problemer med ventil i waterproof tørdragt
Fra : jagge

Dato : 15-06-09 22:37

Hej

Jeg har en waterproof tørdragt i neopren hvor jeg har sat en "blindprop"
i istedet for dragt ventilen i bryst regionen (jeg bruger sikkert ikke
rigtig lingo er rookie :0).

Anyway jeg har det problem at jeg kan ikke få det tæt. den her blindprop
består af 2 halvdele som skrues sammen og dermed klemmer dragten fra
begge sider. Det er bare ikke tæt. Derfor vil jeg lige høre om andre har
erfaringer dermed.

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Soren 'theDiver' Rei~

Dato : 16-06-09 15:15

jagge wrote:
> Hej
>
> Jeg har en waterproof tørdragt i neopren hvor jeg har sat en "blindprop"
> i istedet for dragt ventilen i bryst regionen (jeg bruger sikkert ikke
> rigtig lingo er rookie :0).

Hvorfor ?

Du kommer meget nemt til at føle dig som en vakuum pakket pølse, på selv
lav dybde.
--
Med venlig hilsen / Best regards
Søren Reinke, IDCS #505926, TDI Trimix

Fra : jagge

Dato : 16-06-09 16:57

Soren 'theDiver' Reinke <soren@REMOVEreinke.dk> wrote:

> Hvorfor ?
>
> Du kommer meget nemt til at føle dig som en vakuum pakket pølse, på selv
> lav dybde.

Til et specielt behov hvor jeg arbejder med dyr har jeg brug for ikke at
kunne skrabe dem med ventilen, derfor skal den være blændet af.

MVH

Jakob

Fra : Johnny Christensen

Dato : 16-06-09 18:39

Du kan evt bruge syrefri byggesilikone til at tætne klemmefladen, det har
den fordel at du kan også (med lidt besvær) skille det ad bagefter, hvis
afblændingen ikke skal være permanent.
--
www.johnnychristensen.com
Inspiration til nordisk dykning

Fra : jagge

Dato : 16-06-09 19:02

Johnny Christensen <johnny_chri@hotmail.com> wrote:

> Du kan evt bruge syrefri byggesilikone til at tætne klemmefladen, det har
> den fordel at du kan også (med lidt besvær) skille det ad bagefter, hvis
> afblændingen ikke skal være permanent.

OK altså det skal bestemt ikke være permanent. Jeg kan ikke forstå at
det ikke bare virker... Men sådan er det nok så.

Jeg vil prøve dit forslag forsigtigt :0)

MVH

Jakob

Fra : jenspolsen@hotmail.c~

Dato : 17-06-09 13:54

On 16 Jun., 19:38, "Johnny Christensen" <johnny_c...@hotmail.com>
wrote:
> Du kan evt bruge syrefri byggesilikone til at tætne klemmefladen, det har
> den fordel at du kan også (med lidt besvær) skille det ad bagefter, hvis
> afblændingen ikke skal være permanent.

Den anbefaling kan jeg sekundere. Vil endda tilføje, at det endda er
ret nemt at skille det ad efterfølgende.

Jens Olsen

Fra : jagge

Dato : 17-06-09 21:22

afblændingen ikke skal være permanent.

> Den anbefaling kan jeg sekundere. Vil endda tilføje, at det endda er
> ret nemt at skille det ad efterfølgende.

Ok det prøver jeg sgu.

Der er jo to halvparter man skruer sammen og de klemmer så på dragten
fra hver sin side. Den ene halvpart har en kant der rammer ned i en
udfræsning i dragten. Den anden halvdel er flad, og der er så en hvid
plastic skive hvis funktion jeg vil tro er at agere "leje"/spændeskive
så man kan spænde halvparterne sammen uden at der kommer for meget
vridning på dragten. Det er derfor kun den halvpart jeg drejer når jeg
samler dem. Altså den tynde skive plastic ligger imellem den ene
halvparts flade side og dragten.

Tror i jeg skal udelukke den skive når jeg prøver med silikone ?

Fra : jenspolsen@hotmail.c~

Dato : 18-06-09 15:31

On 17 Jun., 22:21, ja...@noname.invalid (jagge) wrote:
> [...]
> halvparts flade side og dragten.
>
> Tror i jeg skal udelukke den skive når jeg prøver med silikone ?

Jeg har i hvert tilfælde ikke sådan en skive. Jeg har bare smurt
silikone på ydersiden af dragten og så spændt sammen. Det fungerer
fint. Helt tørt, og jeg har også haft det skruet af og på igen
efterfølgende uden problemer.

Jens Olsen

Fra : jagge

Dato : 18-06-09 23:00

> [...]
> silikone på ydersiden af dragten og så spændt sammen. Det fungerer
> fint. Helt tørt, og jeg har også haft det skruet af og på igen

Ok det lyder som en god ide. Det vil jeg prøve.

MVH

Jakob