Udstilling i Vejen
Fra : Leyna

Dato : 11-06-09 21:38

Er der nogle af jer der skal til udstilling i Vejen her i week-enden?
Jeg er interesseret i at komme med, altså ikke med mine hunde, blot
som tilskuer, og da jeg aldrig har prøvet det før ville jeg da godt
lige have lidt info om hvordan sådan noget foregår...
Der er vel adgang for meningmand lige som til enhver anden udstilling,
eller hvordan? Jeg har søgt lidt efter prisen, men kan kun finde
tilmeldingsgebyr for hundene. Kan man ikke købe adgangsbillet ved
indgangen?

Jaja, det kan godt være at jeg spørger lidt dumt og naivt, men som
sagt har jeg ikke prøvet det før, men ville frygtelig gerne se alle de
lækre vappere.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : ager

Dato : 12-06-09 06:55

"Leyna" <leyna@leyna.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Jaja, det kan godt være at jeg spørger lidt dumt og naivt, men som
> sagt har jeg ikke prøvet det før, men ville frygtelig gerne se alle de

Hej du..

Så skal du omkring boxerfolket, vi er altid i godt humør og skidehyggelige
(-; hen til et blåt og grønt udstillingstelt, der sidder Karin og Flemming
med deres Murphy, en stor rød fjoget størrelse..GG ..Hils fra mig!
jeg mener at der er et par endnu herovrefra der også skal udstilles men er
ikke sikker.
Der er som regel et mindre beløb der skal betales ved indgangen ca. 50kr...
(-;

God fornøjelse!.

--
Mvh. Marie
www.agers.dk

Fra : Leyna

Dato : 12-06-09 08:14

On Fri, 12 Jun 2009 07:54:38 +0200, "ager" <big@city.dk> wrote:

>Så skal du omkring boxerfolket, vi er altid i godt humør og skidehyggelige
>(-;
Er det hundene eller ejerne du mener... eller måske begge?
Selvfølgelig skal jeg omkring boxerne (hvis altså lige jeg kan få
lokket manden til at køre), og alle de andre. Skal da have det hele
(eller det meste) med. *GG*

>Der er som regel et mindre beløb der skal betales ved indgangen ca. 50kr...

Ja, det kan nok ikke vælte budgettet.

>God fornøjelse!.

Tusind tak.

--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : ager

Dato : 12-06-09 09:38

> Er det hundene eller ejerne du mener... eller måske begge?

Begge dele!, det er nok det mest afslappede og hyggeligste hjørne du kan
finde, vi er ikke en del af de her hysteriske udstillingsfreaks som ellers
har det med at dominere sådan en udstilling, det har altid været sjovt at
udstille med boxerne, god stemning og intet internt plidderpladder, bare
godt samværd.

--
Mvh. Marie
www.agers.dk

Fra : Pwh

Dato : 12-06-09 07:57

Leyna, skrev:
> Er der nogle af jer der skal til udstilling i Vejen her i week-enden?
> Jeg er interesseret i at komme med, altså ikke med mine hunde,

Det kan da ellers værer de mangler nogle pauseklovne

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 12-06-09 08:17

On Fri, 12 Jun 2009 08:56:36 +0200, "Pwh" <kkkjhh@email.dk> wrote:

>Det kan da ellers værer de mangler nogle pauseklovne

Altså... Søde Jens! Jeg behøvede kun at tage en enkelt med, og så
ville jeg stjæle al opmærksomheden fra de fine racehunde. Det kan vi
jo ikke ha' vel?
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Pwh

Dato : 12-06-09 08:28

Leyna, skrev:

> Altså... Søde Jens! Jeg behøvede kun at tage en enkelt med, og så
> ville jeg stjæle al opmærksomheden fra de fine racehunde. Det kan vi
> jo ikke ha' vel?

