Gas Alarm
Fra : Ukendt

Dato : 12-06-09 20:14

Hej.
Jeg har købt en gas alarm i silvan. HS-109B fra EZLINE
-
Der står noget med at, Hvis alarmen bruges til at opdage nature gas, placers
den 50 cm under loftet. Hvis det er komprimeret petroleums gas, skal den
placeres 30 cm fra gulvhøjde.

- Hvad er det gas man bruge på flaske for noget? Det er en Prima Light
flaske vi har.

- Kan jeg sætte den op i et skab, og vil den stadig virke der?

Fra : Jens

Dato : 12-06-09 21:13

Den skal sidde nede ved gulvet. Den gas der er i en almindelig gasflaske er
tungere end luft.

Det er hvad jeg har lært.

Mvh
Jens

Fra : Ukendt

Dato : 13-06-09 09:15

> - Kan jeg sætte den op i et skab, og vil den stadig virke der?

Så reagerer den jo kun hvis der er gas i skabet....

Per

Fra : Ukendt

Dato : 13-06-09 15:20

"Per Olsen" <per.olsen-snabela-smoerumnet.dk> skrev i en meddelelse

> Så reagerer den jo kun hvis der er gas i skabet....

Nu er skabet jo ikke lufttæt. - Men den opdager nok gassen hurtigere udefor
skabet, så vælger at anbringe den der, i en højde på 30 cm over gulvet.
Kan man teste om den virker, med lighter gas??

Fra : Ukendt

Dato : 13-06-09 21:03

> Nu er skabet jo ikke lufttæt. - Men den opdager nok gassen hurtigere
> udefor skabet, så vælger at anbringe den der, i en højde på 30 cm over
> gulvet.

Du kan også sætte den udenfor, så slipper du for at blive vækket af den om
natten

> Kan man teste om den virker, med lighter gas??

Ja. Min reagerede ihvertfald på det.

Per

Fra : Ukendt

Dato : 13-06-09 22:54

> Du kan også sætte den udenfor, så slipper du for at blive vækket af den om
> natten

HEHE.. Det var nu mere fordi, at min 1 år søn, sikkert synes den er meget
sjov og pille ved, så var det mere praktisk at gemme den lidt afvejen.

> Ja. Min reagerede ihvertfald på det.

Ok, den har godt nok en test knap, man kan trykke på, så kan man hører
sirenen - Men vil da lige prøve og se, om den reagere på lighter gas..

Fra : Ukendt

Dato : 14-06-09 09:46

> HEHE.. Det var nu mere fordi, at min 1 år søn, sikkert synes den er meget
> sjov og pille ved, så var det mere praktisk at gemme den lidt afvejen.

Når han har "prøvet" testknappen mister han nok hurtigt interessen.

Den burde nu også kunne holde til det.

Per.