hemmelig server
Fra : jos

Dato : 18-07-09 13:30

a.. Jeg har gennem 5-6 år haft en w2k3 server kørende til lidt
forskelligt. Jeg fik ifb. med en update nogle problemer, og rensede disken
for nogle defekte filer med chkdsk.

b.. Efter genisætning af disken i serveren har jeg fået et problem, jeg
kun har læst om at andre har. Maskinen kan ikke mere ses på nettet!

c.. IPadressen er den samme som altid (fast 192.168.1.8). Alt virker på
maskinen, og den kommer fint på både internettet eller lokale maskiners
sharede resource.

d.. De andre maskiner virker som de plejer, både dem med fast ip dem med
tildelt ip, BORTSET fra serveren, som ikke engang kan pinges.

e..

Hvad kan jeg kigge efter? - indtil anden er bevist mener jeg det må være på
serveren. (har prøvet at disable FW - og prøvet at konfigurere et ekstra
netkort, som heller ikke kan ses (192.168.1.150)

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 18-07-09 15:39

On Sat, 18 Jul 2009 14:30:05 +0200, "jos" <jos@her.dk> wrote:

> d.. De andre maskiner virker som de plejer, både dem med fast ip dem med
>tildelt ip, BORTSET fra serveren, som ikke engang kan pinges.

Kan serveren pinge de andre maskiner ?
Kan serveren pinge sig selv, både på IP, hostnavn, 127.0.0.1 og
localhost ?

/Hans

Fra : jos

Dato : 18-07-09 16:48

Hans Kjaergaard wrote:

> Kan serveren pinge de andre maskiner ?
> Kan serveren pinge sig selv, både på IP, hostnavn, 127.0.0.1 og
> localhost ?
ja ja ja.

som sagt, alt på serveren virker udgående, men intet kan nå serveren,
desværre også min router, så jeg får pt ingen mail ;(
Det er altså ikke protokol eller portrelateret. den er simpelthen usynlig.
Jeg lavede fra en anden maskine en arp-s på serverens ene IPadresse, hvorved
den anden ipadresse dukkede op med en arp -a, men de kan ikke pinges,
telnettes eller andet.

finn

Fra : Per Jensen

Dato : 19-07-09 15:51

jos wrote:

> [...]
> den anden ipadresse dukkede op med en arp -a, men de kan ikke pinges,

Lyder som rod i din netværksdriver.

Prøv evt at smide et andet netkort i den og lade den bruge det.

// Per.