Agrassive snorhunde.
Fra : Pwh

Dato : 19-06-09 09:42

Endnu engang mødte vi en agrassiv snorhund, de hænger mig ud af halsen.
Spottede en ældre dame med en Boxer i flexline der kom imod os nede
ved Damhussøen. da jeg ikke har tillid til ældre damer med større hunde
eller hendes race (Boxer) gav jeg mine besked på at gå klods op af mig.
Det gik hverken værre eller bedre end at Boxeren kaste sig knurrende frem
i snoren ligesom vi passerede hinanden, mine tog ingen notits af hendes.
Bad hende om at "styre det stykke lort" det blev hun lidt negativ over

Fatter ikke at folk tillader at deres hunde opfører sig på den måde,
ok at hunde ikke bryder sig om andre hunde og ikke vil opsøges.
Men hunde skal fandeme accepterer at der går en anden hund forbi,
mine hunde havde fået en kæmpe skideballe hvis de havde udvist
den slags adfærd, Boxeren blev ikke engang irretesat.

/Jens (som stadig mener snor får det værste frem i en hund)

Fra : Verner

Dato : 19-06-09 11:24

>/Jens (som stadig mener snor får det værste frem i en hund)

Jamen så får du da snart 2 agressive hunde

Fra : Pwh

Dato : 19-06-09 13:03

Verner, skrev:

> Jamen så får du da snart 2 agressive hunde

Tror du også på julemanden

/Jens

Fra : Verner

Dato : 19-06-09 16:08

On Fri, 19 Jun 2009 14:03:17 +0200, "Pwh" <kkkjhh@email.dk> wrote:

>Tror du også på julemanden

Næh, ikke længere - men jeg tror på politiets store bødeblok

Ingen hyleri når der skal betales ved kasse 1..

Fra : Pwh

Dato : 19-06-09 17:15

Verner, skrev:

> Næh, ikke længere - men jeg tror på politiets store bødeblok

Skal vi nu ikke for en gangs skyld holde os til emnet.
Har du intet input i forhold til det, så start en tråd om det du så har på hjertet

/Jens

Fra : kim rasmussen

Dato : 19-06-09 18:36

Dette skulle vel ikke være Jens Bruun i diskuterer med ,fordi så kan i godt
opgive
Hilsen Kim

Fra : Pwh

Dato : 19-06-09 19:15

kim rasmussen, skrev:
> Dette skulle vel ikke være Jens Bruun i diskuterer med ,fordi så kan
> i godt opgive

http://www.usenet.dk/?side=citatteknik

/Jens

Fra : Verner

Dato : 20-06-09 12:23

>Skal vi nu ikke for en gangs skyld holde os til emnet.

Jo, hvorfor blander du så selv julemanden ind i emnet om agressive
hunde ?

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 19-06-09 17:12

Pwh skrev:

> Bad hende om at "styre det stykke lort" det blev hun lidt
> negativ over

Sq da mærk'ligt!?
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Pwh

Dato : 19-06-09 17:18

Hans Paulin (6310), skrev:

> Sq da mærk'ligt!?

Folk er bare så nærtagende
Det var nu ikke en velovervejet bemærkning fra min side,
men man bliver sgu da forskrækket når en køter farer frem på den måde.

/Jens

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 19-06-09 19:01

Pwh skrev:

> man bliver sgu da forskrækket når en køter farer frem på den måde.

Ka li se det for mig!
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Pwh

Dato : 19-06-09 19:16

Hans Paulin (6310), skrev:

> Ka li se det for mig!

Jeg måtte hjem og skifte underbukser

/Jens

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 19-06-09 19:28

Pwh skrev:

> Jeg måtte hjem og skifte underbukser

Ja, jeg ville ikke spørge ad!
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Pwh

Dato : 19-06-09 20:19

Hans Paulin (6310), skrev:

> Ja, jeg ville ikke spørge ad!

