Kontrol af tegn i en forspørgelse
Fra : Lars Grau

Dato : 22-06-09 21:38

Hej NG

Jeg skal lige høre om der er nogen her inde som kan hjælpe mig med hvordan
kan skal skrive en kriterie til en forspørgelse hvor den skal vis med de
poster som ikke overholder de tegn som jeg siger er tillad. Tegn som er
tilladt er: A-Z 0-9 _ " ( )

Jeg ved ikke hvor det er smarts at sætte denne regle ind henne, men jeg
kunne forstille mig det kunne være i kriterier eller en SQL setning, for mig
er der lige meget.

Hilsen
Lars

Krydspostet i
dk.edb.database.ms-access

Fra : Arne Vajhøj

Dato : 23-06-09 01:48

Lars Grau wrote:
> [...]
> kunne forstille mig det kunne være i kriterier eller en SQL setning, for mig

Jeg antager at databasen er MS Access siden du nu har postet der også.

Prøv:

Function RegexMatch(pattern As String, expr As String) As Boolean
Dim re As RegExp
Dim match As Boolean
Set re = New RegExp
re.pattern = pattern
re.Global = True
match = re.test(expr)
Set re = Nothing
RegexMatch = match
End Function

og:

SELECT ... WHERE RegexMatch("[^A-Z0-9_""()]",felt)

Arne

Fra : Lars Grau

Dato : 23-06-09 07:03

"Arne Vajhøj" <arne@vajhoej.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> End Function
>
> og:
>
> SELECT ... WHERE RegexMatch("[^A-Z0-9_""()]",felt)

Hej

Nu ved jeg godt hvor jeg jeg skrev det er mig lige meget hvor jeg skal sætte
det ind. Skal jeg lave et Modul eller hvor skal jeg skrive det henne ?

Undskyld min uvidenhed*S*

/Lars

Fra : olesen

Dato : 23-06-09 02:13

> Nu ved jeg godt hvor jeg jeg skrev det er mig lige meget hvor jeg skal sætte
> det ind. Skal jeg lave et Modul eller hvor skal jeg skrive det henne ?

Yes, du sætter den ind i en modul, og bruger så den function i den
forspørgsel..

//MOL
www.OleZen.dk

Fra : Lars Grau

Dato : 23-06-09 09:24

"olesen" <mogenso@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> det ind. Skal jeg lave et Modul eller hvor skal jeg skrive det henne ?

Yes, du sætter den ind i en modul, og bruger så den function i den

Roger, men når jeg køre en debug i VBA får jeg en fejl i linie

Dim re As Regexp "Fejlen er User-defined type not defined"

Lars