Hvad er der af reelle alternativer til cyb~
Fra : Henning Kampmann

Dato : 07-06-09 20:40

Har pt. 8,8 ned og 1,7 op. Kan ikke få fiber og der er ingen
gavmild antenneforening, jeg kan drage fordel af.

Hvad er der af reelle alternativer?

TIA

Henning

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 07-06-09 20:46

On Sun, 07 Jun 2009 21:39:54 +0200, Henning Kampmann
<catlineVÆK@edb.dk> wrote:

> Hvad er der af reelle alternativer?

Hvor?

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Johannes Jørgensen

Dato : 07-06-09 21:08

"Henning Kampmann" <catlineVÆK@edb.dk> wrote in message
> Har pt. 8,8 ned og 1,7 op. Kan ikke få fiber og der er ingen
> gavmild antenneforening, jeg kan drage fordel af.

> [...]

Telmor

JJ

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-06-09 21:30

Henning Kampmann skriver:

> Har pt. 8,8 ned og 1,7 op. Kan ikke få fiber og der er ingen
> gavmild antenneforening, jeg kan drage fordel af.
>
> Hvad er der af reelle alternativer?

TDC 10/1, 314 kr/md
Telmore 10/2, 299 kr/md
Fullrate 10/1, 249 kr/md (evt opgraderet til 10/2 299 kr/md)

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Søren Bøgh Nielsen

Dato : 08-06-09 19:34

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> TDC 10/1, 314 kr/md

299,- (HomeDuo 10 Mbit)

Søren

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 08-06-09 20:50

> TDC 10/1, 314 kr/md
> Telmore 10/2, 299 kr/md
> Fullrate 10/1, 249 kr/md (evt opgraderet til 10/2 299 kr/md)

OP skriver at han har 8,8 Mbit ned, det lyder som om at han dermed trækker
alt hvad kobberet kan bære, da det ikke just er en hastighed der
markedsføres :)

De herover nævnte udbydere - og i andres posts - bruger formentlig alle
samme kobberkabler og vil dermed næppe kunne levere hurtigere hastighed.

10/1 hos Cybercity står til 249 kr., der er dermed ikke noget at spare ved
at skifte udbyder, jeg formoder OP forespurgte højere hastighed hvilket jeg
desværre tror bliver svært at opnå hvis der ikke er alternative teknologier
tilgængelige i området.

--
Michael Kjærsgård
//Gratis billedhosting: http://imageshack.dk

Fra : Ole C

Dato : 08-06-09 22:23

Michael Kjærsgård skrev blandt andet:

> OP skriver at han har 8,8 Mbit ned, det lyder som om at han dermed
> trækker alt hvad kobberet kan bære, da det ikke just er en hastighed
> der markedsføres :)

Ikke en usædvanlig hastighed i praksis på en 10 Mb-linie - ligesom de 1,7 i
upload formentlig annonceres som 2 mb.

> De herover nævnte udbydere - og i andres posts - bruger formentlig
> alle samme kobberkabler og vil dermed næppe kunne levere hurtigere
> hastighed.

Måske....

> [...]
> hastighed hvilket jeg desværre tror bliver svært at opnå hvis der
> ikke er alternative teknologier tilgængelige i området.

Indtil videre har vi jo kun OP's oprindelige, kortfattede spørgsmål....

--
vh
Ole C

Fra : Henning Kampmann

Dato : 09-06-09 12:26

Hej,

Som Ole skriver, et det begrænset, hvad jeg har skrevet.

Forhistorien er følgende:

Cybercity, som jeg har benyttet siden de startede, har pludseligt
solgt domænet @edb.dk, hvor jeg ellers hører hjemme. Det er jeg
blevet godt mopset over, så min fremtidige leverandør skal IKKE
hedde Cybercity, eller hvad de ellers måtte hedde.

Det giver mig en masse besvær og en hel del ærgerlige
omkostninger, så for at dette ikke skal ske en anden gang, har
jeg anskaffet et eget domæne. Og det er på plads.

Samtidigt vil jeg gerne overgå til en ren, eller næsten ren,
Linus løsning, så det roder jeg pt. med.

Endeligt vil jeg have min første hjemmeside - tror det bliver med
Joomla - men nu må vi se.

Ved CC betaler jeg for 10/2Mb, men har reelt lidt mindre. Jeg er
udelukket fra at kunne få fibernet. Jeg vil også kunne leve med
en langsommere løsning, hvis jeg eller finder en god IP.

Behov: Mails, News og informationssøgning er det primære. Pusler
også lidt med foto, men det er en biting.

