Problemer med Cybercity-skift til Telenor
Fra : Klaus

Dato : 17-06-09 20:30

Er her andre der har problemer med Telenor. Telenors mailserver vil ikke
give mig adgang til at sende og modtage mails. Er her andre der har
lignende problemer?
mvh. Klaus Ankerstjerne

Fra : Søren Jensen

Dato : 17-06-09 22:26

"Klaus" <ke@aigis.dk> skrev i meddelelsen
> Er her andre der har problemer med Telenor. Telenors mailserver vil ikke
> give mig adgang til at sende og modtage mails. Er her andre der har
> lignende problemer?
> mvh. Klaus Ankerstjerne

Ja
Jeg kunne ikke sende til hotmail konto , ringede der ind fik besked på at
ændre udgående server til smtp.cybercity.dk

og det køre igen

Søren

Fra : Klaus

Dato : 18-06-09 13:23

Søren Jensen skrev:

> [...]
> Jeg kunne ikke sende til hotmail konto , ringede der ind fik besked på
> at ændre udgående server til smtp.cybercity.dk

Tak - så lykkedes det at sende post, dit råd virkede, du burde søge om
ansættelse ved Telenor. Men jeg kan stadig ikke modtage post.

Efter have ventet i to timer på telefonsupport, fik jeg besked om at de
havde et problem, men at de ikke vidste, hvordan de skulle supportere
brugerne.

Jeg foreslog dem at orientere os kunder via deres hjemmeside ->
driftsinformation, den stakkels telefonvagt sagde, at det havde han også
foreslået, men at der ikke var sket noget.

Nu har jeg ringet og opsagt mit abonnement, jeg tror jeg vil prøve
Fullrate, hvis ikke der viser sig en anden og bedre udbyder.

mvh. Klaus

Fra : Frank Damgaard

Dato : 18-06-09 14:45

Klaus skrev:

> [...]
>
> Efter have ventet i to timer på telefonsupport, fik jeg besked om at de
> havde et problem, men at de ikke vidste, hvordan de skulle supportere

Du kunne prøve at login på webmail, enten den gamle eller nye, der har de
sidste dage godt nok været lidt problemer, men min 10 år gamle
dial-up konto mail-postkasser virker faktisk endnu, selvom
de havde lidt problemer lige efter skiftet.

> Jeg foreslog dem at orientere os kunder via deres hjemmeside ->
> driftsinformation, den stakkels telefonvagt sagde, at det havde han også
> foreslået, men at der ikke var sket noget.

Det er dog lidt bekymrende hvis cybercity^H^H^H^H^H^H^H^H^HTelenor
ikke syntes driftinfo er så vigtig længere ;(
Jeg har en del bekendte jeg hjælper med deres computer (og cybercity/internet),
og så sent som i dag skulle en have hjælp med "solgt" email-domæne,
for @hund.dk er nu også solgt (til samme skuffe-selskab som de andre?)

Gad vide hvor længe de andre email-alias fortsætter som de har i listen.

Og det ser ud til at nu skal nye std-konto hedde noget med @mail.telenor.dk
man kan ikke længere ændre sit xxxxx-alias@vip.cybercity.dk mfl.
uden at skule slette postkasse og oprette nytsom @mail.telenor.dk

> Nu har jeg ringet og opsagt mit abonnement, jeg tror jeg vil prøve
> Fullrate, hvis ikke der viser sig en anden og bedre udbyder.

Du skal så lige finde en uafhængig email-leverandør først, men der
er jo gmail, yahoo mfl, hvis man ikke vil købe eget domæne + mailhotel.

Fra : Henrik Laursen

Dato : 18-06-09 18:14

Frank Damgaard <frank_news@milpent.dk> wrote in

> [...]
>
> Du skal så lige finde en uafhængig email-leverandør først, men der
> er jo gmail, yahoo mfl, hvis man ikke vil købe eget domæne +

Fullrate har vist heller ikke news, har jeg bare hørt.
Så der skal man finde en uafhængig news provider også, men er du ligeglad
med binært, så er der altid http://dotsrc.org/ (aka. Sunsite.dk) der giver
gratis adgang til tekst grupperne.

