Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
PCI-Express x 16 kompatibilitet
Fra : Thomas Koch

Dato : 04-06-09 13:51

Hej - kan jeg tilslutte et grafikkort, hvis tilslutning er "PCI
express 2.0 x 16" til et bundkort som kun har en "PCI Express x 16"
port?

Mit bundkort er et "Intel DQ965GF".

Mit mål med et nyt grafikkort er at få en god grafiks performance i et
spil som Warhammer Online. Min opløsning er omkring 1600x1000 på en
22" skærm.

Er der nogen som har et godt forslag som vil virke i en bundkort som
har en "PCI Express x 16" port? Pris max. kr 2000,-.

Mvh
Thomas

Fra : Lasse Jensen

Dato : 04-06-09 21:23

On Thu, 04 Jun 2009 12:50:32 -0700, Thomas Koch wrote:

> Hej - kan jeg tilslutte et grafikkort, hvis tilslutning er "PCI express
> 2.0 x 16" til et bundkort som kun har en "PCI Express x 16" port?

Sagtens! Du får kun den halve båndbredde af hvad grafikkortet ellers
kunne. Men det er også rigeligt.

> [...]
>
> Er der nogen som har et godt forslag som vil virke i en bundkort som har
> en "PCI Express x 16" port? Pris max. kr 2000,-.

Jeg tror ikke Warhammer Online kræver særlig meget. Men jeg ved ikke
umdilbart hvad der giver mest for pengene.

--
Lasse Jensen

Fra : Thomas Koch

Dato : 04-06-09 16:53