Alt det indavlede skrammel er alligevel ikke til noget,
de ville kun have godt af at se nogle sunde blandingshunde

/Jens

Fra : battlefields

Dato : 12-06-09 14:50

> [...]
>
> Jaja, det kan godt være at jeg spørger lidt dumt og naivt, men som
> sagt har jeg ikke prøvet det før, men ville frygtelig gerne se alle de
Hej Leyna

God ide! Vi skal også derned, men også kun som tilskuere, vi skal heppe på
svogerens hund .
Du skal bare huske at det er en udendørs udstilling og med den blæst, der er
lovet kan det godt blive lidt koldt, så tag godt med tøj på.
Jeg tror det også er omkring bokserne vi er, for de skal bedømmes i samme
ring som "vores" Bearded Collie.
Hilsen Vibeke

Fra : Leyna

Dato : 12-06-09 20:23

On Fri, 12 Jun 2009 15:50:04 +0200, "battlefields"
<battlefield@mail1.stofanet.dk> wrote:

>Du skal bare huske at det er en udendørs udstilling og med den blæst, der er
>lovet kan det godt blive lidt koldt, så tag godt med tøj på.

Altså her hvor vi bor blæser det altid, så det er jeg vant. Håber bare
at det holder tørvejr, for der er altså ikke noget mere deprimerende
end konstant regn.

>Jeg tror det også er omkring bokserne vi er, for de skal bedømmes i samme
>ring som "vores" Bearded Collie.

Jeg har jo ingen præferencer, men skal da i hvert fald lige kigge på
ring 34 (Mastiff)
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : battlefields

Dato : 15-06-09 14:53

> On Fri, 12 Jun 2009 15:50:04 +0200, "battlefields"
>
> Jeg har jo ingen præferencer, men skal da i hvert fald lige kigge på
> ring 34 (Mastiff)
> --

Hej Leyna

Kom du så på udstilling?
Der var i hvert fald flere Mastiffer.
Vi delte jo ring med Bokserne om lørdagen og jeg må indrømme at de gjorde et
ret dårligt indtryk på mig. Flere af dem var ved at flyve i totterne på
hinanden, og nogle gik rundt med rejste børster det meste af tiden.
De virkede i det hele taget meget "tændte". Også lidt underligt at de
allesammen gik rundt med en bold i munden når de ikke lige var i ringen, vi
havde på fornemmelsen at det var for at forhindre at de bed hinanden .
Derimod så vi mange Dobermanns og enkelte Rottweilere, alle af disse racer
gjorde et pænt indtryk, ingen sure miner hos dem
Om søndagen så vi en del agility, det var helt fantastisk at se med hvilken
glæde og fart hundene arbejde. Selvom de nok stressede lidt for meget op
efter min smag.
Hilsen Vibeke

Fra : Ivan Madsen

Dato : 15-06-09 18:42

On Mon, 15 Jun 2009 15:53:12 +0200, "battlefields"
> [...]

>glæde og fart hundene arbejde. Selvom de nok stressede lidt for meget op

Vi kom til Vejen og Silke gjorde det glimrende, fik sine 2x Excellent
og blev placeret hhv 3 og 4 i bedste tæve klasse, hvad vi er helt
tilfredse med når hendes pels godt snart må skifte til voksenpels. I
øjeblikket lever pelsen fint op til hendes navn og det SKAL den ikke,
men vi kan mærke at den grovere voksenpels er på vej. Vi prøver nok at
udstille hende igen ved lejlighed.

Fra : ager

Dato : 16-06-09 11:19

"battlefields" <battlefield@mail1.stofanet.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> hvilken
> glæde og fart hundene arbejde. Selvom de nok stressede lidt for meget op

Det lyder da ikke rart, bestemt ikke hvad jeg har af erfaringer med
boxerudstillinger.
det kunne godt lyde som om, at nogle af udstillerne har kørt hundene op for
at de skulle vise sig max, det her jo desværre en kedelig virkning hvis
hundene ikke kan kapere den stress der kan følge med.
Der er jo altid nogen der kan formå, at ødelægge det for andre - desværre.

--
Mvh. Marie
www.agers.dk

Fra : battlefields

Dato : 16-06-09 14:34

"ager" <big@city.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hundene ikke kan kapere den stress der kan følge med.
> Der er jo altid nogen der kan formå, at ødelægge det for andre - desværre.

