som fejlene havde sin årsag i, var manglende drift, ganske enkelt. De
er først for omtrent fjorten dage siden begyndt at træne 100% i C, og
hundens driftsniveau er meget lavt.
Det smitter af på lydigheden (Cassius går sjovt nok bedst, når han er oppe i
drift), og så opstod der en rigtig irriterende fejl - Cassius gik dælme selv
ud mod min mand i bevogtningerne. Igen, mangel på drift.
Og så missede han femmeren - det var min mand, der bommede *GG*. Han var
lidt mere end almindelig nervøs .

Planen er, at de skal tage en etter sidst i august - så skulle det hele
gerne se lidt bedre ud.
i B går det ok - der er smuttet lidt i den tid, Cassius har været skadet -
eksempelvis er hans flotte vendinger blivet noget sjuskede, og spring har de
endnu ikke trænet. Det kommer først på i sidste øjeblik.
Sporet - der krydser vi fingrene ))

Det kan altså godt mærkes, når man holder så lang en træningspause - det er
adskillige skridt, man går bagud...

Så nu er det ved at være på med vanten og derudaf igen

Hvad med dig og Vizla? Ser det hele fornuftigt ud? Hvor langt er I
efterhånden nået?

Connie

Fra : Søren LH

Dato : 25-07-09 21:38

> [...]
> selv ud mod min mand i bevogtningerne. Igen, mangel på drift.
> Og så missede han femmeren - det var min mand, der bommede *GG*. Han var

Hvad er en "femmer"?

> [...]
> eksempelvis er hans flotte vendinger blivet noget sjuskede, og spring har
> de endnu ikke trænet. Det kommer først på i sidste øjeblik.

Sporet er der vel ingen "undskýldning for ikke at træne .

> Det kan altså godt mærkes, når man holder så lang en træningspause - det
> er adskillige skridt, man går bagud...

Ja, det kan man, og det er desværre ikke altid lige let at komme tilbage på
sporet. Men det skal nok gå, udfordringer er til for at overvindes .

> Så nu er det ved at være på med vanten og derudaf igen

Så skal der nok trænes drift til den store guldmedalje . Men 80 er da så
ok, forholdene taget i betragtning.

> Hvad med dig og Vizla? Ser det hele fornuftigt ud? Hvor langt er I
> efterhånden nået?

Vi har taget en 2'er og forsøgte med 3'eren her i maj. Desværre gik gr. C
helt galt. Vizla ville for første gang overhovedet, slet ikke slippe, så vi
blev disket. Vi var nok heller ikke helt klar, så hun manglede noget
sikkerhed. Vi har så klemt på lige siden med masser af drift og belastning.
Hun er nu ved at være klar i de regulære bideting, så skal vi igang med at
have lydigheden på plads (i C).

Men nu skal jeg udstationeres i Belgien i længere tid for mit arbejde, så nu
falder alle planerne så fra hinanden. Jeg vil se om jeg kan finde en
schæferkreds i Belgien, og låne deres bane til lydighed, men C-arbejdet må
jeg nok heller holde til de figuranter jeg kender, under den nuværende
indlærings-fase.

Mvh
Søren

Fra : C.H

Dato : 25-07-09 22:03

> "C.H" <Ingen@ingen.dk> skrev i meddelelsen

> Hvad er en "femmer"?

Skjul nr. fem

> Sporet er der vel ingen "undskýldning for ikke at træne .

Næ, ikke rigtigt
Det var jo det, han startede på allerførst efter skaden - tror der gik tre
måneder eller sådan noget. Meeeen... så er der vist sjusket lidt, tror jeg.
Ihvertfald er der ikke MEGET ihærdigt søgt efter spormarker mens der har
været lidt langt imellem dem

> Ja, det kan man, og det er desværre ikke altid lige let at komme tilbage
> på sporet. Men det skal nok gå, udfordringer er til for at overvindes .

Og det forsøger de

Cassius var klar til sin etter, da det gik galt. Han skulle op halvandet
døgn efter. Så det er voldsomt, at han knap er klar endnu, nu hvor der
faktisk er gået otte måneder.
De seks måneder måtte han SLET ikke træne - og siden er det gået stille og
roligt opad og op på max i C for de par uger siden. B mangler stadig lidt.
Og det er jo kun træningen, der er på max - nu mangler niveaet også... Så
der er noget at se til.

> Så skal der nok trænes drift til den store guldmedalje . Men 80 er da
> så ok, forholdene taget i betragtning.

Jo, derfor er vi heller ikke utilfredse. Præstationen var ikke hamrende
flot, hunden har ligget stille så længe - og for hulans nogle skrappe
dommere i år ))))

> [...]
> belastning. Hun er nu ved at være klar i de regulære bideting, så skal vi
> igang med at have lydigheden på plads (i C).

Jamen så har I bestemt også jeres at arbejde på.

> [...]
> schæferkreds i Belgien, og låne deres bane til lydighed, men C-arbejdet må
> jeg nok heller holde til de figuranter jeg kender, under den nuværende

Åh, det var da lidt skidt timing. Jeg håber du finder et godt sted, I kan
træne dernede - ellers får I da fuldstændig abstinenser.

Connie

Fra : Pwh

Dato : 25-07-09 18:46

C.H, skrev:
> [...]
> Der sker generelt ikke det store herinde mere, desværre. Ihvertfald
> ikke som lige trækker mig til at skrive. Jeg kigger dog ind en gang

Så må du jo selv diske op med noget,
som bekendt behøver en historie jo ikke værer sand, bare den er god

> Min lille fantastiske vapsi er blevet 98% rask - så ingen klager på
> det. Det var bedre end vi kunne forestille os.

Det lyder godt
Kan hilse og fortælle at mine også er sunde og raske,
men det er jo en selvfølge med blandingshunde

> IKKE dårligt af en skravlet schæferhund, vel

Jo

> Jaaa da

Så får den lige en tand mere

/Jens

Fra : Ukendt

Dato : 25-07-09 15:36

"C.H" <cmkh@city.dk> skrev i en meddelelse

>derfor... Hej igen hundefolk

Den hopper jeg lige med på - vi er tilbage hos TDC, men sikke stille her
er blevet herinde.

Fra : Tove Krieger

Dato : 25-07-09 16:04

In news:4a6b1840$0$15886$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
Buffy <Buffy(snabel-a)tjekmig.dk> typed:

> Den hopper jeg lige med på - vi er tilbage hos TDC, men sikke
> stille her er blevet herinde.

Hej Connie.

Rart at se at du stadig findes. Ja, der er stille i gruppen, men jeg tror at
det skyldes Facebook, som jeg dog ikke selv er afhængig af - heldigvis.

Håber at både du og dejlige Cassius har det godt.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : C.H

Dato : 25-07-09 17:34

"Tove Krieger" <missminimiv@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> at det skyldes Facebook, som jeg dog ikke selv er afhængig af - heldigvis.

Jeg er heller ikke helt røget på afhængigheden på Facebook - men er aktiv
her og der på nettet...

> Håber at både du og dejlige Cassius har det godt.

Tak skal du have

Connie