Re.: Det dér med at gå tur!
Fra : Ukendt

Dato : 19-07-09 17:35

Hej
Vores lille dejlige lab som er 12 uger er altså ikke meget for at gå
tur. Vi bor i et traffikeret område og det er en ny verden for ham. Vi
har prøvet at give ham godbidder og så går det rimeligt - men der skal
alt for mange til. Hvis vi er i skoven er der ingen problemer - men på
et fortov med trafik omkring er det svært. Gode råd efterlyses!

MVH
Ole
PS! han har boet hos os i 14 dage

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 19-07-09 21:01

<otn> skrev i en meddelelse
> [...]
> mange til. Hvis vi er i skoven er der ingen problemer - men på et fortov
> med trafik omkring er det svært. Gode råd efterlyses!

hej Ole

tillykke med hvalpen.

Da min næstsidste lab var hvalp, boede jeg lidt udenfor Holbæk i landlige
omgivelser og gjorde simpelthen det, at jeg satte mig på en bænk i Nygade
(gågaden i Holbæk) med hvalpen og i løbet af få minutter havde den hilst på
en masse mennesker, både voksne og børn.
Små hvalpe har ikke kræfter til at gå lange ture, så jeg vil foreslå, at du
sætter dig med den ved et busstoppested eller ved stationen og bare lader
den suge alle de fremmede indtryk til sig der.

Held og lykke med den.
mvh Anelise

Fra : nielsen

Dato : 22-07-09 14:17

On 19 Jul., 18:35, otn wrote:
> [...]
> alt for mange til. Hvis vi er i skoven er der ingen problemer - men på
> et fortov med trafik omkring er det svært. Gode råd efterlyses!

Tillykke med familieforøgelsen
I mine øjne gør I allerede det rigtige. Lok den, men tag det stille og
roligt, og væn den langsomt til den store farlige verden. Selvfølgelig
skal den have fysisk motion, men de mentale indtryk som sådan en bytur
kan give en lille hvalp, trætter også meget. Anelises forslag synes
jeg også lyder fint. Hvis I samtidig, - som det lyder til - har
mulighed for at lade den løbe (gerne frit) i naturen, så skal den nok
få brændt den fysiske energi af på den måde.
Held og lykke med det.