Nyt træk til vognen
Fra : oz3bto

Dato : 10-06-09 16:38

Da låsemekanismen er begyndt at drille på vores "lidt" brugte vogn (årgang
79) vil jeg skifte den til en ny

Men nu findes der jo et hav af dem bla en der skulle forhindre slinger
Priserne på disse er betydeligt højere som det den lokale mekaniker sælge
mig en alm. til

Er det de extra kroner værd ? .. Og kan de egentlig monteres på så gammel en
vogn ?

Bilen der trækker vognen har en egenvægt på det dobbelte af vognens
totalvægt

Fra : Jens

Dato : 12-06-09 21:17

"oz3bto" <no@here.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> en vogn ?
>

> Bilen der trækker vognen har en egenvægt på det dobbelte af vognens

Hvis din bil er så tung som du beskriver, vil jeg ikke ofre penge på en
stabilisator. De campingvogn kan jo slingre det den vil, bilen skal nok
bliver på vejen og så må den bare pænt følge med. Problemerne med slinger
opstår altid når CV er tæt på (eller OVER) vægtgrænsen for hvad der må
kobles på bilen og samtidig er læsset forkert så der ikke er noget solidt
kugletryk (mindst 50 kg anbefales). Du må jo selv have en erfarring med om
den slingre når du kører "stærkt" og/eller bliver overhalet af en turistbus
der smyger sig forbi i 20 cm's afstand med stor fart. Hvis CV kører stabilt
efter bilen er alt som det skal være.

/jens

Fra : oz3bto

Dato : 13-06-09 22:32

"Jens" <mugarbeFJERN@smask.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> turistbus der smyger sig forbi i 20 cm's afstand med stor fart. Hvis CV
> kører stabilt efter bilen er alt som det skal være.

Nu har jeg for sjovs skyld lige været på vægten med trækket idag hvor CVen
var fuldt lastet med alt hvad den bør have med minus tasker med tøj o.l.
TV, Fortelt , div køkkengrej osv. hvad høre hjemme i vognen var på plads

Vognen vejede 825kg
Bilen var ikke pakket med andet som os selv + vovsen og et par klap
stole.. Den vejede 2125kg m. fuldtank og 2 personer
Kugle trykket lå på knapt 65kg .. Måske lidt højt men bil + vogn står
næsten 100% i water under kørslen

Trods blæsten idag lå CVen 110% stabil bagefter selvom farten et par
gange kom over 100+kmt

Tror bare jeg køber det almindelige træk