Dell 2408WFP vil ikke vågne op - hvad f
Fra : Esben von Buchwald

Dato : 11-06-09 15:24

Det er godt nok et mærkeligt problem jeg har...

Min Dell 2408wfp skærm sat til DVI nr. 1 på grafikkortet, kan ikke finde
ud af at vågne op igen hvis den fx er slukket pga. inaktivitet eller
hvis man slukker og tænder den på power knappen. Man skal reboote eller
lign. for at få billede på.

Når den sidder på DVI udgang 2 er der ikke noget problem (men det er
ikke en option, da jeg har 2 skærme og vil gerne have 2408'eren som
primær skærm. Jeg kan godt bytte om via software, men ved nogle
applikationer defaulter den til skærmen på udgang 1, og da 2005'eren
står lodret, er det knap så fedt at fx bios og andre gamle ting som
køres i fuld skærm (fx spil) vises på den lodrette skærm).

Ingen andre skærme (har testet med DVI til Dell 2005fpw og Panasonic 50"
TV) har problemer med at vågne op når de sidder på DVI udgang 1.

Problemet med at vågne op, opstår kun på min stationære PC (dvs. ikke på
min laptop via DVI), i Windows XP og Windows 7. Ikke i Linux, og heller
ikke ude i BIOS, der kan jeg sagtens slukke og tænde og få billede igen
osv. Når jeg kører Windows i safe VGA mode, er der heller ikke problemer
med at få skærmen til at vågne igen.

Hvad fanden kan kan det være? At lige præcis min Dell 2408wfp, ikke kan
vågne op når den er sat til min PC med et Radeon X800XL på DVI udgang 1,
i Windows XP og 7???

Jeg har endda fået skærmen byttet hos Dell fordi det virkede som den var
defekt men nu har jeg fået en nyere revision (A01 i stedet for A00) og
problemet er det samme.

Jeg tænkte så det kunne være driveren...:

I Windows XP forsvinder wake-up problemet hvis jeg installerer en ældre
ATI Catalyst driver, f.eks. 7.1 eller 7.4 - MEN så kan jeg ikke få lov
at rotere billedet på min sekundære skærm (noget med XP SP3 og gamle
drivere ik er kompatible), den hopper tilbage til standard setting, når
jeg trykker gem. Lige nu kører jeg med 8.4 som kun af og til laver
problemer efter inaktivitet, men som stadig ikke vil vække den op, når
PCen er låst, medmindre man via tastaturet låser den op i blinde.

I Windows 7 har jeg både forsøgt med nyeste Catalyst driver, og en ældre
version, med samme wake up problem på begge, så det er helt umuligt at
bruge pt.

FUT til dk.edb.hardware.skaerm

Fra : Karsten Jensen

Dato : 16-06-09 12:54

On Thu, 11 Jun 2009 16:24:04 +0200, Esben von Buchwald
<find.mig@paa.google> wrote:

hvis jeg var dig ville jeg i fejlsikret tilstand afinstallere alle
grafk-drivere og prøve på ny.....