Pral :-)
Fra : Pwh

Dato : 08-06-09 20:48

Jeg skal lige prale med min dræber-Angel.
For lidt siden hørte jeg hende rode voldsomt rundt i en busk ude i haven,
jeg blev self nysgerrig, og sørme og tøsen ikke kastede rundt med en fed rotte.
Der gik vel 3-4 sekunder så sagde det knas knas, så var den himlet
Hun er blevet ret så ferm til at fange den slags kryb, også nødvendigt nu hvor
min kat mener den er nået pensionsalderen og ikke gider jage mere

/Jens (som byttede sig til rotten for et kødben)

Fra : Tove Krieger

Dato : 08-06-09 21:03

In news:h0jpuk$16pf$1@newsbin.cybercity.dk,
Pwh <kkkjhh@email.dk> typed:
> [...]
> gider jage mere
> /Jens (som byttede sig til rotten for et kødben)

Hun er da noget af en jagthund, men tror du ikke at du ikke også skal melde
til din kommune at der er rotter i dit område. Det har man jo pligt til hvis
man ser dem. Selvom Angel er dygtig til at fange dem, så er der da sikkert
også rotter uden for din matrikel.
--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Pwh

Dato : 09-06-09 05:03

Tove Krieger, skrev:
> [...]
> pligt til hvis man ser dem. Selvom Angel er dygtig til at fange dem,
> så er der da sikkert også rotter uden for din matrikel.

Rotter slippe man aldrig af med, så længe de holder sig ude af mit hus
gør jeg ikke mere ud af det.
Jeg skal ikke nyde noget af at de kommer og lægger gift som mine dyr
kan risikerer at få i sig (kender en hvis hund det skete for).
Så det er endnu en af de pligter jeg tager lidt let på

/Jens

Fra : ager

Dato : 09-06-09 05:17

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i meddelelsen
> [...]

Pas du hellere på.. nu var der en mynde af en art det havde taget fejl af en
chihuaua og en rotte.. så den blev taget ind til mentalttest og forvaring
sålænge det stod på..

--
Mvh. Marie - Som ikke turde sætte sine katte sammen med en lille bitte
chihuaua..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 09-06-09 08:01

"ager" <big@city.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> sålænge det stod på..
>
> --
> Mvh. Marie - Som ikke turde sætte sine katte sammen med en lille bitte

Mynder, jamen jager de ikke alt hvad der bevæger sig....
Og vel tæt på årsagen til ordsproget, som Hund efter hare... ?

M.V.H....Benny..

Fra : Pwh

Dato : 09-06-09 17:00

Benny Mortensen, skrev:

> Mynder, jamen jager de ikke alt hvad der bevæger sig....
> Og vel tæt på årsagen til ordsproget, som Hund efter hare... ?

Min storesøster opdrættede i sin tid Greyhounds,
de nåede vist at få et par katteliv på samvittigheden

Forøvrigt en dejlig race sådan en Greyhound,
kunne jeg godt finde på at få en dag, en god familiehund.

/Jens

Fra : Pwh

Dato : 09-06-09 16:58

ager, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i meddelelsen
>
> Pas du hellere på.. nu var der en mynde af en art det havde taget
> fejl af en chihuaua og en rotte.. så den blev taget ind til
> mentalttest og forvaring sålænge det stod på..

*LOL*
Shit happens
Folk kan sgu da også holde sig til hunde i hundestørrelse

/Jens

Fra : ager

Dato : 09-06-09 18:48

> *LOL*
> Shit happens
> Folk kan sgu da også holde sig til hunde i hundestørrelse

bestemt ikke sjovt for den stakkels pige der stod tilbage med line og sele
uden hund i..
jeg kender flere ganske sjove chihuauaer, men der er godt nok ikke meget
hund i sådan en..
og jeg kan godt forstå, at det kan være svært at skelne for hunden hvad der
er hvad...

--
Mvh. Marie
www.agers.dk

Fra : Pwh

Dato : 09-06-09 18:56

ager, skrev:

> bestemt ikke sjovt for den stakkels pige der stod tilbage med line og
> sele uden hund i..

Folk har da heller ingen humoristisk sans

> og jeg kan godt forstå, at det kan være svært at skelne for hunden
> hvad der er hvad...

