Billedrotation
Fra : Marcia Bossen Braddy

Dato : 04-06-09 15:40

Halløj!

Hvordan får jeg vist et tilfældigt billede i et bestemt tidsrum
ad gangen? Har ledt hist og pist, men har kun kunnet finde
scripts, der skifter billede ved opdatering af siden.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Gert Krabsen

Dato : 04-06-09 15:48

Marcia Bossen Braddy skrev:
> Halløj!
>
> Hvordan får jeg vist et tilfældigt billede i et bestemt tidsrum
> ad gangen? Har ledt hist og pist, men har kun kunnet finde
> scripts, der skifter billede ved opdatering af siden.

Fordi PHP jo er server-side og dermed kun bliver kørt, når en side kaldes.

Du skal i stedet finde et javascript, der varetager selve skiftet.
Alternativet er at anvende Flash.

Fra : Martin Ploug

Dato : 04-06-09 15:48

"Marcia Bossen Braddy" <marciabb@email.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> ad gangen? Har ledt hist og pist, men har kun kunnet finde
> scripts, der skifter billede ved opdatering af siden.

Jeg prøvede lige at søge på billedrotation i Google
og fandt bl.a. http://forum.mozilladanmark.dk/viewtopic.php?t=818

Jeg synes også, at der var noget på www.webdesign101.dk, men kan
ikke lige finde det.

Mvh. Martin

Fra : Kim Schmidt Wind

Dato : 04-06-09 16:32

Marcia Bossen Braddy wrote in
dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:
> Halløj!
>
> Hvordan får jeg vist et tilfældigt billede i et bestemt tidsrum
> ad gangen? Har ledt hist og pist, men har kun kunnet finde
> scripts, der skifter billede ved opdatering af siden.

Hej

Jeg har et lille javascript til det og der ligge flere der ude.
Spørg en ven "Google" og han kommer med flere henvisninger ti
gratis scripts. men jeg kan da poste den jeg bruge her i så kan
du kopiere den her fra.

Med venlig hilsen

Kim

Fra : Dan Storm

Dato : 04-06-09 19:31

Marcia Bossen Braddy skrev:
> Halløj!
>
> Hvordan får jeg vist et tilfældigt billede i et bestemt tidsrum
> ad gangen? Har ledt hist og pist, men har kun kunnet finde
> scripts, der skifter billede ved opdatering af siden.

Når du siger 'ved opdatering af siden', mener du så ved et HTTP request
eller som de andre er inde på - noget der kan opdatere sig fra klientsiden?

Hvis det er det første, vil det være rart at vide hvad du mere specifikt
mangler?

Er det flere billeder der skal tilfældigt rotere i et givent tidsrum? Og
i et andet tidsrum er det en anden gruppe billeder der tilfældigt skal
rotere?

Tro ikke brugerne vil gøre noget for at undgå dit killfilter
- Så vigtig er du heller ikke!

Fra : Marcia Bossen Braddy

Dato : 05-06-09 13:38

> [...]
>
> Hvis det er det første, vil det være rart at vide hvad du mere specifikt

Jeg forstår ikke helt, hvad du mener, men når jeg skriver opdatering mener jeg
[F5]-opdatere...

> Er det flere billeder der skal tilfældigt rotere i et givent tidsrum? Og
> i et andet tidsrum er det en anden gruppe billeder der tilfældigt skal
> rotere?

Altså det jeg leder efter, er noget der gør at de ti billeder jeg gerne vil
vise, bliver vist i fx 20 sekunder ad gangen i tilfælde rækkefølge... Så altså
hvert billede skal ligesom vises i et bestemt tidsrum...

Om ikke andet kan jeg forstå, at man skal have fat i noget javascript og ikke
kan gøre det alene ved hjælp af php alene...!

Fra : Dan Storm

Dato : 07-06-09 18:40

Marcia Bossen Braddy skrev:

Hov, havde ikke lige set du havde svaret...

> [...]
>
> Om ikke andet kan jeg forstå, at man skal have fat i noget javascript og ikke
> kan gøre det alene ved hjælp af php alene...!

Jaeh, du skal ihvertfald have fat i noget clientside, uanset om det er
javascript, flash eller silverligt.

Du vil sandsynligvis få mere ud af at spørge i den rette gruppe
(dk.edb.internet.webdesign.clientside) - derfor XFUT:

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 08-06-09 10:54

Dan Storm skrev:

> [...]
>
> Du vil sandsynligvis få mere ud af at spørge i den rette gruppe
> (dk.edb.internet.webdesign.clientside) - derfor XFUT:

Jeg har ikke set Marcia oprindelige posting,
og kan ikke se hvor gammel den er. Her er
i hvert fald links til et par artikler om sagen:

http://webdesign101.dk/showcase/adrotator/
http://webdesign101.dk/showcase/adrotator/random.php

Jørgen Farum Jensen
..