industriferie Tyskland
Fra : S.B.

Dato : 10-06-09 20:06

Nogen der kan huske adressen på den internetside hvor man kan se på hvad tid
de forskellige "stater" i Tyskland har deres industriferie?

Søren

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 10-06-09 23:13

"S.B." <sobo@[slettes]ofir.dk> skrev i meddelelsen
> Nogen der kan huske adressen på den internetside hvor man kan se på hvad
> tid de forskellige "stater" i Tyskland har deres industriferie?
>
> Søren

Her kan du se køvarsler for hele Tyskland:
http://www.fdm.dk/public/ferie/naarduerpaavej/bilkoerogvejarbejde/kokalender/

Kurt

Fra : S.B.

Dato : 11-06-09 06:19

"Kurt B. Andersen" <kurtanospam@privat.dk> skrev i en meddelelse

> "S.B." <sobo@[slettes]ofir.dk> skrev i meddelelsen

> Her kan du se køvarsler for hele Tyskland:
> http://www.fdm.dk/public/ferie/naarduerpaavej/bilkoerogvejarbejde/kokalender/
>
> Kurt

Takker - var en del af det jeg ville vide
Men ville også gerne vide hvad tid ungerne bliver sluppet ud af skolen, for
at undgå kø i Heidepark, som vi holder ind ved på vejen gennem Tyskland.

Søren

Fra : Inger D.

Dato : 11-06-09 07:38

> Takker - var en del af det jeg ville vide
> Men ville også gerne vide hvad tid ungerne bliver sluppet ud af skolen,
> for at undgå kø i Heidepark, som vi holder ind ved på vejen gennem
> Tyskland.

Vær i øvrigt opmærksom på, at Tyskland er ved at indføre en del miljøzoner,
der kræver at bilen er mærket med en mærket, der indikerer, hvor meget den
forurener. Læs mere her:
http://www.fdm.dk/public/ferie/feriebasen/Tyskland/veje/feinstaubplakette.htm

Inger D.

Fra : S.B.

Dato : 11-06-09 16:46

"Inger D." <blabla@no.no> skrev i en meddelelse

> Vær i øvrigt opmærksom på, at Tyskland er ved at indføre en del
> miljøzoner, der kræver at bilen er mærket med en mærket, der indikerer,
> [...]

Er en motorcykel vi kommer på, de er så vidt jeg ved undtaget fra forbudet
(endnu)
Men ellers er den ikke så gammel at den ikke ofylder kravene

Søren

Fra : xs1100

Dato : 11-06-09 22:28

Søren griflede:

> Er en motorcykel vi kommer på, de er så vidt jeg ved undtaget fra forbudet
> (endnu)
> Men ellers er den ikke så gammel at den ikke ofylder kravene
>
> Søren

2 hjulede køretøjer er undtaget i alle miljøzoner.
Mvh
Jarl
--
Der osse lige skal ind igennem Berlin i august på den gamle XS1100`er mens
man må :)

Fra : Anette

Dato : 11-06-09 09:49

S.B. wrote:

> Men ville også gerne vide hvad tid ungerne bliver sluppet ud af
> skolen, for at undgå kø i Heidepark, som vi holder ind ved på vejen
> gennem Tyskland.

Hej Søren

Det kan du finde her
http://www.kmk.org/fileadmin/pdf/Ferienkalender/Sommerferien2005bis2010.pdf

Faktisk også de fremtidige ferier , helligdage o.s.v
http://www.kmk.org/ferienkalender.html

God tur :)

/ Anette

Fra : S.B.

Dato : 11-06-09 16:49

"Anette" <abc@def.es> skrev i en meddelelse

> [...]
> http://www.kmk.org/fileadmin/pdf/Ferienkalender/Sommerferien2005bis2010.pdf
>
> Faktisk også de fremtidige ferier , helligdage o.s.v

Takker, lader til jeg slipper for de fleste af dem

Søren

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 11-06-09 21:41

> "Anette" <abc@def.es> skrev i en meddelelse

> Takker, lader til jeg slipper for de fleste af dem
>
> Søren

Uanset om det er ferie eller ej, så vil jeg kraftigt råde dig til at undgå
lørdage - der er meget pres på.
Vi var der sidste år i en weekend i september, og om lørdagen måtte vi hele
tiden stå i kø og nåede kun et begrænset antal forlystelser.
Så vi tog endnu en dag i parken om søndagen, og der nåede vi alt det vilde
og de fleste af dem prøvede vi flere gange.
Vejrmæssigt var begge dage lige gode, så det var ikke det der holdt folk væk
om søndagen.

Kurt

Fra : S.B.

Dato : 12-06-09 14:43

> [...]
> og de fleste af dem prøvede vi flere gange.
> Vejrmæssigt var begge dage lige gode, så det var ikke det der holdt folk

Vores plan var at køre fra Alsace søndag morgen og så holde ind i Soltau, og
derefter besøge Heidepark mandag, de fleste er jo så i skole, i hvert fald
til sidst på eftermiddagen.
Mere spændt på om jeg kan nå Alsace på en dag pga af kø, da det er lørdagen
8 dage før jeg triller hjemmefra. Og lørdage er formodentlig den værste dag
at trille gennem Tyskland på.
Har nu for en sikkerhedsskyld booket et værelse på et gasthause 300 km før
min destination i Alsace, 850 km bør der være mulighed for at nå

Søren