Jeg ville værer bange for at min kat åd den

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 09-06-09 07:59

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kan risikerer at få i sig (kender en hvis hund det skete for).
> Så det er endnu en af de pligter jeg tager lidt let på

Uha da da, det er nok fordi du endnu ikke har haft rotter.

Så det Angel fangede og knaste, var nok snarere en mosegris,
Som jo altså er det alternative navn til vandrotten.
Som jo er 100% vegetarianer, og ikke spiser huse

Rotten derimod, er altædende, og i særdeleshed intelligent.
Og den går hjertensgerne indendørs, og den er dårligt
kommet indenfor, før man kan høre den gnave alle vegne.
Og uanset, hvor godt den så end bliver fodret, så er den
uforskammet nok, til uhæmmet at gnave videre, og den
kender ikke til racediskrimination, så den æder alt, lige fra
murværk til elektriske installationer. Så rotten er dermed
sikkert skyld i en stor del, af de nærmest uforklarligt mange
brande man hører om for tiden.
Desuden hjælper rotte anmeldelser kommunen med at finde
frem til, hvor det er mest nødvendigt, at få kloakkerne
undersøgt for brud....

Så jeg ville gemme den, og lade kommunen afgøre....
Rotte, eller mosegris, og håbe på det sidste....
Også selv om de er nærmest lige så svære at blive kvit
som rotterne. Men de bliver da fortrinsvist udenfor

M.V.H....Benny..

Fra : jopa

Dato : 09-06-09 09:44

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.dk> skrev

> Så jeg ville gemme den, og lade kommunen afgøre....
> Rotte, eller mosegris, og håbe på det sidste....
> Også selv om de er nærmest lige så svære at blive kvit
> som rotterne. Men de bliver da fortrinsvist udenfor

Bekæmpelse af mosegrise er ikke en kommunal opgave, men så vidt jeg husker
er det rimeligt let at se forskel.
Mener halen på rotter er rimelig lang og kun halvt så lang på mosegrise.

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 09-06-09 10:29

"jopa" <admin@jp-webs.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> er det rimeligt let at se forskel.
> Mener halen på rotter er rimelig lang og kun halvt så lang på mosegrise.

Det skal jeg ikke kunne sige, da jeg aldrig har haft muligheden for at
sammenligne.... Så selv om det sikkert var mosegrise jeg så, valgte vi at
behandle dem som rotter.... Jeg plejer at skelne dem således... Hvis den
ligger død, og den er hel, så er det en rotte.... Er der spist af den, er
det en mosegris... Da jeg tager det for givet, at det er Mis der har været
på spil, og konklusionen drages på, rygtet om at katte, ikke spiser rotter.

M.V.H....Benny..

Fra : Pwh

Dato : 09-06-09 17:12

Benny Mortensen, skrev:

> [...]
> spist af den, er det en mosegris... Da jeg tager det for givet, at
> det er Mis der har været på spil, og konklusionen drages på, rygtet

Min kat har nu i sine unge dage spist en hel (ægte) rotte,
det tog den 20 min at fortærer den, og en nat at fordøje den
Siden den dag har jeg nu kun set at den har ædt deres hoveder,
så er den jo også sikker på at den er helt død

/Jens

Fra : Pwh

Dato : 09-06-09 17:09

Benny Mortensen, skrev:

> Uha da da, det er nok fordi du endnu ikke har haft rotter.

Ikke inde i huset, ud over de lig som katten har slæbt hjem

> Så det Angel fangede og knaste, var nok snarere en mosegris,
> Som jo altså er det alternative navn til vandrotten.

Jeg kan godt se forskel.
Vandrotter fanger hun nede på engen, og får lov til at æde dem.
Dette var en vaskeægte kloakrotte desværre.
Den fik hun ikke lov til at æde.

> Rotten derimod, er altædende, og i særdeleshed intelligent.
> Og den går hjertensgerne indendørs, og den er dårligt
> kommet indenfor, før man kan høre den gnave alle vegne.

Det overlever den ikke ret længe her i huset,
både Angel og min kat dræber rotter med stor fryd

> Så jeg ville gemme den, og lade kommunen afgøre....
> Rotte, eller mosegris, og håbe på det sidste....
> Også selv om de er nærmest lige så svære at blive kvit
> som rotterne. Men de bliver da fortrinsvist udenfor

Den er kylet i skraldespanden, henter den ikke igen
En enkelt rotte i ny og næ på min grund kan ikke bringe mit pis i kog,
er sikker på at de kommer inde fra den byggelegeplads som ligger 100m
fra hvor jeg bor, der holder de jo kaniner, ect, ect, så der er sikkert godt med mad.

