Sektion (array?)
Fra : Paw Jeppesen

Dato : 05-06-09 10:43

Hej Gruppe

Er helt new med PHP, og søger derfor hjælp til en menu.
Jeg har fundet en på http://webdesign101.dk/navigation/faneblade/ som ejg
gerne vil bruge. Problemet er at jeg i min template (sitet er lavet med
Dreamweaver) ikke kan få lov til at ændre i mit <body>-tag. Derfor tænkte
jeg om man kan lægge et php-script der som sætter sektionsnavnet ind?

De forsellige sektioner, er lavet ud fra hvilke mapper de ligger i på min
server. (forside, referencer (her er der flere undermapper men de hører
stadig til sektionen), foto, om kontakt).
Måske man kan få PHP til at læse område (url), som den sætter ind i
body="x"? Jeg har i forvejen et PHP-script der læser område liggende i title
der automatisk giver titlen og område på siden.
Det drejer sig om sitet www.jeppesengrafisk.dk

Andre måder at gøre det på modtages gerne.

Vh og på forhånd tak for hjælpen

Paw J

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 05-06-09 12:23

Paw Jeppesen skrev:

> Dreamweaver) ikke kan få lov til at ændre i mit <body>-tag. Derfor tænkte
> jeg om man kan lægge et php-script der som sætter sektionsnavnet ind?

Det kan man godt, men det er at skyde gråspurve med kanoner.

Når du lukker dreamweaver ned, så åbn en anden editor og lav de
nødvendige rettelser.

.... hvis man da ikke kan stille DreamWeaver om til en anden
opførsel. Det ved jeg ikke.

--
Bertel

Fra : Birger Sørensen

Dato : 05-06-09 13:21

Bertel Lund Hansen frembragte:

> [...]
> nødvendige rettelser.
>
> ... hvis man da ikke kan stille DreamWeaver om til en anden

Jeg mener man i hvert fald i tidligere versioner, kunne skifte mellem
wysiwyg og kode view. Også at man kan rette tags, som ellers ikke lader
sig manipulere.
Men det er godt nok længe siden, jeg har arbejdet i dreamweaver...

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Paw Jeppesen

Dato : 05-06-09 20:21

Nu drejer det sig om 20+ sider, så det er nok lidt en "rugbrødsarbejde" at
begynde på, at redigere siderne i notepad. Desuden retter Dreamweaver koden
tilbage, næste gang siden åbnes i dette program. Desuden er det gode ved
Dreamwaver, at man kan lave en skabelon til alle sine sider.

Er der andre (simple) måder at lave en fanebladsmenu på, når man ikke bruger
database ol.?

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 05-06-09 21:20

Paw Jeppesen wrote:
> [...]
> gode ved Dreamwaver, at man kan lave en skabelon til alle sine sider.
>
> Er der andre (simple) måder at lave en fanebladsmenu på, når man ikke

Brug eksemplet du henviste til.

Lav en DIV udenom alt indholdet på siden.

I det div skriver du så class="sektion1" som attribut - og ændrer
body.sektion1 til div.sektion1
body.sektion2 til dev.sektion2
osv...

Men det er der nu ikke meget php over... men virker lige så godt som at
sætte det på body.

/Johan

Fra : Paw Jeppesen

Dato : 05-06-09 21:29

igen, så skal jeg ind manuelt på alle sider og tilføje tag'et, på alle 20+
sider, og det er der ikke meget "sjov" ved...
vil gerne lave det så "automatisk"/"dynamisk" som mulig.