Hej
Hmmm.. jeg synes nu jeg før har set at der var "meget aktivitet" netop i
Bokserringen. Jeg har på fornemmelsen at det er en race, der ikke er
specielt glad for andre hunde. Jeg ved ikke om det kan have haft betydning
at hele udstillingen var udendørs?
Faktisk startede den ungarske dommer bedømmelsen af Bokserne med at erklære
at han ikke ville se bolde, fløjter eller andre ting i ringen. Det må jo nok
være fordi det er noget man ofte bruger. Jeg så det ikke hos de andre racer,
som jeg kom forbi. Dommeren sagde heller ikke noget om det da han skulle
dømme de senere racer.
Hilsen Vibeke

Fra : ager

Dato : 16-06-09 15:40

> [...]
> racer,
> som jeg kom forbi. Dommeren sagde heller ikke noget om det da han skulle

Boxerne er meget aktive og højlydte, og lyder ofte værre end de er.
på boxernes specialudstillinger, er det tilladt at bruge et eller andet til
at "fange" dem med, jeg husker godt den første specieludstilling jeg var med
på, hvor jeg studsede noget over det, da det ikke er noget man ser på en
blandet udstilling.
Der var ikke ret mange tilmeldt så vidt jeg er orienteret, den sidste jeg
var med på, var i ishøj, der var nogen og 70 boxere tilmeldt, jeg husker èn
episode med to tæver - mor og datter iøvrigt, der røg i flæsket på hinanden.
Jeg tvivler på det har haft noget at gøre med om det er indendørs eller
udendørs.

De boxere jeg har haft gennem tiden, 4 styks, har fint kunnet med andre
hunde, den første var dog noget oppe på tæerne overfor andre hanhunde, men
værre var det ikke.
vi er en gruppe på ca. 10 boxere herovre, og vi oplever aldrig ballade
indbyrdes, der er nogle stykker der ikke får lov at lege sammen, men de kan
da fint være sammen uden problemer.

Jeg tror det handler om overgearede hunde (hvad en boxer nemt kan blive i
forhold til en labrador feks.), og ejere der ikke har været særlige
fornuftige.
-jeg ved det naturligvis ikke, blot en formodning, da jeg da bliver trist
over at "min" race skal have skilt på som siger at den er vild og blodig (-;

--
Mvh. Marie
www.agers.dk

Fra : battlefields

Dato : 16-06-09 17:24

> [...]
> over at "min" race skal have skilt på som siger at den er vild og blodig

Hej

Lige et svar til det sidste, Labradors (især af jagttype) kan bestemt også
være overgearede, prøv at besøg en markprøve
Men de bliver ikke på nogen måde aggressive af den grund. Men nu er
Labradors jo også lavet til at arbejde tæt sammen med mange andre hunde, det
er Boksere jo ikke.
Jeg kan huske tilbage til 1970´erne, hvor jeg ofte kom på udstillinger, at
lige netop Boksere var meget "tændte" især overfor andre hunde, og det har
så åbenbart ikke ændret sig siden da. Jeg havde ikke på fornemmelsen at de
kun var højlydte i Vejen, flere havde rejste børster (selvom det godt nok
var lidt svært at se på de korte pelse
og flere gange var der små sammenstød, dog virkede det til at deres ejere
var helt klar over det, og fjernede sig fra hinanden uden at stoppe samtalen
af den grund .-)
Det virkede som om det mest var hanhundene, der var problemer med.
Derimod har jeg den opfattelse, at der næppe findes mere børnevenlige hunde
end Boksere, passer det mon ikke?
Nej, jeg må nok konkludere at det ikke er en race for mig, hvis man hele
tiden skal være over den og at det ligefrem er nødvendigt at bruge
"hjælpemidler" i ringen.
Hilsen Vibeke

Fra : Pwh

Dato : 16-06-09 17:04

battlefields, skrev:
> Hmmm.. jeg synes nu jeg før har set at der var "meget aktivitet"
> netop i Bokserringen. Jeg har på fornemmelsen at det er en race, der
> ikke er specielt glad for andre hunde.

Så er det måske alligevel ikke helt tilfældigt at mine hunde
flere gange har haft sammenstød med Boxere.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 16-06-09 18:10

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Så er det måske alligevel ikke helt tilfældigt at mine hunde
> flere gange har haft sammenstød med Boxere.

