MySql 5.0.67: Problemer med adgang til PRO~
Fra : Jesper Lund Stocholm

Dato : 11-06-09 19:37

Jeg har dannet en PROCEDURE i min MySql-database med følgende script:

DELIMITER $$

DROP PROCEDURE IF EXISTS `lundstocholm_dk_db`.`GetItemGroups`$$
CREATE DEFINER=`lundstochol_dk`@`%` PROCEDURE `lundstocholm_dk_db`.`GetItemGroups`()
BEGIN
SELECT * FROM ItemGroups;
END $$

DELIMITER ;

Jeg logger ind på databasen med brugernavn "lundstoch_dk" i
schemaet "lundstocholm_dk_db".

Mit problem er, at når jeg lige bagefter prøver at afvikle

CALL GetItemGroups;

Så får jeg fejlen

"execute command denied to user 'lundstochol_dk'@'%' for
routine 'lundstocholm_dk_db.GetItemGroups'"

Jeg har ingen problemer med at hente data fra selve tabellerne,
som jeg også har dannet selv. CREATE-statement for ItemGroup-tabellen
er:

DROP TABLE IF EXISTS `lundstocholm_dk_db`.`ItemGroups`;
CREATE TABLE `lundstocholm_dk_db`.`ItemGroups` (
`GroupName` varchar(50) collate latin1_danish_ci NOT NULL,
`Id` int(10) NOT NULL auto_increment,
`Active` int(10) NOT NULL default '0',
`Guid` varchar(50) collate latin1_danish_ci default NULL,
`Priority` int(10) default '0',
`ImageFile` varchar(255) collate latin1_danish_ci default NULL,
PRIMARY KEY (`Id`),
KEY `Guid` (`Guid`),
KEY `ID` (`Id`)
) ENGINE=InnoDB AUTO_INCREMENT=51 DEFAULT CHARSET=latin1
COLLATE=latin1_danish_ci;

Det er efterhånden længe siden jeg har arbejdet med MySql, så bær
over med mig, hvis jeg har overset noget ... men hvad gør jeg galt?

--
Jesper Lund Stocholm
http://idippedut.dk

Fra : Leif Neland

Dato : 11-06-09 23:16

Jesper Lund Stocholm skrev:
> [...]
>
> Det er efterhånden længe siden jeg har arbejdet med MySql, så bær
> over med mig, hvis jeg har overset noget ... men hvad gør jeg galt?

Du har tydeligvis ikke execute-rettigheder.

http://dev.mysql.com/doc/refman/5.1/en/privileges-provided.html#priv_execute

Leif

Fra : Jesper Lund Stocholm

Dato : 12-06-09 05:46

Leif Neland <leif@neland.dk> wrote in

> Du har tydeligvis ikke execute-rettigheder.
>
> http://dev.mysql.com/doc/refman/5.1/en/privileges-provided.html#priv_ex
> ecute

Ja, det anede mig nok. Jeg blev forvirret over 'lundstochol_dk'@'%'-
notationen, så jeg ville lige forsøge at fixe det selv - inden jeg tager
kontakt til admin om dette.

Tak for hjælpen,

--
Jesper Lund Stocholm