Ny Router til torrent...
Fra : IceKiller

Dato : 22-07-09 14:42

Jeg har 25/25 gb hos Sydenergi og en gammel ASUS WL-500G Deluxe, som ikke
magter opgaven længere.

Mit netværk består af

Kabelnet:
1 PC (Min)
1 Torrent Server
1 PC (Konen)

Trådløs:
1 Ipnone 3G
+ venners bærbare.

Mine krav er at routeren skal kunne klare at køre utorrent og der skal kunne
reserveres båndbredde til Xbox og konen.

Hilsen

IceKillerDK

__________ Information from ESET NOD32 Antivirus, version of virus signature database 4267 (20090722) __________

http://www.eset.com

Fra : Peter Larsen

Dato : 22-07-09 21:24

IceKiller wrote:

> Mine krav er at routeren skal kunne klare at køre utorrent og der
> skal kunne reserveres båndbredde til Xbox og konen.

Så kan det være du skal se om du kan finde en 1 GHz SFF eller lignende i en
skrammelbunke og sætte ekstra netkort i den og sætte e-smith eller anden
linux på, for de små legetøjs-firewalls kløjs i det med det mange samtidige
connections, du kommer op på. Jeg synes det har været oppe før for en tre
måneders tid siden ....

> IceKillerDK

> signature database 4267 (20090722) __________

Slå den besked fra! .... ellers får du lynhurtigt en masse plonks ....
enable advanced setup tree ....

Med venlig hilsen

Peter Larsen

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 22-07-09 22:33

Skal jeg forstå det sådan at du ønsker at beholde din torrent server, og
bare vil have en router med mere hul igennem end din WL-500G deluxe
(som vist kun kan trække ca 20 mbps over nat)?

Hvis ja, så gå efter en af de nyere routere som understøtter DD-WRT
firmwaren, der er en masse muligheder for at lave QoS etc.
http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Supported_Devices

I øvrigt så sørg for at læse nogle tests omkring hvor mange data der kan
presses igennem fra WAN til LAN når du kører NAT, for det er efterhånden
en stor flaskehals