Vest Frankrig?
Fra : Martin [6000]

Dato : 05-06-09 20:59

Hejsa,

Hvor er det godt at tage på camping (bil+campingvogn) i Vest Frankrig?

Jeg er til flotte og storslåede naturlandskaber + seværdigheder
(amatørfotograf) hvor konen er lidt til det samme men mere strand/vand
osv. Så en god blanding er at foretrække.

Nogle forslag?

Fra : wx

Dato : 06-06-09 12:55

"Martin [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> (amatørfotograf) hvor konen er lidt til det samme men mere strand/vand
> osv. Så en god blanding er at foretrække.

Det er da en udmærket idé, og der er masser af campingpladser. Hvis man ikke
er vild med blæst kan man jo slå sig ned lidt inde i landet: det er også en
økonomisk fordel, da de dyreste pladser så vidt jeg husker ligger "lige ved
stranden". Ellers tror jeg, at det er nogenlunde ligemeget, hvor man slår
sig ned.

Der er meget godt i Normandiet, også mad, Calvados og Cider. Det er på
restaurant almindeligt at drikke cider til maden, og det er ikke de
"kemiske" cidere, der sælges i danske supermarkeder og som aldrig har set
hverken æble eller pære. Rigtig camenbert (lavet af upasteuriseret mælk)
smager helt anderledes end dens danske "konkurrenter", der kun er en skygge
af den ægte, se http://en.wikipedia.org/wiki/Camembert_(cheese)

Endelig fornemmer man i høj grad historiens vingesus: Vilhelm Erobreren,
1066, og Bayeux-tapetet MÃ… simpelthen ses.
Gør det! Men det er nok bedst at undgå regnvejr.
*S*