Sitze.
Fra : Pwh

Dato : 11-06-09 10:08

Sjov oplevelse hos dyrelægen idag
Vi gik lige forbi for at bestille tid til et serviceeftersyn,
to af klinikassistenterne stod og hang foran bagindgangen
da vi kom gående (trådløse) over parkeringspladsen.
De roste mine hunde til skyerne for hvor pænt de gik,
de havde stået og luret et stykke tid på os.

Nå ikke så meget det.
Inde i butikken ville de så give dem en godbid, fint med mig.
Men damen prøvede så forgæves med sit sitze, måtte forklarer
hende at det kunne de altså ikke fordi jeg ikke havde villet lærer dem det
da jeg ikke så noget formål med at de kunne cirkusnumre
To minutter efter stod der en kunde hvis lomme Tyson snusede noget til,
det var self godbidslommen, damen ville så også give dem en godbid
og prøvede også med sit sitzeri uden held, hun var så mere stædig
end klinikassistenten som ellers fortalte at de altså ikke kunne.
Det skulle de altså bare, så hun blev ved med "sitze, sitze, ect"
uden held (passede mig helt fint).
Jeg blev så lidt irrerteret og sagde at jeg endnu ikke havde fået
en fornuftig forklaring på hvorfor hunde skulle kunne det.
Så blev hun fornærmet selvom klinikassistenten gav mig ret
i at det da var ligeså fint hvis de bare kunne stå roligt.

Self kan jeg få mine hunde til at sætte sig, men en fast kommando har
jeg ikke jeg bruger til det, kommanderer helst så lidt som muligt med dem.

/Jens (hvis hunde skal til serviceeftersyn imorgen)

Fra : oz3bto

Dato : 11-06-09 15:19

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg ikke jeg bruger til det, kommanderer helst så lidt som muligt med dem.
>
> /Jens (hvis hunde skal til serviceeftersyn imorgen)

Mindes at det er skrevet før... Kan sku bare ikke huske hvem der skrev det

mht. godbidder fra fremmede så får man sig af og til et godt grin af Bugsy
... En samojede kan nemlig IKKE lokkes med godbidder

Han sætter sig godtnok ned og tager også imod godbidden men spytter den
lige så hurtig ud igen

Fra : Pwh

Dato : 11-06-09 16:50

oz3bto, skrev:

> Mindes at det er skrevet før... Kan sku bare ikke huske hvem der
> skrev det

Muligvis mig, jeg tror jeg har skrevet om en lignene episode hvor damen
dengang blev så fornærmet at hundene slet ikke fik godbidden

Jeg vil tro at 99% her i gruppen kan få deres hund til at sitze for en godbid,
så heller ikke i dette stykke har jeg nok det store tilslutning

*LOL*

/Jens

Fra : Hm

Dato : 12-06-09 07:47

hvis der noget der kan irretere mig så er det netop det du skriver om -
Jens.

Der er ingen der skal komandere med mine hunde, punktum

Hanne

Fra : Pwh

Dato : 12-06-09 08:02

Hm, skrev:
> hvis der noget der kan irretere mig så er det netop det du skriver om
> - Jens.
>
> Der er ingen der skal komandere med mine hunde, punktum

Dyrelæger ser jeg nu gennem fingre med gør det
Fremmede mennesker vil jeg heller ikke have gør det.

Det er heller ikke fordi jeg har probs med at hunde kan kommandoen sitze,
det er mere det med hvorfor i alverden de skal optræde for at få en godbid.
Vil folk værer rare ved mine hunde kan de da bare stikke dem en godbid
kvit og frit

/Jens

Fra : jopa

Dato : 12-06-09 18:52

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev
> Vil folk værer rare ved mine hunde kan de da bare stikke dem en godbid
> kvit og frit

Det kræver så blot at du lærer dem at sitze

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 12-06-09 20:17

jopa, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev
>
> Det kræver så blot at du lærer dem at sitze

Det er de da for dumme til at kunne lærer

Guddødemig om dyrelægen idag ikke også begyndte på sitzeriet
da vi kom til årligt check, hvad er det for en mani folk har med det :-?

/Jens

Fra : jopa

Dato : 12-06-09 21:00

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Guddødemig om dyrelægen idag ikke også begyndte på sitzeriet
> da vi kom til årligt check, hvad er det for en mani folk har med det :-?

Tror det er en ny trend.
Min kender kun sit

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 13-06-09 07:10

jopa, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Tror det er en ny trend.
> Min kender kun sit

Er det ikke svært at se forskel på om Milo står eller sidder :-?

/Jens

Fra : oz3bto

Dato : 13-06-09 22:55

"Hm" <mishm8116@gmail.com> skrev i en meddelelse
> hvis der noget der kan irretere mig så er det netop det du skriver om -
> Jens.
>
> Der er ingen der skal komandere med mine hunde, punktum
>
> Hanne

Man kunne jo overveje at lære hunden nogen alternative reaktioner på de
sædvanlige sit osv. :P
hunden forstår ikke hvad du siger alligevel.. Man kunne for den sags skyld
sige et talt til den alt efter hvad man vil have den til

En mange i vores omgangs kreds har lært deres hunde er halse eller hvad
siger hunden... Ja da lærte Bugsy en lidt anden version.. "Tag ham"
hvorefter han begynder at gø som en gal ...Den kan så også bruges til at
holde en person lidt på afstand.. Ganske effiktivt..:P

Fra : Pwh

Dato : 14-06-09 07:08

oz3bto, skrev:
> [...]
> hunden forstår ikke hvad du siger alligevel.. Man kunne for den sags
> skyld sige et talt til den alt efter hvad man vil have den til

Se det var en god ide

/Jens

Fra : shoteye

Dato : 13-06-09 01:32

On 13 Jun., 08:09, "Pwh" <kkk...@email.dk> wrote:

> Er det ikke svært at se forskel på om Milo står eller sidder  :-?

Jo

Fra : Pwh

Dato : 13-06-09 12:47

shoteye, skrev:

> Jo

Retfærdigvis må man jo sige at det ikke kun gælder Milo,
men også alle andre Schæfere

/Jens

Fra : Hm

Dato : 13-06-09 22:15

> Retfærdigvis må man jo sige at det ikke kun gælder Milo,
> men også alle andre Schæfere
>
> /Jens

Nå, nå her Jensen kom nu ikke for godt igang

Hanne/ som stadig tror at Jens er misundelig på os der har hunde med en flot
bygning.