/Jens

Fra : Kim Christensen

Dato : 09-06-09 02:39

On 9 Jun., 09:00, "Benny Mortensen" <b...@tdcadsl.dk> wrote:

> en

> Mynder, jamen jager de ikke alt hvad der bevæger sig....
> Og vel tæt på årsagen til ordsproget, som Hund efter hare... ?

Ikke nødvendigvis. Til manges forbavselse kan de faktisk opdrages til
at opføre sig pænt, og de er ret intelligente. Men de er dog ikke i
stand til at foretage en DNA test, og derfor kan de ikke se forskel på
en rotte og en chiuhadada.

Hilsen Kim

Fra : Leyna

Dato : 09-06-09 15:53

On Mon, 8 Jun 2009 22:02:43 +0200, "Tove Krieger"
<missminimiv@privat.dk> wrote:

> [...]
>man ser dem. Selvom Angel er dygtig til at fange dem, så er der da sikkert

HA! Der gik mere end en måned og adskillige henvendelser til kommunen
før de overhovedet gad så meget som at overveje at gøre noget ved
vores rotteproblem, og den smule der så blev gjort gjorde faktisk
ingen forskel. Rotterne gik ikke i de fælder kommunen bruger, men de
smækfælder vi selv havde indkøbt var dog efektive. Vi er så langt om
længe blvet rottefri og det er rigtig heldigt, for der er atter kommet
ællinger til, og vi regner med at der kommer kyllinger meget snart.
Sidste år var der kun en enkelt ælling der overlevede, og hun skal
forhåbentlig osse snart være mor.

Og hvis jeg lige kom OT så var det altså Toves skyld!
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Pwh

Dato : 09-06-09 17:13

Leyna, skrev:

> [...]
> ingen forskel. Rotterne gik ikke i de fælder kommunen bruger, men de
> smækfælder vi selv havde indkøbt var dog efektive.

Du kan da bare leje Angel

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 09-06-09 18:46

In news:cjts259996egfn5m1u4kofik5j4frt300p@4ax.com,
Leyna <leyna@leyna.dk> typed:

> [...]
> forhåbentlig osse snart være mor.
>
> Og hvis jeg lige kom OT så var det altså Toves skyld!

Jeg får godt nok skyld for meget nu om dage.

Bortset fra det, så er det en god kommune (Kalundborg) jeg bor i, og her gør
de altså noget ved rotteproblemet. Der kommer en mand rundt ca. hver anden
måned for at høre om vi har set rotter, og hvis vi har skal vi hurtigst
muligt rapportere det. Vi har så ikke observeret rotter indtil dato.

Vi har til gengæld mosegrise. Vores tidligere nabo havde en lille hunkat,
som fik killinger næsten hvert år, og vi har flere gange set hende komme
slæbende med mosegrise fra et mosehul på marken bag vores hus, så der blev
sandelig sørget godt for hendes afkom.

Fra : Pwh

Dato : 09-06-09 19:03

Tove Krieger, skrev:

> [...]
> hende komme slæbende med mosegrise fra et mosehul på marken bag vores
> hus, så der blev sandelig sørget godt for hendes afkom.

Kattebarf

OT.
Min søster der bor i USA har lige fået sig en ny kat (har 2 hunde i forvejen)
fra et internat, tror den er 1 år gammel.
Den har hun sat sig i hovedet skal barffodres som hendes hunde,
hun siger at den allerede efter 2 uger begyndte at stjæle kyllingevinger
fra hendes Cain som den så gnaskede i sig, så den blev hurtigt en rigtig vildkat

/Jens (hvis kat bliver ½-barfet)

Fra : Henrik K

Dato : 10-06-09 03:08

Øhh nå? http://www.vizla.dk/intelligens/index.htm

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 10-06-09 05:24

On Jun 9, 6:02 am, "Pwh" <kkk...@email.dk> wrote:
> [...]
> Jeg skal ikke nyde noget af at de kommer og lægger gift som mine dyr
> kan risikerer at få i sig (kender en hvis hund det skete for).

