Køb af brugt cv
Fra : Thomas Pedersen

Dato : 07-06-09 23:12

Hej,

Vi er ved at kigge på vores første campingvogn. Vi er en familie på 2 voksne
og 2 børn (på 6 og 9 år).
Vognen skal bruges til sommerferie i både Danmark og Europa (primært
Frankrig).

Først blev vi lune på en Ventana 480 TK fra 2002. Men er nu begyndt at se
nærmere på en 530 TK i stedet. Lidt ældre - fra 1999.

- betyder de 3 år noget, som 530'eren er ældre?
Har I nogle tips til hvad vi skal være særligt opmærksomme på, når den rette
vogn skal findes?

PS: kører Mondeo 2.0 Trend stc. fra 2001.

på forhånd mange tak
Thomas

Fra : Ivan, Århus

Dato : 08-06-09 07:12

"Thomas Pedersen" <tp@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> - betyder de 3 år noget, som 530'eren er ældre?
> Har I nogle tips til hvad vi skal være særligt opmærksomme på, når den

Hvis indretning og interiør passer jer, betyder de 3 år intet.
De 480 er fint som rejsevogn, men de 530 passer bedre til jeres familie.
Sørg for, at vognen er fugt- og gas-testet. Evt kontrol-vejet.
Jeg ved ikke hvor meget din Mondeo må trække ?

Hilsen Ivan

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 08-06-09 21:21

Hej Ivan,

Tak for dit svar.

> [...]
> Sørg for, at vognen er fugt- og gas-testet. Evt kontrol-vejet.
> Jeg ved ikke hvor meget din Mondeo må trække ?

Fugt- og gastest er inkl. i levering fra forhandleren.
Mondeoens egenvægt skulle være 1325 kg, hvilket vel betyder den må trække
1375 kg?

Mvh
Thomas

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 08-06-09 22:42

> [...]
>
> Fugt- og gastest er inkl. i levering fra forhandleren.
> Mondeoens egenvægt skulle være 1325 kg, hvilket vel betyder den må trække

Hej Thomas.
Det korte svar på hvad din bil må trække: nej - så let kan du ikke regne det
ud.
Max anhængervægt er sat af bilfabrikanten ifht en række faktorer; bilens
egenvægt betyder dog en del, men affjedring, hjulophæng, bremser, kobling,
vognbundens styrke hvor trækket skal monteres og sikkert "nogle få" andre
ting spiller ind.
Husker du den gamle Ford P100 pick-up - bygget på Sierra'en ? Et eller andet
i bagvognens opbygning gjorde at den kun kunne godkendes til at trække
150-200 kg med bremser ! Sierra'en måtte vist trække lidt mere

Et eller andet sted på nettet kan du slå din bils typenummer fra
registreringsattesten op og bl.a. se hvad den er godkendt til at trække -
desværre har jeg ikke adressen mere. Andre, der kan huske den ?
Ellers må du kontakte en forhandler - jeg tror nu ikke jeres Mondeo ikke må
trække den vægt i gerne vil have.
Men nogle gange har folk faktisk købt CV de ikke måtte trække - men de
vidste det først da CV'en var købt, trækket monteret og den nye attest kom
ind ad døren.....

--
Jesper Hedegaard
BMW F650ST når vejret spiller

Fra : Johnny

Dato : 08-06-09 19:47

"Thomas Pedersen" <tp@nospam.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> rette vogn skal findes?
>
> PS: kører Mondeo 2.0 Trend stc. fra 2001.

Du skal være opmærksom på at Bürstner fra årgang 98 og frem til 06 eller
deromkring har monterer dårlige vinduer.

Limen der skal holde vinduet sammenlimet kan ikke holde pga af det mønster
der er trykt på vinduet, og du vil på et tidspunkt stå med 2 stykker vindue
når du åbner den.

Løsningen fra Bürstners side har været, i nogle tilfælde at udskifte alle
vinduer på egen regning.
Men omfanget er blevet så stort at der nu isættes skruer i hjørnerne af
vinduet, for at holde dem sammen.

Mvh
Johnny
Forhændværende glad Bürstner ejer.

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 08-06-09 21:33

Hej Johnny,

Tak skal du have for dit input.
Det var meget brugbar information, jeg vil tage videre i vores søgen.

Mvh
Thomas

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 18-06-09 16:19

Hej igen

Vi kigger stadig på vores først vogn :)

Og har aftalt prøvetur i weekenden med en Sprite Super 530 K fra 2000.

Har nogen erfaringer med Sprite vognene?
Nogen kommentarer set i forhold til de Bürstner vogne vi indtil videre har
set på?

På Bürstner var der noget generelt galt med vinduerne i den årgang - kender
nogen til lignende på Sprite vognene, som vi skal forhøre forhandleren om?

på forhånd mange tak
Thomas