Boxere er jo af typen muskelhund som formentlig bliver forbudt snart

Glemmer aldrig en gang jeg var så dristig at sige ja til at passe en
boxerhan i en ferie.
Den startede med at ville sove i dobbeltsengen og bed ud efter mig da jeg
ville have den ned.
Næste dag hoppede den ind i postbilen og ville ikke ud. Igen bed den ud
efter mig
Men forøvrigt en sjov hund når man ser bort fra at den formentlig var pisse
forkælet

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 16-06-09 18:42

In news:4a37d1e3$0$90269$14726298@news.sunsite.dk,
jopa <admin@jp-webs.invalid> typed:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Boxere er jo af typen muskelhund som formentlig bliver forbudt snart

You wish

> [...]
> jeg ville have den ned.
> Næste dag hoppede den ind i postbilen og ville ikke ud. Igen bed den

Selvfølgelig bed den da ud efter dig når den ikke måtte sove sammen med dig,
så den hoppede vel på postvognen for at komme væk fra den "gale" mand. LOL

> Men forøvrigt en sjov hund når man ser bort fra at den formentlig var
> pisse forkælet

Boxere er i almindelighed vidunderlige. Jeg glemmer aldrig min datters
skønne eksemplar af racen. Ham kunne man ikke andet end elske.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : jopa

Dato : 16-06-09 19:37

"Tove Krieger" <missminimiv@privat.dk> skrev

> Boxere er i almindelighed vidunderlige. Jeg glemmer aldrig min datters
> skønne eksemplar af racen. Ham kunne man ikke andet end elske.

De er født med en skrue løs, og har formentlig alle Damp.
I øvrigt så de noget kønnere ud uden hale, og sådan som røven går på dem må
de da få skader på halen

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 16-06-09 20:55

In news:4a37e62e$0$90271$14726298@news.sunsite.dk,
> [...]
>
> De er født med en skrue løs, og har formentlig alle Damp.
> I øvrigt så de noget kønnere ud uden hale, og sådan som røven går på

Det er så ikke min opfattelse. De er bare altid meget glade og deres
klovnerier er ikke til at stå for. Min datters Bobber var halekuperet. Det
var den da de hentede den på et internat, men jeg vil godt tro at en spinkel
hale kan blive pisket i stykker så meget som de logrer.

Fra : ager

Dato : 17-06-09 05:28

"Tove Krieger" <missminimiv@privat.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> var den da de hentede den på et internat, men jeg vil godt tro at en
> spinkel hale kan blive pisket i stykker så meget som de logrer.

Det er faktisk ikke det store problem, som det blev gjort til, da forbuddet
om halekupering blev indført.
Loui har aldrig smadret noget med halen, og har heller ikke pådraget sig
nogen.
en ud af 10 boxere har haft småskader på halen grundet uhæmmet logren i
vores gruppe.

Jeg synes faktisk det klæder dem med deres bløde hængeøerer og den glade
hale, racen fremstår heller ikke så skarp som den gjorde tidligere, pga
kuperingen.

ligesom dobermannen, det er jo en helt anden race at se på.. (-;

--
Mvh. Marie
www.agers.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 17-06-09 09:37

In news:h19rc5$2tos$1@newsbin.cybercity.dk,
ager <big@city.dk> typed:

> Jeg synes faktisk det klæder dem med deres bløde hængeøerer og den
> glade hale, racen fremstår heller ikke så skarp som den gjorde
> tidligere, pga kuperingen.

Ja, de ører er noget af det blødeste man kan forestille sig, de føles som
silke at røre ved.

> ligesom dobermannen, det er jo en helt anden race at se på.. (-;

Jeg synes at det er utroligt grimt med kuperede ører, og jeg ved ikke hvad
det skal gøre godt for. En doberman er da meget kønnere med hængeører, så
det er dejligt at det blev forbudt.

Fra : ager

Dato : 17-06-09 12:18

> [...]
> det skal gøre godt for. En doberman er da meget kønnere med hængeører, så

altså ingen tvivl om at de er betydeligt mere respektindgydende at se på som
helkuperede, det fremhæver den firskårne krop, men var det meningen at de
skulle se sådan ud, så var de nok født med stritører og kort hale..
(-;

jeg æææææælsker at sidde og nuldre boxerører.. totalt dejligt! (-;

--
Mvh. Marie
www.agers.dk

Fra : Pwh

Dato : 16-06-09 19:32

Tove Krieger, skrev:

> Selvfølgelig bed den da ud efter dig når den ikke måtte sove sammen
> med dig, så den hoppede vel på postvognen for at komme væk fra den
> "gale" mand. LOL

Alle forstandige hunde bider vel ud efter John,
derfor han har Milo til at passe på sig

/Jens

Fra : Pwh

Dato : 16-06-09 19:30

jopa, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Boxere er jo af typen muskelhund som formentlig bliver forbudt snart