Vi bor på en landejendom og har haft høns og har heste. Dette er begge
kilder til at tiltrække rotter og vi har da i tidens løb fanget flere.
Allerførst ville vi klare os med kattene og smækfælder, men beslutte
os for gift senere, og rottefængeren har nu sat giftkasser op.
Ingen af vores dyr har haft problemer pga. det, hverken hunde eller
katte er ådselsædere og de æder desuden ikke rotter.

> Så det er endnu en af de pligter jeg tager lidt let på

Det er en af grundene til at antallet af rotter er steget.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk

Fra : Pwh

Dato : 10-06-09 16:12

Christian B. Andresen, skrev:

> Vi bor på en landejendom og har haft høns og har heste. Dette er begge
> kilder til at tiltrække rotter og vi har da i tidens løb fanget flere.

Som jeg skrev tror jeg også det er den byggelegeplads der ligger
tæt på mig at rotterne kommer fra, så må de tage sig af problemet der.

> Ingen af vores dyr har haft problemer pga. det, hverken hunde eller
> katte er ådselsædere og de æder desuden ikke rotter.

Den hund jeg kender til åd nu giften direkte.
Men hvem har bildt dig ind at hunde ikke er ådelsædere,
det kan jeg garanterer dig for at de er, og med stor glæde.
At dine måske ikke har gjort det er nok fordi de aldrig har
været sultne nok, eller kun regner tørkost for mad
Mit bedste gæt er at katte har det på samme måde.

> Det er en af grundene til at antallet af rotter er steget.

Det har jeg så ikke indtrykket af at det er her hvor jeg bor.
En enkelt rotte får mig altså ikke til at gå i panik,
self ville jeg reagerer hvis jeg havde set flere eller
så en rotte ofte, sådan er det altså ikke.

/Jens

Fra : ager

Dato : 10-06-09 19:08

> [...]
> været sultne nok, eller kun regner tørkost for mad
> Mit bedste gæt er at katte har det på samme måde.

Jeg tror ikke at katte er ådselsædere..
jeg tror heller ikke at mine hunde ville æde hverken rotter eller døde
fugle, har aldrig observeret nogen interesse i døde dyr, med mindre de er
pænt afpelset og i madskålen (-;
men rent naturligt er hunden altædende, også ådsler.
Rotter har de taget et par gange, og en fasan er der også røget, men de er
pænt blevet efterladt uden interesse for at æde det.

--
Mvh. Marie
www.agers.dk

Fra : Pwh

Dato : 10-06-09 20:19

ager, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg tror ikke at katte er ådselsædere..

Kun et spørgsmål om at værer sulten nok,
men som udgangspunkt tror jeg det heller ikke.

> jeg tror heller ikke at mine hunde ville æde hverken rotter eller døde
> fugle, har aldrig observeret nogen interesse i døde dyr, med mindre
> de er pænt afpelset og i madskålen (-;

Tyson har ædt en mosegris der allerede var død,
men ellers har jeg ikke set mine gører det.
Men jeg talte da med en dame idag som har probs med at hendes Lab
finder døde fugle og æder dem, så det er nok ikke så usædvanligt.

> men rent naturligt er hunden altædende, også ådsler.

Tror meget af det ligger i vane og naturligt instinkt mod at æde noget
som hunden føler sig usikker på.
Da jeg begyndte på råfodring ville mine hunde da ikke røre feks. kallun eller lever,
det var simpelthen for stærk kost, det ryger ned som slik nu om stunder

> Rotter har de taget et par gange, og en fasan er der også røget, men
> de er pænt blevet efterladt uden interesse for at æde det.

Angel er nu begyndt at æde de mosegrise hun fanger,
rotter synes jeg dog ikke er en god ide hun æder.

/Jens

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 11-06-09 01:26

On Jun 10, 5:12 pm, "Pwh" <kkk...@email.dk> wrote:

> Som jeg skrev tror jeg også det er den byggelegeplads der ligger
> tæt på mig at rotterne kommer fra, så må de tage sig af problemet der.

> Den hund jeg kender til åd nu giften direkte.

Hvis det ligger i depotkasser er det ret svært.

> [...]
> At dine måske ikke har gjort det er nok fordi de aldrig har
> været sultne nok, eller kun regner tørkost for mad

Det kan så godt være.

> Mit bedste gæt er at katte har det på samme måde.

Katte er en hel del mere kræsne end hunde.