OT. Min lille hovedpine pt. er, at jeg mailer fra en CC adresse,
hvad modtagerne kan se, men jeg ville gerne have, at min afsender
adresse var min nye mailadresse, der er knyttet til mit eget
domæne. Jeg har endnu ikke grevej, hvordan jeg kan klare den!?
Ved godt, at jeg blot kan åbne min web.mail hos mit web.hotel og
sende derfra, men jeg vile jo helst bruge et egentligt
mail-program fx Thunderbird.

Venlig hilsen

Henning

Fra : Ole C

Dato : 09-06-09 13:25

Henning Kampmann skrev blandt andet:

> Cybercity, som jeg har benyttet siden de startede, har pludseligt
> solgt domænet @edb.dk, hvor jeg ellers hører hjemme.

Jeg forstår ikke hvordan det kan lade sig gøre, hvis domænet var registreret
i dit navn?
Hvis det var Cybercitys, er det en anden snak....

> Ved CC betaler jeg for 10/2Mb, men har reelt lidt mindre.

Du vil aldrig få den annoncerede hastighed, da der er tradition for at
angive hastighederne uden fratræk af overhead.
Cybercity lover dig op til mkring 8192 kbit/sek download på en 10 Mbit
forbindelse - og op til 1638 kbit/sek upload.
Så på det punkt lever foretagendet op til det lovede ifølge dine tal - og
fungerer ligesom tilsvarende udbydere.

> [...]
> Behov: Mails, News og informationssøgning er det primære. Pusler
> også lidt med foto, men det er en biting.

Og der har du fået nogle glimrende bud i andre indlæg.

> [...]
> adresse var min nye mailadresse, der er knyttet til mit eget
> domæne. Jeg har endnu ikke grevej, hvordan jeg kan klare den!?

I Outlook Express eller Windows Mail: gå til Funktioner>Konti>din
konto>knappen Egenskaber>fanebladet Generelt - og udfyld linien ud for
"Svaradresse" med den adresse du ønsker.

--
vh
Ole C

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 09-06-09 14:38

"Ole C" <mail@FJERNolec.dk> skrev :

>Hvis det var Cybercitys, er det en anden snak....

Det er, hvad det er/var.

Man kunne mellem en del domænenavne til det mailabonnement, der
følger med inetabonnementet.
--
Kerim

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 09-06-09 14:44

Henning Kampmann skrev:

> [...]
> Ved godt, at jeg blot kan åbne min web.mail hos mit web.hotel og
> sende derfra, men jeg vile jo helst bruge et egentligt

Som Ole C skriver, er det ikke et problem at ændre
afsenderadressen. Ole har fortalt dig fremgangsmåden i
Outlook Express og Windows Mail, her er fremgangsmåden i
Thunderbird:

Funktioner => Kontoindstillinger => markér servernavnet i
oversigten til venstre => skriv den ønskede afsenderadresse
i feltet E-mail-adresse til højre.

I Linux skal du starte med menupunktet Rediger i stedet for
menupunktet Funktioner.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Omfattende begynderguide til Ubuntu Linux:

Fra : Henning Kampmann

Dato : 09-06-09 20:42

Tak for alle de gode tips I har givet mig, dem er jeg meget glad
for.

Jeg vil nu arbejde videre på mit projekt! ;)

Venlig hilsen

Henning

Fra : Jens Jensen

Dato : 09-06-09 19:11

Henning Kampmann skrev, Den 09-06-2009 13:26:
> Ved godt, at jeg blot kan åbne min web.mail hos mit web.hotel og
> sende derfra, men jeg vile jo helst bruge et egentligt
> mail-program fx Thunderbird.

Har dit webhotel ikke mailkonti med POP3 eller IMAP, så du kan bruge et
mailprogram foruden webmail?

Fra : N_B_DK

Dato : 09-06-09 20:30

> Ved CC betaler jeg for 10/2Mb, men har reelt lidt mindre. Jeg er
> udelukket fra at kunne få fibernet. Jeg vil også kunne leve med
> en langsommere løsning, hvis jeg eller finder en god IP.

Hvad har IP adresser med sagen at gøre?

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-06-09 21:29

N_B_DK skriver:

> Hvad har IP adresser med sagen at gøre?

Intet. IP er Internet Provider.

Fra : N_B_DK

Dato : 09-06-09 22:07

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message

> Intet. IP er Internet Provider.

Normalt kaldet ISP, internet service provider.

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.

Fra : N_B_DK

Dato : 09-06-09 22:08

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message
> N_B_DK skriver:

> Intet. IP er Internet Provider.

Og IP er internet protokol. ikke internet provider.

