Hvad siger jeres DNS?
Fra : Tom Jansen

Dato : 15-06-09 16:51

Hvis jeg pinger news.usenetserver.com så får jeg
74.209.129.10

Men det skal være:
74.209.131.10 (fx fra http://samspade.org/whois/news.usenetserver.com )

Hvad siger jers?

Fra : Snuden

Dato : 15-06-09 16:58

On 15 Jun 2009 15:51:14 GMT, Tom Jansen <me@privacy.net> wrote:

>Hvis jeg pinger news.usenetserver.com så får jeg
> [...]

74.209.131.10
--
Snuden

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 15-06-09 17:10

On 2009-06-15, Tom Jansen <me@privacy.net> wrote:

> Hvis jeg pinger news.usenetserver.com så får jeg
> 74.209.129.10
>
> Men det skal være:
> 74.209.131.10 (fx fra http://samspade.org/whois/news.usenetserver.com )

Der er ingen garanti for at du skal have samme svar. Faktisk er det
sådan akamai og google fordeler trafikken.

> Hvad siger jers?

news.usenetserver.com has address 74.209.129.10

--
Andreas

Fra : Frank Damgaard

Dato : 15-06-09 17:23

Tom Jansen skrev:
> Hvis jeg pinger news.usenetserver.com så får jeg
> [...]

nslookup og dig giver begge 74.209.131.10 med opendns

Nogle DNS servere (fullrate mfl) giver dog 74.209.129.10

men hvilken DNS server anvender du ?

news.usenetserver.com fordeler måske trafik på flere servere
ved at tilfældigt returnere forskellig IP.

virker news-serveren ikke på den IP ?

Fra : Tom Jansen

Dato : 16-06-09 00:31

Frank Damgaard <frank_news@milpent.dk> wrote in news:4a367570$0$90269
$14726298@news.sunsite.dk:

> news.usenetserver.com fordeler måske trafik på flere servere
> ved at tilfældigt returnere forskellig IP.
>
> virker news-serveren ikke på den IP ?

Nej, der er nogle problemer - hvis det er meningen man skal få forskellige
addresser, må jeg jo prøve at høre med dem.

Tak for det

Fra : Marco Rasmussen

Dato : 15-06-09 17:50

Tom Jansen skrev:
> Hvis jeg pinger news.usenetserver.com så får jeg
> [...]

Jeg bruger TDC/YouSee's DNS server.
Jeg får også 74.209.129.10 både med nslookup og ping.

Mange hilsner

Marco

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 15-06-09 20:42

Tom Jansen wrote:
> Hvis jeg pinger news.usenetserver.com så får jeg
> [...]

Bruger OpenDNS, får 74.209.131.10

Fra : Nicolai

Dato : 16-06-09 20:17

> Hvis jeg pinger news.usenetserver.com så får jeg
> 74.209.129.10
>
> Men det skal være:
> 74.209.131.10 (fx fra http://samspade.org/whois/news.usenetserver.com )

Du kan selv spørge andres navneservere :)

C:\WINDOWS>nslookup news.usenetserver.com ns3.tele.dk
Server: ns3.tele.dk
Address: 194.239.134.83

Non-authoritative answer:
Name: news.usenetserver.com
Address: 74.209.129.10

C:\WINDOWS>nslookup news.usenetserver.com ns.telia.se
Server: ns.telia.se
Address: 193.44.164.202

Non-authoritative answer:
Name: news.usenetserver.com
Address: 74.209.129.10

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 17-06-09 12:15

On 2009-06-16, Nicolai <spam2005@nifo.dk> wrote:

> Du kan selv spørge andres navneservere :)

Der er flere og flere der slår rekursion fra for alle andre end deres
egne kunder, så det går sandsynligvis helt væk.

--
Andreas

Fra : Nicolai

Dato : 17-06-09 18:27

> Der er flere og flere der slår rekursion fra for alle andre end deres
> egne kunder, så det går sandsynligvis helt væk.

Alle de gratis glæder der forsvinder ;)