> Det har jeg så ikke indtrykket af at det er her hvor jeg bor.
> En enkelt rotte får mig altså ikke til at gå i panik,
> self ville jeg reagerer hvis jeg havde set flere eller
> så en rotte ofte, sådan er det altså ikke.

En rotte betyder der er flere i nærheden, rotter er relativt dovne
mht. hvor langt væk de vil hente føde.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk

Fra : Pwh

Dato : 11-06-09 09:53

Christian B. Andresen, skrev:

> Hvis det ligger i depotkasser er det ret svært.

Kan ikke huske de precise omstændigheder,
jeg må spørge Per næste gang jeg møder ham.
Mener det var noget med nogle giftpiller som var blevet
lagt ind i et skur som hunden så var kommet ind i.
Stadig her jeg heller ingen garanti for at Angel eller min kat
ikke æder en rotte der lige har fyldt sig med gift.

> Det kan så godt være.

Det er nu et faktum og har intet med tro at gører

> Katte er en hel del mere kræsne end hunde.

Det tror jeg på

> En rotte betyder der er flere i nærheden, rotter er relativt dovne
> mht. hvor langt væk de vil hente føde.

Så længe jeg ikke har mistanke om at de har rede på min grund
gør jeg som sagt ikke mere ud af det, men holder self øje i fremtiden.
Tror det er ca 2 år siden Angel sidst nakkede en rotte på min grund,
den sad og gloede i carporten en dag vi kom hjem, det overlevede den ikke.

/Jens

Fra : oz3bto

Dato : 09-06-09 12:52

> [...]
> min kat mener den er nået pensionsalderen og ikke gider jage mere
>
> /Jens (som byttede sig til rotten for et kødben)

Du skal da lære den att fange noget nyttig istedet ..

Bugsy har fundet ud af at han kan fange fisk.. Sidst vi var ude ved
fiskesøen hoppede han i og kom op igen med en 1½kg´s ørred .. Hvordan det
lykkedes ham ved jeg ikke men stolt det var han da :P

Fra : Pwh

Dato : 09-06-09 17:15

oz3bto, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse
>>

> Du skal da lære den att fange noget nyttig istedet ..

Skadedyrsbekæmpelse er da ret så nyttigt

> Bugsy har fundet ud af at han kan fange fisk.. Sidst vi var ude ved
> fiskesøen hoppede han i og kom op igen med en 1½kg´s ørred ..
> Hvordan det lykkedes ham ved jeg ikke men stolt det var han da :P

Hvis det var en levende han fangede er det sgu imponerende

/Jens

Fra : oz3bto

Dato : 09-06-09 19:16

> Skadedyrsbekæmpelse er da ret så nyttigt

> Hvis det var en levende han fangede er det sgu imponerende
>
> /Jens

Spræl levende ..

Skal lige siges at fiskene var lidt dovne den dag og kom tit ind til kanten
for at vende rundt .. Var der han tog en

Fra : Pwh

Dato : 09-06-09 20:13

oz3bto, skrev:

> Spræl levende ..
>
> Skal lige siges at fiskene var lidt dovne den dag og kom tit ind til
> kanten for at vende rundt .. Var der han tog en

Ja så blegner mit praleri unægteligt en smule
Til gengæld var min Tyson engang ved at blive ædt af en gedde i damhussøen,
har aldrig set ham svømme så hurtigt ind til land

/Jens

Fra : oz3bto

Dato : 09-06-09 20:34

> [...]
> damhussøen,
> har aldrig set ham svømme så hurtigt ind til land

Må have været en stor en ellers er tyson et bette pjok .. Gedder tager som
reglen ikke større bytte som de kan have i munden :P

Fra : Pwh

Dato : 09-06-09 20:53

oz3bto, skrev:

> Må have været en stor en ellers er tyson et bette pjok .. Gedder
> tager som reglen ikke større bytte som de kan have i munden :P

Det var i hans unge dage da han kun var et pjok på 40kg

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 10-06-09 08:24

> [...]
damhussøen,
> har aldrig set ham svømme så hurtigt ind til land

Tja, det er jo nogle ynkelige pjok, du der har rodet dig til Hva' ?

Fiskene vil æde Tyson....

Ænderne vil æde Angel

Og resten af Damhusengen, tror at Tyson & Angel vil æde dem...

Frygt har virkeligt mange ansigter )))

M.V.H....Benny..

Fra : Pwh

Dato : 10-06-09 12:16