Montering af DCT reservehjulsholder
Fra : John

Dato : 08-06-09 17:16

Hej

Er der nogen i gruppen der har prøvet at montere dette beslag fra DCT :

WWW.DCT-VEJLE.DK
Art. nr. 8336000
Produkt TELESKOPBART RESERVEHJULSOPHÆNG, UNIVERSALT

Det skal monteres på en Adria 502LH så langt bagude som muligt.
Jeg kan ikke se hvordan jeg slipper for at bore i vangerne, da ingen af
hullerne tilsyneladende passer.
Jeg har pt. ikke købt beslaget, men har set det hos en forhandler, der
velvilligt åbnede kassen, hvori der ikke var meget hjælp at hente.

Hvis der er billeder af montagen vil det være super.

John Busk

john.busk@FJERNDETTEc.dk

Fra : HL

Dato : 09-06-09 18:36

Hej jeg har monteret en del af dem, der skal bores et 9mm hul i den venstre
vange til vinkelstykket der holder teleskobrøret i den ende og 2 stk 9mm
huller i den højre vange der holder beslaget til frigørelse af teleskobrøret
i den side . Hvis du ikke vil bore huller i vangerne er der Alko
reservehjulsophæng men så kommer den til at sidde lige bag hjulene .

Mvh.Henrik

Fra : John

Dato : 10-06-09 16:28

"HL" <ha.lillelund@os.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Alko reservehjulsophæng men så kommer den til at sidde lige bag hjulene .

Hej

Bore ekstra huller i vangerne! det er da vist ikke helt ok - ifølge diverse
forhandlere.

John Busk

john.busk@FJERNDETTEc.dk

Fra : T. Hartung

Dato : 09-06-09 21:38

> [...]

> Produkt TELESKOPBART RESERVEHJULSOPHÆNG, UNIVERSALT
>
> Det skal monteres på en Adria 502LH så langt bagude som >muligt.

Jeg vil anbefale dig at montere reservehjul så tæt på akslen som muligt
a.h.t. stabiliteten på CV. At hænge det "langt bagud" er ikke godt - øger
penduleffekten. Et reservehjul vejer pænt til.

--
mvh.
T. Hartung

Fra : Carsten Stage

Dato : 10-06-09 15:54

"T. Hartung" <T.Hartung@NOmail.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg vil anbefale dig at montere reservehjul så tæt på akslen som muligt
> a.h.t. stabiliteten på CV. At hænge det "langt bagud" er ikke godt - øger
> penduleffekten. Et reservehjul vejer pænt til.

Du har helt ret...

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : John

Dato : 10-06-09 16:26

> [...]
> a.h.t. stabiliteten på CV. At hænge det "langt bagud" er ikke godt - øger
> penduleffekten. Et reservehjul vejer pænt til.

Adria 502LH har et meget højt kugletryk, den trykker ifølge Adria med 80 kg.
i tom tilstand, dertil kommer så gasflaske + diverse i gaskassen, så et
reservehjul helt bagude under vognen kan sagtens gå på denne vogntype.

John Busk

john.busk@FJERNDETTEc.dk

Fra : T. Hartung

Dato : 11-06-09 19:09

> [...]
> et reservehjul helt bagude under vognen kan sagtens gå på denne vogntype.

Jeg er bange for at Sir Isaac Newton er af en ganske anden opfattelse -
overtrædes hans love skal man ikke først for en dommer for at blive
straffet - det sker omgående.

Fra : John

Dato : 11-06-09 22:55

> [...]
>
> Jeg er bange for at Sir Isaac Newton er af en ganske anden opfattelse -
> overtrædes hans love skal man ikke først for en dommer for at blive

Det er helt korrekt, men som jeg skrev - tom vogn = 80kg. med gas + div. i
gaskassen lidt fortelt i vognen og lidt køkkengrej ude bagi, så er der altså
dømt hold i ryggen hvis vognen skal løftes op på kuglen, 100kg ca. - så
derfor vi jeg stadig fastholde at på lige nøjagtig denne vogntype vil 20kg
under vognbunden ude bag ved ikke bryde hr. Newtons lov.

John Busk

john.busk@FJERNDETTEc.dk