--
Henrik Laursen

Fra : Frank Damgaard

Dato : 18-06-09 18:29

Henrik Laursen skrev:

> Fullrate har vist heller ikke news, har jeg bare hørt.
> Så der skal man finde en uafhængig news provider også, men er du ligeglad
> [...]

Og andre newsservere gør det vist også bedre end f.eks. cybercity gjorde ....

udover dotsrc.org er der også en del gratis tekst-newsserver
http://www.eternal-september.org/ som er tidligere motzarella.org.
Denne har langt flere af de internationale tekst-grupper.

Og der findes betalings-usenet servere der også giver bedre ydelse og
som kan levere binære grupper.

Fra : Klaus Jørgensen

Dato : 18-06-09 19:47

It happens that Frank Damgaard formulated :

> Og andre newsservere gør det vist også bedre end f.eks. cybercity gjorde ....

....og stadig gør - eller rettere prøver at gøre.
Jeg har lige haft skrevet til dem (igen) for at høre den officielle
melding på, om de faktisk har en newsserver. Sidste gang sagde de bare,
at "den bruger de da ikke mere", og de vidste faktisk ikke hvorfor den
stadig findes i DNS.

Nu siger de at det jo er en gratis serviceydelse, og fejlretning derfor
ikke bliver prioriteret højt. Den bliver da også stadig nævnt på deres
nye hjemmeside:
http://www.telenor.dk/privat/kundeservice/kundeservice_bredbaand/vejledning/e_mail/nyhedsgrupper/index.aspx

Jeg prøvede forresten at søge lidt info på Google om det nye
telenor.dk, er den første tekst der kommer frem bare ved søgning på
domænet er "Telenor - Vi beklager fejlen".

--
/klaus

Fra : Snuden

Dato : 18-06-09 19:03

On Thu, 18 Jun 2009 15:44:33 +0200, Frank Damgaard
<frank_news@milpent.dk> wrote:

>Og det ser ud til at nu skal nye std-konto hedde noget med @mail.telenor.dk
>man kan ikke længere ændre sit xxxxx-alias@vip.cybercity.dk mfl.
>uden at skule slette postkasse og oprette nytsom @mail.telenor.dk

Min er nu blevet overført uden problemer af nogen art overhovedet - og
jeg har uden problemer også kunne oprette yderligere aliases.
--
Snuden

Fra : Klaus Ankerstjerne

Dato : 18-06-09 22:15

Frank Damgaard skrev:

> [...]
> dial-up konto mail-postkasser virker faktisk endnu, selvom
> de havde lidt problemer lige efter skiftet.

Jeg har prøvet webmail og det virker heller ikke.

> Du skal så lige finde en uafhængig email-leverandør først, men der
> er jo gmail, yahoo mfl, hvis man ikke vil købe eget domæne + mailhotel.

Du har ret, jeg vil nok begynde at bruge min gmail-konto noget mere.

mvh. Klaus

Fra : Jens Jensen

Dato : 18-06-09 21:54

Klaus skrev, Den 18-06-2009 14:23:
> Nu har jeg ringet og opsagt mit abonnement, jeg tror jeg vil prøve
> Fullrate, hvis ikke der viser sig en anden og bedre udbyder.

TDCs andet datterselskab Telmore er også et godt bud. De er reseller af
TDC ADSL-forbindelser.

Fra : Klaus Ankerstjerne

Dato : 18-06-09 22:18

Jens Jensen skrev:

> TDCs andet datterselskab Telmore er også et godt bud. De er reseller af
> TDC ADSL-forbindelser.

Jeg har lige været inde på Telmores hjemmeside og de ser også ud til at
være et godt bud.

vh. Klaus

Fra : Frank Damgaard

Dato : 19-06-09 06:58

Klaus Ankerstjerne skrev:

> Jeg har lige været inde på Telmores hjemmeside og de ser også ud til at
> være et godt bud.

