oplevelse i byen
Fra : tina hedeman

Dato : 04-06-09 10:59

Hej

Jeg skulle have mine hunde ud af bilen en dag jeg var inde i byen. Der stod
en dame med 2 hunde og de havde ikke snor på. Hun spurgte mig om jeg skulle
denne vej hvor hun stod og det skulle jeg.
Da jeg nærmede mig hende var det kun den ene hund hun lige holdt ved den
anden var lige væk. Hun nåede lige at tage den i bagpartiet inden den var
ved at løbe over til mine. I det samme kom hendes den anden hund(han) og løb
direkte imod os. Jeg har 2 en af hver køn så jeg ville holde min hanhund væk
da han ikke kan li andre hanhunde og især ikke når de kommer farende imod
en. Jeg lader så min tæve "skramme"den anden hund væk
Jeg bliver så GAL og begynder og ryste for jeg hader hvis der sker noget.
Jeg sagde også til hende hun skulle få de hunde i snor også inde midt i
byen.
Jeg vil lige sige min hanhund "ænsede"ikke rigtig den anden hanhund men
alligevel vil jeg gerne lige have min hund tæt ved mig.

Jeg kender godt den der Min hund gør ikke noget.......nej men det gør min
siger vi så.
En dag min mand gik med dem kom der en gående med en løs schæfer og han
sagde lige det der. Så min mand sagde vores ikke kan li andre hanhunde så
fik han sgu kaldt på hans..

Fra : Pwh

Dato : 04-06-09 11:19

tina hedeman, skrev:

> [...]
> En dag min mand gik med dem kom der en gående med en løs schæfer og
> han sagde lige det der. Så min mand sagde vores ikke kan li andre

Jamen de overtrådte også første grundregel som jeg har hvis man
lufter sin hund trådløst, man lader den ikke tage kontakt til en fremmed
hund der er i snor ved mindre der tydeligt er tilkendegjort at det er ok.

Jeg gør altid det med mine hvis jeg kan se der kommer fremmede hunde
i snor imod os at jeg giver mine besked på at holde sig til mig,
det er en enkel kommando som de altid adlyder,
jeg siger blot "Tysonangel" i et ord, så går de klods op af mig
og tager ingen kontakt til den anden hund.
Desværre oplever jeg så ofte at snorhunden skal spille smart lige
når vi går forbi hinanden, mine hunde sætter så bare farten op
så de kommer fri af utysket, de svarer ikke igen.

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 05-06-09 00:40

On Thu, 4 Jun 2009 11:58:50 +0200, "tina hedeman" <th@dch-grenaa.dk>
wrote:

>Jeg kender godt den der Min hund gør ikke noget.......nej men det gør min
>siger vi så.

Kender jeg osse. Havde en chihuahua-blanding som ikke kunne fordrage
Schæfere (det var ikke MIN skyld, John!) og da sådan en løs en af
slagsen kommer imod os foregår der samme ordveksling som du lige har
beskrevet. Der blevet grinet af mig og min miniaturehund indtil den
havde givet schæferen et hak i tuden. Så fik de deres køter kaldt tiol
sig.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk