Køber foder online?
Fra : Simon

Dato : 12-06-09 06:44

Hej i gruppen.

Jeg har et par gange købt Hill's Natures Best til min hund via
hjemmesiden zooplus.de, og har på den måde opnået en besparelse ift
danske butikker.
Da jeg loggede ind sidst, synes jeg dog at besparelsen var til at
overse.
2 x 12 kg vil inkl forsendelse koste mig 922,-. I en dansk butik vil
samme mængde koste 998,-

Logger jeg derimod på zooplus.com (og ikke *.de), så er det samlede
beløb inkl forsendelse 780,-
Her ser der således ud at til at være noget at spare.

Men er der noget jeg overser? Skal jeg betale moms eller anden udgift
oveni?

Pft.
Simon

Fra : Leif Langgaard

Dato : 12-06-09 14:15

"Simon" <waltherlarsen@msn.com> skrev i en meddelelse
[...]

Kun hvis varen kommer fra et ikke EU-land skal du betale moms. F.eks USA
eller Norge!

--
Leif Langgaard - www.megapixels.dk -

Fra : Onkel Andy

Dato : 12-06-09 14:20

On Fri, 12 Jun 2009 05:44:02 -0700 (PDT), Simon
<waltherlarsen@msn.com> wrote:

>Hej i gruppen.
>
>Jeg har et par gange købt Hill's Natures Best til min hund via
>hjemmesiden zooplus.de, og har på den måde opnået en besparelse ift
>danske butikker.

<<snip>>

Hej...
Hvis du handler på engelske side, zooplus.co.uk, er prisen helt
anderledes idet priserne er opgivet i Pund, og det er omregnet en hel
del billigere end at handle i Euro.

Varerne bliver stadig leveret fra Tyskland, selvom du bestiller i
"England", så leveringstiden er den samme.

En ting man dog skal være opmærksom på, er at pakkerne ofte går i
stykker mellem transportørens fordelingscentre, under transport fra
Jylland til Sjælland. En ting der kan undre en del, ikke? Jeg har helt
opgivet at handle med fimaer, der benytter den transportør, der bl.a.
kører for zooplus.

Held og lykke med bestilling og levering.

Fra : ager

Dato : 12-06-09 14:33

"Onkel Andy" <NOmail@NOmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> kører for zooplus.
>
> Held og lykke med bestilling og levering.

Vil lige indskyde at jeg også har haft dårlig erfaringer med leverancen fra
zooplus, kattegrus, marsvinepiller osv. var der ganske ofte huller i, og
halvdelen manglede med reklamationer og erstatnings varer til følge.
men de sidste gange er leverancen komme via GLS hele vejen, og der har det
altså været pinligt i orden.
så jeg tror at fejlen ligger i den gamle pakkeleverandør.

--
Mvh. Marie
www.agers.dk

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 12-06-09 15:55

"ager" <big@city.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> altså været pinligt i orden.
> så jeg tror at fejlen ligger i den gamle pakkeleverandør.

Hej
Jeg har for et par dage siden fået kattefoder hjem, bestilt hos
Zooplus.co.uk, selve fodersækkene var intakte, men papemballagen, de lå i,
var totalt i smadder.

mvh Anelise

Fra : ager

Dato : 12-06-09 20:57

"A. S. Nielsen" <nilleFJERNDETTE@jubii.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> Jeg har for et par dage siden fået kattefoder hjem, bestilt hos
> Zooplus.co.uk, selve fodersækkene var intakte, men papemballagen, de lå i,

Det er underligt, for tidligere, når jeg bestilte ved .de, så var det i
totalt smadder, men bestilte jeg ved .uk var de altid i orden, denne gang
har jeg oplevet det modsatte, men bemærkede at det var GLS der stod for
transporten hele vejen, hvor det tidligere har været et andet selskab der
har kørt til dk, og skiftet der.

men irriterende er det når det kommer frem på den måde!

--
Mvh. Marie
www.agers.dk

Fra : simongwl@gmail.com

Dato : 13-06-09 08:33

Mange tak for svarene.

Jeg har også selv været ude for at papemballagen omkring sækkene har
været itu ved modtagelse af sending fra zooplus.de.
Det har dog ikke afholdt mig dog fra at bestille yderligere.

Denne gang vil jeg så prøve zooplus.co.uk, da jeg nu også selv kan se
at besparelsen er størst her. (Tak Onkel Andy)

Mvh
Simon