Der er dog lidt forskel på de 2 løsninger, så afhængig af fokus :

Fullrate:
Inkl. ip-telefoni, og man får en fast-IP, idet IP er låst til MAC adresse på router,
kun ved netværksændringer vl IP kunne ændres, og man får besked inden hvis det skal ske.
Har man brug for bridge-mode (offentlig-IP) så koster det 10kr/md ekstra
Og man skal have egen mail og news "ude i byen"
Ingen porte blokeret.

De leverer 2M/512k for 169kr/md
min. upload er 512K og man kan købe ekstra upload til alle download hastigheder
(forudsat liniekvalitet)

Telmore:
Kun bredbånd/ADSL, 2 stk dynamisk IP, ingen telefoni
Der er kun ADSL-modem, ingen router, dvs. svarer lidt til fullrates Bridge-mode
bortset fra dynamisk IP, så det kan på for nogen være en fordel med telmore.
Heller ingen email hos telmore.
Der kan være blokerede porte hos telmore/TDC (port 25 og 119)

Som TDC, så har telmore "smalbånd" med lav upload, dvs. 2M/128K for 169 kr/md,
så man skal lige checke pris/hastighed også på upload når man sammenligner
med andre udbydere. 2M/512k koster 179kr/md

Så ved samenligning virker Telmore en lille anelse dyrere end fullrate sammenlignet
på samme hastighed, og man får IP-telefoni med i prisen hos fullrate.
Teknisk er der lidt forskel på løsningerne, så her må man overveje hvad
der er det væsentlige.

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 22-06-09 18:08

> Tak - så lykkedes det at sende post, dit råd virkede, du burde søge om
> ansættelse ved Telenor. Men jeg kan stadig ikke modtage post.

Bruger du SSL? Prøv evt. at slå det fra (og dermed ændre port til 110). Gør
det nogen forskel? Hvis ikke - hvilken indgående mailserver bruger du (bør
være mail.telenor.dk ) - hvilken fejlmeddelelse får du?

--
Michael

Fra : Henrik Laursen

Dato : 18-06-09 18:08

Søren Jensen <dsl382806b@post.cybercity.dk> wrote in

> [...]
> Jeg kunne ikke sende til hotmail konto , ringede der ind fik besked på
> at ændre udgående server til smtp.cybercity.dk

Nej herfra ang. problemer
Jeg benytter vip.cybercity.dk ved både POP3 (port 110) og SMTP (port 25).
Jeg har aldrig brugt deres smtp server til udgående.

--
Henrik Laursen

Fra : Chano Andersen

Dato : 18-06-09 19:02

Henrik Laursen wrote:
> Jeg benytter vip.cybercity.dk ved både POP3 (port 110) og SMTP (port 25).
> Jeg har aldrig brugt deres smtp server til udgående.

Hvordan hænger det sammen, hvis du bruger vip.cybercity.dk som SMTP
server, så bruger du da også CyberCitys SMTP server til udgående?

- Chano Andersen

Fra : Henrik Laursen

Dato : 18-06-09 23:37

Chano Andersen <sunsite012009@chanoandersen.dk> wrote in

> Hvordan hænger det sammen, hvis du bruger vip.cybercity.dk som SMTP
> server, så bruger du da også CyberCitys SMTP server til udgående?
>
> - Chano Andersen

Forstående: smtp.cybercity.dk

--
Henrik Laursen

Fra : Snuden

Dato : 18-06-09 19:08

On 18 Jun 2009 17:07:57 GMT, Henrik Laursen
<nomail@dont-like-spam.com> wrote:

>Søren Jensen <dsl382806b@post.cybercity.dk> wrote in

>Nej herfra ang. problemer
>Jeg benytter vip.cybercity.dk ved både POP3 (port 110) og SMTP (port 25).
>Jeg har aldrig brugt deres smtp server til udgående.

vip.cybercity.dk er både POP3 og SMTP - så jo, det har du :)

Der er dog ingen tvivl om, at vip.cybercity.dk nedlægges - men så kan
man jo blot anvende mail.telenor.dk i stedet - både til POP3 og SMTP
--
Snuden

Fra : Jesper Lund

Dato : 18-06-09 19:43

Snuden wrote:

> Der er dog ingen tvivl om, at vip.cybercity.dk nedlægges - men så kan
> man jo blot anvende mail.telenor.dk i stedet - både til POP3 og SMTP

What? Skal kunderne ind og rette i deres opsætning bare fordi selskabet
ønsker at skifte navn til Telenor?

