Program til Backup af MS SQL fra Webhotel ~
Fra : Kim M. Jørgensen

Dato : 10-06-09 07:29

Hej

Jeg har et lille problem som jeg håber nogen her kan hjælpe mig med.

Jeg har købt mig ind hos et Hosting system hvor jeg kan tilbyde hosting af
Web, Mail, Databaser mm til mine kunder.

Hvor der bla er mulighed for MS SQL 2005 databaser.
Jeg kan fint connecte til mine databaser dirkete med SQL Server Management
Studio Express.

Men jeg kan ikke lave en backup af mine databaser den vej igennem da den så
browser de lokale diske på Serveren. Så kan ikke ligge en kopi ned på min
lokale PC. Åbenbart en funktion i SQL Server Management Studio Express at
det skal være sådan.

Min tanke er så at der da må findes nogle programmer der kan bruges til at
connecte til sådanne en database via internettet og tage en kopi af
databasen så jeg har en backup af den.

For selvom udbyderen har Backup vil jeg gene for at være helt sikker også
gerne have min egen Backup rutine af databaserne køre.

Så er der nogen der ved om der findes nogle programmer der kan klare denne
opgave, og gerne gratis hvis det er.

Ja og hvis der også skulle være nogen der kendte et program der kan det
samme med MySQL databaser.

På forhånd tak.

Fra : Stig Johansen

Dato : 10-06-09 10:24

Kim M. Jørgensen wrote:

> Men jeg kan ikke lave en backup af mine databaser den vej igennem da den
> så browser de lokale diske på Serveren.

Ja, sådan fungerer det.
Prøv at undersøge om du har mulighed for at hente backup'en via FTP (eller
lign.) til din egen maskine.

Stig Johansen

Fra : Kim M. Jørgensen

Dato : 10-06-09 12:11

Det har jeg ikke. Da det er forskellig servere til Web MySQL og MS SQL

Ved jeg engang er faldt over nogle programmer der kunne men de kostede bare
en hel del.

Fra : Stig Johansen

Dato : 10-06-09 13:17

Kim M. Jørgensen wrote:

> Det har jeg ikke. Da det er forskellig servere til Web MySQL og MS SQL

MS SQLServer er ikke heeelt det samme som mySQL.

Hvis du har adgang til det, så kan du tage en backup på et areal, der evt.
er FTP adgang til.
Hvis du ikke har FTP(eller anden) adgang til backup arealet, så må du prøve
med noget scripting af databasan med efterfølgende DTS eller lignende.

> Ved jeg engang er faldt over nogle programmer der kunne men de kostede
> bare en hel del.

Ikke alt er gratis.

Stig Johansen

Fra : Stig Johansen

Dato : 11-06-09 05:39

Kim M. Jørgensen wrote:

> [...]
> min lokale PC. Åbenbart en funktion i SQL Server Management Studio Express

Lige for at uddybe.
Backup funktionen er ikke en del af klientprogrammer, men en server process.
Det eneste der sker fra Enterprise manager er, at den sender en SQL til
serveren, hvor den beder om at starte backup med den angivne target(lokale
diske på serveren).

Snak med din udbyder om ikke det er muligt at få FTP adgang (eller lign) til
de områder hvor backup af hhv. database og transaction loggen ligger.

Stig Johansen

Fra : Jan Bachman

Dato : 11-06-09 06:56

On Wed, 10 Jun 2009 08:28:32 +0200, "Kim M. Jørgensen"
<kj-remove-@gidion.dk> wrote:

> [...]
>lokale PC. Åbenbart en funktion i SQL Server Management Studio Express at

Jeg kan nu godt lave en backup den vej over LAN ved at angive en
netværksdestination som device.

F.eks. \\pc\share\database.bak

/Jan