Vagtinstinkt ???
Fra : Pwh

Dato : 18-06-09 12:33

Jeg har gjort mig lidt tanker om hundens vagtinstinkt efter jeg havde
en lille snak med min genbo igår.
Hun har selv hunde og har kendt Tyson og Angel fra hvalpe af og
hilser tit på dem, hun har dog aldrig været i mit hjem.

Hun fortalte mig at fornylig hvor hun havde banket på hos mig
for at samle ind til kræftens bekæmpelse (jeg var ikke hjemme)
havde Tyson gøet meget voldsomt af hende ude i haven som
han har fri adgang til.
Jeg spurgte hende om han ikke hvde logret samtidigt med,
med det benægtede hun, han havde ikke virket spor imødekommende.

Det jeg tænker på er at jeg da flere gange har udleveret nøgle til håndværkere
som hundene dog har set har fået lov til at komme indenfor.
Kan man tænke sig at det simpelthen har været det springende punkt for Tyson
at genboen aldrig har været inde i mit hjem, og derfor ikke er velkommen på
hans territorie når jeg ikke siger god for det, eller hvad skal jeg lægge i det.

Tyson er opdraget til at give hals når han hører nogen på matriklen,
men jeg har aldrig set ham værer agrassiv overfor mennesker udenfor.

Angel har jeg aldrig disideret opdraget til at passe på hjemmet som med Tyson,
så hun følger egentligt bare trop når han begynder at gø

/Jens

Fra : oz3bto

Dato : 18-06-09 13:25

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Tyson,
> så hun følger egentligt bare trop når han begynder at gø

Da vi boede inde i byen fik nogen håndværkere lov til at sætte en stige op i
vores have og op til naboens tag
Bugsy lå udenfor og var sådanset ligeglad med at de vadede ud og ind

Da håndværkerne holdte middagspause smuttede jeg og lod hun og kæreste
bllive hjemme

10min sener da håndværkerne kom tilbage da vendte Bugsy lige 180 grader også
kunne de ellers ikke få lov at komme ind mere

Den ene håndværker som ellers ikke var bange for hunde var slet ikke itivel
om at man ikke skulle gå ind til Bugsy

En times tid sener da jeg kom hjem da kunne de så igen få lov at være i
haven

Jo jo han passer på og jeg er 100% på at kommer der uinbudte gæster menes
jeg ikke er hjemme ja så kommer de ikke ind..

Fra : Pwh

Dato : 18-06-09 17:19

oz3bto, skrev:

> [...]
>

> Jo jo han passer på og jeg er 100% på at kommer der uinbudte gæster
> menes jeg ikke er hjemme ja så kommer de ikke ind..

Ja det minder jo en del om min situation, bare første gang jeg har
haft nogen til at fortælle mig om hvordan Tyson reagerer.
Jeg bliver nok den sidste på vejen der får indbrud,
gider heller ikke lukke vinduer og har kun en gammel rukolås i døren.
Man skal da værer mere end selvmorderisk for at bryde ind til to
rimeligt store hunde der står og tænder af

/Jens

Fra : jopa

Dato : 18-06-09 13:47

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Hun fortalte mig at fornylig hvor hun havde banket på hos mig
> for at samle ind til kræftens bekæmpelse (jeg var ikke hjemme)
> havde Tyson gøet meget voldsomt af hende ude i haven som
> han har fri adgang til.

Hvis ikke den havde reageret sådan burde den have roen af.
Hvis ikke hunden passer på når den er alene hjemme er den ikke
leveberettiget i min verden

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 18-06-09 17:10

jopa, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Hvis ikke den havde reageret sådan burde den have roen af.

Det havde han også fået

/Jens

Fra : ager

Dato : 18-06-09 16:08

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> på
> hans territorie når jeg ikke siger god for det, eller hvad skal jeg lægge

Mine reagerer også sådan når de er alene, narhh ikke Emma, hun larmer bare,
og det gør den lille også, jeg tvivler på at den lille kunne agerer
aggressivt. Men Loui passer på hus, børn og bil, ingen tvivl om det.

--
Mvh. Marie
www.agers.dk

Fra : Pwh

Dato : 18-06-09 17:12

ager, skrev:
> [...]
> bare, og det gør den lille også, jeg tvivler på at den lille kunne
> agerer aggressivt. Men Loui passer på hus, børn og bil, ingen tvivl

Men ville Loui lade nogen komme indenfor i huset uden i var hjemme,
det vil Tyson jo godt hvis de bare har været der før.

/Jens

Fra : ager

Dato : 18-06-09 18:17

> Men ville Loui lade nogen komme indenfor i huset uden i var hjemme,
> det vil Tyson jo godt hvis de bare har været der før.

Det er nok de få der ville få lov, han har nogle få "rigtige venner", som
jeg vil tro vil kunne få lov.

--
Mvh. Marie
www.agers.dk

Fra : Pwh

Dato : 18-06-09 18:35

ager, skrev:

> Det er nok de få der ville få lov, han har nogle få "rigtige venner",
> som jeg vil tro vil kunne få lov.

Ok, det er jo også det mest praktiske trods alt

Lidt OT.
Jeg har fundet ud af at jeg har en bodyguard mod bodyguarden.
Tyson fælder helt vildt lige for tiden, og jeg kan ikke lade værer
med at hive uldklumperne ud af pelsen hvis jeg spotter en.
Det er han lidt sart med og kan finde på lige at markerer med tænderne,
det så Angel idag og kom straks fisende og smed Tyson væk.
Den dumme køter skulle ikke bide hendes menneske

/Jens