Far Cry 2 går i sort
Fra : Niels Rasmussen

Dato : 11-06-09 13:46

Hi
- jeg har ikke spillet det i lang tid, og da jeg ville spille den den
anden dag, gik skærmen i sort, når programmet skal loade spillet.

Jeg har:
opdateret DirectX
opdateret driver til motherboard
opdateret driver til grafikkort
afinst. og geninst. spillet
forsøgt med eller uden patch til spillet

- hu?

Hilsen
Niels

Fra : Per Nielsen

Dato : 11-06-09 14:24

Niels Rasmussen:
> [...]
> opdateret driver til grafikkort
> afinst. og geninst. spillet
> forsøgt med eller uden patch til spillet

Har du problemer med andre spil? Måske en patch kræver en bestemt
servicepack til f.eks. XP (du skriver ikke noget om OS)?

Har før oplevet problemer med enkelte spil, hvis jeg havde overclocket
CPU og/eller grafikkort. Problemerne forsvandt når jeg lod være med at
overclocke.

Fra : Niels Rasmussen

Dato : 11-06-09 16:32

- andre spil fungerer!

* testet computer med "Can You Run It?" - ingen problemer...
http://www.systemrequirementslab.com/referrer/srl

* jeg har ikke overclocket

- men hvad er OS, det har jeg ikke helt forstået?!? Vedr. servicepack
til XP, importerer XP ikke selv opdateringer?!?

Fra : Per Nielsen

Dato : 11-06-09 17:01

Niels Rasmussen kom med denne ide:
> - andre spil fungerer!

Okay.

> [...]
>
> * jeg har ikke overclocket
>
> - men hvad er OS, det har jeg ikke helt forstået?!? Vedr. servicepack til XP,

OS = Operativsystem. Hvilken Windows du kører med. Har du automatisk
opdatering slået til, kører du jo nok nu med XP SP3. Jeg er et par
gange stødt på at en patch til et spil har krævet at den nyeste
servicepack er installeret. Det har så ikke været noget problem for
mig, da jeg altid kører med den nyeste.

Men dit problem ligger nok et andet sted end de bud jeg er kommet med.

Fra : Niels Rasmussen

Dato : 11-06-09 17:41

- ja, det virker ikke som et almindeligt problem... desværre; men tak!

Fra : Per Nielsen

Dato : 11-06-09 18:23

Niels Rasmussen udtrykte præcist:
> - ja, det virker ikke som et almindeligt problem... desværre; men tak!

Måske kan der være et problem med opløsningen. Kan du evt tvinge
spillet til at køre i en bestemt opløsning, som du ved kører uden
problemer i andre spil? Alternativt ville jeg prøve at skifte tilbage
til en ældre driver. Det er ikke altid lykken at køre med nyeste
driver-version. Har du en driver version liggende, som du ved FC2 har
kørt fint med før? Men hvis du prøver det ville jeg afinstallere den
nuværende driver 100% først. Det findes der programmer til når det
gælder GeForce kort. Har ikke erfaring med ATI-kort.