--
Jesper Lund

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 19-06-09 06:55

On 18 Jun 2009 18:43:25 GMT, Jesper Lund <usenet@jesperlund.com>
wrote:

> What? Skal kunderne ind og rette i deres opsætning bare fordi selskabet
> ønsker at skifte navn til Telenor?

Nej.

vip.cybercity.dk og mail.telenor.dk resolver begge til :
212.242.42.50
212.242.42.51
212.242.42.163
212.242.42.164

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Snuden

Dato : 19-06-09 18:45

wrote:

>What? Skal kunderne ind og rette i deres opsætning bare fordi selskabet
>ønsker at skifte navn til Telenor?

Nu er navneændringen resultatet af et diktat fra Telenors øverste
ledelse - ikke et ønske fra CyberCity. Men lad det ligge

Kunderne skal formentlig *på sigt* rette opsætning, ja.
CyberCity-navnet er jo dømt ude. Men det er næppe noget der er lige om
hjørnet, og det vil såmænd ikke være så meget anderledes end en
gennemsnitlig dag på deres support-telefon. Da jeg arbejdede der fik
jeg *mange* kald om mailopsætning - ikke mindst "hvad skal der stå i
POP3 og SMTP?"
--
Snuden

Fra : Jesper Lund

Dato : 18-06-09 22:16

Klaus Ankerstjerne wrote:

> Ja, og det er ikke særlig brugervenligt, som du også antyder. Men at de
> ansatte ved supporttelefonen ikke er klar over, at man skal kalde
> serveren: mail.telenor.dk, er endnu mere kritisabelt.
>
> Jeg har prøvet at kalde pop3- og smtp-serveren for både
> vip.cybercity.dk, mail.telenor.dk, smtp.cybercity.dk og
> pop3.cybercity.dk uden at det har givet noget resultat. Jeg kan stadig
> ikke modtage mails.

mail.telenor.dk og vip.cybercity.dk peger på de samme servere hos mig.
Prøv selv at checke med nslookup, eventuelt efter et "ipconfig /flushdns"
for at tømme DNS cachen (hvis du bruger Windows).

--
Jesper Lund

Fra : Jesper Lund

Dato : 18-06-09 23:45

Klaus Ankerstjerne wrote:

> nslookup returnerer: dns1.cybercity.dk, men det har da ikke noget med
> postserveren at gøre.

nslookup mail.telenor.dk
nslookup vip.cybercity.dk

--
Jesper Lund

Fra : Bente Fenger

Dato : 31-07-09 01:23

On 17 Jun., 21:30, Klaus <k...@aigis.dk> wrote:
> Er her andre der har problemer med Telenor. Telenors mailserver vil ikke
> give mig adgang til at sende og modtage mails. Er her andre der har
> lignende problemer?
> mvh. Klaus Ankerstjerne

Ja, jeg har haft problemer lige pludselig med at sende mine mails, det
skete 30.07.09. Jeg ringede og kom langt om længe igennem hos
telenor, som kunne fortælle mig at der var blevet ændret noget inde
hos dem, det fik jeg nu rettet.

Ja, det kan undre een at Telenor ikke inden da sendte en mail ud til
deres kunder som var blevet overført fra Cybercity og heri meddelte
deres kunder om ændringerne, det kunne jo have sparet både mig som
kunde og dem som udbyder en masse tid.

Problemet opstod lige pludseligt efter jeg havde siddet og sendt mails
samme dag, så jeg kunne jo ikke begribe hvad der skulle være i vejen.

m.v.h. Bente Fenger