Det gjorde ikke så meget,
det var på det tidspunkt af måneden alligevel

/Jens

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 19-06-09 23:32

Pwh skrev:

> det var på det tidspunkt af måneden alligevel

Lidt ærgeligt alligevel hvis du bare plejer at vende dem!?

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Kim Christensen

Dato : 19-06-09 11:48

On 19 Jun., 10:41, "Pwh" <kkk...@email.dk> wrote:
> [...]
> ved Damhussøen. da jeg ikke har tillid til ældre damer med større hunde
> eller hendes race (Boxer) gav jeg mine besked på at gå klods op af mig.

Er en boxer ikke noget der ligger bag i en ældre Folkevognsmodel?
Flexlinebrugere har det med at lade linen rulle ud indtil deres hund
er bare 10 cm fra andres hunde, så bremser linen i en meget præcist
manøvre der viser at de har prøvet det her mange gange.

> [...]
> mine hunde havde fået en kæmpe skideballe hvis de havde udvist
> den slags adfærd, Boxeren blev ikke engang irretesat.

Der er mange mennesker der accepterer ubehagelig adfærd fra deres
hund. For nogens vedkommende (især pensionister ;) ) har det stået på
i et helt liv, så de tror at det ikke kan være anderledes. Andre
finder sig i at det er hunden der har magten, og nogen synes ligefremt
at det er sjovt når Fido "beskytter" dem.

Fra : Pwh

Dato : 19-06-09 19:23

Kim Christensen, skrev:

> Er en boxer ikke noget der ligger bag i en ældre Folkevognsmodel?

Burde det være

> Flexlinebrugere har det med at lade linen rulle ud indtil deres hund
> er bare 10 cm fra andres hunde, så bremser linen i en meget præcist
> manøvre der viser at de har prøvet det her mange gange.

Mange bruger det skrammel her i området, bild mig ikke ind at
de har kontrol over deres hund med den slags skidt.

> Der er mange mennesker der accepterer ubehagelig adfærd fra deres
> hund. For nogens vedkommende (især pensionister ;) ) har det stået på
> i et helt liv, så de tror at det ikke kan være anderledes.

Mest fra pensionisters hunde jeg oplever den slags adfærd,
heldigvis er det som regel tæppetissere de har.
Men nogen af dem vil ikke se i øjnene at de er blevet for gamle
og svagelige til stadig at holde stærke hunde, dem er jeg lidt nervøs ved.

> Andre
> finder sig i at det er hunden der har magten, og nogen synes ligefremt
> at det er sjovt når Fido "beskytter" dem.

Ja man undres over folks motiver.

/Jens

Fra : Ukendt

Dato : 19-06-09 21:02

[...]

-> Jeg tror lige så mange gange det er pga. hunden er bange for andre hunde
/ mennesker at den sætter sig i en forsvars position...

Kasper

Fra : Pwh

Dato : 19-06-09 21:23

Kasper, skrev:
> [...]
>
> -> Jeg tror lige så mange gange det er pga. hunden er bange for andre
> hunde / mennesker at den sætter sig i en forsvars position...

Det kan du nok have ret i.
Jeg så for et par dage siden en udsendelse fra et dyreinternat
hvor de fortalte om en schæfer/??? blandingstæve der havde
udviklet sig til træningspladsens skræk, den udviste precis den
adfærd jeg oplevede med Boxeren.
Den kom så under kyndig behandling der bla bestod i at opbygge
dens selvtillid ved at stole på den, og så også at lade den slippe
for den forbandede snor når den var sammen med andre hunde.
ifølge udsendelsen (og hvad man så) kom der en god hund ud af den.

Derfor mener jeg til stadighed at snor får det værste frem i en hund,
ikke dermed sagt at det ikke til tider kan værer nødvendigt at bruge en.

Men min egen filosofi mht at opdrage mine egne hunde har netop været
at opbygge deres selvtillid fra hvalpe af ved bla. ikke at overbeskytte dem.
Og også ved at vise hunden tillid til at den altså godt kan selv og ikke skal
guides i et og alt, føler selv at jeg på den måde har fået to meget harmoniske hunde.

/Jens