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 10-06-09 00:01

N_B_DK <admin@spamme.dyndns.dk> wrote:

> "Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message

> Og IP er internet protokol. ikke internet provider.

Der stod netop ikke: "IP adresse(r)".

[...]

"I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall
out." Grace M. Hopper.

Fra : N_B_DK

Dato : 10-06-09 09:07

"Axel Hammerschmidt" <hlexa@hotmail.com> wrote in message

> Der stod netop ikke: "IP adresse(r)".

Nej der stod IP som er en forkortelse af Internet Protocol, ISP er en
forkortelse af Internet Service Provider.

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.

Fra : Henning Kampmann

Dato : 10-06-09 11:07

Hej,

On Wed, 10 Jun 2009 10:06:57 +0200, "N_B_DK"
<admin@spamme.dyndns.dk> wrote:

>"Axel Hammerschmidt" <hlexa@hotmail.com> wrote in message

>Nej der stod IP som er en forkortelse af Internet Protocol, ISP er en
>forkortelse af Internet Service Provider.

Gentlemen, jeg undskylder meget. Det er naturligvis min fejl.

Hvad jeg ønskede at sige, var, at jeg nu skal finde en anden
'internet-leverandør' i stedet for CC.

Så må den være på plads.

Venlig hisen

Henning

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 10-06-09 13:37

N_B_DK <admin@spamme.dyndns.dk> wrote:

> "Axel Hammerschmidt" <hlexa@hotmail.com> wrote in message

> Nej der stod IP som er en forkortelse af Internet Protocol, ISP er en
> forkortelse af Internet Service Provider.

Du har det man på engelsk kalder for "a one-track mind". Og du får
åbenbart for lidt:

<http://www.answers.com/topic/one-track-mind>

IP kan være en forkortelse for andet:

<http://www.google.com/finance?client=ob&q=NYSE:IP>

Og der er mange fler' hvor den kom fra.

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 10-06-09 14:03

On 2009-06-10, Axel Hammerschmidt <hlexa@hotmail.com> wrote:

> Du har det man på engelsk kalder for "a one-track mind". Og du får
> åbenbart for lidt:

DEEN.

--
Andreas

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 11-06-09 22:31

http://www.foodnetwork.com/paula-deen/index.html

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-06-09 14:47

Axel Hammerschmidt skrev:

> Du har det man på engelsk kalder for "a one-track mind".

Det er vist det vi på dansk kalder "ensporet". Der er ingen grund
til at gå over Kanalen efter ord.

--
Bertel

Fra : N_B_DK

Dato : 10-06-09 20:59

> IP kan være en forkortelse for andet:
>
> <http://www.google.com/finance?client=ob&q=NYSE:IP>

Ja der er slet ingen tvivl om du mener ovenstående har noget med
internet at gøre.

Sorry ved nu man fremover skal gøre dig opmærksom på at du skriver i en
gruppe vedrørende internet, når du skriver her, og du sør bør kunne
forvente at det der skrives om ikke er om papir.

Beklager jeg ikke hjalp dig godt nok, skal fremover nok forsøge at
hjælpe dig bedre, nu jeg ved du har brug for ekstra hjælp.

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 11-06-09 12:30

N_B_DK <admin@spamme.dyndns.dk> wrote:

> "Axel Hammerschmidt" <hlexa@hotmail.com> wrote in message

> Ja der er slet ingen tvivl om du mener ovenstående har noget med
> internet at gøre.

Ja, her handler det om en forkortelse på en online (internet) børs.

> Sorry ved nu man fremover skal gøre dig opmærksom på at du skriver i en
> gruppe vedrørende internet, når du skriver her, og du sør bør kunne
> forvente at det der skrives om ikke er om papir.

Forkortelser på internet...

> Beklager jeg ikke hjalp dig godt nok, skal fremover nok forsøge at
> hjælpe dig bedre, nu jeg ved du har brug for ekstra hjælp.

Jeg tvivler på, at den hjælp vil være til megen nytte.

Fra : N_B_DK

Dato : 14-06-09 14:30

> Jeg tvivler på, at den hjælp vil være til megen nytte.

Det tror jeg du har ret i, lærer min dør det istedet for, det er nok
nemmere.

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.

Fra : skibber

Dato : 08-06-09 10:17

On 07-06-2009 21:39:53, Henning Kampmann wrote:
> Har pt. 8,8 ned og 1,7 op. Kan ikke få fiber og der er ingen
> gavmild antenneforening, jeg kan drage fordel af.

> [...]

Dansknet.dk
op til 20 / 1 Mbit > kr.299,00

Kører ganske stabil nu.

/skibber