Kun ret og rimeligt, og specielt de Boxere der bliver råfodret
skulle efter sigene værer særligt blodtørstige

> [...]
> ud efter mig
> Men forøvrigt en sjov hund når man ser bort fra at den formentlig var

*LOL*
Jeg ville give mange penge for at se hvordan du reagerede på at den
bed ud efter dig, men kan næsten forestille mig det

Jeg er selv mere eller mindre vokset op med Boxere, min Faster
har haft nogle stykker, så den race har da en plads i mit hjerte

/Jens

Fra : ager

Dato : 17-06-09 06:36

"jopa" <admin@jp-webs.invalid> skrev i meddelelsen
> [...]
> boxerhan i en ferie.
> Den startede med at ville sove i dobbeltsengen og bed ud efter mig da jeg

Boxere er senge og sofadyr, og vil nødigt nedværdige sig til at ligge på et
hårdt gulv - derfor er en sækkeseng eller anden superblød soveplads et
must.. (-;

> Næste dag hoppede den ind i postbilen og ville ikke ud. Igen bed den ud
> efter mig

Hvem kan klandre ham for det?, please postmand, send mig langt væk fra denne
fæle mand!.
GG..

> Men forøvrigt en sjov hund når man ser bort fra at den formentlig var
> pisse forkælet

Altid sjove.. men en uopdragen boxer er en pestillens!.

--
Mvh. Marie
www.agers.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 17-06-09 01:36

On Jun 17, 6:27 am, "ager" <b...@city.dk> wrote:

> [...]
> nogen.
> en ud af 10 boxere har haft småskader på halen grundet uhæmmet logren i

Flattere logrer også utroligt meget med halen, men jeg har endnu
tilgode at høre om haleskader på dem.
Dog kan de nemt vælte noget på sofabordet hvis man ikke er
opmærksom

--
Christian......http://www.yee-haw.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 17-06-09 09:39

In news:b211d509-c5c2-45f7-a59d-2a44e8d43eca@k38g2000yqh.googlegroups.com,
Christian B. Andresen <trav@tiscali.dk> typed:

> Flattere logrer også utroligt meget med halen, men jeg har endnu
> tilgode at høre om haleskader på dem.
> Dog kan de nemt vælte noget på sofabordet hvis man ikke er
> opmærksom

Jeg kan stadig huske når vores schæfer Asia var meget glad. Hun kunne rydde
et sofabord på no time med halen, så det var bare om at være på vagt.

Fra : ager

Dato : 17-06-09 12:15

"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i meddelelsen
> [...]

tilgode at høre om haleskader på dem.
Dog kan de nemt vælte noget på sofabordet hvis man ikke er

jeg tror nu også det mere er skrøne end facts..
der var jo en hulens ballade dengang kupering blev forbudt, og antallet af
boxere raslede ned i årene efter,
-tåbeligt.

--
Mvh. Marie
www.agers.dk

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 17-06-09 13:37

> [...]

tilgode at høre om haleskader på dem.
Dog kan de nemt vælte noget på sofabordet hvis man ikke er

En af mine tidligere labber, en sort tæve ved navn Bella, fik faktisk en
sådan "logreskade" på halespidsen, og på flere af billederne af hende bærer
hun hefteplaster dér, for det er helt utroligt, hvor meget blod, der ellers
kunne spredes på mine køkkenskabe ved hendes kraftige logren

mvh Anelise

Fra : Kim Christensen

Dato : 17-06-09 03:11

On 17 Jun., 10:39, "Tove Krieger" <missmini...@privat.dk> wrote:

> Jeg kan stadig huske når vores schæfer Asia var meget glad. Hun kunne rydde
> et sofabord på no time med halen, så det var bare om at være på vagt.

Det er sikkert derfor at schæfere i dag leveres med sænket bagparti!

Hilsen Kim

Fra : Tove Krieger

Dato : 17-06-09 10:40

In news:6c51a6e0-e1f0-4065-95f3-5d27c8c3f38c@f19g2000yqh.googlegroups.com,
Kim Christensen <SLETTESnemoris@yahoo.com> typed:

Fra : Pwh

Dato : 17-06-09 11:36

Kim Christensen, skrev:

> Det er sikkert derfor at schæfere i dag leveres med sænket bagparti!

*ROFL*

/Jens