DANSKNET!
Fra : Kas

Dato : 10-06-09 07:12

Hej

Jeg har selv modtaget mistænksomme rykkere fra DankNet, hvor nogle af
rykkerne er mere end 2 år gamle. Jeg er dog i den uheldige situation,
at jeg umiddelbart ikke har nogen chance for, at bevise at
regningerne
er blevet betalt til tiden. Jeg tror ikke der er så mange som gemmer
deres regninger i så lang tid.(selvom man skal jvf. loven) Har
DanskNet ikke også pligt til at informere kunderne i god tid, at de
mangler at betale deres regninger?
Jeg mener helt klart, at der er tale om uprofessionalisme og mangel

organisering i ders økonomiafdeling.(hvis de har sådan en).

Jeg har foreløbigt nægtet at betale regningerne og nu er der så
blevet
slukket for deres ydelse.
Jeg har valgt, at køre sagen videre har været i kontakt med
forbrugerstyrelsen og telestyrelsen, som begge synes at det er frækt
at opkræve så gamle regninger.
Telestyrelsen sagde at jeg skulle skrive klagebrev til DanskNet og
hvis der ikke skete så meget skulle jeg tage kontakt til dem igen
(telestyrelsen).

Er der andre som har klaget eller nægtet at betale regningerne fra
DanskNet?

Mvh.
Kasim

Fra : max.a@email.dk

Dato : 10-06-09 14:07

Hej Kasim,

Ja, de fandt ud af at det var en fejl. Årsagen er at jeg er overgået
fra Frederiksberg Net til deres tilbage i april 2005.
Fra april 2005 til april 2006 har jeg betalt via Frederiksberg
Forsyning og det er de penge de nu forsøger at opkræve.
Det kunne jeg bevise i form af mine årlige el-opgørelser fra
Frederiksberg Forsyning.
På de opgørelser står der, at jeg har betalt for Frederiksberg Net for
et for et år på 2005 opgørelsen og et halvt år på 2006 opgørelsen.
Da jeg mailede opgørelserne til dem valgte de at modregne beløbet og
så var den sag ud af verden. Men det kostet 4 måneders tovtrækkeri med
dem og en masse irritation.

Problemet er, at man ikke lige tænker over at man har betalt Internet-
regningen via EL-regningen og man derfor ikke kan finde betalingerne i
sine papir og bevise sin uskyld, selvom man godt kan regne ud, at
selvfølgelig har man da betalt. Og når tvivlen så kommer snigende, kan
man let føler sig fristet til bare at betale, for at få det ud af
verden. Det tror jeg desværre der er en del, som har gjort.

Jeg skrev også til dem, at jeg da bestemt ikke kunne være den eneste
med dette problem, da jeg vel ikke var den eneste, der var overgået
fra Frederiksberg Net. Og til det svarede ham jeg skrev med, at han
normalt sad med regningssager og ikke havde haft ligende sager før.
Men at han endnu ikke vidste hvor galt det så ud. Så spørgsmålet er om
det er et bevidst fupnummer, hvilket det godt kan ligne, da de har
ventet over 2 år med at opkræve pengene og netbankerne rent faktisk
kun gemmer regninger 2 år tilbage, hvilket besværeliggøre søgningen
(mm. man betaler dem for at finde specifikke regninger frem). Eller om
der er tale om en reelt brøler fra deres side af....

Any way, du må ha' en god kamp og jeg håber for dig det går i orden.
Og så tjek lige dine EL-opgørelser, hvis du oprindelig kommer fra
Frederiksberg forsyning, for så er det nok der den ligger begravet.

mvh Max