TCP og VPN spørgsmål
Fra : Peter Hansen

Dato : 13-06-09 09:26

Hej jeg har 2 spørgsmål,

Når jeg kikker på min IP trafik via et Netwærks analyse program (Wireshark)
ser jeg ofte over halvdelen at TCP pakkerne står med fejl på det tjækciffer
der verificerer om pakken er ubeskadigt.

Alt virker fint, men det undre mig at så mange tcp pakker er behæftet med
fejl. Er der en her der kender til det og kan forklare lidt om det.

Jeg har et par lokationer hvor der er opsat en Zywall 2 plus router, her kan
jeg fint oprette VPN forbindelse mellem punk A og B. Jeg kan f. eks under
opsætningen bestemme at jeg skal kunne tilgå alle LAN IP adresser på punkt
B, fra A.
Men hvis jeg ønsker at bruge f.eks Internet Explorer og søge på nettet ved
brug af B's WAN IP adresse, når jeg er på punkt A, så har jeg ikke fundet en
løsning på dette.

Jeg ønsker altså at sidde på punkt A og via VPN forbindelsen at gå på
internettet med punkt B's WAN IP.
Er der en her der ved hvordan man sætter det op?

Mvh
Peter.

Fra : Jens Fallesen

Dato : 13-06-09 10:50

Peter Hansen wrote:

> Alt virker fint, men det undre mig at så mange tcp pakker er behæftet med
> fejl. Er der en her der kender til det og kan forklare lidt om det.

Det er et meget udbredt problem – det skyldes normalt, at udregningen af
checksum sker på selve netkortet for at aflaste CPU'en. Wireshark ser
pakken, før den afleveres til netkortet, og derfor er checksummen ikke
udregnet i den pakke, du ser.

http://www.wireshark.org/faq.html#q11.1

--
Jens

Fra : Nicolai

Dato : 13-06-09 11:13

> [...]
> checksum sker på selve netkortet for at aflaste CPU'en. Wireshark ser
> pakken, før den afleveres til netkortet, og derfor er checksummen ikke

Præcis. Prøv at slå det fra midlertidigt så du kan se fejlen forsvinde

Fra : Peter Hansen

Dato : 13-06-09 13:46

> Præcis. Prøv at slå det fra midlertidigt så du kan se fejlen forsvinde

Mange tak for svar på mit første spørgsmål

Hvad er det lige jeg skal prøve at slå fra, kan du definerer det lidt mere
præcist..

Peter

Fra : Jens Fallesen

Dato : 13-06-09 18:02

Peter Hansen wrote:

> Hvad er det lige jeg skal prøve at slå fra, kan du definerer det lidt mere
> præcist..

Det er beskrevet meget grundigt i Wiresharks FAQ, som jeg linkede til.

--
Jens

Fra : Peter Hansen

Dato : 13-06-09 18:28

"Jens Fallesen" <jf@avicnet.co.uk> skrev i en meddelelse

> Det er beskrevet meget grundigt i Wiresharks FAQ, som jeg linkede til.
>

> --
> Jens

Sory jeg var lidt hurtig, ja du har ganske ret, tak for info

Peter

Fra : N_B_DK

Dato : 13-06-09 20:02

"Peter Hansen" <PeterQHansen@forum.dk> wrote in message

> Men hvis jeg ønsker at bruge f.eks Internet Explorer og søge på
> nettet ved brug af B's WAN IP adresse, når jeg er på punkt A, så har
> jeg ikke fundet en løsning på dette.

Ja benyt site B´s gateway adresse istedet for den gateway som site a
normalt benytter.

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.

Fra : Peter Hansen

Dato : 14-06-09 21:00

">

> Ja benyt site B´s gateway adresse istedet for den gateway som site a
> normalt benytter.
>
> --
> MVH. N_B_DK

Jeg har prøver hvad du har foreslået, og har sat B's gateway ind i min IP
opsætning på A maskinen når VPN forbindelsen er oprettet.
Det giver dog ikke forbindelse ud på internettet, og jeg kan heller ikke
tilgå LAN ip adresser på B siden så længe B's gateway IP er sat ind på A's
netkort.

Hvad kan der mun være galt?